Pattayan taika

2010vuodesta

Loputtomat mahdollisuudet tehdä, nähdä, kokea, tavata, tutustua, urheilla, ihmetellä, kokea kansainvälisyyttä, kokea Thaimaan monipuolisuutta ihmisten kautta, kokea Thaimaan ja koko Aasian ravintolakulttuuri Eurooppaa unohtamatta.

Aasian sulatusuuni numero 1.

Itse olen tässä keski-iässä kaipaavainen rauhaan ja ajatuksissa on siirtyä keskustasta sivummalle. Keskusta on aktiivikeskus turisteille. Meille ikääntyville asukkaille se on hieman jo rasite.

Nuoret! Nauttikaa Pattayasta ja Pattaya nauttii teistä! Nostan teille hattua.

35

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aviomiess

      Katos imukuppihenkilö sieltä kattobileistä taas lataa ja luikkii karkuun vastavuoroista sananvaihtoa itse ehdottamaansa vetoon.

    • Aviomiess

      MIKÄLI PÄÄSI UNOHTUMAAN SANOJENSA MITTAISELTA MIEHELTÄ, NIIN ALLA.

      2010ehdottaa30.3.2018 15:32

      Vedot uusiksi. 

      Olemme neljään pekkaan sopineet ja luvanneet antaa sinulle yhteensä 20 tuhatta euroa pelkästään siitä, että joku meistä tapaa sinut Chiang Main kodissasi tai ravintolassasi, tai liivimiesten kylpylässäsi. Voit ottaa mukaasi vaimon, kaverit ja poliisin jos haluat tai jos pelottaa.

      Mitään muuta emme vaadi kuin että joku meistä tai edustajamme moikkaa sinua Thaimaassa.

      Sinä määräät ajan ja paikan. 

      Rahan luovutuksen ja tapaamisen jälkeen pyydämme omilla nimillämme nöyrästi anteeksi että koskaan olemme epäilleet tarinoitasi.

      Terveisin nimimerkit vuodesta2010, Prmn, 42x ja Nakluan VM

      Aloitellaan tässä juuri grillausta Talayn katolla ja kitara soi. Hyvää pääsiäistä!

      • ParempiTässä

        2010vuodesta31.3.2018 7:37

        Olipas ympäripyöreää soopaa taas keskiyön saunojalta. 

        Eli vapaasti suomennettuna sinua ei voi tavata Thaimaassa missään olosuhteissa eikä milloinkaan mitenkään, kun alat änkyröimään ja esittelemään vastavaatimuksia.

        Tokihan minä tiedän mistä änkyröintisi johtuu. Se johtuu siitä ettei sinulla ole koskaan mahdollisuutta matkustaa Thaimaahan, joten sinua ei täällä voi siksi mitenkään tavata.

        Nyt on sitten sinun aikasi taas hokea urakalla veellä alkavaa sanaa ja kertoa minun olevan koolla alkava sana ja iillä alkava sana.

        Tuosta keskiyön saunomisestasi tulee mieleen ystäväsi NumBallin "Vegasin reissu", kun NumBall ilmoitti lähtevänsä hotelliaamiaiselle. NumBall ei vaan ollut tarkistanut Vegasin aikavyöhykettä netistä eikä siksi tajunnut olevansa menossa hotelliaamiaiselle kello 00.08.

        Toinen Numpsukan reissutarina oli kun Numpsukka oli menossa sotilaspuvussaan kaverinsa eversti-luutnantin kanssa kimppakyydillä Bangkokin suurlähetystön itsenäisyyspäivän juhliin rehvakkaasti. Kävipä siinäkin sitten niin, että lähetystön juhlat olivat olleet jo edellisenä sunnuntaina ja lähetystö oli kiinni itsenäisyyspäivänä.

        Että sellaisia Vegasin ja Thaimaan matkoja te harrasteletten saunomisia unohtamatta ja törötissiset sukellusopettajat ne vaan uiskentelee Azimutin ympärillä jaloilla polskien ja vieläpä vaimon luvalla. ;)


      • Kulloon-Reksa
        ParempiTässä kirjoitti:

        2010vuodesta31.3.2018 7:37

        Olipas ympäripyöreää soopaa taas keskiyön saunojalta. 

        Eli vapaasti suomennettuna sinua ei voi tavata Thaimaassa missään olosuhteissa eikä milloinkaan mitenkään, kun alat änkyröimään ja esittelemään vastavaatimuksia.

        Tokihan minä tiedän mistä änkyröintisi johtuu. Se johtuu siitä ettei sinulla ole koskaan mahdollisuutta matkustaa Thaimaahan, joten sinua ei täällä voi siksi mitenkään tavata.

        Nyt on sitten sinun aikasi taas hokea urakalla veellä alkavaa sanaa ja kertoa minun olevan koolla alkava sana ja iillä alkava sana.

        Tuosta keskiyön saunomisestasi tulee mieleen ystäväsi NumBallin "Vegasin reissu", kun NumBall ilmoitti lähtevänsä hotelliaamiaiselle. NumBall ei vaan ollut tarkistanut Vegasin aikavyöhykettä netistä eikä siksi tajunnut olevansa menossa hotelliaamiaiselle kello 00.08.

        Toinen Numpsukan reissutarina oli kun Numpsukka oli menossa sotilaspuvussaan kaverinsa eversti-luutnantin kanssa kimppakyydillä Bangkokin suurlähetystön itsenäisyyspäivän juhliin rehvakkaasti. Kävipä siinäkin sitten niin, että lähetystön juhlat olivat olleet jo edellisenä sunnuntaina ja lähetystö oli kiinni itsenäisyyspäivänä.

        Että sellaisia Vegasin ja Thaimaan matkoja te harrasteletten saunomisia unohtamatta ja törötissiset sukellusopettajat ne vaan uiskentelee Azimutin ympärillä jaloilla polskien ja vieläpä vaimon luvalla. ;)

        Mutta tiesitkö että aviomiehellä on peräti kolme huvijahtia? Princess Kulosaaren rantahuvilalla, Azimut Phuketin rantahuvilalla ja Targa Saimaan huvilalla? Tähän aikaan vuodesta ei Saimaalla pysty topless-tytöt uimaan Targaa ympäri mutta Phuketissa se onnistuu kyllä. Tietenkin vaimon luvalla. Silleen opetetaan sukellusta sensein valvoessa kannella rellupäissään kuksa kourassa.


      • MatkailijaJorkka

        Lerpan haaveet ovat lerpan haaveita ja totena niitä tarjoilee, onneksi palstalaiset ovat AviomiessKylli-setää älykkäämpiä, eivätkä usko mitään höpinöistään...
        Noh`niin palstalaiset, esikuvamme Kylli-setä alias Aviomiesslerppa, osasi jälleen kotoisilla ja perheessään alati käytettävillä sanoilla ja nimimerkillään muistuttaa meitä, kuinka tärkeää on säilyttää matkailupalstoilla katoavaa kansanperinnettä, jotta uudet palstalaiset pääsisivät mahdollisimman nopeasti tutustumaan Chiang Main ja Hua Hinin suomalaisasukkaiden viljelemään kielenkäyttöön, jota onneksi Pattayan matkailijat, sivistyneinä eivät käytä.
        Tämä, täytyy kuitenkin myöntää, tapahtui vain ko. paikoissa matkailua haaveilevan jälkeenjääneen henkilön toimesta, joten arvoisat lukijat, voitte aivan rauhassa matkustaa ko. paikkoihin, koska milloinkaan ette ko. henkilöä tule siellä tapaamaan, ettekä tuota häriköintiä luonnossa kuulemaan, sillä koskaan, milloinkaan, eikä silloinkaan lerpaksi kusumamme henkilö ei sinne varojen puutteessa pääse matkustamaan.

        Vain täällä matkailupalstoilla saatte AviomiessKylli-sedän irvokkaita sepustuksia lukea!

        Niin meinasi aivan unohtua, joko vihdoin vastaisit, onko vaimosi tienaamassa Hua Hinissä ja lähettääkö viikkorahaa hoitopaikkasi tilille Suomeen?

        `


    • PekatPusikossa

      Onko näitä neljää Pekkaa viimeaikoina näkynyt.

      Terveisin nimimerkit vuodesta2010, Prmn, 42x ja Nakluan VM

      • PakkastaPukkaa

        Passileimattomat 4 koplalla on tänään laskiaisriehaharjoittelupäivä.


    • 63NumBall64

      Tosiaan pattayalla on kaikille kaikkea, vaikka ei olisi niin väliksikään, sellainen on pattaya.

    • jarnoboy

      Taikkula on äijien lomakohde, naisille se ei anna yhtikäs mitään ja perheille kaikkein vähiten ! Kantaa täytyy pystyä ottamaan naisten ja etenkin LASTEN ihmsiarvon hyväksikäyttöön ja jäädä tällaisista "lomakohteista" kokonaan pois ! Sen näköisiä "naisia"huh huh mitä skeidaa. Venakot on ihan superia , ei nuo.

      • äläshupsuttele

        Mitä aurinkolomalta vaadittavaa Thaimaasta puuttuu etteikö sinne perheet naiset ja lapset voisi matkustaa ja mikä siellä estää heitä olemasta?
        Kenen ihmisarvoa siellä nyt on loukattu?
        Lerppa alkaa taas katkeroitua ja humaltua kun kelakorvaukset pauhahti tilille.
        Oulu on lapsille 100 kertaa vaarallisempi kuin Pattaya.


      • kiljuaHulluun

        Jokos mämmikilju alkaa maittaa, Sika Amalialle Niuvanniemessä ?


      • SenseiSanoo
        äläshupsuttele kirjoitti:

        Mitä aurinkolomalta vaadittavaa Thaimaasta puuttuu etteikö sinne perheet naiset ja lapset voisi matkustaa ja mikä siellä estää heitä olemasta?
        Kenen ihmisarvoa siellä nyt on loukattu?
        Lerppa alkaa taas katkeroitua ja humaltua kun kelakorvaukset pauhahti tilille.
        Oulu on lapsille 100 kertaa vaarallisempi kuin Pattaya.

        Samaa mieltä kanssasi Laiffi Hupsu, olisi jo aika tällä palstalla lopettaa idioottimaisuudet kaikki.


      • On se kumma kun Tammikuussa viimeksi lensin Thaimaahan (Helsinki-Phuket-Helsinki), niin valtaosa koneessa matkustavista henkilöistä oli joko juurikin lapsiperheitä taikka pariskuntia (kuten minä ja naisystäväni), yksittäisiä mihiä/miesryhmiä oli vähän laisesti ja vastapainona näytti olleen sitten lähes sama määrä naisia/naisryhmiä.
        Hyvin huomaa että "Jarnoboy":lla on suhteellisen kapea käsitys Thaimaan matkailusta josko ollenkaan


      • SenseiSanoo
        SenseiSanoo kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi Laiffi Hupsu, olisi jo aika tällä palstalla lopettaa idioottimaisuudet kaikki.

        Tarkoitan myös tuota hullua kiljuineen, mämmeineen ja niuvoineen.


      • 44x
        santtu_1975X kirjoitti:

        On se kumma kun Tammikuussa viimeksi lensin Thaimaahan (Helsinki-Phuket-Helsinki), niin valtaosa koneessa matkustavista henkilöistä oli joko juurikin lapsiperheitä taikka pariskuntia (kuten minä ja naisystäväni), yksittäisiä mihiä/miesryhmiä oli vähän laisesti ja vastapainona näytti olleen sitten lähes sama määrä naisia/naisryhmiä.
        Hyvin huomaa että "Jarnoboy":lla on suhteellisen kapea käsitys Thaimaan matkailusta josko ollenkaan

        Yksi nuori perheenisä kaivurikuski kysyi missä olin lomalla loppuvuodesta.
        Sanoin että Thaimaassa olin ja siellä on tullut oltua melkein aina.
        Sanoi että "minä en sellaiseen maahan matkusta".
        Kysyin että niin millaiseen maahan?
        Vastasi että "No kyllä sä tiedät mistä mä puhun"
        Sanoin että no en tiedä mistä sä puhut että kerros nyt vähän mitä tarkotat sellaisella maalla? Hän viittasi kintaalla ja nousi takaisin kaivuriin.
        Jäi epäselväksi että tiesikö hän millaisesta maasta hän puhui vai eikö tiennyt.


      • Niin, todennäköisesti ei tiennyt.
        Thaimaassa on mahdollista toteuttaa lähes minkälaista lomailua itse tahtoo (tietysti joku laskettelu/hiihtoloma ei luonnollisestikkan onnistu). Itselläni tulee mieleen ainakin seuraavanlaiset lomatyypit (joita voi luonnollisesti yhdistellä oman makunsa mukaan).

        -Rantaloma. Paljon hyviä rantakohteita ympäri maata, niin ruuhkaisia "turistirantoja" kuin autioita "yksityisrantoja" ja kaikkea siltä väliltä auringonottoon ja uimiseen.

        -Perheloma. Paljon lapsiystävällisiä hotelleja, teemapuistoja yms.

        -Toimintaloma. Kiipeilyä, sukellusta, vaellusta, pyöräilyä, Thai nyrkkeilyä yms. Tätä kaikkea voi Thaimaassa tehdä niin yksin kuin ohjatusti omien halujensa ja osaaisensa puitteissa.

        -Kulttuuriloma. Thaimaassa runsaasti vanhaa historiaa (linnoituksia, raunioita, palatseja yms.) sekä uskonnollisia kohteita jotka ovat erittäin vaikuttavia ja kiinnostavia.

        -Kaupunkiloma. Bangkok (kuten monet muutkin Aasian suurkaupungit) on huumaavan monitahoinen kokemus, joka etenkin ensimmäisellä kerralla saa turistin "pään pyörälle" tarjonnallaan.

        -Moottoripyörä/autoloma. Etenkin Pohjois-Thaimaa tarjoaa (moottoripyöräilijälle) erittäin upeita ajokokemuksia vuoristojensa kätköissä.

        -Ryyppy/seksiloma. Tätä "matkailun muotoa" tällä palstalle lähinnä käsitellään, joten ei siitä sen enempää.

        Joten tuosta listasta jokainen


      • SenseiSanoo
        santtu_1975X kirjoitti:

        Niin, todennäköisesti ei tiennyt.
        Thaimaassa on mahdollista toteuttaa lähes minkälaista lomailua itse tahtoo (tietysti joku laskettelu/hiihtoloma ei luonnollisestikkan onnistu). Itselläni tulee mieleen ainakin seuraavanlaiset lomatyypit (joita voi luonnollisesti yhdistellä oman makunsa mukaan).

        -Rantaloma. Paljon hyviä rantakohteita ympäri maata, niin ruuhkaisia "turistirantoja" kuin autioita "yksityisrantoja" ja kaikkea siltä väliltä auringonottoon ja uimiseen.

        -Perheloma. Paljon lapsiystävällisiä hotelleja, teemapuistoja yms.

        -Toimintaloma. Kiipeilyä, sukellusta, vaellusta, pyöräilyä, Thai nyrkkeilyä yms. Tätä kaikkea voi Thaimaassa tehdä niin yksin kuin ohjatusti omien halujensa ja osaaisensa puitteissa.

        -Kulttuuriloma. Thaimaassa runsaasti vanhaa historiaa (linnoituksia, raunioita, palatseja yms.) sekä uskonnollisia kohteita jotka ovat erittäin vaikuttavia ja kiinnostavia.

        -Kaupunkiloma. Bangkok (kuten monet muutkin Aasian suurkaupungit) on huumaavan monitahoinen kokemus, joka etenkin ensimmäisellä kerralla saa turistin "pään pyörälle" tarjonnallaan.

        -Moottoripyörä/autoloma. Etenkin Pohjois-Thaimaa tarjoaa (moottoripyöräilijälle) erittäin upeita ajokokemuksia vuoristojensa kätköissä.

        -Ryyppy/seksiloma. Tätä "matkailun muotoa" tällä palstalle lähinnä käsitellään, joten ei siitä sen enempää.

        Joten tuosta listasta jokainen

        Hyvä lista Santtu matkailijoille joille kohde ei ole aina Pattaya.

        Ps. Tuo 44:n sanankäyttö on sama kuin 2010, taitavat olla veljeksiä.


      • Niin, minulla ei ole mitään Pattayaa vastaan, päinvastoin siellä(kin) tulee käytyä suhteellisen usein, viimeksi syys-lokakuun vaihteessa (ensin olin viikon Pohjois-Thaimaassa moottoripyöräilemässä ja sitten neljäksi yöksi Pattayalle), ja nyt Toukokuussa tulee myös oltua osa lomasta myöskin Pattayalla (osa Bangkokissa), tuossa noiden Pattayan käyntien välissä oli Tammikuussa viikon reissu Khao lakissa.

        Pattaya on kohteena "helppo". Lähellä Bangkokia, ei vaadi sisäistä lentoa ja taksimatka Bangkokista on nopeahko. Pattayalla on hyvä hotellitarjonta ympärivuoden ja niiden hinta-laatusuhde on mielestäni suhteellisen hyvä muihin Thaimaan turistipaikkoihin verrattuna (esimerkiksi Phuketissa vastaavat hotellit ovat selvästi kalliimpia kuin Pattayalla).


      • SenseiTietää
        santtu_1975X kirjoitti:

        Niin, minulla ei ole mitään Pattayaa vastaan, päinvastoin siellä(kin) tulee käytyä suhteellisen usein, viimeksi syys-lokakuun vaihteessa (ensin olin viikon Pohjois-Thaimaassa moottoripyöräilemässä ja sitten neljäksi yöksi Pattayalle), ja nyt Toukokuussa tulee myös oltua osa lomasta myöskin Pattayalla (osa Bangkokissa), tuossa noiden Pattayan käyntien välissä oli Tammikuussa viikon reissu Khao lakissa.

        Pattaya on kohteena "helppo". Lähellä Bangkokia, ei vaadi sisäistä lentoa ja taksimatka Bangkokista on nopeahko. Pattayalla on hyvä hotellitarjonta ympärivuoden ja niiden hinta-laatusuhde on mielestäni suhteellisen hyvä muihin Thaimaan turistipaikkoihin verrattuna (esimerkiksi Phuketissa vastaavat hotellit ovat selvästi kalliimpia kuin Pattayalla).

        Jep.
        Tuo hotellien hintataso on syy-yhteydessä suoraan käyttöasteeseen.
        Phuketissa voidaan myydä tuotetta sen hinnalla, kun vastaavasti Pattyalla joudutaan asiakkaista ylitarjonnan vuoksi kilpailemaan alemyynnillä.


      • SenseiSanoo
        SenseiTietää kirjoitti:

        Jep.
        Tuo hotellien hintataso on syy-yhteydessä suoraan käyttöasteeseen.
        Phuketissa voidaan myydä tuotetta sen hinnalla, kun vastaavasti Pattyalla joudutaan asiakkaista ylitarjonnan vuoksi kilpailemaan alemyynnillä.

        Hieman vielä jatkan tuosta hotelliasiasta, että hinnat on täysin muuta kun vaimoni tilaa täällä hotellihuoneen luonnollisesti jutellen thaikielellä ollen thaimaalainen.

        Ihan vinkkinäkin tämä turreille, voisi käyttää hotellivarauksia tehdessään "Tindersihteeriä", niin lomalompakko hyötyisi.
        Kaikillahan tuntuu olevan kontaktit kunnossa joten ihmettelen miksi eivät hyödynnä päivänselvää asiaa.


      • Patilalainen
        SenseiSanoo kirjoitti:

        Hieman vielä jatkan tuosta hotelliasiasta, että hinnat on täysin muuta kun vaimoni tilaa täällä hotellihuoneen luonnollisesti jutellen thaikielellä ollen thaimaalainen.

        Ihan vinkkinäkin tämä turreille, voisi käyttää hotellivarauksia tehdessään "Tindersihteeriä", niin lomalompakko hyötyisi.
        Kaikillahan tuntuu olevan kontaktit kunnossa joten ihmettelen miksi eivät hyödynnä päivänselvää asiaa.

        Ei pidä paikkaansa. Hotellihinnat on hotellihintoja täyttöasteen ja sesongin mukaan. Tapahtumat ja juhlapyhät nostaa myös hintoja. Jos omistaja on tuttu niin se on eri asia. Thaimaalainen ei farangin puolesta tingi. Sehän olisi thaimaalaiselta pois. Kaikki hotellit hinnoittelee hotellinsa kysynnän ja tarjonnan kautta. Oli sitten Phuket, Chiang Mai tai Pattaya. Niin tekee myös lentoyhtiöt.


      • Itse olen luopunut kokonaan paikanpäällä (tai sähköpostilla suoraan hotellista) tehtävistä hotellivaruksista. Nykyään (siinä vaiheessa kun matkasuunnitelmat selvillä) tarkkailen paljon noiden eri hotelli välittäjien tarjontaa ja erikoistarjouksia (mitä minulle tulee tasaiseen tahtiin sähköpostiin). Itselläni huonoja kokemuksia suoraan hotellilta varattaessa, varmasti jollakin on muita kokemuksia asiasta.
        Agodan kautta tulee varmaan löydettyä Thaimaan kohdalla parhaat tarjoukset monasti, ja käytän kyseistä sivustoa varmaan 3/4-osaa hotellivarauksistani.

        Nyt tämän tulevan reissun hotellit ovat:
        Bangkokissa. Grand sathorn Hotel, 43m2 Deluxe room, 37€/yö http://www.thegrandsathorn.com/

        Pattayalla (nakluassa). Bella villa Cabana 48m2, Deluxe seaview room, 36€/yö.
        https://www.bellavillapattaya.com/bellavillacabana/

        Molemmissa hintaan kuuluu aamupala.


      • Patilalainen
        SenseiTietää kirjoitti:

        Jep.
        Tuo hotellien hintataso on syy-yhteydessä suoraan käyttöasteeseen.
        Phuketissa voidaan myydä tuotetta sen hinnalla, kun vastaavasti Pattyalla joudutaan asiakkaista ylitarjonnan vuoksi kilpailemaan alemyynnillä.

        Kysynpä vielä senseiltä että mitä eroa on käyttöasteen mukaisella hinnoittelulla ja ylitarjonnan mukaisella hinnoittelulla? Molemmathan ne ovat synonyymejä käyttö / täyttöasteelle ja tarkoittavat samaa asiaa.
        Se mitä olet täällä palstalla ollut niin tehän olette aina kotona tai huviloillanne. Siispä kenelle te niitä hotelleja varaatte vaimon Thaimaan kielellä?


      • pumpuimaak
        SenseiSanoo kirjoitti:

        Hieman vielä jatkan tuosta hotelliasiasta, että hinnat on täysin muuta kun vaimoni tilaa täällä hotellihuoneen luonnollisesti jutellen thaikielellä ollen thaimaalainen.

        Ihan vinkkinäkin tämä turreille, voisi käyttää hotellivarauksia tehdessään "Tindersihteeriä", niin lomalompakko hyötyisi.
        Kaikillahan tuntuu olevan kontaktit kunnossa joten ihmettelen miksi eivät hyödynnä päivänselvää asiaa.

        en ymmärrä, mitä väliä tuollaiselle multimiljonäärille on mitä se huone maksaa. ja akkas vielä laitat soittelemaan, taidatkin olla persaukinen tyhjätasku. oletkin varmaan puhunut puppua niistä sinun miljoonista, eikö muka ole edes omaa hotellia.


      • etsiväeiainalöydä
        santtu_1975X kirjoitti:

        Itse olen luopunut kokonaan paikanpäällä (tai sähköpostilla suoraan hotellista) tehtävistä hotellivaruksista. Nykyään (siinä vaiheessa kun matkasuunnitelmat selvillä) tarkkailen paljon noiden eri hotelli välittäjien tarjontaa ja erikoistarjouksia (mitä minulle tulee tasaiseen tahtiin sähköpostiin). Itselläni huonoja kokemuksia suoraan hotellilta varattaessa, varmasti jollakin on muita kokemuksia asiasta.
        Agodan kautta tulee varmaan löydettyä Thaimaan kohdalla parhaat tarjoukset monasti, ja käytän kyseistä sivustoa varmaan 3/4-osaa hotellivarauksistani.

        Nyt tämän tulevan reissun hotellit ovat:
        Bangkokissa. Grand sathorn Hotel, 43m2 Deluxe room, 37€/yö http://www.thegrandsathorn.com/

        Pattayalla (nakluassa). Bella villa Cabana 48m2, Deluxe seaview room, 36€/yö.
        https://www.bellavillapattaya.com/bellavillacabana/

        Molemmissa hintaan kuuluu aamupala.

        mistä olet santtu noita sähköpostiosoitteita kaivellut, yleensä kun laittaa hotellin tai condon nimen niin tulee vain sivutolkulla noita bookingin, agodan ym... tarjouksia. hermo menee ja into lopuu kesken. poikkeuksia toki joskus on.


      • SenseiSanoo
        Patilalainen kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Hotellihinnat on hotellihintoja täyttöasteen ja sesongin mukaan. Tapahtumat ja juhlapyhät nostaa myös hintoja. Jos omistaja on tuttu niin se on eri asia. Thaimaalainen ei farangin puolesta tingi. Sehän olisi thaimaalaiselta pois. Kaikki hotellit hinnoittelee hotellinsa kysynnän ja tarjonnan kautta. Oli sitten Phuket, Chiang Mai tai Pattaya. Niin tekee myös lentoyhtiöt.

        Jaha että jassoo thaimaalainen vaimo ei perheensä asioissa tingi, uusi tieto.
        Kyyllä kyllä kaikki hotellit eikä tyttöystäväkään tingi, koska se olisi pois thaimaalaisilta, jep.

        Täyttöaste = Täytetään hotelli pullolleen.
        Käyttöaste sen sijaan on matemaattinen termi verraten olemassa olevia majoitustiloja / niissä majailevat.

        Olemme matkailleet runsaasti täällä eri paikkakunnilla ja majoittuneet skaalalla alkeellinen / huippu.
        Kylläpä tosiian vaimoni varaa myös hotellihuoneita suomalaisille ystävillemme silloin tällöin.

        Huvittaa juttunne.......... kun olette thaitytsynne kanssa suomessa ja tulisi tilata tai varata jotain, kumpi puhuu thaikku vai juntti ?
        Entä jos vaikka Tukholmasta tai Turusta varaatte huoneen, niin kumpi soittaa, vai tilaatteko jonkun Agondan kautta, kun ainahan voi etukäteen selvittää pohjatiedokseen välitysfirman hinnan?

        Ihan pönttöjä ootte puuhissanne ja jokaisella thairakas.....joka ei tingi koska se ei ole hyödyksi thaimaalaisille.

        Mikroliikemiesyrittäjiä........kyllä uskon.


      • Patilalainen
        SenseiSanoo kirjoitti:

        Jaha että jassoo thaimaalainen vaimo ei perheensä asioissa tingi, uusi tieto.
        Kyyllä kyllä kaikki hotellit eikä tyttöystäväkään tingi, koska se olisi pois thaimaalaisilta, jep.

        Täyttöaste = Täytetään hotelli pullolleen.
        Käyttöaste sen sijaan on matemaattinen termi verraten olemassa olevia majoitustiloja / niissä majailevat.

        Olemme matkailleet runsaasti täällä eri paikkakunnilla ja majoittuneet skaalalla alkeellinen / huippu.
        Kylläpä tosiian vaimoni varaa myös hotellihuoneita suomalaisille ystävillemme silloin tällöin.

        Huvittaa juttunne.......... kun olette thaitytsynne kanssa suomessa ja tulisi tilata tai varata jotain, kumpi puhuu thaikku vai juntti ?
        Entä jos vaikka Tukholmasta tai Turusta varaatte huoneen, niin kumpi soittaa, vai tilaatteko jonkun Agondan kautta, kun ainahan voi etukäteen selvittää pohjatiedokseen välitysfirman hinnan?

        Ihan pönttöjä ootte puuhissanne ja jokaisella thairakas.....joka ei tingi koska se ei ole hyödyksi thaimaalaisille.

        Mikroliikemiesyrittäjiä........kyllä uskon.

        Milloin "te" olette viimeksi majoittuneet Thaimaassa hotellissa ja miksi?


      • SenseiSanoo
        Patilalainen kirjoitti:

        Milloin "te" olette viimeksi majoittuneet Thaimaassa hotellissa ja miksi?

        Saarilla viimevuonna ja siksi että hotellissa on mukavempi majoittua, eli ilmeisesti samasta syystä kuin sinäkin.

        Viimeksi Phuketissa joulukuussa ja tammikuussakin kun oli huvila vuokralla ja täytyi muutama päivä asian johdosta olla paikalla.

        Mitäpä tuo oikeastaan sinulle kuuluu, mutta vastasinpa nyt että saat aiheen oireilla.


      • etsiväeiainalöydä kirjoitti:

        mistä olet santtu noita sähköpostiosoitteita kaivellut, yleensä kun laittaa hotellin tai condon nimen niin tulee vain sivutolkulla noita bookingin, agodan ym... tarjouksia. hermo menee ja into lopuu kesken. poikkeuksia toki joskus on.

        Kyllä nuo hotellen sivut (joista sitten löytyy hotellin omat varausmahdollisuudet, sähköposti-osoitteet ja puhelinnumerot) löytyvät ihan kyseisten hotellin nimien Google haulla.
        Tarkistaa ennen hakutuloksien avaamista, kyseisten tulosten sähköposti-osoiteita, niin nopesti saa eroteltua hakutuloksista nuo välitys-sivustojen hakuosumat pois ja löytää hotellin suoran osoitelinkin. Yleensä tuo suora hotellin sivujen linkki löytyy viimeistään hakutulosten ensimmäisen sivun puolenvälin tienoilta.


    • tinderheikki

      miten sinun vinyyli on puhumaan oppinut.?

    • OotSavossaPatilalainen

      Kuules kans Patilalainen meneppä sinne torin laidalle rakkaasi kanssa ja tehkää molemmille samanlaiset kauppalaput ja tehkää keskenänne leikkimielinen kilpailu.

      Molemmat menee torille yksin ostamaan tarpeet ja voittaja on vähiten rahaa käyttänyt.

      Kerro sitten meille tinkasko thaikku koska se on thaimaalaisilta pois ?
      Tee sama mopovuokraamossa.
      Tee sama kävellen vapaavalintaisesti muutamaan hotelliin.
      Sitten voitte vaikka juhlistaa thaikkusi voittoa menemällä eläintarhaan sinun maksaen fallehinnan rakkaasi kun on jo valtion toimesta tingityllä hinnalla.

      • Patilalainen

        On kai näitä naisiakin moneen junaan Thaimaassakin. Yleensä kyllä ovat hiljaa kun mies hieroo kauppoja. Ideologia kulkee niin että thainainen saa hyvää karmaa thaikauppiaalta kun auttaa tätä elannossaan ja kunnioittaa miehensä päättelykykyä, eikä puutu hänen kaupantekoonsa. Tuhlaajaksi saattaa jälkikäteen sanoa, muttei itse tilanteessa. Hotellien virkailijat ovat vain töissä. Ei niillä ole oikeutta tehdä diilejä. Manageri saattaa tehdä jos on kyse pidemmästä diilistä kuten kuukaudesta. Virkailijan kanssa ei kielitaito auta eikä manageri ole aina paikalla. Thaimaalaisille alehinnat on ilmoitettu eläintarhan ja luonnonpuistojen hinnastossa. Ei niitäkään tingitä. Thaimaalainen virkailija ja kassaneiti ottaa työnsä tosissaan eikä ala kusettamaan pomoaan jakelemalla alennuksia miellyttävyyden perusteella. Ei hotellit ja eläintarhat mitään basaareja ole.


      • SenseiSanoo
        Patilalainen kirjoitti:

        On kai näitä naisiakin moneen junaan Thaimaassakin. Yleensä kyllä ovat hiljaa kun mies hieroo kauppoja. Ideologia kulkee niin että thainainen saa hyvää karmaa thaikauppiaalta kun auttaa tätä elannossaan ja kunnioittaa miehensä päättelykykyä, eikä puutu hänen kaupantekoonsa. Tuhlaajaksi saattaa jälkikäteen sanoa, muttei itse tilanteessa. Hotellien virkailijat ovat vain töissä. Ei niillä ole oikeutta tehdä diilejä. Manageri saattaa tehdä jos on kyse pidemmästä diilistä kuten kuukaudesta. Virkailijan kanssa ei kielitaito auta eikä manageri ole aina paikalla. Thaimaalaisille alehinnat on ilmoitettu eläintarhan ja luonnonpuistojen hinnastossa. Ei niitäkään tingitä. Thaimaalainen virkailija ja kassaneiti ottaa työnsä tosissaan eikä ala kusettamaan pomoaan jakelemalla alennuksia miellyttävyyden perusteella. Ei hotellit ja eläintarhat mitään basaareja ole.

        Oot kuule jutuissas uinahtanu näkemykseesi että mies on johtaja kaikessa, mutta sun juttus ja manageris, mulle ihan sama mitä maksat mutta juttu on toinen.


      • laiffinhotlat
        SenseiSanoo kirjoitti:

        Oot kuule jutuissas uinahtanu näkemykseesi että mies on johtaja kaikessa, mutta sun juttus ja manageris, mulle ihan sama mitä maksat mutta juttu on toinen.

        Tiedetään että sun juttus on toinen ja jopa kolmas. Aamulla kolisee taas puurokärry niin siitä se lähtee tämäkin saarihuvilahotelli viikonloppu käyntiin mukavasti.


    • Senseisanoo

      Ei ole puurokärryä reppana. Ihan tiskiltä itse puuron hän jos sitä söisin.mtämä on rikkaiden laitos täällä on luksus eväät.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe