Miksi ?

kertokaa-se-hänelle

Nyt miettimään, miksi ihminen haluaa erakoitua ?

Kohdallani koitan miettiä syitä, ei vaan oikein selkiinny,
Hieman taustaa,,,,
työelämää noin neklkyt v. takana , nuoruuden avioliitto kriisivaiheineen loppuunasti,
tuttavia ja ystäviä oli pilvinpimein elämän aikana,
jotkut ystävät ihmettelee kun en pidä yhteyttä,
en yksinkertasesti halua, heillä on oma elämäsä, en kuulu heidän elämään millään tavoin eikä jostain syystä enään kiinosta,
mikä vanhaan kääpää nyt vaivaa,
kun haluaa vapaaehtoisesti erakoitua,
haaveilee kuitenki jostain aivan uudesta,
ei tiedä itsekään mistä,
kuhan vanhaan elämään ei enään törmää,

Miksi vanha ihminen haluaa erakoitua,
kammoksuu entistä tuttua elämää,

34

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noohjooh

Mä uskon, että jos ihminen vetäytyy kokonaan muilta piiloon, hän on jollain tapaa rikki. Joku on rikkonut hänet.

Koska ihminen on laumasielu, hän tarvitsee rakkautta ja hyväksyntää. Ehkä erakko ei ole kokenut saavansa sitä mistään?

Tietty erakkomaisuus on laiskuutta. Tämä, kun istuu kotona koneensa äärellä eikä jaksa käydä kenenkään luona tai pyytää kylään.

• noohjooh

Lisään vielä... Monella (yleensä nuorilla) on sellainen kuva elämästä, että voi vaan mennä ja aloittaa uuden elämän jossain. Se ei onnistu, se vanha seuraa aina mukana silti, ihminen ei menneisyydestään pääse.

Mutta uuden suunnan voi ottaa. Siivota vanha elämä ja laittaa huonoille asioille piste. Pöytä puhtaaksi vaan!

Joskus se erakoituminen voi olla sitäkin, että on tyytymätön itseensä, häpeää jotain. Se tunne syö, ei jää energiaa muuhun.

"Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa niitä asioita, joita voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan."

En usko Jumalaan, se voima muuttaa asioita pitää ammentaa jostain sisuksistaan, ruispuurosta.

• kuinka-korjaat-särkyneen

Kyläily on vastenmielistä molempiin suuntiin,
        ei tiedä mitä tarjoaisi,
        ku ei haluaisi tarjota mitään, jutella ja tavata vain,
        ku ihminen ei ole kokkki ollu koskaan, tarjoilu on vastenmielistä,
        -- ensimmäin vaihtoehto myös liippaa läheltä, ihminen on rikki,
        mutt en tiedä kuinka ja miten korjata rikkinäinen " saviruukku "
        ei se koskaan korjaannu, on liikaa säröjä korjattavana,
        korjaaminen on mahdottomuus,
        mieluummin yksin nuolee haavojaan kaukana pahasta maailmasta,

ehkä on rakkauden puutetta, puoliso poistui tuonpuoleiseen,
        sitä ei tajua vielä, haluu vaan erakoitua,

• arvelen

Luovat ihmiset tarvitsevat omaa rauhaa - kaikki ei halua mennä virran mukana
      - koko kansan yhtenäisyys lie pelkkä klisee kun moninaiset tuulet puhaltavat maailmassa.

• Kuka.mitenkin

Ihminen on kuitenkin yksilö, se mikä sopii toiselle ei välttämättä toiselle, oikean seuralaisen löytyminen, haluaako löytää jos löytyisi olisiko mieleinen.

• tsääns

Se on luopumisen tuskaa ainakin omalla kohdallani,
      Osittain tiedostamatonta vaikeutta luopua tutusta ja turvallisestakin, rutiinit menivät rikki.
      Edessäoleva aiheuttaa levottomuutta ja epävarmuutta.
      Jotenkin on jähmettynyt olo.
      Ei osaa tarttua uuteen. Ei osaa mennä eteenpäin. Taaksepäin ei pääse. Se vaihe on ohi.
      Se tekee jollain lailla henkisesti kipeää.
      Se luopumisen tuska.
      Tulee tunne, ettei kuulu enää entiseen joukkoon.

Joillekin on varmasti helpompaa.
      En itse osannut varautua siihen, minkälaisia henkisiä olotiloja tulee.
      Eihän sitä voinut etukäteen arvata.
      Ehkä aloin pohtia liikaa elämää ja loppuelämääni.
      Ehkä ei olisi pitänyt pysähtyä pohtimaan liikaa.
      Seurauksena jähmettyy olemaan yksikseen.

Koetan antaa ajatusten rauhassa kypsyä, sitten kai saa nykäistyä itsensä eteenpäin taas.
      Toivottavasti ! Eiköhän sitä aktivoidu, kun kyllästyy itseensä ja omiin ajatuksiinsa ?

Samaistun jollakin tavalla aloittajan ajatuksiin.
      Pitäisi riuhtaista itsensä - jos ei uuteen elämään - niin jatkamaan vanhaa sillä mitä siitä on jäljellä.
      Jäljellä on paljon kuitenkin.
      Pitäisi löytää paikkansa elämässä uudestaan.
      Vai mitä olet/olette mieltä ?

• vanha-erakko

Surullista, olet selkeästi kokenu kipua,
        olet haavoittunu kuten aloituksentekijäki,
        ehkä vanhan ihmisen on vaikeempaa koota itsensä enään toimivaksi
        uutta luovaksi ehjäksi ihmiseksi,
        tai sitten ei,
        itse olin ( huomaa menneessä muodossa )
        erittäin luova ihminen työelämän lisäksi, maalasin tauluja,
        ompelin ja suunittelin vaateitta harrastuksen muodossa josta oli myös suurta hyötyä aikonaan,
        nyt erakko,
        itkua väänään harva se päivä,
        elämällä ei näytä olevan enään mitään mielekästä minua varten,
        olen rampa sirpalisksi särkyny hajonnu kipee vanha ihminen,

" pieni liekki lepattaa, osaan joskus oven avata uuteen maailmaan "

ehkä vanhan ihmisen erakoituminen ei ole niin surullinen tapaus
        kuin jos nuori ihminen alkaa erakoitumaan,
        se on todella huono juttu,
        varsinki nuoert miehet nykyään erakoituu
        mikäli julkis-sanaan on luottamista,
        kaikkien nuorten ihmisten erakoituminen pitäisi osata estää,
        elämä on pitka heidän kohdallaan
        ja elämä on edess vasta heidän kohdallaan,
        heidän tulisi jaksaa luoda kohtuulisen onnellinen elämä itseleen
        myös hyvä olisi jos he uskaltisivat luoda perheen
        se antaisi ainaki tarkotuksen luoda parempaa elämää,

• viihdyn-itsekseni

Ei oikeastaan kiinnosta vapaa-ajalla olla muiden kuin omien perillisten kanssa tekemisissä. Ihmiset haluavat nykyään niin paljon, ei riitä että on vain vaatimaton oma itsensä. Halutaan mukaan rientoihin jotka ei kiinnosta ja aina pitäisi olla joku harrastus tai ainakin suunnitella jotain. Itselleni riittää työ, koirat, tämä mökki, oma pihapiiri ja luonnossa liikkuminen.

• että.sellasta

Aikoinani avioeron myötä, miehen jätettyä minut, pitivät ns. ystävät huolen siitä että erakoiduin. En enää kelvannut samoihin perheisiin vierailuille, joissa olin mieheni ja lapsieni luona vieraillut. Lapsilta jäivät leikkikaverit ja minulta ystävät. Jotkut rouvat tosin pyysivät vierailulle silloin kun heidän puoliso ei ollut kotona tai olisivat tulleet vierailulle itse silloin. Tuntui loukkaavalta, olinko heidän mielestä joku uhka heidän liitolleen nyt kun olin ilman miestä, minä, täysin rikki oleva yksinäinen nainen. Niin sitten jätin moiset ystävät, yritin rakentaa uusia tuttavuuksia, mutta aika huonolla menestyksellä, silloin kun ei ollut mitään some-juttuja tai muita nykyajan kotkotuksia. Nykyään viihdyn yksin, muutama hyvä ystävä on, mutta en kaipaa jatkuvasti toisten ihmisten kontaktia.

• jokin-meni-pieleen

Suren, jotenki ei kykene uusiin ihmisuhteisiin, ne on nykyään pinnallisia
      " heippa "tuttuja,

mikä meni yhteiskunnassamme pieleen,

ihmiset ovat alkaneet käytäytyä aivan erilailla kuin ennenvanhaan,
      silloin oli kyläyhteisö voimissaan,
      naapurit automaatisesti auttoivat toisiaan
      kyläilivät milloin kullekki itselleen se sattui sopimaan,
      eikä ilmotellu etukäteen vierailuista,

ilmeisesti syynä on yhteikunnan suuret muutokset,
      tuli maastamuutto työnperässä,
      ihmiset joutui muuttamaan työn perässä eripaikkakunnille,
      toinen syy,,,
      naiset myös perheeliset vaimot meni työelämään,
      enää ei ollu aikaa ystäville,
      oli työ , lapset , harrastukset , ystävät jäi tois-sijaiseksi,

tavallaan muuttunut yhteikuntamme on suurin syyllinen ihmisten erakoitumiseen,

kuinka korjataan virheet,
      kuinka korjataan ihmisten erakoituminen,
      onko se lopulta yhteiskunnan etu kun ihmiset eivät ole enään niin tiivisti yhteyksissä toisiinsa,
      sopii pohtia asiaa enemmänki,

• suomalaisetjurrikat

ihmiset ovat kylla tiiviisti,,mutta eivat tunne toisiaan,,kontakteja ei ole,,eika tehda,,vaan enemmankin kartellaan toisiaan,seina naapuria ei tunneta,,bussissa istutaan erillaan,,jos voidaan..ja lopputulos on melkoisen yksinainen..

• Kysyt:
      "Miksi vanha ihminen haluaa erakoitua,
      kammoksuu entistä tuttua elämää,"

Jos hän elämänsä akana ole kokentu kuitenkaan kuuluvansa siihen vanhan elämän porukkaan, kokenut jotenkin itsensä ulkopuoliseksi. Elänyt elämää puolisonsa kautta siinä ryhmässä. Sitten kun puoliso kuolee/tulee avioero ei koe enää mitään yhteistä aiempien tuttujen kanssa, saati sukulaisten, haluaa ottaa etäisyyttä.

Suruaikana normaaliakin, toisaalta tuollainen käyttäytyminen voi olla merkki myös masennuksesta jollain. Ei jaksa osallistua eikä olla yhdessä. Toisaalta taas joku voi vuuhtyäkin ylsin ja itsekseen. Toisaalta aloittaja kertoo kaipaavansa jotain uutta, mitä?

• Sisäänrakennettukoodi

Kaikki ihmiset kaipaavat "jotain uutta", parempaa, hyvää, sykähdyttävää, täyttä, tasapainoista, vaihtelevaa ... Liian monet etsivät sitä itsensä ulkopuolelta, muista, toisista ihmisistä eivätkä koskaan löydä. Jos tahtotila itsen muuttumiseen / asioitten muuttamiseen ei löydy omasta sisikunnasta - ensin.

• Sisäänrakennettukoodi kirjoitti:

Kaikki ihmiset kaipaavat "jotain uutta", parempaa, hyvää, sykähdyttävää, täyttä, tasapainoista, vaihtelevaa ... Liian monet etsivät sitä itsensä ulkopuolelta, muista, toisista ihmisistä eivätkä koskaan löydä. Jos tahtotila itsen muuttumiseen / asioitten muuttamiseen ei löydy omasta sisikunnasta - ensin.

Viisas kommentti. Itsestä se pitää lähteä ensin. Ainakin tiedostaa mitä haluaa.

• Tekeemieli-kin

Liian paljon pettymyksiä, 'selkään puukotus', luottamuksen laiminlyöntiä, välinpitämättömyyttä, sivuuttamista, huomiotta jättämistä, vähättelemistä ...

• era.kko

Itsekin olen halunnut erakoitua yhä enemmän. Ei vaan yhtään pätkääkään enää kiinnosta tyhjänpäiväiset "kissanristiäiset". En kuitenkaan ole majoittunut pelkästään neljän seinän sisälle, vaan ajoittain kohtaan kyllä ihmisiä. Enempi ventovieraita esim. teatterissa, leffassa jne.
      Niin, kyllä tuossa edellä tuo "sisäänrakennettukoodi" tyhjentävästi vastasikin.

• Et ole ainoa aloittaja. En ihan täysin ole erakoitunut, mutta viihdyn aina vain paremmin omissa oloissani.
      Olisi mahdollisuutta matkustella ja osallistua mihin vain, silti valitsen mökkeilyn kissan ja viikonloppuisin kaverin kanssa. Onneksi hän on samanhenkinen, ei juuri kaipaa virikkeitä. Kolmen vuoron työkin vaikuttaa ja pitkä ajomatka tänne.
      Olen karsinut kovalla kädellä tuttavuuksia joista on ollut vain riesaa.

• Bengalitikku

Arvostan ajoittaista itsekseen oloa. Ruuhkavuosina ja niin kauan kuin oli työelämässä oli niin paljon touhuttavaa, joten nyt nautin täysin siemauksin, että elää omilla ehdoilla tai oikeastaan ehdoitta. Ehtojahan joutuu sovittelemaan. En käsitä, miten niin paljon kielteisyyttä liitetään itsekseen- oloon.
        Mutta jos siitä kärsii ja kaipaa muuta, soisi löytyvän ratkaisun.
        Tiedän, että monet kotiin tullessaan pistävät radion auki, jotain kuuluu kaiken aikaakin. Olen niin kummallinen, että nautin ihan hiljaisuudesta. Ehkä ääntä ja hälyä ja melua oli aktiivisimpana aikana niin paljon. Vastareaktio. Hälyyn voi joutua altistumaan. Liikaa. Mitä tahansa, mitä on liikaa siis melua, turhaa hölinää ja höpötystä, sitä en halua enää. En halua jakaa sellaista.
        Jos jotenkin arvioisi: pidän meditoivasta olotilasta. Onko se kansallinen ominaisuus?
        Oikeastaan vasta nyt päälle kuuskymppisenä on ollut tähän tilaisuus.
        Alleviivaan sanaa tilaisuus ja nautin siitä.
        Siihen ei liity mitään alakuloa.
        Mutta kun ihminen ei ole vain yhtä, vaan ryhmissä jaksaa kuunnella sitten muita ja olla kiinnostunut, kun heillä on oikeita asioita kerrottavana.
        On ihmisellä se sosiaalinen puoli toki ja kun sitä haluaa, nauttii muiden seurasta.
        Erakko? En mielestäni.

• Bengalitikku kirjoitti:

Arvostan ajoittaista itsekseen oloa. Ruuhkavuosina ja niin kauan kuin oli työelämässä oli niin paljon touhuttavaa, joten nyt nautin täysin siemauksin, että elää omilla ehdoilla tai oikeastaan ehdoitta. Ehtojahan joutuu sovittelemaan. En käsitä, miten niin paljon kielteisyyttä liitetään itsekseen- oloon.
        Mutta jos siitä kärsii ja kaipaa muuta, soisi löytyvän ratkaisun.
        Tiedän, että monet kotiin tullessaan pistävät radion auki, jotain kuuluu kaiken aikaakin. Olen niin kummallinen, että nautin ihan hiljaisuudesta. Ehkä ääntä ja hälyä ja melua oli aktiivisimpana aikana niin paljon. Vastareaktio. Hälyyn voi joutua altistumaan. Liikaa. Mitä tahansa, mitä on liikaa siis melua, turhaa hölinää ja höpötystä, sitä en halua enää. En halua jakaa sellaista.
        Jos jotenkin arvioisi: pidän meditoivasta olotilasta. Onko se kansallinen ominaisuus?
        Oikeastaan vasta nyt päälle kuuskymppisenä on ollut tähän tilaisuus.
        Alleviivaan sanaa tilaisuus ja nautin siitä.
        Siihen ei liity mitään alakuloa.
        Mutta kun ihminen ei ole vain yhtä, vaan ryhmissä jaksaa kuunnella sitten muita ja olla kiinnostunut, kun heillä on oikeita asioita kerrottavana.
        On ihmisellä se sosiaalinen puoli toki ja kun sitä haluaa, nauttii muiden seurasta.
        Erakko? En mielestäni.

Minäkin nautin hiljaisuudesta. Poikkeuksena on unta odotellessa äänikirjan kuunteleminen.Varsinkin rauhallinen miesääni on parasta unilääkettä. Kirjan ei pidä olla liian mielenkiintoinen tai jännittävä. Nyt kuuntelin Frankesnteinin tarinaa, ostin sen kirpparilta. Luulisi että se on jännittävä , minusta ei, vanhahtava teksti on jotenkin nukuttavaa.

• Mikä_milloinkin

Ensin valitetaan sitä, että ihmiset kokevat yksinäisyyttä. Nyt yritetään syyllistää siitä, että viihtyy myös yksin.

Itse tarvitsen ajoittaista yksin oloa, se on ehdoton elämän edellytys. Kammoan tyhjänpäiväistä puheenlöpinää, jota ylläpidetään vain siksi, ettei osata olla luontevasti hiljaa, jos ei ole mitään sanottavaa. Ja vanhat ihmiset puhuvat vain sairauksista ja kodin sisustuksesta ja lapsenlapsista....kaikki nämä ja vastaavat ovat tylsiä aiheita. Ai niin, unohdin Pyhän Television.

Tykkään tehdä asioita yhdessä, mutta en mene kenenkään sohvalle seurustelemaan sivistyneesti enkä kutsu murjuuni ketään seurustelemaan sohvalle. Mörskä on vain mörskä, jossa vetelehditään ja nukutaan ja vaihdetaan vaatteita.

Tykkään ajoittain toisten seurasta, jos ihmiset ovat aitoja eivätkä pahemmin esitä mitään. Sellaisia ihmisiä tapaa joskus. Toisaalta tuntemattomien ihmisten kanssa voi jutella ihan missä vain ja sitten ei enää nähdä enää milloinkaan. On helpottavaa, kun kukaan ei jää lahkeeseen roikkumaan.

Itse olen itseni paras kaveri ja luultavasti siksi viihdyn enimmän osan ajasta yksikseni. Jos en viihdy, niin menen jonnekin, missä on ihmisiä.

• saunafani

Juu, en minäkään välitä kitata kahvia kenenkään kanssa kotisohvalla t. toisen kotisohvalla. Juhlia olen aina inhonnut eikä niitä enää juuri olekaan. Pitää etsiä jotain päälleen, kun ei verry lenkkariasussa voi minnekään lähteä. Olen aina kärsinyt enemmän t. vähemmän kahvikuppineuroosista eikä vapina ainakaan vähene vuosien myötä.
        Uimahallissa tykkään juuri jostain saunakeskustelusta jostakin jonninjoutavasta.

• Kai sitä on vanha kun usein tulee puhe sairauksista.
        Juttelin kaupassa entisen työkaverin kanssa, heti alkoi vaivojen valittaminen, melkein yhteen ääneen.
        Yhtäkkiä molemmat huomasimme missä mennään. Aloimme nauraa ja todettiin, ennen puhuttiin miehistä ja vaatteista jopa muista ihmisistä, näinkö on käynyt, kivut ja säryt taitavat olla ainoa aihe joka enää kiinnostaa.

• tööttt

- iäkkyydestä ja vaivoista vaikertamatta silti monet elävät ihan täyttä elämää - 80v ystävärva oli ollut atk-kurssilla ja pilvipalveluun talletti lapsille ja lasenlapsille suvun ja omia ottamiaaan valokuvia - aikaa vievää työtä sekin - sopii hyvin työteliäälle ihmiselle, joka kaiken elämänaikansa ajan uhrannut aikansa toisten auttamiseen ja kouuttamiseen kodin ja perheen asioihin ja hyvinvointiin opettamalla ja neuvomalla - kylän vanhusten ja vaivaisten asiat, mielenterveysasiat edelleenkin sydämenasiana myös - ensimmäinen ajanjakso elossa jolloin aikaa pohtia oman terveyden ja jaksamisen asioita.
      Kun omassa elossa oli josan vaiheessa vammautumista kolarissa, kuolemaa, sairautta, surua, työtä enempi kuin voimia. lohtua löytyi kauniista soinnuista joita etsin eri soittimista, talvipakkasilla talon ikkunatkin joskus kuurankukkien koristamat - eräs nuori muusikko sai biisinkin aikaan elämän ankaruudesta -suruista soittoa ihmiset ovat tehneet varmaan ennenmuinoinkin.

• loppusuora-meneossa

Voimat hiipuu, selkeästi olen erakko-luonne- tai sitten en,
      ehkä luulen vaan,
      luulen koska elämä on vaikeeta,
      mikään ei enään ole helppoa,
      kuoleman läheisyys hiipii nurkissa
      johtuu uupumuksesta ja suurista kivuista
      joita ei edes särkylääkkeet poista,

• pelon.ilmapiiri

Sama tunne täällä. Tuntuu että kuolema on jo asettunut asumaan minuun. Et ole yksin tuntemuksinesi. Mielenrauhaa sinulle - meille kaikille
        näissä mietteissä.

• röllimöllinen

Olen muuttanut paikkakuntaa, jossa ei vieraita suvaita. Suorat syytökset, että viet meiltä työt ja sairastaminen on meidän kustannettava ja kakarat koulutettava.
      Se, että sattuu vielä rakentamaan talon, otti ympärstöä todella pattiin.
      Reilu kymmenen vuotta asuttuani paikkakunnalla, alkovati muutamat ymäristön rouvat kiinnostua, mutta se oli pelkkää uteliaisuutta, tunkivat vierailulle ja halusivat nähdä talon. Kutsua vastavierailulle ei tullut.
      Sukua lamppasi aivan kiusaksi asti, jatkuvaa passausta ja yövieraita, mutta toisin päin homma ei toiminut.
      Enää en halua tutustua keneenkään.

• hauwauhau

Mieleeni jäi Veitola -yökylässä ohjelmasta näyttelijä Hannele Laurin & koiran huushollissa: totesivat yhdessä ihmisten olevan per*eestä, koira vaan on paras ystävä.
      Mitäpä tuohon lisättävää.

• Onhan siinä, mitä odottaa toisilta ihmisiltä. Jos odotukset on niin korkealla, ettei niitä kukaan pysty täyttämään, niin silloin kai koira on paras. Se, mitä Laurista tiedän, niin voi pitää paikkansa..
        Eikö hänellä kauneusleikkauksia ole ollut, ja minun mielestä hyvän näköinen nainen, niin onko hän tyytyväinen itseensäkään.
        Aina se parempi on, jos on monenlaista seuraa, siinäajatusmaailma monipuolistuu.
        On nyt keinoja saada tietoa, mutta ihmisellä on taipumus muokata tieto oman ajatusmaailmansa mukaiseksi.
        Ei kenelläkään yhtä ainoaa totuutta ole.

• Bengalitikku

1. ja 5-7 virkkeet kuullostavat hyviltä. Komppaan.

• Aiempi elämä ei ollut "itseä" ja hakeutuu rauhaan puhdistautuakseen aiemmista ajatusmalleista löytäen uuden tavan ajatella ja katsoa maailmaa...
      Tai ainakin itselläni :)

Mutta fyysisesti olen vasta junnu.

• Bengalitikku

Viimeinen virke vähän hihitytti sillai hiljaa. Ei kait paha.

• Bengalitikku kirjoitti:

Viimeinen virke vähän hihitytti sillai hiljaa. Ei kait paha.

Hyvä :)

• miksi.ei

Ihminen muuttuu koko ajan, myös vanha ihminen. Vain muutos on ikuista ja pysyvää. Luonnekin voi muuttua, joko sairauden myötä, mutta myös ilman sairautta - ikä tekee kaikenlaitsa itsekullekin. Miksi ei saisi erakoitua? Jos tuntee olonsa paemmaksi niin, mitäpä me olemme sitä tuomitsemaan tai arvostelemaan. Kuolema kohta kuitenkin meistä jokaisen.

Henkilökohtaisesti en kammoksu yksinoloa, voin olla niin useita päiviä, eikä se minua haittaa. Voin hyvin, kun ei tarvitse aina olla tavoitettavissa ja tyhjänpäiviäisiä juttukavereita en kaipaa. Seurallisen lienee vaikea ymmärtää yksinolijoita. Kuitenkin erakoksi ryhtyy harva. Erakon elämäksi ymmärrän sellaisen,e ttä asuu josskain vaikeasti tavoitettavissa eikä pidä yhteyttä kehenkään muuta kuin pakon edessä. Ehkä maaseudulla erakoituminen onnistuu, mutta kaupunkioloissa se on aika mahdotonta. Kaupassa on kuitenkin käytävä ja asioita hoidettava, jos mieli hengissä pysyä. Niin - itseään on hyvä sietää ja siinä yksinäisyys antaa tilan mietiskelylle, voi jopa antaa anteeksi itselleen.

Ehkä on hyvä pitää mielessä sekin, että jokainen meistä on loppupeleissä itsekäs ja vain oma napa kiinnostaa. Se koskee niin ystäviä kuin sukulaisia, lapsia ja aviopuolisoita. Yksin oot sinä ihminen - kaiken keskellä yksin. Niin totta, mutta ei siitä helvettiä itselleen tarvitse silti rakentaa.

• erakko-tyyppi

Kotipalvelun apu oliosi jo hyvin tarpeen, lähinnä siivouksen muodossa,
      muuten vielä pärjään
      ja voin elää erakko-elämää,
      viihdyn yksin,
      suorastaan nautin ku saa levätä eikä kukaan häiritse,
      ystävät ei enää kiinosta,
      elämme eri maailmoissa,
      jos ihme tapahtuisi,
      tapaisi samanlaisen luotettavan kaverin kuin itte olen
      ja viihtyisimme toistemme seurassa
      semmosen voisin kelpuuttaa loppuelämän viihteeksi,
      elämä voisi tuntua mielekkäämmältä,
      suuria ystäväpiiriä en enää kaipaa,
      pieni-piiri parasta,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      15
      3715
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1434
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1288
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      287
      1187
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      59
      1153
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1110
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      44
      1045
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      951
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      875
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      818
    Aihe