Aktiivimalli VS Elatusmaksut

SikaMaksuMies

Olen työtön ja työttömänä saan elatusmaksut vapaaksi jokaiselta kalenterikuukaudelta kun bruttotulot (ansio- ja pääomatulot) ovat alle 1103,43€ kuukaudessa.Kelan säännöt.

Saan ansiosidonnaisia 1900€ bruttoa kuukaudessa, mutta ilmoitan päivät 3 kuukauden välein niin saan kaksi kuukautta kolmesta vapaaksi, joka kolmannen kuukauden elarit joudun maksaa.

Elarit on mun kohdalla piirun alle 300€ kahdesta lapsesta.

Saan lisäksi vuokratuloja 1100€ joka kuukausi, juuri sen takia saan elareista vapautukset.
Jos pyytäisin vaika 1105€ vuokraa, joutuisin maksaa elarit JOKA kuukausi.

On siis tärkeää pitää kuukausitulot alle 1103,43 euron.

Jos tekisin töitä edes 4 euroa bruttoa kuukaudessa, niin joutuisin maksamaan elatusmaksut KOKONAAN. Mutta kun en tee.

Aktiivimallin leikkauksessa menetän ansiosidonnaisia 90€ bruttoa kuukaudessa, eli kolmessa kuukaudessa 270€.

Jos taas MUNISIN ja tekisin vähänkin töitä, joutuisin maksamaan elatusmaksut,sen 300 euroa kuukaudessa.

Mieluummin otan 270€ takkiin aktiivimallin myötä kuin tekisin minuuttiakaan työtä ja en saisi elatusmaksuvapautusta monena kuukautena. Ja tuo 270€ on vielä bruttoa, nettotappio paljon pienempi.

Siispä aktiivimallissa kannustetaan olemaan vielä passiivisempia, edes aktiivimalli ei mun kohdalla kannata. Se mikä kannattaa on elatusmaksujen vapautus.

Ikävä kyllä, sen maksatte te, sinäkin lukija, veroillasi,sillä yhteiskunta maksaa jokaisen työttömän elatusmaksuvapautuksen.

Moni ei varmaan tajua puoliakaan mitä kerron, mutta sanon vaan että on kannattavampaa ottaa elarivapautuksia kuin mennä aktiivimallin usuttamana töihin.....pienemmät tappiot.

Ne teistä jotka eivät tajua kirjoitustani, keskittykää vaan oravanpyörään ja töissä rehkimiseen.
Liian älykkäitä asioita teille.

Minä se nukun huomenna iltapäivään ja jatkan lomailua vielä monta kuukautta...

4

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Häpeejapaljon

Voi että elatusvelvolliset on idiootteja. Noinko vaikeeta on huolehtia omista lapsistaan. Kyllä niitä lapsia tehdään ja jätetään äidin vastuulle, mutta itse ei haluta tikkua ristiin laittaa lapsiensa eteen. Säälin ja halveksin saman aikasesti tuollaisia. Että kehtaa täällä vielä riemukkasti kehua etä enpä maksa elareita kun pidän tuloni alhaisella ettei tarvi!!!! Opettele edes häpeemään.

Sanot sinä ; Minä se nukun huomenna iltapäivään ja jatkan lomailua vielä monta kuukautta...

No lomaile sinä ja nuku koko pivä ja anna ex vaimon hoitaa kaikki sunkin osasi. Sitähän ne miehet osaa, mutta ei vastuuta kantaa.

Älä sitten ikinä morkkaa ex vaimoa yhtään mistään kun et itsekkään mihinkään pysty. Noin helppoa se on miehillä tuo vastuunkanto, jota ei ole. Äidille vaan lapset ja itse paetaan kun ei osata eikä ymmärretä. Ja teitä on paljon tuollasia luusereita. Harmi.

No hyviä unia ja laiskottelua vaan, muutahan sinä et osaakkaan. Olet erittäin säälittävä.

• Haukojavitsejäsunjuttus

Sä oot se sama tyyppi joka vastaa kaikkien kirjoituksiin, joista et pidä tai et ole samaa mieltä, aina samalla lailla. Et siis vakavasti otettava. Kirjoittelet pelkkää satiiria.

• Hauskonarskuvitseijuttus
        Haukojavitsejäsunjuttus kirjoitti:

Sä oot se sama tyyppi joka vastaa kaikkien kirjoituksiin, joista et pidä tai et ole samaa mieltä, aina samalla lailla. Et siis vakavasti otettava. Kirjoittelet pelkkää satiiria.

Sä oot se sama tyyppi joka vastaa kaikkien kirjoituksiin,
        joista et pidä tai et ole samaa mieltä, aina samalla lailla.
        Et siis ITSE ole vakavasti otettava. Kirjoittelet pelkkää satua.

• muuaankantti

Kyllä ymmärrän. Ihan hyvin muutaman kympin häviöllä voitat 300. tai no muutaman euron päälle. Oma ex on maksellut nollaa, paiskinut väliin pimeitä töitä ja pistänyt kaiken ylimääräisen rahansa aidosti lapsiinsa. Kelalta on tullut normi tuet. Ja ex tehnyt omiaan, ei minulla ole velvollisuutta hänen pimeitä töitään sinne ilmeerata. ja no varsinkaan, kun hän hienona miehenä laittaa aina ylimääräiset rahansa lapsiinsa. Se on hänelle tärkeätä, vehkeet pitää olla kunnossa, ja jos minä en näillä kelan rahoilla kaikkea sitä saa, niin hän maksaa.
      On etiä, jokka itkee rahaa, on lähiä, jokka itkee rahaa. Mut jos joku tekee väärin, niin empä mie millään moraalisaarnalla saa sitä muuttumaan, joten aloittaja jatka aloittamallasi tiellä, miten haluat. Oma se on jokkaisen valinta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2007
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1688
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1367
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      232
      1313
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1179
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      80
      1135
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      317
      1085
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      342
      1082
    Aihe