Täällä on vilauteltu myötätuulikaartoa ja sakkausta osasyynä johonkin, lähes mihin tahansa.
Jos lennän purjekoneella ympyrää, ni sakkaako se puoli kierrosta ja puoli kierrosta taas nousee? Vai mitä toi myötätuulikaarto meinaa? Uskallanko kääntää purkkarii enää mihinkään suuntaan ilimassa?
Myötätuulikaarto
19
2830
Vastaukset 19
- ATPL
Kunhan luet sen aeromystiikan kirjan kunnolla niin eiköhän tuokin asia selvene varsinkin jos todella ajat puhdasata ympyrää etkä jotain soikio/ellipsi -kuviota.
- Havainto4
Huomionarvoista on erilaiset aerodynamiikan lait riippuen siitä onko koneessa pyörivä potkuri vai ei. Toisin sanoen purjekoneella pätevät lainalaisuudet eivät kosketa esimerkiksi pipereitä.
- harmovaikraali
Hitto! Tätä todellista harmon kraalin maljaa tässä on taas odotettukin kieli pitkällä... Josko nyt löytyisi oikea ja lopullinen totuus tähän kysymysten kalervo kummolaan.
- TuulenTuomaa
Pyörivä potkuri? Mitäs seisovalla potkurilla sitten tekisi, ja miten se vaikuttaa sakkaamiseen myötätuulikaarrossa?
Purkkarin villalanka tuulilasissa usuttaa aina taakkepäin, olin missä kohassa ympyrää tahhaa myötä tai vasta tuulessa. Mistäs se sitten johtuu?- Gliderpilot
Seisovalla potkurilla tehdään se että että etsitään laskupaikka paljon lähempää kuin pyörivällä.
Jos se villalanka taas alkaa osoittaa muualle kuin taakse (joko suoraan tai viistoon) varsinkin jos osoittaa ylös tai eteenpäin niin saattaa olla mielenkiintoinen ja kiireinen hetki edessäsi. - Havainto2
Myötätuulikaarrossa tapahtuva sakkausominaisuuksien muutos koskee vain potkurimalleja.
Samoin kuin yleisin yhtymäkohta windshearin ilmenemiseen yhden jalan lentokorkeuksilla on sellainen hassu rääkkämäinen ääni.
- Vastatuulikaartaja
Popkornit mikroon, ilmailutietämyksen parhaat voimat ja viisaimmat päät ovat täällä taas!
- OHBAM
"Alkeisfysiikkaa, kahden erillisen koordinaatiston tapaus. Lentokone kulkee omassa koordinaatistossaan ilmamassassa. Lentokoneesta nähden (tai ehkä osuvammin kuvattuna ilmapallosta nähden) maa alla liikkuu johonkin suuntaan - sillä ei ole merkitystä. Massat ja hitausmomentit vaikuttavat vain siinä koordinaatistossa jossa kone on. Maapallolla ei ole mitään mystistä vaakasuuntaan vaikuttavaa voimaa, on vain pystysuuntaan vaikuttava vetovoima: painovoima."
Aikaisemmasta aihetta käsitelleestä ketjusta saksittu.
Harmi pilata hauskat hetket.- wanhawiisaus
Jos ollaan ruotsissa ja siinä on kumpu sekä tuulipussi niin kohta ollaan kuin siat pellossa.
- komisjoon.rulez
Ruotsissa ei mikään vaikuta mihinkään. Ei edes lautakunta.
- TuulenTuomaa
Jos käännät vastatuulesta myätätuuleen vaiks Vaasan kaupunkintalon päällä, varmastee sakkovaa, rupelli tai ei. On nähty niimmonta kertaa tää juttu.
- My2cents_______
Purjekoneella startin yhteydessä matalissa tapahtuvan lankakatkon tai irroituksen jälkeen BGA koulutusmateriaalissa neuvotaan aloittamaan lyhyt laskukierros kääntäen myötätuuleen. Jos siis eteen ei mahdu.
Syynä muistaakseni se, että tällöin pääsee helpoimmin laskemaan vastatuuleen vaikka poikittain kiitotiehen nähden jos korkeus alkaa loppua. Samoin ajautuminen kiitotien yli tiukalla perusosalla estetään.- TuulenTuomaa
Häh? Ookkanä tosissas?
- TuulenTuomaa
Jos lentäjä on homo, nin mistä se tunnistaa ohjussauvan tutinat tai myätätuulen?
- OH-OMO
Miten niin jos
- TuulenTuomaa
Myö järkätään lentonäytökses Pilot Gay Pride näyttely ja ylilento. Kaikki takaluukun lentäjät mukaan. Näytetään noille, mistä homo kusee.
- JumpoPilot
Miun Kesna 125 sakkas tänään laskukiarrokses vastatuules. Henki meinas lähtee, mut onneks oli heittopenkki ni selvisin. Kylä pelotti. Nih.
- HuurnetPiluut
Mie kiänsin tännää Huurnetil vastaseen ni meinas mennä takuperin viljapeltoo. Onneks Kossupullo pysy ehjänä. Kyl oli kalsaris jarrutus jälkee sitte.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta
Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on471492Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.59860Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30647- 87627
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14585- 43573
Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.56564- 7532
- 44521
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan70510Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu23507- 61505
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?46492- 37476
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj14471Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13462Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.132429- 42408
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa45399Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla97386