Elämän sietämisen keinot

ovat moninaiset. Katsoin Enbusken keskustelun Jari Sillanpään kanssa ja oikeastaan hyvä kuva jäi. Jari Sillanpää oli ihan kunnossa, otti vastuun tekemisistään ja korosti ettei ole keikoilla juovuksissa eikä huumeissa esiintynyt, koska haluaa ihmisten voivan luottaa häneen.
Onko ala niin raskas että vaatii tasoitukseksi jotain aineita----------

156

4389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SimoSoitaHaitarJaLaula

      Niinkus näit...... Enbuskella se on liian pieni pikkutakki leveen perseen päällä.

    • "Haluaa ihmisten voivan luottaa häneen"
      Luottavatko ihmiset häneen kun hän on julkisuuden henkilö ja erittäin suosittu. Minkä mallin huumausaineiden käyttäjänä ja hyväksyjänä antaa ihmisille? Julkisuuden henkilönä hän on myös mielipiteiden ja arvojen muokkaaja ja jakaja. Ymmärrän tässä valossa jos keikkojaan perutaan järjestäjien taholta. Se on viesti hänelle järjestäjiltä että huumeiden käyttöä ei hyväksytä.

      Olen aina pitänyt Jarista ja käynyt hänen keikoillaan mutta tuo ei enää ole se Jari josta olen pitänyt. Täytyy sanoa että olen erittäin pettynyt.

      • "Se on viesti hänelle järjestäjiltä että huumeiden käyttöä ei hyväksytä."
        Minusta ennenkaikkea viesti yleisölle, faneille, että huumeiden käyttöä ei hyväksytä.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        "Se on viesti hänelle järjestäjiltä että huumeiden käyttöä ei hyväksytä."
        Minusta ennenkaikkea viesti yleisölle, faneille, että huumeiden käyttöä ei hyväksytä.

        No ehkä molemmille mutta Jaria taitaa eniten töiden peruuntuminen kirpaista. Siis jos käyttää aineita, ei töitä.


    • Ei.ole.arvostelijaksi

      Kawe, kysyt onko se ala niin raskas..., ei alasta kyse vaan kuten otsikoit kirjoituksesi, elämän sietämisen keinot (hyvä otsikko). Kukin meistä löytää omat keinot sietää turhautumista, kestää eteen tulevat ongelmat, löytää edes hetkeksi tasapainoisen olon. Jari on löytänyt tämän. Koska hänellä on enemmän rahaa kuin meillä monella muulla, hän voi ostaa sellaista pään sekoittajaa, joka ei näy humaltumisena ja hoippumisena. En puolusta Jaria enkä ketään muutakaan, mutta tunnen vain yhden ihmisen, jolla ei ole mitään addiktia, peli, liika syönti, liika ryyppääminen, liika urheilu, lääkkeiden liikasyönti jne. Hänen luonteensa on erikoinen, täysi ehdottomuus, mutta hänkin on oman tiensä löytänyt. Voi kun meistä useammat pääsisivät täydellisyyteen, itseni mukaan lukien.

      • kylmätotuus

        Minä en tunne yhtään täydellistä ihmistä, mutta tänne heitä näyttää kerääntyneen useitakin. Virheettömyydessään he ovat ottaneet oikeudekseen tuomaroida ja kivittää milloin ketäkin.

        Minulla riittää työsarkaa loputtomiin itseni työstämisessä. Se on varmaa, ettei minusta täydellistä koskaan tule, vaan jään keskeneräiseksi.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Minä en tunne yhtään täydellistä ihmistä, mutta tänne heitä näyttää kerääntyneen useitakin. Virheettömyydessään he ovat ottaneet oikeudekseen tuomaroida ja kivittää milloin ketäkin.

        Minulla riittää työsarkaa loputtomiin itseni työstämisessä. Se on varmaa, ettei minusta täydellistä koskaan tule, vaan jään keskeneräiseksi.

        Et todellakaan ole lähellekään täydellinen, koska puolustat rikollisuutta.
        Olisiko aika alkaa työstämään sitä pois sinunkin.


      • kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

        Et todellakaan ole lähellekään täydellinen, koska puolustat rikollisuutta.
        Olisiko aika alkaa työstämään sitä pois sinunkin.

        Kummanko haluat, sääri-vai reisiluun?


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Kummanko haluat, sääri-vai reisiluun?

        Sinustako?
        En syö sikaa ...


      • kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

        Sinustako?
        En syö sikaa ...

        Herra paratkoot, kaikkea sinäkin kuvittelet!

        Enhän minä nyt sinun järsittäväksesi jalkojani missään tapauksessa antaisi.
        Koiralla, joka saisi kinttuihini koskea pitää olla veitsenterävät hampaat ja valtavat leukavoimat. Sinullahan sellaisia ei ole. Purukalustosi on kulunut ja tylsistynyt. Leukasikin louskuttavat pelkästään tyhjää.

        Mitäpä, jos kävisit välillä parvekkeella röökillä. Samallahan siinä ilahdutat naapureitasikin tarjoilemalla heille terveellisiä savuaromeitasi.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Herra paratkoot, kaikkea sinäkin kuvittelet!

        Enhän minä nyt sinun järsittäväksesi jalkojani missään tapauksessa antaisi.
        Koiralla, joka saisi kinttuihini koskea pitää olla veitsenterävät hampaat ja valtavat leukavoimat. Sinullahan sellaisia ei ole. Purukalustosi on kulunut ja tylsistynyt. Leukasikin louskuttavat pelkästään tyhjää.

        Mitäpä, jos kävisit välillä parvekkeella röökillä. Samallahan siinä ilahdutat naapureitasikin tarjoilemalla heille terveellisiä savuaromeitasi.

        No kenen onnettoman luita olit jakamassa sinun kanssasi minun järsittäväkseni tylsillä tekareillani? Et kai vaan ole pilvessä?

        Huijot muutenkin epätoivossasi tuuleen.
        Kummatkin alapuolellani asuvat naapurini polttavat parvekkeillaan. Eikä yläpuolellani eikä sivuillani ole asuntojakaan saatikka sitten naapureita.


      • kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

        No kenen onnettoman luita olit jakamassa sinun kanssasi minun järsittäväkseni tylsillä tekareillani? Et kai vaan ole pilvessä?

        Huijot muutenkin epätoivossasi tuuleen.
        Kummatkin alapuolellani asuvat naapurini polttavat parvekkeillaan. Eikä yläpuolellani eikä sivuillani ole asuntojakaan saatikka sitten naapureita.

        Et näköjään tajunnut kommenttiani luista, enkä minä ala sen tarkoitusta sinulle selittelemään.

        En ole pilvessä, enkä vielä pilven reunallakaan.
        Huitomaan alan vasta sitten, kun itikat ilmestyvät, mutta siihen on vielä pitkä aika.
        Olen minä pientä ininää kuulevinani jostain kaukaa, muttei se minua häiritse.
        Epätoivostakaan ei ole havaintoa. Se lienee siellä, mistä tuo epämääräinen ininäkin kuuluu.

        Oletko koskaan ajatellut päästä irti tupakka-addiktiostasi? Vai kohdistatko tarmosi ainoastaan toisten addiktioiden ruotimiseen.

        Topakkana naisena pystyt varmasti lopettamaan tupakointisi aivan leikiten. Päätät vaan heittää röökit roskikseen ja sillä siisti. Niin yksinkertaisesti sitä pääsee tupakasta eroon, vai onkohan se sittenkään niin helppoa?

        Lopeta tupruttelu ja kerro sitten minullekin, oliko lopettaminen helppoa vai vaikeaa.

        Hyvää yötä!


      • juurikin.noin
        kylmätotuus kirjoitti:

        Et näköjään tajunnut kommenttiani luista, enkä minä ala sen tarkoitusta sinulle selittelemään.

        En ole pilvessä, enkä vielä pilven reunallakaan.
        Huitomaan alan vasta sitten, kun itikat ilmestyvät, mutta siihen on vielä pitkä aika.
        Olen minä pientä ininää kuulevinani jostain kaukaa, muttei se minua häiritse.
        Epätoivostakaan ei ole havaintoa. Se lienee siellä, mistä tuo epämääräinen ininäkin kuuluu.

        Oletko koskaan ajatellut päästä irti tupakka-addiktiostasi? Vai kohdistatko tarmosi ainoastaan toisten addiktioiden ruotimiseen.

        Topakkana naisena pystyt varmasti lopettamaan tupakointisi aivan leikiten. Päätät vaan heittää röökit roskikseen ja sillä siisti. Niin yksinkertaisesti sitä pääsee tupakasta eroon, vai onkohan se sittenkään niin helppoa?

        Lopeta tupruttelu ja kerro sitten minullekin, oliko lopettaminen helppoa vai vaikeaa.

        Hyvää yötä!

        Iso Peukku kylmälletotuudelle!


      • kylmätotuus
        Tellukka kirjoitti:

        Et todellakaan ole lähellekään täydellinen, koska puolustat rikollisuutta.
        Olisiko aika alkaa työstämään sitä pois sinunkin.

        Näytä kommentti, jossa olen puolustanut rikollisuutta! Jos et siihen pysty, niin valehtelet jälleen kerran.


    • aina.i.ankeinennnnn

      mulle jäi siitä päällimmäisenä mielee
      hän myönsi käyttävänsä kovaa huumetta päivittäin
      olevansa narkomaani
      ei tarvitse hoitoa koska lopettaa sitten kun tuntuu siltä
      ai että oli hyvä juttu
      ylimielinen kaveri joka vuodatti pari krokotiilin kyyneltä lopuksi.

      mää kun luulin että huumeet on vaarallisia jopa tappavia
      ja niistä ei pääse eroon noin vaan.

    • Huomenta.

      Kovasti Sillanpäätä ollaan laittamaan hoitolaitokseen, myös Katri Helenalla oli tällainen näkemys asiasta jossakin lehdessä. Katsoin eilisen ohjelman ja sen mukaan Siltsu ei edes omasta mielestään ole sairas ja hän vähätteli käyttämiään huumemääriä. Omasta mielestäni hän ei ole valmis mihinkään hoitoon, ei niihin vaan kävellä sisään ja tulla terveenä takaisin? Tärkeintä on myöntää oma ongelma ja haluta siihen parannusta, vasta sitten voi tervehtyminen muiden avulla alkaa.

      Varmaan nykyaikaa nuo huumeet esiintyjille, ennen vedettiin viinaa Olavi Virran tyyliin ja kaikki tietävät lopputuloksen. Ohjelma alkoi ihan hyvin, mutta lopun murtuminen ja kyyneleet saivat minut vaivautuneeksi. Ehkä minun ikäluokan miehet ovat kasvatettu niin etteivät itke, varsinkaan suorassa televisiolähetykset. Mutta tiedän...ajat muuttuvat! Alun rehvakkaat naureskelut tuntuivat myös teennäiseltä, mielestäni hänen elämänsä ei ole mitenkään hyvällä mallilla.

      • Komppaan koko kirjoitustasi. Ei tullut vikitelma elämänsä hallitsevasta ihmisestä. Lähinnä huumeriippuvaisesta joka ei siis myönnä riippuvuutta olevan. Sääli.


      • Senpituinense-kin

        Hänhän toimii aivan samalla tavalla kuin kaikki muutkin riippuvaiset, alkoholistit esim. ja vähättelee ongelmaansa siihen päivään asti kun se lyö oikein olan takaa halolla päähän. Silloin yleensä alkaa tervehtyminen - tai sitten ei - vaan lopullinen alamäki.


      • ainanaakka

        minä ihmettelen yleensäkin mitä ihailtavaa sillanpäässä olisi


      • Artisti-isolla-A.lla

        Nuorena ihan söötti, pitkän uran pystynyt luomaan varsin kipeällä alalla, rohkea heittäytyjä, osaa ilmiselvästi tulkita kappaleensa, koska joistakin on tullut niiin suosittuja eli ts. uponneet kuulijoihin ...


      • Korkein-Totuus
        Artisti-isolla-A.lla kirjoitti:

        Nuorena ihan söötti, pitkän uran pystynyt luomaan varsin kipeällä alalla, rohkea heittäytyjä, osaa ilmiselvästi tulkita kappaleensa, koska joistakin on tullut niiin suosittuja eli ts. uponneet kuulijoihin ...

        sanoisin sen olevan ihan homo


      • Revisiitä

        Niiih, homohan on paaaljon enemmän ihminen kuin mieäs.


    • Heikunkeikku

      Katsoin toista kanavaa telkkarista, mutta käänsin hetkeksi toiselle kanavalle, jossa Jari Sillanpää jutteli.
      Vaikeaa on hypätä toisen saappaisiin. Helposti voi eri saappaissa sanoa kovasti "maronsanoja", mutta jos joutuisi samoihin saappaisiin, niin mitä sitten ajattelisi ja tekisi.
      "Onko ala niin raskas...." Siihenkään en voi sanoa mitään, kun eri ihmiset reagoi eri tavoilla paineisiin, stressiin jne. Onko herkkä ihminen, onko vahva ym. ym.

      Ihmiset (monet) helposti lähtevät kivittämään jos vain suinkin on aihetta. Pienet ja suuremmat asiat käy kivenottoon.

      Ei voi tietää, mitä Jari sisimmässään ajattelee. Ja kuuluukokaan se yleisölle?

      Jari Sillanpää laulaa hyvin. On ammattitaitoinen ja jos hoitaa työnsä hyvin, niin muu yksityiselämä ei ainakaan minulle kuulu. En välitä.

      Ehkä? häntä painaa jokin asia, koska joutuu turvautumaan alkoholiin ja huumeisiin.
      Toivottavasti hän osaa tehdä itselleen sopivia ratkaisuja.

      • aina.i.ankeinennnnn

        hänhän sanoi jättäneensä alkoholin 2014
        ja ruvenneensa käyttään huumeita
        onhan se tietysti hänen oma asiansa
        siitä ei pääse mihinkään
        mutta hyvin suvaitsevaiseksi ollaan tultu huumeiden käytöstä
        paitsi minä en ole tullut edelleen olen sitä mieltä että
        narkomaanit ovat toisen luokan kansalaisia
        ja jos joka päivä käyttää niinkun siltsukin niin huh huh
        varmaan pitäs ruveta käyttään niin ymmärtäs paremmin

        ja kaikki alat on nykyään raskaita
        kaikki käyttäs huumeita jos se siitä olis kiinni.


    • turhasääliä

      Aloittajan mielestä Sillanpää oli ihan kunnossa ja otti vastuun tekemisistään. Jaaha, kappas vaan.

      Onko se vastuunottamista että rupesi viuruamaan Enbuskelle että liikkuuko sun lapset illalla yksin kaupungilla. Enbuskehan oli huolissaan että rattijuoppo voi osua lapsiin liikenteessä.

      Eikä sekään mitään vastuunottamista ollut että yritti kaikin keinoin vähätellä käyttämiään määriä.

      Sitä muuten ei kannata ihmetellä, että Jari tapansa mukaan pamahti poruun. Sellaista se on narkkarilla kun mieliala heittelee laidasta laitaan eikä hallitse käytöstään. Taitaa olla jo vieroitusoireitakin kun ilkeät poliisit otti Jarilta mukanaan tuomat huumeet pois.

    • En ole milloinkaan pitänyt Sillanpäästä, enkä ole ymmärtänyt hänen kansansuosiotaan:. Kappaleet, joita hän on esittänyt, ovat olleet minun mielestä ällöjä, mutta se ei ole ollut minulta pois, jos hänellä on valtava kansansuosio.
      Hän on minun mielestä ollut teennäinen koko julkisuutensa ajan, itkuakin tullut sopivin väliajoin.
      Minun mielestä itkevälle miehelle pitäisi kerätä sunnuntaikirkossa kolehti.
      Nyt näiden huumesekoilujen aikana hän on esiintynyt, niin kuin odotetaan, ja huumeidenkäyttö näyttää melkeimpä hänen kohdalla hyväksyttävältä.
      Jos hän on jo tunnustuksensa mukaan hankkinut huumeita yli sadan tonnin edestä (paljonko vielä muita), ja tarjonnut juhlissa vierailleen, se on jo vastuutonta.
      Tänä aamuna radiossa Suomi soi- ohjelman alkajaisiksi soitettiin Sillanpäätä, minun mielestä ei paras esikuva.
      Vielä on ystäviä, mutta kun alamäki jyrkkenee, niin porukka ympärillä vähenee.
      Sillanpään tapauksessa ei taida oikeita ystäviä edes olla, saati sitten jäädä.

    • Minusta Jari ei ollut selvin päin tuossa haastattelussakaan. Vai oliko hän taas "laskussa", missä tilassa on kuulemma keikoillakin joskus ollut.
      Enbuske käyttäytyi asiallisesti, esitti suoria kysymyksiä, mutta tuliko suoria vastauksia ?Minusta ei tullut ainottakaan. Kiemurtelu, vähättely, hyväksymisen hakeminen, itsesääli - tyypillistä päihdeongelmaisen käyttäytymistä.
      Jos tuo haastattelun aikainen tila oli hänelle "normaali", päihteetön, niin minusta hän on kyllä aika pahasti hukassa. Aikamies, eikä myönnä riippuvuuttaan.

      • Minustakaan hän ei haastattelussa ollut se Jari jota olen tottunut näkemään. Josain aineissa varmaan oli.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minustakaan hän ei haastattelussa ollut se Jari jota olen tottunut näkemään. Josain aineissa varmaan oli.

        Minäkin olen pitänyt Jari Sillanpäästä, siitä aikaisemmasta Jarista: herkkä, karismattinen ja vilpittömän oloinen. Puolustin häntä vielä tuon ensimmäisen käryn jälkeen ja kuvittelin että ottaa siitä opikseen ja hoidattaa itsensä.
        Niin ei sitten käynyt. Surullista...


      • demeter1 kirjoitti:

        Minäkin olen pitänyt Jari Sillanpäästä, siitä aikaisemmasta Jarista: herkkä, karismattinen ja vilpittömän oloinen. Puolustin häntä vielä tuon ensimmäisen käryn jälkeen ja kuvittelin että ottaa siitä opikseen ja hoidattaa itsensä.
        Niin ei sitten käynyt. Surullista...

        Samat oli ajatukset mulla. Nythän haastattelun perusteella ainakin näytti siltä että tuhon tielle on lähdetty. Loistava ura päättyy persliukuun ja todellakin alaspäin. Jääpi vähän kakkelbergin maku suuhun. Mutta tässä näämme taas kuinka aineet kouluttaa ja juuri tuo kieltäminen että voin olla ottamatta tai otan on sitä shittiä ja osoitus siitä että koukussa ollaan ja tiukasti.


    • Taidan olla väärä tyyppi kommentoimaan tähän(kin).
      Sillä olenhan minäkin pyörittänyt sormillani muutakin kuin räkä-palloa.
      Ja päässyt siitä helposti irti.
      Kauan sitten jopa.
      Vanhin räkä-palloistani on kohta 40v.
      Enkä ole todennut hänen nauttivan mitään mistä minä en ole nauttinut.
      Fiksu hänkin siis.
      -
      Kaiken-laisissa urheiluissa tupataan syöttää toisille.
      Yhteis-kuntakin syöttelee.
      En tsemppaa ketään huume- Veikkoa enkä Vienoa.
      Omapahan on asiansa.
      Potkaisee sitten minne-tahansa.

      H.

    • köyhyyttä

      Mainosta etusivuille jarska hakee , mistä halvempaa huvia julkisuuden kipeyteen .

    • Mikäonhuume

      Unohdatte, että Suomessakin sodittiin huumeiden voimin. Vaiettu asia tuo sotialaiden huumeiden käyttö. Entäs tulehduskipulääkkeiden käyttö, tupakka ja alkoholi. Jos tarkkoja ollaan niin lähes kaikki ihmiset käyttävät jotain huumetta ainakin teetä, kahvia ja cola juomia. Sokerista lapset saa hyvän humalan. Ja oma lääkekaappikin pursuaa pelkkiä myrkkyjä. Iman huumeita ette olisi elossa. Se voi joskus unohtua.

      • Totta, Pervitiinillä pärjättiin. Sodan aikana. Nyt elämme kuitenkin rauhan aikaa, hyvinvointivaltiossa. Ei ole enää kyse henkiinjäämisestä vaan jostakin muusta.
        Ja eikö huumeella ja huumeella ole sittenkin eroa `? Kahvi, sokeri, metamfetamiini ?
        En niputtaisi ihan samaan. ..


    • ällöäylimielisyyttä

      Ainoa mitä Sillanpää katui oli se ratista käryäminen, muita huumeajojaan ei katunut koska ei ole niistä jäänyt kiinni.

    • Vanhan ajan liikkuva sirkus siirtynyt nyt sitten telkkariin.
      Ennen kuljetettiin sirkuksen muka jotain onnetonta ihmisten töllisteltäviksi maksua vastaan; "Tulkaa kaikki, tulkaa katsomaan kahden pennin miestä ..."

      Nyt hinataan telkkariin joku onneton huumehörhö nolaamaan itseään lisää kerta toisensa jälkeen yleveroa vastaan. Ja kansa nauttii näkemästään ...
      "Tulkaa kaikki, tulkaa katsomaan itkevää huumehörhöä ..." Ja jippii, saatiin tähänastinen katsojaennätys.

      Melko raadollista hommaa.

      • "Tellukka"

        Kommenttisi saa minulta seiso-peukun.

        H.


      • Ei.peukkua

        Ei kai häntä väkisin studioon hinattu, halusi varmaan itse tulla selittämään oman kantansa.


      • pysytäänpätotuudessa

        Eihän se ollut Ylen kanavalla, vaan kaupallisella, siitä tienasi Siltsu vähän huumerahaa, niin ja tietääkseni ensimmäisen kerran kyseistä asiaa koskien.


      • ainanaakka
        Ei.peukkua kirjoitti:

        Ei kai häntä väkisin studioon hinattu, halusi varmaan itse tulla selittämään oman kantansa.

        nimenomaan juuri näillä ruotsalaisvahvistuksilla on ikävä taipumus tunkea itsensä suomalaisten joukkoon vaikka kukaan ei heitä halua eikä kaipaa


      • pysytäänpätotuudessa kirjoitti:

        Eihän se ollut Ylen kanavalla, vaan kaupallisella, siitä tienasi Siltsu vähän huumerahaa, niin ja tietääkseni ensimmäisen kerran kyseistä asiaa koskien.

        No vielä enemmän sirkustouhua, että oikein lisämaksua vastaan näytille siunailtavaksi ja ihmeteltäväksi ...


      • Pääsiäipiru
        ainanaakka kirjoitti:

        nimenomaan juuri näillä ruotsalaisvahvistuksilla on ikävä taipumus tunkea itsensä suomalaisten joukkoon vaikka kukaan ei heitä halua eikä kaipaa

        Tellukka...kjäh, kjäh!


    • tööttt

      - ihmisten mielenliikkeistä tunteet ovat aitoja

      - mnkä sille mahtaa maailmassa että kulttuurit ovat joskus tosimätiä - maassa tosi voimakas häpeällä kasvatuskultti voimissaan - rikkaat huumeiden tuottajat palkitaan kunniakansalaisina mutta he, jotka aineisiin sortuneet kuten viinaan,tupakkaan, tms - ikuisella häpeäpaalupaikalle naulittuja koko elonsa ajan - mitään uutta siinäkään asiassa ole.

    • pirremiinapas

      Surullista..

    • Kommentoin näkemääni keskustelua, minustakaan hän ei ollut kovin selkeä puheissaan, mutta selvisi varmasti paineellisesta tilanteesta.
      Kuuntelen paljon monenlaista musiikkia, laulan myös kuorossa ja Jari Sillanpää on taitava esiintyjä ym, mutta vain yksi muiden joukossa . Toivon etteivät konserttien järjestäjät hylkää, toisaalta voivatko he luottaa ja miten suuri fanijoukko hylkäävätkö idolinsa, loppuuko ura------------

      • aina.i.ankeinennnnn

        neljäs iso keikka jo peruttu
        missä samaan aikaan peruuntui muutaman muunkin
        suomalaisen artistin keikat
        siltsu olis ollu vetonaula
        toivottavasti perutaan vielä hänen omia keikkojaan
        mieluuten kaikki
        koska nyt jo nähtävissä että vaikuttaa muidenkin keikkamyyntiin.


      • aina.i.ankeinennnnn kirjoitti:

        neljäs iso keikka jo peruttu
        missä samaan aikaan peruuntui muutaman muunkin
        suomalaisen artistin keikat
        siltsu olis ollu vetonaula
        toivottavasti perutaan vielä hänen omia keikkojaan
        mieluuten kaikki
        koska nyt jo nähtävissä että vaikuttaa muidenkin keikkamyyntiin.

        "aina.i.ankeinennnnn"

        Hyvä juttu.
        J.Sillanpää on varsinainen #meetoo.
        Ties mitä kaikkea on kourinut ilman minkään maan lupia.
        Hetero-puolisia Nais-ihailijoitakin. :)

        H.


      • Siltsun fanijoukko alkaa olla jo muutenkin haudan partaalla olevia mummoja.

        Jari Sillanpää: "Parhaat fanit ovat kuin äitejä"


      • Taas.kerran
        hunksz kirjoitti:

        "aina.i.ankeinennnnn"

        Hyvä juttu.
        J.Sillanpää on varsinainen #meetoo.
        Ties mitä kaikkea on kourinut ilman minkään maan lupia.
        Hetero-puolisia Nais-ihailijoitakin. :)

        H.

        Lässynlässyn.


      • hunksz kirjoitti:

        "aina.i.ankeinennnnn"

        Hyvä juttu.
        J.Sillanpää on varsinainen #meetoo.
        Ties mitä kaikkea on kourinut ilman minkään maan lupia.
        Hetero-puolisia Nais-ihailijoitakin. :)

        H.

        Aika fiksu mies telkkarissa parast'aikaa.
        Pasi Malmi.
        Astrologi Valta-ojakin lausuu toisinaan hyvää asiaa.

        H.


      • Iltasetsanomat
        Tellukka kirjoitti:

        Siltsun fanijoukko alkaa olla jo muutenkin haudan partaalla olevia mummoja.

        Jari Sillanpää: "Parhaat fanit ovat kuin äitejä"

        Nyt oli joku kaveri vangittu.


    • Hyväniin

      Suomessa kuitenkaan alkoholisoituneet miehet eivät ole pyydelleet anteeksi sitä, että riippuvuudellaan pilasivat ympärillä olevien ihmisten elämää. Ennen juomisesta vaiettiin ja sitä salattiin vuosikymmeniä. Perheväkivalta ja viina kun ehkä kuitenkin värittävät suomalaista yhteiskuntaa enemmän kuin huumeen käyttö. Mutta sille ihmiset ovat sokeita.
      Sillanpäässä virkistävää oli se että hän oli rehellinen. Ei pyytänyt anteeksi eikä luvannut lopettaa. Ei madellut ihmisten edessä. Ei ottanut uhrin roolia, mitä häneltä kovasti odotettiin. Hyvä niin.

      • aina.i.ankeinennnnn

        juu ja hyvin virkistävää oli sekin
        että on tarjonnut myös huumeita ystävilleen bileissä
        kyllä se on niin kunnollinen ja rehellinen mies toi sillanpää
        ja oikeen virkistyin kun katselin hänen haastattelunsa
        mitäs tossa jos on vetäny neljä vuotta kovia aineita

        on se mummujen ja vaarien ajatusmaailmakin muuttunut siitä mitä se joskus on ollu
        mulla on edelleen ehdoton ei huumeille ja käyttäjät on pohjasakkaa.


      • "Perheväkivalta ja viina kun ehkä kuitenkin värittävät suomalaista yhteiskuntaa enemmän kuin huumeen käyttö" kirjoittaa "Hyvä niin".

        Toistaiseksi on varmasti näin. Entä sitten, kun huumeet yleistyvät ? Jo nyt on (lehtitietojen mukaan) nuorten keskuudessa tilanne se, että alkoholin käyttö on vähentynyt, mutta huumeiden käyttö lisääntynyt. Ja huumeiden käyttäjät pitävät huumeita vaarattomampina kuin alkoholia. Jari Sillanpääkin tuntui edustavan tätä linjaa. Eikä se perhe-elämä taida kukoistaa narkkariperheissäkään...

        Tuosta Sillanpään "rehellisyydestä" olen samaa mieltä aino.i:n kanssa.
        Ihminen voi olla "rehellinen" muille ikäänkuin pelin hengessä, mutta jos hän samanaikaisesti valehtelee itselleen kieltämällä ongelmansa, niin onko "rehellisyys" minkään väärti ?


      • demeter1 kirjoitti:

        "Perheväkivalta ja viina kun ehkä kuitenkin värittävät suomalaista yhteiskuntaa enemmän kuin huumeen käyttö" kirjoittaa "Hyvä niin".

        Toistaiseksi on varmasti näin. Entä sitten, kun huumeet yleistyvät ? Jo nyt on (lehtitietojen mukaan) nuorten keskuudessa tilanne se, että alkoholin käyttö on vähentynyt, mutta huumeiden käyttö lisääntynyt. Ja huumeiden käyttäjät pitävät huumeita vaarattomampina kuin alkoholia. Jari Sillanpääkin tuntui edustavan tätä linjaa. Eikä se perhe-elämä taida kukoistaa narkkariperheissäkään...

        Tuosta Sillanpään "rehellisyydestä" olen samaa mieltä aino.i:n kanssa.
        Ihminen voi olla "rehellinen" muille ikäänkuin pelin hengessä, mutta jos hän samanaikaisesti valehtelee itselleen kieltämällä ongelmansa, niin onko "rehellisyys" minkään väärti ?

        "demeter1"

        Kun hetero-paris-kunta päättää tehdä yhdessä lapsen.
        Tarkoittaa se sitä että isällä on aikaisenpaa suurenpi oikeus ja kohtuus naisensa Kohtuun.
        Myös kokoa ajatellessa.
        Silloin ei Kohdusta päätä nainen enää yksin.
        -
        Valitettavasti laki antaa vieläkin naiselle oikeuden hankkia rahaa ja elatus-maksuja kohdun avulla.
        -
        Minä olen jo liian vanha laatiakseni hashtag-loilotuksen asiasta.
        Mutta nuoret miehet hei?
        -
        #pesämunaatuu

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Kun hetero-paris-kunta päättää tehdä yhdessä lapsen.
        Tarkoittaa se sitä että isällä on aikaisenpaa suurenpi oikeus ja kohtuus naisensa Kohtuun.
        Myös kokoa ajatellessa.
        Silloin ei Kohdusta päätä nainen enää yksin.
        -
        Valitettavasti laki antaa vieläkin naiselle oikeuden hankkia rahaa ja elatus-maksuja kohdun avulla.
        -
        Minä olen jo liian vanha laatiakseni hashtag-loilotuksen asiasta.
        Mutta nuoret miehet hei?
        -
        #pesämunaatuu

        H.

        Korjaus:

        Myös Kohdun-suun kokoa ajatellessa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Korjaus:

        Myös Kohdun-suun kokoa ajatellessa.

        H.

        Niin, hunksi. Maailma sorsii miestä monella alueella. Pasi Malmi puhui asiaa...
        Valtaoja kuluu näihin ylioptimisteihin. Siis se "astrologi"..))


    • Kirkoton

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pontikka
      Olisi varmaan parempi elvyttää pontikankeitto. Sitäkin koitettiin useampi sata vuotta kitkeä pois. Huumeet ovat ihan sama asia. Ei mitään vakavaa, ellei pilaa ympärillä asuvien elämää. Intiaanitkin ovat aina puresekellet kokapensaan lehtiä.
      Ihmisiä vain harmittaa, jos joku tekee sellaista mikä ei ole yhteiskunnallisesti sopivaa. Mutta ei itse asia ole mitenkään vakava.
      Mielestäni ihminset jotka haukkuvat muita ovat pohjasakkaa, Ainakin jos kuuluvat kirkkoon, kun siellä nimenomaan kehoitetaan olemaan tuomitsematta muita. Sitä olisi hyvä harjoitella. Ainakin jos kutsuu itseään kristityksi. Tai ainakin sentään pitkänä perjentaina.

      • "Kirkoton"

        Väärin.
        Inkat ja Mayat pureskelivat.
        -
        Peri-aatteessa Intiaaneja ei ole.
        Eräs eksynyt tyyppi aloitti maailman ensimmäisen rasismin.
        -
        Minulla on isäni oma-tekemät Pontikka-vehkeet.
        Ruostumatonta Terästä sähkö-vastuksella.
        30ltr.Rankille.
        Isän kuoltua äitini vaati minua tekemään niille jotain.
        Kannatan siis Pontikkaa.

        H.


      • Kirkoton
        hunksz kirjoitti:

        "Kirkoton"

        Väärin.
        Inkat ja Mayat pureskelivat.
        -
        Peri-aatteessa Intiaaneja ei ole.
        Eräs eksynyt tyyppi aloitti maailman ensimmäisen rasismin.
        -
        Minulla on isäni oma-tekemät Pontikka-vehkeet.
        Ruostumatonta Terästä sähkö-vastuksella.
        30ltr.Rankille.
        Isän kuoltua äitini vaati minua tekemään niille jotain.
        Kannatan siis Pontikkaa.

        H.

        Perun intiaanit eli inkat olisi pitänyt olla ( tuli virhe, kun sanaa intiaani käytetään joskus heistäkin) pureskelevat kokapensaalehtiä. Kuuluu heidän kulttuuriinsa.

        Mutta hienoa jos on pontikankeittovehkeet olemassa. Itse olen seurannut vierestä, joskus koulussa, kun kemiantunnilla keitettiin pieni tippa pontikkaa lapsille opetukseksi. . Kukaan ei saanut mennä aivan lähelle, ettei kukaan olisi päässyt vahingossakaan maistamaan ilolientä. Ja polttamisen jälkeen koko pontikkasatsi kaadettiin viemäriin. On jäänyt mieleen. Tilanne oli hauska ja koominen.


    • Kilpailuajakusetusta

      Alasta jolla po. henkilö toimii "raskas" on aika hentoinen ilmaisu. Sairasta se paremminkin on.

    • henrjii

      Vähän on vaikea jeesustella mitä kunkin pitäitsi olla, tai tehdä

    • armotonta_menoa

      "Tuomion kellojen" soittajat ovat uskovaisia, eikö olekin outoa ?
      Kun huhupuheen mukaan Jeesus oli juuri kurjien syntisten ystävä ja suojelija...

      • demeter1

        "Huhupuheen" mukaan Jeesus kutsui näitä syntisiä, kosketti heitä ja sanoi: "mene äläkä enää syntiä tee". Hän ei sanonut: jatka vain entiseen malliin...


      • Ei Jeesus ollut rikollisuuden suojelija.
        Jeesus:
        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee! ..."

        Kuuluu siltsu tarjoilleen niitä kristalleja ystävilleen ja tutuilleenkin.


      • Huume.Sekin.On
        Tellukka kirjoitti:

        Ei Jeesus ollut rikollisuuden suojelija.
        Jeesus:
        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee! ..."

        Kuuluu siltsu tarjoilleen niitä kristalleja ystävilleen ja tutuilleenkin.

        Tarjoatko sinä koskaan tupakkaa tutuillesi?


      • bigboga
        demeter1 kirjoitti:

        "Huhupuheen" mukaan Jeesus kutsui näitä syntisiä, kosketti heitä ja sanoi: "mene äläkä enää syntiä tee". Hän ei sanonut: jatka vain entiseen malliin...

        Voi kun ei ole sitä Jeesusta täällä Härmässäkin kulkemassa ja parantelemassa kaikkia syntisiä.
        Kyllä ennen oli helppoa, Jeesus vaan paikalle ja katso ! Ihme tapahtui !


      • Tellukka kirjoitti:

        Ei Jeesus ollut rikollisuuden suojelija.
        Jeesus:
        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee! ..."

        Kuuluu siltsu tarjoilleen niitä kristalleja ystävilleen ja tutuilleenkin.

        Hyvä sitaatti Tellukka. Muistin alun, mutta en loppua. Yhtä tärkeä sekin.


      • bigboga kirjoitti:

        Voi kun ei ole sitä Jeesusta täällä Härmässäkin kulkemassa ja parantelemassa kaikkia syntisiä.
        Kyllä ennen oli helppoa, Jeesus vaan paikalle ja katso ! Ihme tapahtui !

        Vastasin sinulle. bigboga, mutta vastaus katosi. Ne kuolemattomat sanat..))
        Mutta olin samaa mieltä kanssasi. Jeesuksella olisi töitä kun ei tämä jeesustelukaan taida auttaa ketään..))
        Mutta vakavasti. Narkkareista ja rikollisista löytyy paljon heitä, jotka Jeesus on pelastanut. Jotka ovat löytäneet uskonyhteisöstä uuden kodin (uuden riippuvuuden?). Oli mitä oli, eiköhän se kuitenkin huumehörhöilyn voita.


      • Huume.Sekin.On kirjoitti:

        Tarjoatko sinä koskaan tupakkaa tutuillesi?

        En tarjoa (niin kallista kuin se on) vaikka aivan laillisesti ostettua onkin, eikä ole luokiteltu rikoslaissa kiellettyjen huumeitten listalle enempää kuin sokerikaan ...

        Halusitko tietää muuta?


      • Koukuttava.nikotiini
        Tellukka kirjoitti:

        En tarjoa (niin kallista kuin se on) vaikka aivan laillisesti ostettua onkin, eikä ole luokiteltu rikoslaissa kiellettyjen huumeitten listalle enempää kuin sokerikaan ...

        Halusitko tietää muuta?

        Mikäli tupakka "löydettäisiin" nyt, se laitettaisiin kiellettyjen ja vaarallisten aineiden joukkoon. Olet koukussa tupakkaan.


    • surku-menetetty-fani

      Sori , Sillanpää näyttää kovin ränsistyneeltä, olisko sairastunu vakavasti
      esm. sukupuolitautiin, joka tuhoaa aivot pikkuhiljaa,
      alzhaimer myös tuhoaa aivot ja kuolema on lopulta ainoa vaihtoehto,
      Sillanpää menetti paljon faneja,
      huume homma ei sovi esiintyvälle taiteilijalle,
      taiteilijoilta edellytettään hyvää ja tervettä käytöstä
      he ovat tavallaan nuorison esikuvia,
      miksi Sillanpää sortui huumeisiin,
      mikä meni elämässä niin pahoin pieleen
      että ainoa lohtu oli huumeet,

      • Haastattelun loppupuolella J. Sillanpää sanoi ettei ole esiintynyt koskaan humalassa, eikä huumeissa- hän on halunnut olla yleiisölleen luottamuksen arvoinen, tämän sanottuaan purskahti itkuun- hetki oli mielestäni aito------
        Miksi maailmassa noin kova huume -----


      • kylmätotuus
        kawe kirjoitti:

        Haastattelun loppupuolella J. Sillanpää sanoi ettei ole esiintynyt koskaan humalassa, eikä huumeissa- hän on halunnut olla yleiisölleen luottamuksen arvoinen, tämän sanottuaan purskahti itkuun- hetki oli mielestäni aito------
        Miksi maailmassa noin kova huume -----

        Mainitsemasi hetki oli aito ja sen aisti myös Enbuske.

        Miksi noin kova huume .

        Jarihan kertoi lopettaneensa ryyppäämisen, koska ei saanut siitä enää kiksejä. Hän ei kuitenkaan sanonut lopettaneensa kokonaan alkoholin käyttöä, vaikka joku täällä niin väittikin. Ymmärsin hänen ryhtyneen käyttämään metamfetamiinia juuri siksi, että siitä noita kiksejä sai. Ja jos tajusin oikein hänen nykytilanteensa, niin tuokin aine on menettämässä tehonsa.

        Monet viihdealan lahjakkuudet ovat päihteisiin sortuneet ja jopa kuolleet. Saattaa olla, että he ovat tavallista herkempiä, eivätkä kestä heihin kohdistettuja odotuksia ja paineita, vaan pakenevat todellisuutta erilaisiin päihteisiin.

        Minulle ei kuulu kenenkään julkkiksen yksityiselämä. Jokainen valitsee oman tiensä.

        Koen kuitenkin kohtuuttomaksi, että Sillanpään huumejutusta kirjoitettaessa vedetään mukaan hänen homoutensa ja kyseenalaistetaan ja jopa mitätöidään hänen ammattitaitonsa. Se on väärin!


    • LöllöP69Pallero

      Äidit (ISO) menevät keikoille, vuosikausia kestävää lavakiertelyä ei voi yht'äkkiä lopettaa.
      Omille lapsenlapsille ei ole aikaa, mutta satojen kilometrien päähän matkustetaan oman suosikin perään.

      • OlenSössö

        Juuri noin ja isoäitejä on satoja, joille i skelmätähti on tarkeämpi kun omat lapset ja heidän perheensä. Hajuvettä lutrataan litratolkulla, sitten mikraan ja keula kohti 200 km päässä olevaan tanssipaikkaa.


      • Bengalitikku

        Olen hyvin pettynyt Sillanpään huumehörhöilyyn.
        Kahdessa konsertissa olen aikoinaan käynyt: hyvä laulaja ja karismaattinen esiintyjä.
        En pidä siitä, että media työntää hänestä jatkuvasti juttua, koska on huono esimerkki.
        Mielestäni siltsu-paasto olisi paikallaan eikä häntä pitäisi pöllyissä päästää höpöttämään toosaan, koska ei niitä voi ottaa todesta.
        Narkki on narkki ja piste.
        Ei kait katsoja halua kännisiäkään veroaan vastaan katsella.
        Heti Bjurström otatti etelässä kuvan itsestään jättiolutlasin kanssa.
        Vanhenevat julkkikset ovat välillä sietämätyömiä itserakkauksineen.


      • ala.arvoista
        Bengalitikku kirjoitti:

        Olen hyvin pettynyt Sillanpään huumehörhöilyyn.
        Kahdessa konsertissa olen aikoinaan käynyt: hyvä laulaja ja karismaattinen esiintyjä.
        En pidä siitä, että media työntää hänestä jatkuvasti juttua, koska on huono esimerkki.
        Mielestäni siltsu-paasto olisi paikallaan eikä häntä pitäisi pöllyissä päästää höpöttämään toosaan, koska ei niitä voi ottaa todesta.
        Narkki on narkki ja piste.
        Ei kait katsoja halua kännisiäkään veroaan vastaan katsella.
        Heti Bjurström otatti etelässä kuvan itsestään jättiolutlasin kanssa.
        Vanhenevat julkkikset ovat välillä sietämätyömiä itserakkauksineen.

        Sietämättömiä ovat myös vanhenevat ja vanhat palstan itserakkaat.
        Tuomioistuin on taas koolla.


      • Bengalitikku

        Ja miksei voi sanoa, mikä omasta mielestä on epäkelpo ilmiö?
        Kaikkihan vanhenevat. Sinä ja minäkin. Me vain emme ruoki itseämme julkisuudella. Me maksamme siitä, joten ylimielisyys on turhaa.


      • ala.arvoista
        Bengalitikku kirjoitti:

        Ja miksei voi sanoa, mikä omasta mielestä on epäkelpo ilmiö?
        Kaikkihan vanhenevat. Sinä ja minäkin. Me vain emme ruoki itseämme julkisuudella. Me maksamme siitä, joten ylimielisyys on turhaa.

        Niinpä minäkin saan sanoa.


      • Bengalitikku

        Mielestäni et sanonut juurikaan mitään. Sori vaan.


      • ala.arvoista
        Bengalitikku kirjoitti:

        Mielestäni et sanonut juurikaan mitään. Sori vaan.

        :) sanoin mutta en ruotinut Sillanpäätä.


      • Bengalitikku

        No aloitus koski Sillanpäätä, joten pysyin aiheessa ja asiassa.
        Ei kamanvetäjä mikään sankari ole.
        Laulajana hän on ollut hyvä. Ansioita siis hänellä on.

        Miksi Sinulla ei ole mielipidettä tapahtuneesta, erityisesti sen saamasta julkisuudesta?
        Pettynyt sinäkin?
        Vai oletko median edustaja?

        Olihan lehdessä ilkeä kommentti: hänen juttunsa meni naisen orgasmin edelle.
        Siis naiset, mitäs tästä revittelystä piditte?
        En katsonut Enbusken ohjelmaa, koska en tykkää siitäkään kaverista.


      • ala.arvoista
        Bengalitikku kirjoitti:

        No aloitus koski Sillanpäätä, joten pysyin aiheessa ja asiassa.
        Ei kamanvetäjä mikään sankari ole.
        Laulajana hän on ollut hyvä. Ansioita siis hänellä on.

        Miksi Sinulla ei ole mielipidettä tapahtuneesta, erityisesti sen saamasta julkisuudesta?
        Pettynyt sinäkin?
        Vai oletko median edustaja?

        Olihan lehdessä ilkeä kommentti: hänen juttunsa meni naisen orgasmin edelle.
        Siis naiset, mitäs tästä revittelystä piditte?
        En katsonut Enbusken ohjelmaa, koska en tykkää siitäkään kaverista.

        Kyllä minulla on mielipide, en ala tapausta julkisella palstalla nimimerkin suojassa ruotimaan.


      • ala.arvoista kirjoitti:

        Kyllä minulla on mielipide, en ala tapausta julkisella palstalla nimimerkin suojassa ruotimaan.

        Kunnioitettava linja (ettei ruodi tapausta täällä), "ala.arvoista". Luet kuitenkin ja esität mielipiteesi meistä ruotijoista. Eikä siinä mitään. Mikä kullekin luontuu.

        Itse pidän tätä keskustelua hyvänä ja oikeutettuna kannanottona ajan ilmiöön: huumeiden käyttöön. Jari Sillanpää saattaa edustaa vain jäävuoren huippua, mutta julkisuuden henkilönä hän on mielestäni taas se, joka antaa ilmiölle kasvot.

        "Ruotiminen" on minusta luonnollista, tapa jäsentää maailmaa ja sen ilmiöitä.
        Kukin tekee sitä luontonsa mukaan ja se lienee meidän kaikkien oikeus, ainakin toistaiseksi..))


      • ala.arvoista
        demeter1 kirjoitti:

        Kunnioitettava linja (ettei ruodi tapausta täällä), "ala.arvoista". Luet kuitenkin ja esität mielipiteesi meistä ruotijoista. Eikä siinä mitään. Mikä kullekin luontuu.

        Itse pidän tätä keskustelua hyvänä ja oikeutettuna kannanottona ajan ilmiöön: huumeiden käyttöön. Jari Sillanpää saattaa edustaa vain jäävuoren huippua, mutta julkisuuden henkilönä hän on mielestäni taas se, joka antaa ilmiölle kasvot.

        "Ruotiminen" on minusta luonnollista, tapa jäsentää maailmaa ja sen ilmiöitä.
        Kukin tekee sitä luontonsa mukaan ja se lienee meidän kaikkien oikeus, ainakin toistaiseksi..))

        Niin kuin tuolla alempana kirjoitetaan: "
        Katsokaa minua, minä olen hyvä ihminen", sen te haluatte ruotimisellanne näyttää.


      • Bengalitikku

        Höpö höpö.
        Tuskin jaksat uskoa tuota väittämääsi edes itse.
        Jos olisit kakara, kokeilija, ehkä inttämisesi käsittää. Tuskin olet.


      • ala.arvoista
        Bengalitikku kirjoitti:

        Höpö höpö.
        Tuskin jaksat uskoa tuota väittämääsi edes itse.
        Jos olisit kakara, kokeilija, ehkä inttämisesi käsittää. Tuskin olet.

        Älä päättele mihin uskon.


      • eisehaluaapua
        Bengalitikku kirjoitti:

        Olen hyvin pettynyt Sillanpään huumehörhöilyyn.
        Kahdessa konsertissa olen aikoinaan käynyt: hyvä laulaja ja karismaattinen esiintyjä.
        En pidä siitä, että media työntää hänestä jatkuvasti juttua, koska on huono esimerkki.
        Mielestäni siltsu-paasto olisi paikallaan eikä häntä pitäisi pöllyissä päästää höpöttämään toosaan, koska ei niitä voi ottaa todesta.
        Narkki on narkki ja piste.
        Ei kait katsoja halua kännisiäkään veroaan vastaan katsella.
        Heti Bjurström otatti etelässä kuvan itsestään jättiolutlasin kanssa.
        Vanhenevat julkkikset ovat välillä sietämätyömiä itserakkauksineen.

        Joo, eivät ihmiset halua kännisiäkään jne. ...heh ja heh uudemman kerran. Ovatkohan Nykäset ja Tukiaiset koskaan esiintyneet päihtyneinä, eipä kai. Entä useimmat kuuluisimmista kokonaisista rock- orkestereista solisteineen, ei viinaa eikä muutakaan, tai sitten...mutta yleisöä riitti. Muistan ajat sitten kun Kuopiossa olin poikkeamassa, eräs Junkkarinen Seurahuoneella esiintyi, aika tinassa oli mies, mutta suosiota riitti! Oletetako vaikka Hurriganesien menestysaikoinaan olleen puhtaita pulmusia, näitähän riittää.

        Sillanpää alkaa olla tilanteessa, jossa tulisi kyetä viheltämään peli poikki. Tuossa alkaa nimittäin myös terveyden fyysinen puoli olla kovilla. Lyhyen pätkän siitä viimeisestä hänen haastattelustaan näin, äkkiseltään vaikutti jo sekavalta, mutta kun ei ole oikein entistä mihin verrata. Onko niinkin, että Ruotsi on hänelle parempi kieli, vaikuttaa ettei hän aina oikein löydä sopivia sanoja Suomen kielellä. Vai onko kyse sitten jo jonkin sortin aivojen toimintahäiriöistä tms., mene ja tiedä.


      • ala.arvoista kirjoitti:

        Niin kuin tuolla alempana kirjoitetaan: "
        Katsokaa minua, minä olen hyvä ihminen", sen te haluatte ruotimisellanne näyttää.

        No jos itse sattuu olemaan vähän heikoilla niin voihan sitä toisen onnettomuudesta saada potkua "ala.arvoista". Ei suotavaa, mutta sitä tehdään. En silti yleistäisi....
        Eli en minä ainakaan, mutta nuo muut..))


      • Bengalitikku

        Sivusta: nyt en ymmärrä.
        Mielestäni tavsllisesta elämästä tehdään mitätöntä juurikin nostamalla tällainen hölöpölö kohu.
        Kuten joku kirjoitti on a-ongelmaisiakin artisteja.
        Se on vain niin h:tin surullista nähdä jonkun kulkevan Kinnusen, Virran jne. tietä.


    • pasuunat.soi

      Miksi yleensä jotkut pitää tärkeänä, että heidän mielipiteensä jostain asiasta, joka ei heille kuulu pätkääkään, eikä muuta heidän elämäänsä mitenkään, pitää saada jossain laukoa, se tuomitseva mielipide.

      Onko se jotain pahansuopaisuutta vai luuleeko tuomitsija, että se tekee hänestä paremman ihmisen ?
      "Katsokaa minua, minä olen hyvä ihminen", kuultaa sieltä tuomion takaa.

      • saaottaakantaa

        Miksi sinä pidät tärkeänä tuoda täällä esiin ajatuksiasi siitä, kenellä on oikeus ja mielipiteen kertomiseen? Oletko pahansuopa vai luuletko siten tulevasi paremmaksi ihmiseksi?
        Ihmiset vain ovat sellaisia kuin ovat, heillä on tapana ottaa kantaa, arvostella ja juoruta yms.

        Yuval Harari kirjassaan "Sapiens, ihmisen lyhyt historia", kertoo lyhyesti ja ytimekkäästi, miten vain ihminen- nimisellä eläinlajilla on tuo muista puhumisen, juoruamisen ja arvostelun taito, ja miten se on osaltaan edesauttanut ihmistä kehittymään hyvässä niin kuin pahassakin siksi mikä se nyt on. Jos kaikki muita ihmisiä, asioita ja ilmiöitä koskeva kantaaottaminen rajoitettaisiin vain siihen, mitä ilmeisesti haluaisit, että kukin saisi ottaa kantaa vain häntä itseään välittömästi koskeviin seikkoihin, niin aika köyhiksi keskustelut menisivät, montako kommenttia olisi silloin tälläkään sivulla: Kuinka montaa kommentoijaa Sillanpään asia jotenkin läheisesti koskee? Miten hänen asiansa koskettaa juuri sinua?


      • Bengalitikku

        Minähän en voi juoruta, koska en ole J.S:n tuttava tai ollut tuolla matkalla näkemässä. Eikö joku missintapainen ole tai ollut Thaimaan vankilassa.
        Ja kyllähän tuokin kuuluu minulle, jos laitteeseeni tuodaan ohjelma tai selattavassa lehdessä on pääuutisissa tämä laulaja.
        On kyse isommasta asiasta kuin halutaan ymmärtää.
        Minulla on aivot ja käsitys, mikä on hyväksi tai huonoksi terveydelle tai esimerkiksi lapsille tai nuorisolle. Tästä en tingi yhtään.
        Maton alle olisi helppo laasta. Hys, hys.
        Ja miksi asia koskee: en ole käsittänyt, miksi nuppi pitää laittaa sekaisin tai hakea kemiallisia fiiliksiä: elämä karvoineen päivineen on aidompaa.
        Pidän sitä laadukkaampana.


      • pasuunat.soi

        Saa ottaa kantaa, mutta toivoisin asiallista keskustelua, asiallisia kannanottoja.
        Ihmisten solvaaminen ja tuomioitten julistaminen tekee henkisesti pahan olon ja huonon ilmapiirin keskusteluihin ja antaa tietysti myös huonon kuvan solvaajasta itsestään,
        vaikkei hän sitä itse ajattele tai huomaa..
        Aivot on ihmisellä sitä varten, että käyttäisimme niitä ?

        Ihmisen olemukseen kuuluu myös sivistynyt käyttäytyminen. Kellä kuuluu - kellä ei...
        Koska ihminen-nimisellä eläinlajilla on kyky kehittyä, niin voisi yrittää kehittyä hyvässä.

        Elämä yhdessä kaikille meille tällä "pallolla" on huomattavasti miellyttävämpää ilman pahansuopaisuutta.


      • pasuunat.soi kirjoitti:

        Saa ottaa kantaa, mutta toivoisin asiallista keskustelua, asiallisia kannanottoja.
        Ihmisten solvaaminen ja tuomioitten julistaminen tekee henkisesti pahan olon ja huonon ilmapiirin keskusteluihin ja antaa tietysti myös huonon kuvan solvaajasta itsestään,
        vaikkei hän sitä itse ajattele tai huomaa..
        Aivot on ihmisellä sitä varten, että käyttäisimme niitä ?

        Ihmisen olemukseen kuuluu myös sivistynyt käyttäytyminen. Kellä kuuluu - kellä ei...
        Koska ihminen-nimisellä eläinlajilla on kyky kehittyä, niin voisi yrittää kehittyä hyvässä.

        Elämä yhdessä kaikille meille tällä "pallolla" on huomattavasti miellyttävämpää ilman pahansuopaisuutta.

        "pasuunat.soi"

        Kun hetero-paris-kunta päättää tehdä yhdessä lapsen.
        Tarkoittaa se sitä että isällä on aikaisenpaa suurenpi oikeus ja kohtuus naisensa Kohtuun.
        Myös Kohdun-suun kokoa ajatellessa.
        Silloin ei Kohdusta päätä nainen enää yksin.
        -
        Valitettavasti laki antaa vieläkin naiselle oikeuden hankkia rahaa ja elatus-maksuja kohdun avulla.
        -
        Minä olen jo liian vanha laatiakseni hashtag-loilotuksen asiasta.
        Mutta nuoret miehet hei?
        -
        #pesämunaatuu

        H.


      • Bengalitikku
        pasuunat.soi kirjoitti:

        Saa ottaa kantaa, mutta toivoisin asiallista keskustelua, asiallisia kannanottoja.
        Ihmisten solvaaminen ja tuomioitten julistaminen tekee henkisesti pahan olon ja huonon ilmapiirin keskusteluihin ja antaa tietysti myös huonon kuvan solvaajasta itsestään,
        vaikkei hän sitä itse ajattele tai huomaa..
        Aivot on ihmisellä sitä varten, että käyttäisimme niitä ?

        Ihmisen olemukseen kuuluu myös sivistynyt käyttäytyminen. Kellä kuuluu - kellä ei...
        Koska ihminen-nimisellä eläinlajilla on kyky kehittyä, niin voisi yrittää kehittyä hyvässä.

        Elämä yhdessä kaikille meille tällä "pallolla" on huomattavasti miellyttävämpää ilman pahansuopaisuutta.

        Tuo nyt on ihan teeskentelyä koko kirjoituksesi.
        Miksi puolustat huumausainerikoksen tehnyttä? Laki on kait kaikille sama?
        Miten kirjoitetaan, ei muuta lakia.
        Täytyy nyt jollain sentään selkärankaa olla eikä suoltaa jotain sievistelevää lätinää.


      • pasuunat.soi

        Olen puolueeton, neutraali. Asiallisuuden (!) linjalla.

        En ole sen enempää maallisen kuin taivaallisen oikeuden tuomari.

        Niitähän täällä riittää.


      • pasuunat.soi kirjoitti:

        Saa ottaa kantaa, mutta toivoisin asiallista keskustelua, asiallisia kannanottoja.
        Ihmisten solvaaminen ja tuomioitten julistaminen tekee henkisesti pahan olon ja huonon ilmapiirin keskusteluihin ja antaa tietysti myös huonon kuvan solvaajasta itsestään,
        vaikkei hän sitä itse ajattele tai huomaa..
        Aivot on ihmisellä sitä varten, että käyttäisimme niitä ?

        Ihmisen olemukseen kuuluu myös sivistynyt käyttäytyminen. Kellä kuuluu - kellä ei...
        Koska ihminen-nimisellä eläinlajilla on kyky kehittyä, niin voisi yrittää kehittyä hyvässä.

        Elämä yhdessä kaikille meille tällä "pallolla" on huomattavasti miellyttävämpää ilman pahansuopaisuutta.

        """Ihmisen olemukseen kuuluu myös sivistynyt käyttäytyminen. Kellä kuuluu - kellä ei...
        Koska ihminen-nimisellä eläinlajilla on kyky kehittyä, niin voisi yrittää kehittyä hyvässä."""

        Ja sinun mielestäsikö on vahvojen huumeitten käytön hyväksyminen sitä hyvää kehitystä ja niitten käytön tuomitseminen pelkkää pahansuopuutta?

        Kuten itsekin kirjoitat: """Aivot on ihmisellä sitä varten, että käyttäisimme niitä ?"""

        Siis käytä niitä!!!


      • Bengalitikku
        pasuunat.soi kirjoitti:

        Olen puolueeton, neutraali. Asiallisuuden (!) linjalla.

        En ole sen enempää maallisen kuin taivaallisen oikeuden tuomari.

        Niitähän täällä riittää.

        Miten voit olla "asiallisella" linjalla, kun ei asiasta näytä olevan mielipidettäkään. Me muuthan siitä voimme arvioida oletko asiallinen vai et.
        Itsearvioinnut menevät pieleen yleensä.
        Eikö lain noudattamisen vaatiminen ole asiallista?
        Oletko rikollisuuden kannattaja?


    • tööttt

      Kai se huomautus naisten kuvitelluista orgasmeista koski jonkun seksiterapeutin pömppövatsajuttua - vaikkei mikään mannekinivvartaloa naispuoliset omistaisikaan
      - osalle ihmisistä käyttämänsä lääkitys estää nekin hömppäkuvitelmat sairauksien ohessa, voimat keskitettävä vain jatkuvaan työntekoon . jos on julkisuudessa nimetty vaikka epäsosiaalilumpuksi
      - viihdemaailman keinotekoisilla romanttisilla unelmien luomisella silleen ole vastetta tai kaikupohjaa - joten tyhjää täynnä olevat tynnyrit kumisevat edelleenkin eniten.

      • Bengalitikku

        Eihän orgasmilla ole tekemistä ruumiin muotojen kanssa. Frigidi mannekiini voi kyllä teeskennellä orgasmia miehen egon ylläpitämiseksi.
        Mahan koolla ei ole merkitystä.
        Ja sivumennen sanoen miehen taidoillakin on merkitystä.
        Ja jos ihan ilkeä olen, mitä vanhenevalla homolla on siihen mitään sanomista.
        Hänellehän lehdistö laittoi nuo sanat eturiville pöhöttyneen naamakuvansa kanssa.
        Poliisi olisi tehnyt artistille palveluksen, jos olisi marssittanut takavasemmalle.
        Meidän lakiemme mukaan toistuva huumausainerikos ja heido.


    • ElonÄänestäjä

      Menkää katsomaan Sillanpäästä tehtyä näytelmää, sitä ei kuulemma peruta.

    • Devailo

      Täällähän kivitetään kuoliaaksi ihminen.
      Ei kun ristille riippumaan teidän puolestanne !
      Hyvää pääsiäista vain teille !

      • Yritetään näköjään kivittää vahvojen/laittomien narkkien vastustajia.
        Tulee mieleen tuollaisesta ruotsalaisten poliisiautojen kivittäminen.


      • Bengalitikku

        Ristillä riippui ihan viaton ihminen, joka herätti närää hallitsevassa luokassa saarnoillaan ja moitti hän farisealaisuudestakin.
        Ja taas selvennökseksi sanon, etten suinkaan rinnasta itseäni Häneen.
        Ihan arkiajattelen.

        Inhoan hymistelyä jonkin tärkeän asian tiimoilta.
        Mikä on se huume, mikä on tappanut jenkeissä lukuisia ihmisiä.
        Sellaisia mannekiineja ei tarvita.
        Mielestäni Virpi Miettinen on oivallisesti kertonut omakohtaisista kokemuksistaan. Eikö se riitä.


      • tuntematta
        Bengalitikku kirjoitti:

        Ristillä riippui ihan viaton ihminen, joka herätti närää hallitsevassa luokassa saarnoillaan ja moitti hän farisealaisuudestakin.
        Ja taas selvennökseksi sanon, etten suinkaan rinnasta itseäni Häneen.
        Ihan arkiajattelen.

        Inhoan hymistelyä jonkin tärkeän asian tiimoilta.
        Mikä on se huume, mikä on tappanut jenkeissä lukuisia ihmisiä.
        Sellaisia mannekiineja ei tarvita.
        Mielestäni Virpi Miettinen on oivallisesti kertonut omakohtaisista kokemuksistaan. Eikö se riitä.

        Kuka on virpi miettinen ?


      • Bengalitikku

        Pikkuneiti porvoolainen. Kirjoitti tässä kirjankin ja kokemukset tuolta 70-luvulta kertovat mallimaailman melskeistä. Oli tuolloin nuori ihminen.
        En minä häntä tunne, mutta haastattelut ovat olleet vakuuttavia.
        Hänellä lienee nykyisin uskonnollinen vakaumus.
        Onneksi selviytyjiäkin on!


    • Devailo

      Huumeitten myyjä myy tuhoa ja kuolemaa. Alko tekee samaa.
      Yli-ihmiset kivittävät uhreja.

      • Bengalitikku

        Mikä ihmeen uhri on ihminen, aikuinen ihminen, joka kävelee rahat taskussa alkoon tarkoituksenaan ostaa pullo, ellei ole holhouksen alainen. Samoin huumeiden kanssa.
        Eivät ne, jotka eivät käytä alkoa tai jotain kamaa mitään yli-ihmisiä ole, vaan
        i h a n t a v a l l i s i a arkipäiväisiä ihmisiä.


      • Devailo

        Aivan, eivät olekaan, mutta heidän arvostelijansa kuvittelevat olevansa.


      • Bengalitikku

        Siis, mitä tuli kirjoitettua?

        Sinun logiikkasi mukaan kaikki, joiden huonoja tapoja arvioidaan ovat uhreja.
        Oho.

        Minun mielestäni uhreja ovat em.käyttäjien pahoinpitelemät naiset, miehet ja lapset ja liikenteessä vammautuneet tai kuolleet ihmiset.
        Jos ei tällaista hyväksy, edes mahdollistamista siihen, on arvioijana yli-ihminen. Aha. Vai tällainen järjenjuoksu.


    • Addiktoituneet ihmiset eivät ole luotettavia. Heillä menee addiktion tyydyttäminen kaiken muun edelle. Oli kyse sitten viinasta tai huumeista.
      En silti ole kivittämässä Sillanpäätä enkä ketään muutakaan, tiedän vain sen että heidän kaltaisiaan en halua lähipiiriini. Hyvä lupaukset unohtuu kun kääntävät selkänsä.

      • nutturat.on.kireällä

        Et tunne henkilökohtaisesti yhtään additoitunutta. Mitä sinä siis tiedät siitä ? Et mitään.
        Unohtuu ne hyvät lupaukset monelta muultakin, ei tartte olla huumeveikko.


      • Taasmaistuu

        Nim. mielikki.mummo, tiedätkö kaiken lähipiiristäsi? Tiesitkö ollenkaan esim. sellaista, että useimmat alkoholin suurkuluttajiin kuuluvat ihmiset käyvät vuosikymmeniä jopa vastuullisissa työtehtävissä hoitaen hommansa hyvin, monet heistä jopa eläkeikään asti. He siis ovat alkoholisteja, mutta järjestävät asiansa niin, että ulkopuoliset eivät pitkiin aikoihin välttämättä hoksaa mitään, mutta he juovat vuosittain viinaa helposti sata puolikkaan kossupullollista, juuri he ovat alkoholin suurkuluttajia ja Alkon peruspystyssäpitäjiä...


      • Minä tiedän ainakin alkoholismista. Valitettavasti mieheni oli ihan oikeasti sellainen, kun terveys petti niin juominen loppui, vaihtui lääkkeisiin. Lääkkeisiin tuli voimakas riippuvuus hyvin nopeasti.
        Rankkaan on jupolla elämä, mutta on myös läheisillä hänen takiaan.


      • juba
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Minä tiedän ainakin alkoholismista. Valitettavasti mieheni oli ihan oikeasti sellainen, kun terveys petti niin juominen loppui, vaihtui lääkkeisiin. Lääkkeisiin tuli voimakas riippuvuus hyvin nopeasti.
        Rankkaan on jupolla elämä, mutta on myös läheisillä hänen takiaan.

        Monet juo sen takia kun läheinen on hirveä ihminen:
        Kylmä, tunteeton, ymmärtämätön, ylimielinen, halveksuva, mitätöivä, ihmisarvon nitistäjä.


      • juba kirjoitti:

        Monet juo sen takia kun läheinen on hirveä ihminen:
        Kylmä, tunteeton, ymmärtämätön, ylimielinen, halveksuva, mitätöivä, ihmisarvon nitistäjä.

        Ehkä sitten olen sellainen. Kokemus on osoittanut että niin hyvää ihmistä ei ole joka pystyisi auttamaan alkoholistia, heikon ihmisen vie samoihin syövereihin.
        Aina on muissa vika jos jeppe juo, senkin olen huomannut. Silti on mukava kuulla erilaisia mielipiteitä.
        Oletko itse elänyt addiktin kanssa, tai oletko sellainen?
        Uskoin vakuutteluja noin 5000 kertaa, sitten aloin epäillä, ja lopetin hyysäämisen. Hommasin oman asunnon ja autoin sieltä käsin minkä pystyin. Muutettiin yhteen kun sairastui ja jouduin omaishoitajaksi.
        En uskonut että hoidan kauan, siihen vain tottui, 12-vuotta meni rutiinilla kun sain vapaata välillä. En kertaakaan haukkunut tai mollannut sairasta ihmistä, hoidin niin hyvin kun pystyin. Silloin kun kuvittelin vielä että voidaan jatkaa yhdessä saatoin olla hyvinkin paha suustani.


      • Otetaastaas
        juba kirjoitti:

        Monet juo sen takia kun läheinen on hirveä ihminen:
        Kylmä, tunteeton, ymmärtämätön, ylimielinen, halveksuva, mitätöivä, ihmisarvon nitistäjä.

        Mutta eikö siinäkin tilanteessa kyse ole juovan ihmisen yhdenlaisesta heikkoudesta ja aikaansaamattomuudesta, mikä pakottaa elämään sen hirveän läheisen läheisyydessä? Muuttaisi elämänsä olosuhteet noilta osin ja voisi lopettaa juomisen. Vai eikö voisikaan, löytyisikö jälleen joku syy ryyppäämiseen, mitä veikkaat?


      • EiNiistäOleMihinkään
        Otetaastaas kirjoitti:

        Mutta eikö siinäkin tilanteessa kyse ole juovan ihmisen yhdenlaisesta heikkoudesta ja aikaansaamattomuudesta, mikä pakottaa elämään sen hirveän läheisen läheisyydessä? Muuttaisi elämänsä olosuhteet noilta osin ja voisi lopettaa juomisen. Vai eikö voisikaan, löytyisikö jälleen joku syy ryyppäämiseen, mitä veikkaat?

        Eivät ne huomaa edes ristiriitaa puheissaan. Jos hirveä puoliso panee juomaan niin eihän siinä ole pakko olla. Surkeita mätämunia ovat, syyttelevät muita, aina löytävät uuden syyn juomiseen.


    • mtähh

      Miksi viestini maalaiskylien entisaikojen kotitarvemateriaalien teosta ja hankinnasta, työtavoista poistettiin - vanhojen viulujen rokatkin tehty hevosten häntäjouhista esm
      - kallokupit ja rengasmaisten lihasten käyttö - aiheuttiko päänsärkyä joillekin?

    • tööttt

      On kevät - unohdin kaiken muun kun jäin seuraamaan ilmassa liiteleviä nuoria haukkoja - taitavat olla pesänrakennuspuuhissa - naapurin papan iso vanha kuusenlatva ollut vuosikausia niiden tähyily- ja levähdyspaikka taivaan sinessä. Vanhanakampurajalkana ei enää pysty lastenkaan perässä juoksemaan - iloa tuottaa taivaan lnnutkin niin kauan tai vähän aikaa kun toisella silmällävielä jotain näkee maailmassa.

    • nutturat.on.kireällä

      Alkoholismi on sairaus niinkuin muutkin riippuvaisuudet.
      Miksi tuomita sairaita ?
      Ei lihaviakaan tuomita, vaikka ovat saattaneet syödä itsensä sairaaksi.
      Alkoholisti voi ihmisenä olla inhimillisempi ja sydämellisempi ja kuin ilkeä.

      Mikä antaa ylipäätänsä ihmiselle oikeuden tuomita toinen ihminen ?

      • No esimerkiksi huumeiden vastainen työ antaa oikeuden paheksua. Se minkälaisen esimerkin ja arvomaailman nuorillemme annamme. Siitä on oikein sanoa ääneen.


      • nutturat.on.kireällä<
        Kyllä pitää tuomita ja jättää alkoholistin paijaaminen. Et siis tuomitse jos mies juo kaikki rahat, perheessä ei riitä rahaa edes ruokaan tai lasten vaatteisiin, mutta äijän viinapulloon löytyy aina rahaa.
        Oli miten inhimillinen tai sydämellinen hyvänsä niin hänelle on viina aina numero ykkönen, siis jos on alkoholisti, en puhu nyt viikonlopputissuttelijoista.
        Siitä onkin hyvä kääntää puhe puolison ilkeyteen joka panee alkoholistin juomaan.
        Ystäväni kertoi että hänen isänsä oli alkoholisti, äiti hoiti kotia, ei käynyt töissä. Äiti hommasi tavalla tai toisella ruuan pöytään. Tämä tyttö pelkäsi kevätjuhlaa kun kaikilla oli uudet mekot ja kengät. Entiset kengät olivat ihan risat, hän toivoi halpoja kangaskenkiä että ilkeää mennä kevätjuhlaan, vaan eipä saanut niitä, isälle rahaa löytyi viinapulloon. Tämä oli 50-60 luvulla. Tyttö joutui syrjityksi kun oli aina huonommissa vaatteissa kun muut.
        Meillä lapsilta ei puuttunut mitään vaikka isä joikin. Kävin töissä ja pidin tarkan huolen että palkkani menee tarpeelliseen, vaikka kuinka olisi ruinannut viinarahaa ei herunut. Kyllä olinkin häijy ja ilkeä.


    • kylmätotuus

      Mielestäni vain aniharvat nimimerkit kykenivät sisäistämään aloituksesi otsikon. Sen sijaan he keskittyivät ainoastaan Sillanpään teilaamiseen.

      Kuorossa huudettiin:" Ristiin naulitse, ristiin naulitse!"

      Suomessa on oikeuslaitos, joka määrittelee rikosnimikkeen ja langettaa tuomion todetusta rikoksesta lakiemme mukaan.

      On pöyristyttävää, että sometuomaristot ja mediat aloittavat suoranaisen ajojahdin rikoksesta epåiltyä kohtaan ilman mitään oikeutta.

      En osaa sanoa juuri mitään tällaiseen toimintaan. Parempi olla vaan hiljaa ja ihmetellä, mistä moinen käytös kumpuaa.

      • Bengalitikku

        Mielestäni vähän hurskastelet asian kanssa.
        Kärjistettynähän voi sanoa hyväksytkö huumeiden käytön vai et.
        Hyväksytkö sen, että ihminen riepotetaan televisioon kamoissa vai et.
        Pitäisikö toistuvassa rikkomuksessa pidättää vai ei, käyttäjä vai ei.
        Onko kovien huumeiden käyttö sallittua Suomessa vai ei.
        Pestäänkö jotain kirjo- tai valkopyykkiä J.S:n osalta jo ja huomio siirretään 50-vuotiaaseen huumekuriiriin.
        Pitääkö henkilö saada esiintymiskuntoon tolpilleen pikimmiten,
        kun ohjelmatoiminta on lukkoonlyöty eli ajetaanko ihminen loppuun?
        Ihan sama, onko kyseessä J.S. tai joku muu julkkis vai Peräkylän Nestori. Edellä mainituilla lienee varaa hoidattaa itsensä, mutta Nestorilla ei.
        Oliko esim. hortonin syndroomaa olemassakaan?
        Juttu on niin, että u s k o ja l u o t t a m u s kun menee, paljon pitää virrata vettä ennen kuin saa ne takaisin.
        Sama ilmiöhän oli Lahden hiihtokisat. Huvi ja hyöty. Ja loputon valehtelu.
        Ei unohdu?
        Mielestäni käytät nyt suhteetonta draamaa ja väärää sitaattia asiassa.
        Saa niitä sympatioita olla,. Ei siinä mitään.


      • Kirkkokonserttiko

        nim. "kylmätotuus", onko riviesi väleistä luettavissa hyväksyntäsi huumeiden käytölle? Nimittäin kun kritisoit niitä, jotka mielestäsi "tuomitsevat" Sillanpään, jätät oman kantasi ilmaisemisen sivun aiheeseen miltei tekemättä. Eli et kuulu itsekään niihin aniharvoihin jotka osaisivat sisäistää aloituksen otsikon!
        Näin ihmiset toimivat, mollaavat ja kritisoivat toisiaan, sinä arvostelet niitä, jotka arvoastelevat Sillanpäätä ja minä arvostelen sinua jne., huomaatko? Kyky kritisoida ja juorutakin on yksi merkittävistä ihmisen muista eläinlajeista erottavista tekijöistä, ja yllätys, yllätys, kyky lienee jopa ollut isossa roolissa ihmisen selviytymisessä nykyiseen johtavaan asemaan, hyvässä ja pahassa: Juorutessa ja arvosteltaessa muita liikutellaan mukana myös totuuden siemeniä, siis tietoa ja näin annetaan mahdollisuuksia arvioida muiden luotettavuutta.

        Sillanpään tulisi oman itsensä parhaaksi lopettaa leikkimisensä itseään vahvemmilla tököteillä lähitulevaisuudessa, ikääkin kertyy ja se fyysinenkin terveys alkaa tuolla menolla pettää yhä varmemmin ja se kestää aina vain heikommin ja heikommin. Eli vaikka hän ei enää ikinä laulaisi, hänen tulisi yksinkertaisesti lopettaa tuo puljaaminen aineilla. Vastaavassa tilanteessa on tietysti pelkästään suomessa kai satoja ellei tuhansia ihmisiä, siis vaikka viinamäen miehiä ei edes huomioitaisi.
        Valitettavasti Sillanpää käyttäytyy kuin uhmaikäinen lapsi, vähätellen tekemisiään ja uhoten jatkavansa entiseen malliin. Ison muutoksen hänessä pitää tapahtua, jotta jotain ryhtiä löytyisi. Toivottavasti hän ei ole seuraava Tukiainen, tilapäisuskoontulija tms.


      • goo
        Kirkkokonserttiko kirjoitti:

        nim. "kylmätotuus", onko riviesi väleistä luettavissa hyväksyntäsi huumeiden käytölle? Nimittäin kun kritisoit niitä, jotka mielestäsi "tuomitsevat" Sillanpään, jätät oman kantasi ilmaisemisen sivun aiheeseen miltei tekemättä. Eli et kuulu itsekään niihin aniharvoihin jotka osaisivat sisäistää aloituksen otsikon!
        Näin ihmiset toimivat, mollaavat ja kritisoivat toisiaan, sinä arvostelet niitä, jotka arvoastelevat Sillanpäätä ja minä arvostelen sinua jne., huomaatko? Kyky kritisoida ja juorutakin on yksi merkittävistä ihmisen muista eläinlajeista erottavista tekijöistä, ja yllätys, yllätys, kyky lienee jopa ollut isossa roolissa ihmisen selviytymisessä nykyiseen johtavaan asemaan, hyvässä ja pahassa: Juorutessa ja arvosteltaessa muita liikutellaan mukana myös totuuden siemeniä, siis tietoa ja näin annetaan mahdollisuuksia arvioida muiden luotettavuutta.

        Sillanpään tulisi oman itsensä parhaaksi lopettaa leikkimisensä itseään vahvemmilla tököteillä lähitulevaisuudessa, ikääkin kertyy ja se fyysinenkin terveys alkaa tuolla menolla pettää yhä varmemmin ja se kestää aina vain heikommin ja heikommin. Eli vaikka hän ei enää ikinä laulaisi, hänen tulisi yksinkertaisesti lopettaa tuo puljaaminen aineilla. Vastaavassa tilanteessa on tietysti pelkästään suomessa kai satoja ellei tuhansia ihmisiä, siis vaikka viinamäen miehiä ei edes huomioitaisi.
        Valitettavasti Sillanpää käyttäytyy kuin uhmaikäinen lapsi, vähätellen tekemisiään ja uhoten jatkavansa entiseen malliin. Ison muutoksen hänessä pitää tapahtua, jotta jotain ryhtiä löytyisi. Toivottavasti hän ei ole seuraava Tukiainen, tilapäisuskoontulija tms.

        Hänellä on varmaan omasta puolesta neuvojia ja ammattiauttajia, ei täällä tarvitse eikä hyödytä tuntemattomien paasata ja määrätä, mitä hänen p i t ä i s i tehdä. Tuskin häntä kiinnostaa.
        Kelle te näitä mielipiteitänne kirjoitatte ja miksi ?
        Korostaaksenne itseänne ?


      • Bengalitikku

        Entäs jos lähipiiri on samanlaista? Saako apua?
        Eikä nyt kukaan kirjoittaja oleta, että hän s24 60 palstoja lukee.
        Onhan täällä kirjoitettu monenlaisista tekemisistä mielipiteitä.
        Naurusta, teeskentelystä, matkoista, milloin mistäkin.
        Itsekorostuksesta ei ole kyse. Jos noin ajattelee, niin käsittää tahallaan aivan väärin. Vai pitäisikö vedellä solidaarisuudesta jotain. Niinkö?
        Minä soisin hänen klaaraavan itsensä, enkä haluaisi lehtien myyvän
        tai tv:n katsojalukujen nousevan sillä, että häntä hönötetään tuossa kunnossa!


      • Iltalypsy
        goo kirjoitti:

        Hänellä on varmaan omasta puolesta neuvojia ja ammattiauttajia, ei täällä tarvitse eikä hyödytä tuntemattomien paasata ja määrätä, mitä hänen p i t ä i s i tehdä. Tuskin häntä kiinnostaa.
        Kelle te näitä mielipiteitänne kirjoitatte ja miksi ?
        Korostaaksenne itseänne ?

        Jos mielipiteitä eri asioista ei kerrota toisillemme, millaiseksi pian valahtaa keskustelu, mitä mieltä silloin on näillä keskustelusivuilla olla olemassa? Kun esim. kaksi ihmistä tapaa, he usein keskustelevat ja vaihtavat mielipiteitä ja jopa arvostelevat jotain kolmatta tahoa, joka ei siinä lainkaan ole paikalla. Ei se kolmas taho kuule, kuinka häntä arvostellaan ja kuinka kerrotaan mitä hänen tulisi tehdä tai jättää tekemättä. Ei asia ole sen kummempi täällä ole. Me kerromme täällä mielipiteitämme niille, jotka sattuvat niitä täältä lukemaan: Etkö vain erehtynyt sinäkin tulemaan sivulle ja kritisoimaan muita, miksi sellaista teet, kommenttisi oli tarkoitettu? Kommentoitko korostaaksesi itseäsi...

        Mitä tulee Sillanpään "omasta puolesta" auttajiin, ei se oikein auttamiselta vaikuta jos kaverit opastavat ja auttavat miestä saamaan huumeita. Ammattiauttajat puolestaan eivät tunge väkisin ketään auttamaan, ellei sitten kyse ole ambulanssi/sairaalatapauksesta, kyllä sen apua tarvitsevan on jonkinlainen aloite siinä tehtävä.
        Kyse taitaa yksinkertaisesti olla rahastamisesta, tässä on saatu taas yksi henkilö koukkuun, löydetty varsinainen lypsettävä lehmä, sellainen jolla jopa on jotain tileillä.


      • kylmätotuus
        Bengalitikku kirjoitti:

        Mielestäni vähän hurskastelet asian kanssa.
        Kärjistettynähän voi sanoa hyväksytkö huumeiden käytön vai et.
        Hyväksytkö sen, että ihminen riepotetaan televisioon kamoissa vai et.
        Pitäisikö toistuvassa rikkomuksessa pidättää vai ei, käyttäjä vai ei.
        Onko kovien huumeiden käyttö sallittua Suomessa vai ei.
        Pestäänkö jotain kirjo- tai valkopyykkiä J.S:n osalta jo ja huomio siirretään 50-vuotiaaseen huumekuriiriin.
        Pitääkö henkilö saada esiintymiskuntoon tolpilleen pikimmiten,
        kun ohjelmatoiminta on lukkoonlyöty eli ajetaanko ihminen loppuun?
        Ihan sama, onko kyseessä J.S. tai joku muu julkkis vai Peräkylän Nestori. Edellä mainituilla lienee varaa hoidattaa itsensä, mutta Nestorilla ei.
        Oliko esim. hortonin syndroomaa olemassakaan?
        Juttu on niin, että u s k o ja l u o t t a m u s kun menee, paljon pitää virrata vettä ennen kuin saa ne takaisin.
        Sama ilmiöhän oli Lahden hiihtokisat. Huvi ja hyöty. Ja loputon valehtelu.
        Ei unohdu?
        Mielestäni käytät nyt suhteetonta draamaa ja väärää sitaattia asiassa.
        Saa niitä sympatioita olla,. Ei siinä mitään.

        Katsoin uudelleen E.V.S-ohjelman, jossa Sillanpäätä haastateltiin.

        Mielestäni Jari oli aivan hyvässä kunnossa, eikä suinkaan missään kamoissa. Vastaili joihinkin Enbusken kysymyksiin hieman haparoiden, mutta oletan sen johtuneen siitä, että hänellä oli vaikeuksia löytää oikeaa suomenkielistä sanaa ilmaisulleen. Hänen kotikielensähän on ruotsi.
        Joissakin kohdissa Enbuske keskeytti hänen puheensa ja siirtyi jo seuraavaan kysymykseen. Mutta näinhän usein käy haastatteluissa, koska aikaa on vähän ja kysymyksiä liian monta.

        Monta kysymystä sinäkin esitit minulle ja yritän vastata niihin edes jotenkuten ymmärrettävästi.

        On jokaisen täysi- ikäisen oma valinta käyttääkö hän huumeita tai muita päihteitä. Siihen ei minun hyväksyntääni kysellä.
        Tietysti toivon, että ihmiset selviytyisivät elämästään ilman päihteitä tai muita korvikkeita.

        Minulla on monta tuttavaa ja jopa ystävää, jotka ovat erilaisiin aineisiin elämänsä varrella sortuneet. Useimmat heistä ovat päässeet irti aineista, mutta kaikki eivät ole olleet yhtä onnekkaita.
        Yhtäkään heistä en ole aineiden käytön vuoksi koskaan hylännyt. En lähde lyömään lyötyä. En myöskään usko, että saisin ketään muuttamaan suuntaansa, vaikka rukoilisin heitä "kääntymään" tai manaisin heidät alimpaan kattilaan. Muutos lähtee aina omasta itsestä käsin, jos on lähteäkseen.

        Suomessa huumeiden käyttö on rikos, josta seuraa yleensä sakkorangaistus.
        Monet terveysalan asiantuntijat ovat kylläkin sitä mieltä, että huumeiden käytön rangaistavuus pitäisi poistaa.

        Huumekauppiaiden ja-välittäjien rangaistuksia pitäisi mielestäni koventaa reippaasti.

        Tuosta hylkäämisestä vielä sen verran, etten Siltsuakaan hylkää. Menen varmasti häntä kuuntelemaan, jos hän täälläpäin esiintyy.


      • Bengalitikku

        Kiitos. Jotain tällaista olin vaistoavinani taustalta. Tuon toiseksi viimeisen kappaleen allekirjoitan. Eihän se rangaistus käyttäjän ongelmaa todellakaan poista ja kaikki eivät pysty maksamaan ja ryöstelykierre on edessä.
        En tiedä millaista kuntoutusta ja hoitoa voi saada tämän päivän Suomessa.
        Tuokin on varmaan totta, että muutos lähtee itsestä - monessa muussakin.
        Eipä hoitomahdollisuuksista paljon uutisoida. Oli taannoin Subutex-hässäkkä, missä oli puolensa ja puolensa.
        Kirjoitit hyvän, kärsivällisen vastineen.


    • Mitä.vielä

      Tietysti tiedän Jari Sillanpään, tuntuu media ei muusta haluaisi puhua Jari on suurempi julkkis kuin Tramppi tai Putin, jos syttyisi sota usan ja pohjois-korean välillä se olisi pikku juttu Jarin huume sortumiseen verrattuna.
      Mulle on yksi sama vaikka äijä kuolis huumeisiin, en surisi mutta maassa olisi kaamea suru.

    • tööttt

      Muusikkojen hauraasta elosta lie kirjoitettu aikojen saatossa useampakin kertomuksia ja teoksia
      - työalueena vaativa ja raskas - monien mielestä vanha sanonta - mikä laulaen tai soitellen tulee
      - se viheltäen menee - elo joskus raadollisuutta myös yleisöllä - tragedioitakin siunaantuu välillä
      - onko paljon muitakin työaloja joissa päihteet ja huumetkin koituu jopa yhteiskunnalliseksi riesaksi menenestyspaineden ohessa - joskus ihmisillä ihan totaalista uupumistakin maailman melskeissä ja erilaisissa uskonnoissa kaikenmaailman kulttuureineen.

      • Bengalitikku

        Jukka Tolonen on taitava kitaristi ja on avautunut omasta muusikkourastaan ja huumeiden käytöstä. Hän varmaan osaisi kommentoida paremmin kuin minä. Selvinnyt kuitenkin tähän päivään. Lienee soittanut Pekka Pohjolan kanssa, joka oli arvostettu kansainvälisestikin.


      • JokaToinenMelkein

        Hauras elo, sen vielä jotenkin ymmärrän, mutta miten he ovat saaneet vapautuksen armeijasta.


      • keitätarkoitetaan
        JokaToinenMelkein kirjoitti:

        Hauras elo, sen vielä jotenkin ymmärrän, mutta miten he ovat saaneet vapautuksen armeijasta.

        Ketkä he?


    • Näin_se_menee

      Mikä laulaen tulee, se huumeisiin menee tai jotain.

    • huu.me

      Toivottavasti Suomen urheilu ei ole enään huumeissa. Tässä huumeasiassa ei muuta kuin vankilaan 50-60 vuotta tuossa iässä. Myövätkö poliisit huumeita Helsingissä onko kukaan tutkinut?

      • lizardbrain

        Voi pölhöyden pölhöys....huokaus...


    • Edesmennyt veljeni tapasi sanoa että paheiden summa on vakio.
      Hänhän sen tiesi.
      Minä sanoisin niinkin kurjasti että jatkuva omahyväisyys ja tekopyhyys satuttaa enemmän kuin ihmisen heikot hetket, joko privaatissa tai julkisuudessa.
      Puolustelematta mitenkään huumeiden käyttäjiä. Huono homma ja kuten alkoholistitkin, tekevät haittaa paitsi itselle, myös läheisilleen ja rakkailleen.

    • Ouninpohja1965

      16% pääsee irti huumeista, jos menevät hoitoon. Uskon, että Espanjan lomasta (kuvia iltapäivälehdissä) alkaa Sillanpaan uusi nousu ja elama.

      • heikoltanäyttää

        Jos hoitoon hakeutuneista pääsee huumeista irti 16 %, mikä on prosenttiluku niiden osalla, jotka eivät hoitoa hae? Sillanpää kai kuuluu ainakin toistaiskesi jälkimmäisiin?
        Uuutta elämää ei sentään taida olla edessä hänelläkään!


    • spania

      Jari Sillanpää on saanut elää hienoja vuosia ja elää edelleenkin - Espanjassa.
      Hurraa Siltsu ! Olet kiva heppu !
      Ihmiset on kateita sinulle.

      • Onko teistä kukaan kokeillut / käyttänyt huumeita, siis tietäisi miltä tuntuu olla oikeasti pöllyissä. Yksi ystäväni puoliso oli töissä hoitolaitoksessa jossa hoidettiin 17v tyttöä joka oli jäänyt LSD tripille .Aika hurja tarina-...........


      • kylmätotuus
        kawe kirjoitti:

        Onko teistä kukaan kokeillut / käyttänyt huumeita, siis tietäisi miltä tuntuu olla oikeasti pöllyissä. Yksi ystäväni puoliso oli töissä hoitolaitoksessa jossa hoidettiin 17v tyttöä joka oli jäänyt LSD tripille .Aika hurja tarina-...........

        En ole koskaan käyttänyt huumeita ja tuskinpa tulen käyttämäänkään.

        Alkoholia olen käyttänyt ja käytän edelleen joskus.
        En ole koskaan saanut siitä mitään kiksejä ja koko käsite on minulle aivan tuntematon käsite.
        Alkoholi kyllä rentouttaa, mutta ei se minuun juuri muuten vaikuta.

        Itsehän on kai lähes mahdotonta nähdä vaikutuksia, joten perustan näkemykseni läheisteni kertomuksiin.
        Heidän mukaansa olen sama tylsä itseni olinpa nauttinut tai en.
        Lisäksi minulla on sellainen tapa, että kesken kekkereiden minut yllättää nälkä ja on pakko syödä. Syönnin jälkeen ei tulisi mieleenikään juoda mitään alkoholipitoista juomaa.

        Kyllä ruoka on poikaa!

        Hurjan rajuja kertomuksia olen kuullut narkkareilta ja alkoholisteilta itseltään. Eivät ne kauniita yleensäkään ole.
        Mutta sieltä pohjaltakin voi selviytyä ja se tuo toivoa heillekin, jotka eivät mitään valoa näe.


    • KoukkuunJää

      Esim. Epäonnistuneesta käsi (sormi) leikkauksesta.
      * leikattiin ja epäonnistuttiin, mutta morfiinia saatiin, tottakai.
      * toinen kerta taas epäonnistuminen, mutta morfiinia saatiin, tottakai.
      * ennen kolmatta leikkausta, nuorimies sanoi minulle joka olin viereisessä vuoteessa odottamassa polvileikkausta : " TOIVOTTAVASTI TÄMÄKIN KERTA EPÄONNISTUU, tuli niin hyvä olo tuosta morfiinista".

      • HiksiHki

        Kyllä se vaatii paljon.


      • mikämikäse
        HiksiHki kirjoitti:

        Kyllä se vaatii paljon.

        Ai siis mikä?


      • JännittynytSika
        mikämikäse kirjoitti:

        Ai siis mikä?

        Se, että pääsee mömmöist eroon.


      • Sinnittynytjäkä
        JännittynytSika kirjoitti:

        Se, että pääsee mömmöist eroon.

        Selvä se!


      • TuleksanderAp
        Sinnittynytjäkä kirjoitti:

        Selvä se!

        Noin minäkin asian ymmärsin.


    • wiis22

      Vai niin.

    • vfihimsf

      - ihan kaikki ihmiset eivät ole opioidi- tai morfiiniin koukuttuneet
      - ite kun oon vanhaa koulukuntaa, enempi uskon mitä vanhat lääkärit aikoinaan opetti
      - ei ikänäs sappi- haima- maksapotilaille niitä tuotteita - laastarit em tuotteista voipi olla helppo lätkäistä kenen tahansa kehoon - edes kselemättä mitään taustoja hoitohistoriikista - mutta piäis pitää myös mielessä että joillekin se on pelkkä pääsylippu tuonelan kaitaan kammariin.
      Omasta mielestä kolaripotilaana aikoinaaan tulin väärinkohdelluksi kun sappipotilaana jmalattomaan päänsärkyyn terveydenhoitajat lätkäisivät opiaattilaastarin selkään ja ei kun vaan töihin takaisin osastolle. Kotipaikalla kuin työpaikallakin silloin kipuiltiin myös vesikatastrofin seurauksia - mahatautisia lähinnä keltaisia iholtaan oli niin lapset kuin aikuisetkin - oireina kuume, oksentelu ja erilaiset mahavaivat.

    • arveluttavaa

      On myös vaikkapa leikattuja rintasyopää sairastelleita , hoito ok, osa toipumisvaiheessa vapaakaupan silkoineihn turvautuu tai liivientäytteisiin, imupillillä varustettuihin - voi ottaa mielen virkistykseksi amfetamiini- tai kokatömpsyt halutessaan - ja pysyy muodissa mukana
      - jos ko aineidenkäyttöä aiemminkin - ? Kivulloisuutta, ärtymistä toisten tyhmyyteen tai tylsään pukeutumiseen, tms.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      149
      2371
    2. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      135
      2161
    3. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      92
      1712
    4. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      143
      1627
    5. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1432
    6. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      67
      1282
    7. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      12
      1107
    8. Voihan J-mies

      Olet ajatuksissani jatkuvasti, voisitko poistua sieltä kun en saa mitään tehdyksi. Seuraavaa kohtaamista odottaessa.. 🤭
      Ikävä
      59
      1052
    9. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      8
      1036
    10. Mikä saa ihmisen stalkkaamaan

      Toista henkilöä laittomin keinoin ikävää että ei ole minkäänlaista yksityisyyttä
      Ikävä
      153
      917
    Aihe