Syntymäpäivä

Kohta60

Liityn kohta tähän 60 plus kerhoon eli ns. merkkipäivå on tulossa. Ystäviä ei enää ole ja sukulaisista en välitä. Onneksi lähes kaikki sukulaiset asuvat eri paikkakunnalla kuin minä. Jos jään kotiin, joku sukulainen keksii kuitenkin järjestää jotakin "merkkipäivän juhlintaa".

Ensimmäinen ajatus oli lähteä matkalle syntymäpäivänä. Sopivia pitempiä matkoja ei löytynyt ja tuttuja kotimaan paikkoja ei viitsi lähteä taas kerran katsomaan.

Sitten keksin ratkaisun: Sanon lähisukulaisille (2 kpl), että lähden matkalle määrittelemättömään kohteeseen. Jos he uskovat sen, voin olla kotona kaikessa rauhassa. Laitan aamulla puhelimen kiinni ja radion auki. Päivällä voin käydä kaupassa ja vaikka lähikapakassa nauttimassa pari tuoppia. Tällä tavalla vältän "merkkipäivän juhlinnan" ja saan olla rauhassa.

6

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No sillee sitten.

H.

• Tällainen juhlija....kivaako yksin juhlia?

• merkkipäivän juhlinta ei ole pakollista, jokaisella oltava oikeus valita juhliako vai ei. itse en ole koskaan juhlinut ns. merkkipäiviäni, en oikein ymmärrä mikä tekee "merkkipäivän", syntymäpäivä on joka vuosi, ei nykyaikana ole mitenkään suuri saavutus täyttää 50, 60 tai 70. olen luvannut että juhlin jos 100 vuotta sattuu tulemaan täyteen, en aikaisemmin.

• Kyllä ne pitää kunnon kemut järjestää, ei tässä kauan eletä. Mukava se on sukulaisia ja tuttuja nähdä muuallakin kun hautajaisissa
      Seitenkymppiset on seuraavat, mutta on sinne vielä aikaa

• eipakkojuhlia

Mä varasin hotellihuoneen tarpeeksi kaukaa enkä ilmoittanut kellekään mistä, sanoin vain että rääppiäisiäkään ei ole tarjolla eikä minkäänlaista vastaanottoa ennen eikä jälkeen. Rauhassa sain synttärini viettää eikä ollut pelkoo että joku on oven takana :) Sain viettää todella rentouttavan pitkän viikonlopun :)

• aina.i.ankeinennnnn

määkin luulin viettäväni kuuskymppiset yksin fugessa
      mutta kuinkas kävikään
      perhe teki yllätyshyökkäyksen kaks päivää ennen hoo hetkeä
      täytyy sanoa että elämäni paras yllätys

mutta jos on erakko niin on
      silloin on parasta nauttia vaan omasta seurastaan
      eikä tarvii ottaa muita huomioon
      mutta mää en oo erakko
      ja mulla on ystäviä
      ja osan sukululaisista kanssa tykkään viettää aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      76
      5041
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      16
      3413
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2710
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1770
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1352
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      235
      1243
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1035
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      922
    Aihe