Kotimainen, uusiutuva ja puhdas biokaasu on selkeästi Toyotan perushybridejä parempi ratkaisu. Bensaa ei käytännössä kulu lainkaan vaan autolla voi ajaa kaasulla kahdeksankympin kuukausimaksulla niin paljon kuin huvittaa. Eikä tarvitse lirkutella jarrupoljinta ja olla liikenteentukkona kun yrittää pihistellä bensankulutksen kanssa.
Matalapäästöisenä biokaasuautot saavat täyden romutuspalkkiot ja muutenkin hankintahinta on kohdillaan.
Hybridillä ei ole mitään saumaa. Ainoastaan ladattavat hybridit ja sähköautot ovat mukana myös tulevaisuudessa, perushybridit poistuvat takavasemmalle kuten muutkin 100% bensallakulkevat.
Biokaasu tappaa hybridit
74
1395
Vastaukset
- bensalla.toistaiseksi
No, tuota, ei ole meidän kylällä ainuttakaan biokaasutankkaussemaa. Pitääkö aina lähteä tankkaamaan jonnekin isolle kirkolle? Muuten oli hyvä mainospuhe skodajormalta!
- hernekeitto.on.halpaa
Työnnä letku hanuriis ja toinen pää tankkiin ja pierase. Ei tartte asemia etsiskellä ja rahaa säästyy.
- KusePäälle
Kaikki biokaasut ja biopolttoaineet ovat täynnä kepubakteeria. Niiden päälle tullaan kusemaan.
- Toimiva.konsepti
Pitää muistaa että näillä kaasuautoilla voi ajaa sekä bio- että maakaasulla. Sen lisäksi bensalla. Aina voi valita sen vaihtoehdon joka on edullisin.
Voittajan ainesta..- Vartpurkki
Kaiken maailma etanoli- ym. vartburkit ovat kadonneet eivätkä koskaan palaa.
- mustanaamioelää
Alottaja länkyttää nyt biokaasusta eikä edes itse omista autoa. Sama hihhuli on ennen paasannu pikku turboista oikein suu vaahdossa ja mollannu Toyotaa. Valitettavasti taas jää luukäteen luuserille joka ei omista mitään ja on yhteiskunnan hylkiö oikeessa elämässä. Hybridit jyrää vielä pitkään ja sen jälkeen punnitaan muita vaihtoehtoja, tollot ei näistä vaihtoehdoista tajua mitään.
- WVGolf
Tämä on niin klasikkokamaa. Ammutaaan sanasaattaja kun viestiä ei ole mieluinen.
Sovitaan niin että olen hihhuli ja luuseri. Vedän lopuksi itseni kiikkuun.
Mites itse asia? Biokaaasu vastaan tojon mukahybridit. Kaasuautolla saa ajaa niin paljon kuin haluaa 80 euroa kuussa. Automalleja on tarjolla useita ja kaikki ovat parempia kuin tojot.
Ihmisiä tulee ja menee. Hyvät autot pärjäävät aina. - hybridillä
WVGolf kirjoitti:
Tämä on niin klasikkokamaa. Ammutaaan sanasaattaja kun viestiä ei ole mieluinen.
Sovitaan niin että olen hihhuli ja luuseri. Vedän lopuksi itseni kiikkuun.
Mites itse asia? Biokaaasu vastaan tojon mukahybridit. Kaasuautolla saa ajaa niin paljon kuin haluaa 80 euroa kuussa. Automalleja on tarjolla useita ja kaikki ovat parempia kuin tojot.
Ihmisiä tulee ja menee. Hyvät autot pärjäävät aina.Kauanko saa ajaa 80 € Kuussa ? Kerro nyt totuus ja koskeeko käytettynä ostettua autoa ? Olisi hyvä pysyä totuudessa, eikä lupailla liikoja. Pussaa nyt vielä sipilää perseeseen sehän ketku juonii biojuttujansa. Tosiaan hyvät autot pärjää aina kun myyntitilastoja seuraa Suomessa.
- Ihmeellinen.kysymys
Ootko aivan sekaisin? Ei Gasum katso kuka auton ostanut ja milloin. Tottakai se myy kaasua samalla hintaa kaikille.
Sulla ei taida olla kaikki kotona.... - OnpaKallista
hybridillä kirjoitti:
Kauanko saa ajaa 80 € Kuussa ? Kerro nyt totuus ja koskeeko käytettynä ostettua autoa ? Olisi hyvä pysyä totuudessa, eikä lupailla liikoja. Pussaa nyt vielä sipilää perseeseen sehän ketku juonii biojuttujansa. Tosiaan hyvät autot pärjää aina kun myyntitilastoja seuraa Suomessa.
Onpa kallista! Kuukaudessa 80 €??? Sähköautoni lataaminen maksaa minulle sähkön kulutuksena 20 € kuukaudessa.
https://vihreakaista.fi/fi-fi/article/sahko/mita-maksaa-sahkoauton-lataaminen/178/ - onkokaikkikotona
Ihmeellinen.kysymys kirjoitti:
Ootko aivan sekaisin? Ei Gasum katso kuka auton ostanut ja milloin. Tottakai se myy kaasua samalla hintaa kaikille.
Sulla ei taida olla kaikki kotona....Kiinteähinta-kampanjan ehdot
Gasum tarjoaa uutta tai käytettynä maahantuotua kaasukäyttöistä henkilöautoa tai henkilöautoon tulevaa kaasulaitteiden jälkiasennusta hankkivalle yksityisasiakkaalle mahdollisuuden ostaa liikennebiokaasua kuukausikohtaiseen kiinteään hintaan 89 €/kk 12 kuukauden ajan.
Kampanjan piiriin kuuluvat 2.1.–31.12.2018 aikavälillä:
a) autoliikkeistä tilatut uudet henkilöautot ja esittelyautot (autolla on ajettu enintään 6 000 km tai sen ensimmäisestä käyttöönotosta on alle 6 kuukautta)
b) yksityisesti tai autoliikkeen toimesta ulkomailta maahantuodut, Suomeen ensi kertaa rekisteröitävät kaasukäyttöiset henkilöautot, joiden alkuperäinen käyttöönotto on tapahtunut aikaisintaan 1.1.2010 (EURO5) tai myöhemmin sekä
c) kaasulaitteiden jälkiasennukset aikaisintaan 1.1.2003 (EURO4) tai myöhemmin käyttöönotettuihin henkilöautoihin.
Kampanjaetuus on voimassa 12 kuukautta kiinteän hinnan aktivoinnista, jonka jälkeen kampanjan piirissä oleva tankkauskortti siirtyy tankkaustapahtumaperusteisen hinnoittelun piiriin. Kuukausihinta kattaa tankkaukset kaikilla Gasumin liikennekaasuasemilla Suomessa noin 50 000 km vuotuiseen ajomäärään saakka.
Kiinteän kuukausihinnan piiriin sisältyvä volyymi saa olla keskimäärin 190 kg kuukaudessa, tasattuna asiakkaan koko kampanjajakson pituudelle. Määrä tarkoittaa yli 4200 km ajoa kuukaudessa [arvio perustuu uusien C-segmentin kaasuautojen (Skoda Octavia, Audi A3...) keskikulutuksiin].
https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/kiinteahintakampanja/kampanjaehdot-2018/ - Käytännössänäin
Käytännössä tuo koskee kaikkia kaasuautoja. Kohta c kattaa valtaosan Suomen kaasuautoista.
- Räjähtelevät
onkokaikkikotona kirjoitti:
Kiinteähinta-kampanjan ehdot
Gasum tarjoaa uutta tai käytettynä maahantuotua kaasukäyttöistä henkilöautoa tai henkilöautoon tulevaa kaasulaitteiden jälkiasennusta hankkivalle yksityisasiakkaalle mahdollisuuden ostaa liikennebiokaasua kuukausikohtaiseen kiinteään hintaan 89 €/kk 12 kuukauden ajan.
Kampanjan piiriin kuuluvat 2.1.–31.12.2018 aikavälillä:
a) autoliikkeistä tilatut uudet henkilöautot ja esittelyautot (autolla on ajettu enintään 6 000 km tai sen ensimmäisestä käyttöönotosta on alle 6 kuukautta)
b) yksityisesti tai autoliikkeen toimesta ulkomailta maahantuodut, Suomeen ensi kertaa rekisteröitävät kaasukäyttöiset henkilöautot, joiden alkuperäinen käyttöönotto on tapahtunut aikaisintaan 1.1.2010 (EURO5) tai myöhemmin sekä
c) kaasulaitteiden jälkiasennukset aikaisintaan 1.1.2003 (EURO4) tai myöhemmin käyttöönotettuihin henkilöautoihin.
Kampanjaetuus on voimassa 12 kuukautta kiinteän hinnan aktivoinnista, jonka jälkeen kampanjan piirissä oleva tankkauskortti siirtyy tankkaustapahtumaperusteisen hinnoittelun piiriin. Kuukausihinta kattaa tankkaukset kaikilla Gasumin liikennekaasuasemilla Suomessa noin 50 000 km vuotuiseen ajomäärään saakka.
Kiinteän kuukausihinnan piiriin sisältyvä volyymi saa olla keskimäärin 190 kg kuukaudessa, tasattuna asiakkaan koko kampanjajakson pituudelle. Määrä tarkoittaa yli 4200 km ajoa kuukaudessa [arvio perustuu uusien C-segmentin kaasuautojen (Skoda Octavia, Audi A3...) keskikulutuksiin].
https://www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/kiinteahintakampanja/kampanjaehdot-2018/Ruostuvat polttoainesäiliöt räjähtevät:
"Saksan Auto Bildin mukaan VW Touran EcoFuelin maakaasusäiliössä esiintyy ruostumisongelmia, jotka ovat Saksassa johtaneet ainakin kahdesti maakaasusäiliön räjähtämiseen."
http://autobild.fi/uutiset/vw-touran-maakaasuautojen-sailioissa-vakava-ongelma - Sytytysennakko
Kokonaista kaksi kappaletta. Vau.
Kuinkahan monta vuotavaa bensatamkkia ja niistä johtuvaa tulipaloa Saksassa on ollut?
Tai itsekseen syttyvää tojon hybridiä. Näitä palaneita hybridejä on ollut Suomessaki useita. - pyr.oman
Sytytysennakko kirjoitti:
Kokonaista kaksi kappaletta. Vau.
Kuinkahan monta vuotavaa bensatamkkia ja niistä johtuvaa tulipaloa Saksassa on ollut?
Tai itsekseen syttyvää tojon hybridiä. Näitä palaneita hybridejä on ollut Suomessaki useita.Toyota hybridien palot eivät ole johtuneet hybridijärjestelmästä vaan jostain muusta kuten auton moottorilämmittimestä. Ja yksi totaalisesti palanut oli Volkkarin hybridikaasuauto, joka aiheutti vaaraa myös sammutusmiehistölle.
- Esipanostus
Sytytysennakko kirjoitti:
Kokonaista kaksi kappaletta. Vau.
Kuinkahan monta vuotavaa bensatamkkia ja niistä johtuvaa tulipaloa Saksassa on ollut?
Tai itsekseen syttyvää tojon hybridiä. Näitä palaneita hybridejä on ollut Suomessaki useita.Niitä on myös useampi tussahtanut ainakin Ruotsissa, Brasiliassa, Valkovenäjällä ja Tsekeissä varmaan muuallakin jos kaivaisi netistä lisää.
Toki myös muun merkkisiä on tussahdellut, toki niistä ei aina tiedä onko itse teetettyjä kaasumuutoksia vai maahantuojan myymiä versioita. - 190kg
Käytännössänäin kirjoitti:
Käytännössä tuo koskee kaikkia kaasuautoja. Kohta c kattaa valtaosan Suomen kaasuautoista.
Käytännössä se loppuu vuoden lopussa. Ja koska ajan paljon ja ne ilmoitetut keskikulutukset ovat alakanttiin, niin minulla tulisi vielä tuo vuosiraja vastaan.
Esipanostus kirjoitti:
Niitä on myös useampi tussahtanut ainakin Ruotsissa, Brasiliassa, Valkovenäjällä ja Tsekeissä varmaan muuallakin jos kaivaisi netistä lisää.
Toki myös muun merkkisiä on tussahdellut, toki niistä ei aina tiedä onko itse teetettyjä kaasumuutoksia vai maahantuojan myymiä versioita.Ruotsissa palaa 6000 autoa joka vuosi matujen riehumisen takia ei niillä ole mitään tekemistä valmistajien kanssa .
- akipoi
WVGolf kirjoitti:
Tämä on niin klasikkokamaa. Ammutaaan sanasaattaja kun viestiä ei ole mieluinen.
Sovitaan niin että olen hihhuli ja luuseri. Vedän lopuksi itseni kiikkuun.
Mites itse asia? Biokaaasu vastaan tojon mukahybridit. Kaasuautolla saa ajaa niin paljon kuin haluaa 80 euroa kuussa. Automalleja on tarjolla useita ja kaikki ovat parempia kuin tojot.
Ihmisiä tulee ja menee. Hyvät autot pärjäävät aina.80€ on hinta joka on voimassa toistaiseksi. Kun käyttäjiä tulee tarpeeksi, hinta ei ole taatusti
80. - Kghuuj
akipoi kirjoitti:
80€ on hinta joka on voimassa toistaiseksi. Kun käyttäjiä tulee tarpeeksi, hinta ei ole taatusti
80.Lisäksi noissa on käyttövoima vero kuin diisselissä. Huoltöväli tihee mitä yleensä vokkelo miehet moittii Toyotan kohdalla. Eikä tuo halvemmaksi tule Toyotan hybridiin.
- Anonyymi
akipoi kirjoitti:
80€ on hinta joka on voimassa toistaiseksi. Kun käyttäjiä tulee tarpeeksi, hinta ei ole taatusti
80.Tervehdys tulevaisuudesta, vuodesta 2019! Oi oraakkeli, olit oikeassa, hinta ei ole enää 80, se on nyt 65!
- Anonyymi
Toyota_hybrid kirjoitti:
Ruotsissa palaa 6000 autoa joka vuosi matujen riehumisen takia ei niillä ole mitään tekemistä valmistajien kanssa .
Tojojen osuus niistä on aika pieni, koska Tojota ei ole kovin yleinen siellä.
- Kokonaisuus.ratkaisee
"Onpa kallista! Kuukaudessa 80 €??? Sähköautoni lataaminen maksaa minulle sähkön kulutuksena 20 € kuukaudessa."
Kaasuauton hankintahinta on huomattavasti edulllisempi kuin shköauton. Jos ottaa esimerkiksi Golfin josta löytyy molemmat versiot niin sähkö-Golfin hinnalla saa kaasu-Golfin ja yli 10 vuoden polttoainekulut. - TurhaaHybetystä
Aivan turha hybettää kaasun puolesta. Jokainen järki-ihminen tietää, että kaasu jää marginaaliin ja lähinnä kaupunkien joukkoliikenteen polttoaineeksi.
- Järkisyyt.puolesta
Miksi ihmeessä jäisi? Edullinen kotimainen uusiutuva ja ympäristöystävällinen polttoaine jolle on laaja jakeluverkosto. Kaasuautot ovat paljon halvempia kuin sähköautot ja niissä ei ole ongelmia toimintasäteen tai latauaikojen suhteen.
Miksi se ei yleistyisi? - siksi_ihmeessä
Jos kaasuautot yleistyvät, rokottaa valtio niitä a) nostamalla kaasun verotusta, b) nostamalla käyttövoimaveroa. Tasapaino saavutettaan, kun kulut vastaavat vähintään dieselautoja. Ei pidä olla liian sinisilmäinen, kun vastassa on verottaja.
- Äänet.ratkaisevat
siksi_ihmeessä kirjoitti:
Jos kaasuautot yleistyvät, rokottaa valtio niitä a) nostamalla kaasun verotusta, b) nostamalla käyttövoimaveroa. Tasapaino saavutettaan, kun kulut vastaavat vähintään dieselautoja. Ei pidä olla liian sinisilmäinen, kun vastassa on verottaja.
Täysin väärin. Jos valtio tarvitsee lisää tuloja autoilusta niin verotusta kiristetään vanhojen saastuttavien autojen osalta. Ei kukaan politiikko lähde ajamaaan verojenkiristystä ympäristöystävällisiin autoihin. Ei kansa sellaista halua ja se olisi poliittinen itsemurha.
Uusia kohteita etsitään vasta sitten kun vanhat saastuvat autot loppuvat eikä niitä voi verottaa lisää.
Ymmärtäähän tämän tyhmempikin.
- tupla.ksiko
Minun Toyota hybridin polttoainekulut ovat 50 euroa kuukaudessa, joten ei kai ole mitään syytä siirtyä lähes tuplasti kalliimpaan kaasuautoon, joka saattaa poksahtaa koska tahansa ja lähettää minut maata kiertävälle radalle!!!
- Hybriiti
Niin..eipä oo kaasutankkausasemaa oikein lähellä.ja semmoset 80e menee kk bensaan rahaa ja ajan hybridillä. Ei kiinnosta vaihtaa.
- kaasuaPiisaaHalvalla
Kaasu on paljon järkevämpi ratkaisu päästöongelmaan kuin nykyiset ja lähitulevaisuuden hybrid ja muut patteriautot. Kaasunjakelu on paljon helpompi järjestää ja auton "lataaminen" tapahtuu nopeasti. Voidaan ajaa pitkiä matkoja ilman tuntien lataamista ja tekniikka on jo nyt olemassa ja on toimivaa, jopa nykyisiä autoja voidaan muuttaa kaasulla ja bensalla kulkeviksi helposti.
No poliittinen lobbaus ja muut kuin järki sotkee jälleen kerran älykästä ja järkevää päätöstä, mutta josko tässäkin maailmassa järki veisi voiton ja saisimme kaasuautot laajaan käyttöön.- Toyotahemmo
Kaasu on ihan hyvä, vaihtoehto polttoaineena, etenkin kun sitä öljy-yhtiöt huolettomasti polttelevat vielä taivaan tuuliin. Biokaasu on vieläpä erinomaisen hyvä. Näkisin mielelläni autoilun tulevaisuuden kaasuautoissa ja hybriidi tekiniikssa, sekä tietysti polttokennoautoissa, kun vedyn valmistus kohtuuhinnalla pystytään ensin ratkaisemaan.
- Kaikkea.muuta
Toyotahemmo kirjoitti:
Kaasu on ihan hyvä, vaihtoehto polttoaineena, etenkin kun sitä öljy-yhtiöt huolettomasti polttelevat vielä taivaan tuuliin. Biokaasu on vieläpä erinomaisen hyvä. Näkisin mielelläni autoilun tulevaisuuden kaasuautoissa ja hybriidi tekiniikssa, sekä tietysti polttokennoautoissa, kun vedyn valmistus kohtuuhinnalla pystytään ensin ratkaisemaan.
Ei ne maakaasua soihduta...
- präät
Kaikkea.muuta kirjoitti:
Ei ne maakaasua soihduta...
Tojo-kuskien pierut pitäis soihduttaa.
- eikolahtanut
Aloittajalta ei ole tullut mitään järkevää vastausta, että mistä sitä kaasua saa ja kuinka paljon ylipäätään löytyy noita kaasun tankkausasemiakaan. Mitä järkeä olisi maksaa kaasusta kahdeksankymppiä kuussa ja ajella bensalla, jos vaihtoehtona olisi ajaa ladattavalla hybridillä kaikki arkiajot, kuten työmatkat ja kauppareissut sähköllä ja varmistuksena pidemmille matkoille olisi bensa jota saa kaikkialta. Sitäpaitsi, ei Toyotaa saa kaasuautona mutta hybridinä saa. Laatu ja luotettavuus edellä! Eikä tarvitse pelätä huijauksen uhriksi joutumista eikä kaasutankin räjähtämistä!
- Avainlippu
www.gasum.com/yksityisille/tankkaa-kaasua/tankkausasemat/
Tuosta voi käydä katsomassa asemaluettelon.
Lisäksi Pitää muistaa että kaasu-autolla voi ajaa myös maakaasulla tai hädän tullessa jopa bensalla. Jakeluverkosto laajenee merkittävästi.
Suosi kotimaista uusiutuvaa polttoainetta!
Biodiesel on myös tällainen.- Tästäkatsomaan
Tästä voi katsoa miten viimeinen tankkaus voi sujua
https://www.youtube.com/watch?v=Nd9335Hv8vQ
https://www.youtube.com/watch?v=5JyE2HONmd4
https://www.youtube.com/watch?v=mqC3yFXdM3k
kannattaa pitää turvaväli
- Onhannäitä
gasumlogo
Gasumin asiakaspalvelu
Arkisin klo: 8-17
p. 0800 122 722
[email protected]
Ota yhteyttä
Kaasun hinta tankkausasemilla
Biokaasu
0.929 € / l
Maakaasu
0.795 € / l
Maakaasun hinta voi vaihdella asemittain.
Tankkaa huolettomasti 89€/kk
Kampanjaetuutena voit nyt tankata kotimaista biokaasua huolettomasti 89 euron kuukausihintaan.
Tutustu kampanjaan
Tilaa asemien huoltotiedotteet
Kaasutankkausasemien sijainnit
Jaa:
Kaasutankkausasemaverkosto laajenee! Alla olevasta listauksesta löydät niin Gasumin kuin muidenkin toimijoiden kaasutankkausasemat ympäri Suomen. Lista on jaoteltu kaupunkien mukaan.
Henkilöautojen kaasutankkausasemat, katso lähin kaupunki listasta
Content image
A-I
Espoo
Gasum Espoo Friisilä, Kuitinmäentie 26
Gasum Espoo Lommila, Espoontie 21
Gasum Espoo Vermo, Perkkaantie 17
Forssa
EG Biogas Station Forssa, Voimalankatu 56
Hamina
St1, Hamina, Helsingintie 1 B
Helsinki
Gasum Helsinki Hermanni, Vanha Talvitie 21
Gasum Helsinki Malmi, Tattariharjuntie 41
Gasum Helsinki Roihupelto, Viilarintie 7
Gasum Helsinki Ruskeasuo, Hakamäenkuja 1
Hyvinkää
Gasum Hyvinkää Kerkkola, Kerkkolankatu 39
Hämeenlinna
Gasum Hämeenlinna Tiiriö, Paroistentie 2
Imatra
Gasum Imatra Korvenkanta, Kertakaari 4
gasumlogo
Gasumin asiakaspalvelu
Arkisin klo: 8-17
p. 0800 122 722
[email protected]
Ota yhteyttä
Kaasun hinta tankkausasemilla
Biokaasu
0.929 € / l
Maakaasu
0.795 € / l
Maakaasun hinta voi vaihdella asemittain.
Tankkaa huolettomasti 89€/kk
Kampanjaetuutena voit nyt tankata kotimaista biokaasua huolettomasti 89 euron kuukausihintaan.
Tutustu kampanjaan
Tilaa asemien huoltotiedotteet
Kaasutankkausasemien sijainnit
Jaa:
Kaasutankkausasemaverkosto laajenee! Alla olevasta listauksesta löydät niin Gasumin kuin muidenkin toimijoiden kaasutankkausasemat ympäri Suomen. Lista on jaoteltu kaupunkien mukaan.
Henkilöautojen kaasutankkausasemat, katso lähin kaupunki listasta
Content image
A-I
Espoo
Gasum Espoo Friisilä, Kuitinmäentie 26
Gasum Espoo Lommila, Espoontie 21
Gasum Espoo Vermo, Perkkaantie 17
Forssa
EG Biogas Station Forssa, Voimalankatu 56
Hamina
St1, Hamina, Helsingintie 1 B
Helsinki
Gasum Helsinki Hermanni, Vanha Talvitie 21
Gasum Helsinki Malmi, Tattariharjuntie 41
Gasum Helsinki Roihupelto, Viilarintie 7
Gasum Helsinki Ruskeasuo, Hakamäenkuja 1
Hyvinkää
Gasum Hyvinkää Kerkkola, Kerkkolankatu 39
Hämeenlinna
Gasum Hämeenlinna Tiiriö, Paroistentie 2
Imatra
Gasum Imatra Korvenkanta, Kertakaari 4
J-M
Joutsa
Joutsan Ekokaasu Oy Joutsa, Mämmiläntie 38
Jyväskylä
Gasum Jyväskylä Kanavuori, Metsälehmuksentie 9
Mustankorkea Oy Jyväskylä, Ronsuntaipaleentie 204
Kauhajoki
Suupohjan maatalouslaitos Kauhajoki, Kyntäjäntie 6
Koivulahti
Stormossen, Koivulahti, Stormossenintie 3
Kotka
Gasum Kotka Keltakallio, Haminantie 1
Kouvola
Gasum Kouvola Tommola, Tommolankatu 5
Lahti
Gasum Lahti Laune, Pohjoinen Liipolankatu 6
Lappeenranta
Gasum Lappeenranta Tykki, Simolantie 14
Lempäälä
Lempäälän Lämpö Lempäälä (vaatii rekisteröitymistä), Varastotie 11
Leppävesi
Metener Oy Leppävesi, Vaajakoskentie 104
Lohja
Gasum Lohja Muijala, Mineraalintie 1
Gasum Lohja Tytyri, Tytyrinkatu 4
Mikkeli
Biohauki Oy Mikkeli, Ursuksentie 14
BioSairila Oy Mikkeli, Graanintie 1
Mäntsälä
St1, Mäntsälä, Lahdentie 23
gasumlogo
Gasumin asiakaspalvelu
Arkisin klo: 8-17
p. 0800 122 722
[email protected]
Ota yhteyttä
Kaasun hinta tankkausasemilla
Biokaasu
0.929 € / l
Maakaasu
0.795 € / l
Maakaasun hinta voi vaihdella asemittain.
Tankkaa huolettomasti 89€/kk
Kampanjaetuutena voit nyt tankata kotimaista biokaasua huolettomasti 89 euron kuukausihintaan.
Tutustu kampanjaan
Tilaa asemien huoltotiedotteet
Kaasutankkausasemien sijainnit
Jaa:
Kaasutankkausasemaverkosto laajenee! Alla olevasta listauksesta löydät niin Gasumin kuin muidenkin toimijoiden kaasutankkausasemat ympäri Suomen. Lista on jaoteltu kaupunkien mukaan.
Henkilöautojen kaasutankkausasemat, katso lähin kaupunki listasta
Content image
A-I
Espoo
Gasum Espoo Friisilä, Kuitinmäentie 26
Gasum Espoo Lommila, Espoontie 21
Gasum Espoo Vermo, Perkkaantie 17
Forssa
EG Biogas Station Forssa, Voimalankatu 56
Hamina
St1, Hamina, Helsingintie 1 B
Helsinki
Gasum Helsinki Hermanni, Vanha Talvitie 21
Gasum Helsinki Malmi, Tattariharjuntie 41
Gasum Helsinki Roihupelto, Viilarintie 7
Gasum Helsinki Ruskeasuo, Hakamäenkuja 1
Hyvinkää
Gasum Hyvinkää Kerkkola, Kerkkolankatu 39
Hämeenlinna
Gasum Hämeenlinna Tiiriö, Paroistentie 2
Imatra
Gasum Imatra Korvenkanta, Kertakaari 4
J-M
Joutsa
Joutsan Ekokaasu Oy Joutsa, Mämmiläntie 38
Jyväskylä
Gasum Jyväskylä Kanavuori, Metsälehmuksentie 9
Mustankorkea Oy Jyväskylä, Ronsuntaipaleentie 204
Kauhajoki
Suupohjan maatalouslaitos Kauhajoki, Kyntäjäntie 6
Koivulahti
Stormossen, Koivulahti, Stormossenintie 3
Kotka
Gasum Kotka Keltakallio, Haminantie 1
Kouvola
Gasum Kouvola Tommola, Tommolankatu 5
Lahti
Gasum Lahti Laune, Pohjoinen Liipolankatu
Jne - eijakoon
Olipas kaiken kattava verkosto! ainakin 200 km lähimmälle tankkausasemalle! Sähköä saa omista pistorasioista, autotallista ja pihalta. Kumpikohan olisi kiinnostavampi?
- Voluumi.ratkaisee
Ei tietenkään kaasua saa kaikkialta, mutta jakeluverkosta on jo nyt hyvä siellä missä ihmiset ovat ja minne heitä muuttaa joka vuosi lisää. Muuttotappio-kunnat eivät ole se juttu jolle uusia busineksia rakennetaan.
Mites siellä korvessa muiden palveluidden kanssa; Paljon matkaa lähimälle poliisiaselle, synnytysosastolle tai paloasemalle? - Ei...onnistu
Taloyhtiön ja työpaikan töpseleistä ei voi ja saa ladata... joten ei tarvitse ladattavia ajatella.
Vokkelon kaasuautoja ei voi harkita, koska tekniikka riskialtista ja kaasusäiliöt ovat samaa sarjaa. - ei.mitään.pelättävää
Ei...onnistu kirjoitti:
Taloyhtiön ja työpaikan töpseleistä ei voi ja saa ladata... joten ei tarvitse ladattavia ajatella.
Vokkelon kaasuautoja ei voi harkita, koska tekniikka riskialtista ja kaasusäiliöt ovat samaa sarjaa.Vokkelofobia ei ole este kaasuautojen leviämiselle. Myös muut tekevät kaasulla käyviä koneita. Toyotalla on esim. nestekaasutrukkeja joten tekniikka sinänsä on hyvinkin laajalle levinnyt.
- asialinja
ei.mitään.pelättävää kirjoitti:
Vokkelofobia ei ole este kaasuautojen leviämiselle. Myös muut tekevät kaasulla käyviä koneita. Toyotalla on esim. nestekaasutrukkeja joten tekniikka sinänsä on hyvinkin laajalle levinnyt.
Toyotalla oli jo -80 luvulla ainakin nestekaasu trukkeja.
- Kaputfiniitto
asialinja kirjoitti:
Toyotalla oli jo -80 luvulla ainakin nestekaasu trukkeja.
80-luvulla oli nestekaasu-henkilöautoja ihan normiliikenteessä vähäisessä määrin, mutta käyttövoima-/dieselvero tappoi ne kuten teki petrooliautoillekkin.
- Heikko.valikoima
ei.mitään.pelättävää kirjoitti:
Vokkelofobia ei ole este kaasuautojen leviämiselle. Myös muut tekevät kaasulla käyviä koneita. Toyotalla on esim. nestekaasutrukkeja joten tekniikka sinänsä on hyvinkin laajalle levinnyt.
Tekee, kerroppa nyt mitkä mallit ovat nyt tarjolla uutena kaupassa Suomessa maa-/biokaasuversioina, kuin VAG ja Opel (PSA) tuotokset?
- kiähkiähkiähkiäh
" Paljon matkaa lähimälle poliisiaselle, "
Jos seison poliisin vieressä niin silloin "poliisiase" on ainakin lähellä! - ei.potentiaalia
Ei uutta infraa rakenneta seudulle missä asuu kolme aikamiespoikaa, neljä hirveä, 18 jänistä ja satamiljoonaa hyttystä.
Korjaan: kolme hirveä. Kaksi niistä aikamiespojista kävi juuri salakaatamassa yhden hirvistä.- iso.kuva
Syrjäseudulla syntyneenä en pidä Suomen maaseudun autioitumista missään nimessä hauskana.
Oli kuitenkin pakko kirjoittaa koska todellisuus on se että maailma ei pyöri Suomen syrjäseutujen ehdoilla ja biokaasun tulevaisuutta ei ratkaise se onko biokaasua saatavilla jossain syrjäkylillä vai ei.
Siinä mielessä hieman naivi kommentti kertoa että yksittäisellä kuluttajalla on 200 km lähimmälle tankkauspisteelle. Varmaan mielenkiintoista kyseiselle yksilölle mutta aivan yhdentekevää kaasuautojen tulevaisuudelle.
- Biokusetus
Kuinkahan moni kaasuautoija joka ajaa edes keskimääräisen ajomäärän suomessa on valinnut maakaasun sijaan maksuksi biokaasun?
Sieltä letkusta tulee ihan samaa tavaraa, valitset sitten kumman tahansa tuotteen. Sama tilanne kuin ostamalla esim. "tuulisähköä".- kokonaisuus.ratkaisee
Tämä on hyvin validi kommentti. Biokaasu on vain yksi variaatio ja isompi asia on kaasulla käyvät autot kokonaisuutena. erittäin kilpailukykyinen konsepti kaikenkaikkeaan.
Oikeaa ympäristöystävällisyyttä eikä pelkästään markkinointimiesten sananhelinää. Viittaan tällä täysin bensalla toimiviin hybrideihin. Totaalinen vedätys. - KomisarioPalmu
kokonaisuus.ratkaisee kirjoitti:
Tämä on hyvin validi kommentti. Biokaasu on vain yksi variaatio ja isompi asia on kaasulla käyvät autot kokonaisuutena. erittäin kilpailukykyinen konsepti kaikenkaikkeaan.
Oikeaa ympäristöystävällisyyttä eikä pelkästään markkinointimiesten sananhelinää. Viittaan tällä täysin bensalla toimiviin hybrideihin. Totaalinen vedätys.Muistat kai että kaasunpoltosta tulee niitä typenoksideja runsaasti, mitä itkevät nyt dieselien kohdalla. Energiantuotannossa niiden vähentämiseen jouduttiin Suomessakin jo 25 vuotta sitten eikä maakaasun käyttö ole ollut kannattavaa sähköntuotannossa 10 vuoteen.
- Anonyymi
KomisarioPalmu kirjoitti:
Muistat kai että kaasunpoltosta tulee niitä typenoksideja runsaasti, mitä itkevät nyt dieselien kohdalla. Energiantuotannossa niiden vähentämiseen jouduttiin Suomessakin jo 25 vuotta sitten eikä maakaasun käyttö ole ollut kannattavaa sähköntuotannossa 10 vuoteen.
Pari korjausta:
- biokaasusta ei synny edes typen oksideja
- maakaasun käyttö sähkön-ja lämmön tuotannossa kannattavaa, käytetään paljon mm. Helsingissä. - Anonyymi
KomisarioPalmu kirjoitti:
Muistat kai että kaasunpoltosta tulee niitä typenoksideja runsaasti, mitä itkevät nyt dieselien kohdalla. Energiantuotannossa niiden vähentämiseen jouduttiin Suomessakin jo 25 vuotta sitten eikä maakaasun käyttö ole ollut kannattavaa sähköntuotannossa 10 vuoteen.
> Muistat kai että kaasunpoltosta tulee niitä typenoksideja runsaasti, mitä itkevät nyt dieselien kohdalla.
Tyhmä, tyhmempi, tojotero. Kaasuautoja koskevat ihan samat päästömääräykset kuin bensakoneita = autoissa on AINA katalysaattori, joka NOx päästöt nitistää. Ei bensakoneita NOx ole vaivannut lainkaan katalysaattorien käyttöönoton jälkeen. Ne ongelmat ovat dieselien kanssa... siellä kun yritetään yhä pärjätä ilman kallista katalysaattoritekniikkaa ja katalysaattorin dieselin tapauksessa vaatimaa "elvytysliuosta" (urea). Koska mokomista on vaivaa ja kustannusta, niin sekä valmistajat että autojen omistajat ovat ratkoneet ongelmaa pääasiassa huijaamalla (päästöjä vähentävä tekniikka kytketään pois ohjelmallisesti ja/tai tulppaamalla EGR venttiili).
- PankinOrjat
vain joku keskustalainen homo ajaa hybridillä....meno loppuu kuin sipilän vasemmalla silmällä...
- skodajormapaniikissa
Että piti se puoluepoliitikkakin vielä tuoda soppaan kun muut keinot ovat finaalissa. Aika sairasta markkinointiyritystä!
- Rainhold2
Varmaan joku Kovalainen Taxi Hki, tilaa 160 kpl Toyota Prius Hybridejä, ottamatta selvää tulevista " biokaasu on niin halpaa jotta heikompaa hirvittää" trendeistä, tä?
- knäzankdgäpan
Oli miten oli niin valintani ei ole apupyörät,
- kurja.olo
Jos on märkäkorva muutenkin niin apupyörät ovat vielä mielessä. Paniikissa heränyt keskellä yötä?
Potilas hourii ja on epävakaassa tilassa! - Anonyymi
Miks biokaasu videot kielletään tojopalstalla? Ai niin, sehän voi syödä tojon myyntiä ku jengi alkaa ostaa kaasuautoja!
- Anonyymi
Myös biokaasun polttaminen moottorissa tuottaa hiilidioksidipäästöjä. Vaikka kuinka yritetään mainostaa päästöttömänä. Se on vain laskennallista kikkailua.
Kokeilkaa vaikka hengittää sitä pakokaasu.😭- Anonyymi
Mä oon kuule haistanu biokaasun palamistuotetta. Nimittäin sytkärillä liekitettyä pierua. Tuli hyvät vibat ja semmonen tosi energinen olo! Väritkin näkyy nykyään paremmin!
- Anonyymi
Kaasutrukeilla ajetaan sisätiloissa ja kaasuliesiä käytetään tuhansissa kodeissa. Hengitän päivittäin ilmaa jossa on ajettu kaasukäyttöisillä trukeilla ja keittiössäni on kaasuliesi. Ei mitään ongelmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasutrukeilla ajetaan sisätiloissa ja kaasuliesiä käytetään tuhansissa kodeissa. Hengitän päivittäin ilmaa jossa on ajettu kaasukäyttöisillä trukeilla ja keittiössäni on kaasuliesi. Ei mitään ongelmaa.
Kaasutrukkien käyttö on kielletty sisätiloissa. Kaikissa yrityksissä käytetään nykyisin sähkötrukkeja.
Muistan kyllä ajan kun käytettiin dieseltrukkiakin sisällä. Polttomoottori tuottaa aina päästöjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasutrukkien käyttö on kielletty sisätiloissa. Kaikissa yrityksissä käytetään nykyisin sähkötrukkeja.
Muistan kyllä ajan kun käytettiin dieseltrukkiakin sisällä. Polttomoottori tuottaa aina päästöjä.https://thtt.fi/trukit-siirtolaitteet.cat
Tässä myydään kaasutrukkeja sisäkäyttöön ja meidänkin firman varastossa sellaisia käyteään.
Jokainen lätkämatsissa käynyt tietää että erätaolla jään putsaa kaasukäyttöinen Zamboni. Sisätiloissa.
Kaikissa ravintoloissa on keittössä kaasuliedet.
Olisikohan aika vähentää valehtelua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://thtt.fi/trukit-siirtolaitteet.cat
Tässä myydään kaasutrukkeja sisäkäyttöön ja meidänkin firman varastossa sellaisia käyteään.
Jokainen lätkämatsissa käynyt tietää että erätaolla jään putsaa kaasukäyttöinen Zamboni. Sisätiloissa.
Kaikissa ravintoloissa on keittössä kaasuliedet.
Olisikohan aika vähentää valehtelua?Ei nyt pidä sotkea maakaasua, eikä niiden johdannaisia biokaasuun. Vain biokaasu on uusiutuva. Kaasuhelloissa ja trukeissa on propaani/ butaanikaasua joka ei ole biokaasua
- Anonyymi
Onneksi kaikki Toyota hybridit liikkuu myös etanolilla ja biokaasulla, jos joku sattuu tarvitsemaan. Meillä on lähimmälle kaasun tankkaus asemalle 720 km ja etanoliasemalle 470 km, joten bensa tai sähkö ovat ainoat toimivat vaihtoehdot. Käytännössä vain bensa kun sähköautot maksaa 4 kertaa enempi kuin bensa-autot.
- Anonyymi
Maailma ei kehity tuollaisten ihmisten ehdoilla. Suomen väestön keskipiste on Hyvinkäällä.
Sinun asiasi on sinulle tärkeä mutta ei kiinnosta juurikaan muita. Maailma kehittyy massojen ehdoilla ja ohjaamana. - Anonyymi
"Onneksi kaikki Toyota hybridit liikkuu myös etanolilla ja biokaasulla,..."
Missä ne Toyotahybridit liikkuvat biokaasulla? Etanolin vielä uskon, koska lähes kaikki bensa-autot voidaan muunnossarjalla muuttaa etanolikäyttöisiksi, mutta kaasukäyttöisiä ei löydy hinnastosta eikä käytettyinä.
Esitä lähde tai leimaudut valehtelijaksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onneksi kaikki Toyota hybridit liikkuu myös etanolilla ja biokaasulla,..."
Missä ne Toyotahybridit liikkuvat biokaasulla? Etanolin vielä uskon, koska lähes kaikki bensa-autot voidaan muunnossarjalla muuttaa etanolikäyttöisiksi, mutta kaasukäyttöisiä ei löydy hinnastosta eikä käytettyinä.
Esitä lähde tai leimaudut valehtelijaksi!Valehteleminen on tojotistille normaalia päivittäistä toimintaa.
- Anonyymi
"Meillä on lähimmälle kaasun tankkaus asemalle 720"
Epäilen vahvasti onko tällaista paikkaa Suomessa edes olemassa.
Jos ajaa Oulusta 720 kilometriä pohjoiseen niin silloin on niin pohjoisessa että Norjasta ja Ruotsista löytyy lähempää kaasuasema. - Anonyymi
Uusia kaasuautoja myy VAG ja FCA, joten vähissä on valikoima.
Uusia etanoliautoja (Bi-Fuel) ei myy kukaan.
Ps. Lähimmalle kaasuasemalle GoogleMapsin mukaan 108km...- Anonyymi
Bensa-auton voi tuunata kaasukäyttöiseksi. Takaronttiin laitetaan iso kaasupullo. Käyttövoimaveroa joutuu maksamaan. Ei kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa-auton voi tuunata kaasukäyttöiseksi. Takaronttiin laitetaan iso kaasupullo. Käyttövoimaveroa joutuu maksamaan. Ei kiitos.
Kaasuautoja saa myös käytettyinä. Tehdastekoisia löytyy ainakin merkkiä Volvo ja Opel. Myös Fiat on näitä tehnyt, vaikkei näitä ole koskaan Suomessa myyty.
Aika paljon hypetysten akutkin vievät sitä takakonttia... V60 kaasuversiossa takakontti on n. 100 l normaalia pienempi, mutta ihan sama vaiva on myös V60 D6 lataushybridissä!
Hypetyksistä hypetettäessä tuntuu olevan tapana silmien ummistaminen haitoilta.
Kuten vaikka siltä, että tollolootan hypetyksissä kantavuus on niin pieni, ettei autoon saa lastata 5 hlö matkatavarat.
- Anonyymi
Biokaasua ei riitä edes kaikille kaasuautoile Suomessa ja fossiilinen kaasu taas ei ole sen ekologisempi kuin bensa.
- Anonyymi
Oikeassa olet, jos sattuu väärään aikaan kohdalle
https://www.youtube.com/watch?v=J_Eh5Mi_83c
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563111Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472881Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242689Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521782- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810- 44809