Renuja tiellä

RenuYrjö

Taas on koittanut aika, kun näitä kottaraisenpönttöjä kaivetaan ladoista ja tuodaan ihmisten ilmoille harmia tuottamaan. Kysymyshän on tästä ranskalaisesta Renault-merkkituotteesta, jota jotkut kutsuvat "autoksi", toisten tyytyen vain juomaan rellua. Oli asia miten hyvänsä on harmillista väärämielisyyttä levittää pahasuopaisuutta ja huonoa oloa ympäristöön. Vaikkakin tämä tehdään ilman täyttä ymmärrystä tai humalassa, niin lainvalvojan olisi epäkohtaan puututtava, esim. ylimääräisellä jäteverolla, jos renuat, maksat siitä, periaatteella, tämä olisi oikeus ja kohtuus.
Santarmimallia meillä ei ole, eikä sitä Toyota-kansalaiset tarvitsekkaan, riittää kun kohta Jassit (ei Rafaelit) lentää ja Areva maksaa sakot, tämä ranskalainen mösjöö-putiikki. Kun kuitenkin näkee uusiakin renultteja, niin nousee ihmetys kuka näitä tänne raijaa? kiusaksi ja harmiksi. Vastaukseni omaan arvoitukseeni; ne, jotka luulevat tietävänsä, painotus sanalla luulevat.
Eiköhän olla oikeita suomalaisia, per,,,, Rautaa rajalle ja pellit auki. Ei täällä pohjolassa Renaulttia tarvita, meille riittää Koskenkorva ja Toyota, joskus vähän sirkusta naapurin kanssa.

21

5876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puurastaja

      Renault täyttää tänävuonna 120 vuotta. Siihen ei joka merkki pysty. Kesä lähestyy ja kottaraispöntöt hyvä laittaa käyttöön. Se asia ei tilannetta muuta vaikka miten koettaa mollata. Nyt kun Nissan Renault Mitszu saavat fuusioitumisen pakettiin niin tuleeko jopa uusi merkki markkinoille. Odotan innolla olipa nimi mikä sitten vaan. Pääasia että vastaa nykyistä tuotetta. Pääsee kauppoja tekemään.

    • NissanMitsu

      Aloittaja koettaa olla huumorimies...
      No kukin tavallaan. mutta tottahan on, että Renaultin laatu ja kestävyys ovat alle arvostelun. Lisäksi Renaultin tuotteet eivät vaan sopi meidän talveen, jossa auton pitää olla lämmin, varma käynnistyjä ja hyvä ajettava lumisila ja jäisillä teillä. Japsivalmistajat osaavat tämänkin parhaiten ja ranskalaiset eivät koskaan ole oppineet, että auton pitää toimia myös miinuskelissä. Renaultin ja Nissanin yhteistyö ei ole tätä parantanut ja paha kyllä Nissaninkin timantinkova laatu ja kestävyys on saanut huonoja vaikutteita Renaultilta. Tuskin myöskään Mitsun mukanaolo parantaa Renaultin laatua ja kestävyyttä.

      • VoiNäitäTietämättömiä

        Huomaat ettet ole koskaan ajanut ranskalaisella talvella (tai ylipäätään talvella), parempaa ja käynnistymisvarmempaa autoa kun saa hakemalla hakea.


    • Mukanaolosta

      On harmillista, että tietyt merkit ovat sekautuneet tähän renuun. Onnekseni ei oma automerkkini ole mukana tälläisessä arveluttavassa toiminnassa, jonka tarkoitusperiä voi vain arvailla eli tällä kertaa ei tietoa ole asiasta, mutta nyt alan luulemaan ja luulen, että juuret ainakin Mitsun osalta uloittuvat syvään Afrikkaan, aina hutu-hutujen pariin asti. Muistan, että Mitsubishiä syytettiin joskus jo aikaa sitten ympäristön tuhoamisesta, liittyen sademetsiin, tämän vuoksi en koskaan ole ollut Mitsunelivetoinen, vaan pyrkinyt pysymään erossa Mitsusta, tässä hyvin onnistuen. Mainittakoot Nissanista, että naapurillani oli sellainen 1990-luvulla, olin kuskina usein, haettiin Koskenkorvaa ja katseltiin maisemia. Tämä Nissani henkilöauto oli tosi vankkaa tekoa ja sillä oli mukava matkaa tehdä. Eräs juoppo ajoi sen kuitenkin lopulta romuksi ja niin loppui tämän Nissanin tarina.
      Koska on käsitelty vakavia asioita on syytä loppukevennykseksi lopettaa iloisiin.
      Suurella mielihyvällä ilmoitan, että lähestulkkoon olen parantunut renuksesta, tästä psyykkisestä mielenliikahduksesta, johon sairastuin Renault turmakonetta käyttäessäni. Osa kiitoksen ansaitsevat japanilaiset tanssitytöt lauluineen HinoiTeam, näitä silloin tällöin Juutuubesta kuuneltu, katseltu, nyt harvemmin renuksen ollessa jo miltei voitetun.
      Kurjista renumuistoista ei pääse eroon, mutta olen mielestäni taitavasti kääntänyt negatiiviset asiat voitokseni ja elämän rikkaudeksi, liikaa itseäni kehumatta olen mestari tällä, kuin myös monella muullakin elämänsektorilla. Kiitos minulle.

      • KevätOnToivoaTäynnä

        On harmillista, että tietyt merkit ovat sekautuneet tähän tojotaan. Onnekseni ei oma automerkkini ole mukana tälläisessä arveluttavassa toiminnassa, jonka tarkoitusperiä voi vain arvailla eli tällä kertaa ei tietoa ole asiasta, mutta nyt alan luulemaan ja luulen, että juuret ainakin Tojotan osalta uloittuvat syvään Afrikkaan, aina hutu-hutujen pariin asti. Muistan, että Tojoataa syytettiin joskus jo aikaa sitten ympäristön tuhoamisesta, liittyen sademetsiin, tämän vuoksi en koskaan ole ollut Tojonelivetoinen, vaan pyrkinyt pysymään erossa Tojosta, tässä hyvin onnistuen. Mainittakoot Reanultista, että naapurillani oli sellainen 1990-luvulla, olin kuskina usein, haettiin Koskenkorvaa ja katseltiin maisemia. Tämä Renault henkilöauto oli tosi vankkaa tekoa ja sillä oli mukava matkaa tehdä. Eräs juoppo (siis minä) ajoi sen kuitenkin lopulta romuksi ja niin loppui tämän Renault tarina.
        Koska on käsitelty vakavia asioita on syytä loppukevennykseksi lopettaa iloisiin.
        Suurella mielihyvällä ilmoitan, että lähestulkkoon olen parantunut tojotukesta (siksi tämä korjausviesti), tästä psyykkisestä mielenliikahduksesta, johon sairastuin Tojota turmakonetta käyttäessäni. Osa kiitoksen ansaitsevat ranskalaiset laulajatytöt lauluineen (France Gall, Francois Hardy, Sylvie Vartain...), näitä silloin tällöin Juutuubesta kuuneltu, katseltu, nyt harvemmin tojotuksen ollessa jo miltei voitetun.
        Kurjista tojotamuistoista ei pääse eroon, mutta olen mielestäni taitavasti kääntänyt negatiiviset asiat voitokseni ja elämän rikkaudeksi, liikaa itseäni kehumatta olen mestari tällä, kuin myös monella muullakin elämänsektorilla. Kiitos minulle ja hienolle ranskalaiselle kulttuurille ja tekniikalle!!!!


    • TojoataOksennus

      Taas on koittanut aika, kun näitä kottaraisenpönttöjä kaivetaan ladoista ja tuodaan ihmisten ilmoille harmia tuottamaan. Kysymyshän on tästä japanilaisesta Tojota-merkkituotteesta, jota jotkut kutsuvat "autoksi", toisten tyytyen vain juomaan sakea. Oli asia miten hyvänsä on harmillista väärämielisyyttä levittää pahasuopaisuutta ja huonoa oloa ympäristöön. Vaikkakin tämä tehdään ilman täyttä ymmärrystä tai humalassa, niin lainvalvojan olisi epäkohtaan puututtava, esim. ylimääräisellä jäteverolla, jos tojoat, maksat siitä, periaatteella, tämä olisi oikeus ja kohtuus.
      Samuraimallia meillä ei ole, eikä sitä Renault-kansalaiset tarvitsekkaan, riittää kun kohta Jassit (ei Hornetit) lentää ja Toshiba maksaa sakot, tämä japanilainen harakiri-putiikki. Kun kuitenkin näkee uusiakin tojotoja, niin nousee ihmetys kuka näitä tänne raijaa? kiusaksi ja harmiksi. Vastaukseni omaan arvoitukseeni; ne, jotka luulevat tietävänsä, painotus sanalla luulevat.
      Eiköhän olla oikeita suomalaisia, per,,,, Rautaa rajalle ja pellit auki. Ei täällä pohjolassa Tojotaatarvita, meille riittää Koskenkorva ja Renault joskus vähän sirkusta naapurin kanssa.

      Alkuperäinen viesti yllä korjattuna lääkkeiden alettua taas jälleeen vaikuttaa. Anteeksi trollaukseni jälleen kerran mutta kun pää menee sekaisin niin se menee.

    • trumpetix

      Voi kun vielä saisi kelattua aikaa takaisin 80-luvulle. Toyotat olivat vielä autoja. Mutta Japani on ahdingossa. Suuryritykset ajautuvat korealaisten käsiin. Sharp menetettiin ja muuttui turkkilaisen Finluxin tasoiseksi telkkariksi. Toshiba on kuolinkouristuksissa ja odottaa armonlaukausta. Nissan pääsee onnekseen Renaultin hoiviin ja Autovaz-konserni auttaa talouden suunnittelussa. Auvoinen tulevaisuus on Ranskan kruunun jalokivellä. Eläköön Napoleon ja Renault!

    • RenulusKaakkimus

      Olen havainnut palstalla iljettävää trullaamista, plagiointia, jossa ei päätä eikä häntää eli jos harrastatte tälläistä, niin lisätkää edes se pää ja häntä. Olihan Napoleonin hevosellakin sellaiset luultavasti eli luulen että oli etupäässä pää ja takapäässä takapää pers-silmällä ja hännällä varustettuna. Itseasiassa siis Napoleonin hevosella oli kaksi päätä ja tämän vuoksi tarvittiin tuplamäärä jalkoja eli 4 itse Napoleoniin verrattuna, jolla siis vain yksi pää, ellei ota huomioon alapäätä, muita pienempiä päitä. Luultavasti ei häntää sanottavasti Napoleonilla ollut.
      Renuissa on paljon hyviä ominaisuuksia, mainittakoot vaikka vierintävastus, joka on saatu huomattavasti paremmaksi verrattuna entisiin kaviokulkuisiin menopeleihin, toki on paljon muutakin modernia, milteinpä luksusta ja onkin, kuten jo edellä tulikin ilmi, niin ymmyrkäiset renkaat antavat hyvän ja mielyttävän ajonautinnon, eikä öljyäkään tarvita turhan usein vaihtaa ja se vaihtuu automaattisesti, kun ostaa vuoden välein uuden luksus renutuoteperheen jonkin uuden, entistä paremman, kuumat kesäedut sisältävän, ei lasikuori Renaultin, mikäli päätyy lasikuoriseen versioon, niin ainoastaan ruuan kanssa, silloin ei tule humalaan ja voi renuta vapaasti, ainakin santarmialueella, kunhan kertoo, että on juuri ruokaillut ja nyt matkalla härkätaisteluun.

      • sekoilevähemmän

        Ota nyt ne lääkkeet, ettei taas tarvitse jälkikäteeen häpeillen korjata hölmöilyjään...


    • Hölmöjäolette

      Jo kulunut hokema tuo lääkkeiden otto, eikä siinä ole päätä, eikä häntää.

      • JärkeväNeuvo

        Kulunut mutta tässä tapauksessa valitettavasti tosi...


      • Valitettavasti

        epätosi, perustuen tietoon, joka saatu henkilöiltä, jotka tuntevat asianomaisen renusta kantavan toipilaan. Valitan järkevän neuvon antajalle, mutta kelle hän valittaa? ja mihin perustuu tosiväittämä?


      • OnTosi
        Valitettavasti kirjoitti:

        epätosi, perustuen tietoon, joka saatu henkilöiltä, jotka tuntevat asianomaisen renusta kantavan toipilaan. Valitan järkevän neuvon antajalle, mutta kelle hän valittaa? ja mihin perustuu tosiväittämä?

        Taidat olla asiassa jäävi. kun nyt selvänä hetkenä kadut kirjoitustasi.


      • Selvennys

        Mikään ei ole niin selvää, kuin epäselvä, eikä mikään niin varmaa, kuin epävarma.
        Otetaan esimerkiksi vaikka Renault peltikuoriversio, niin on varmaa, että se on epävarmaaa sellaisen kanssa liikkua, eikä jää epäselvyyksiä huonosta laadusta. Tästä on olemassa omakohtaisia kokemuksia ja myös kanssaeläjien kertomuksia, jotka vahvistavat yleismaailmallisen käsityksen siitä, että ei kannata kajota tähän renu värkkiin. Kierrä kaukaa, on viisas neuvo.


      • puurastaja
        Selvennys kirjoitti:

        Mikään ei ole niin selvää, kuin epäselvä, eikä mikään niin varmaa, kuin epävarma.
        Otetaan esimerkiksi vaikka Renault peltikuoriversio, niin on varmaa, että se on epävarmaaa sellaisen kanssa liikkua, eikä jää epäselvyyksiä huonosta laadusta. Tästä on olemassa omakohtaisia kokemuksia ja myös kanssaeläjien kertomuksia, jotka vahvistavat yleismaailmallisen käsityksen siitä, että ei kannata kajota tähän renu värkkiin. Kierrä kaukaa, on viisas neuvo.

        On se hyvä auto Renault. Ei mitään ongelmia ole ollut. Kovaa ajoa ja tankilla kun muistaa käydä , silloin/ tällöin niin mikäpä sen kätevämpää. Kuluttaa polttoainettakin , niin vähän ettei viitsi edes kehua. Ettei tule pahamieli. Muitten merkkien omistajille. Seuraavakin auto on Renault. Voi olla muukin jos vaihtoa tarvitsee joskus tehdä. Toisaalta suottapa sitä merkkiä vaihtaa kun hyväksi todettu. Renault.


      • Muurastaja

        Bensamittaristahan sen näkee, koska pitää tankata eli ei liity muistiin, ainakaan itselläni, renuajista en tiedä, saattaa heillä olla ulostaminenkin muistinvarassa, tämä vertauksellisesti. No ymmärsin kyllä, että se on sellainen sanonta, että, " muistaa käydä tankkaamassa"
        Niin, eihän sitä merkillä ajeta, liikuta, pääasia, että auto toimii ja kestää sekä muisti pelaa, silloin/tällöin. Maijan kyytiin sitten, kun ei enää muista tankata ja sammuu tienpäälle, (renu ja kuski.) Renault konjakit maistuvat saippualta ja "autot" renut ovat kelvottomia mm. ammattiautoilijat niitä hylkivät, Taxit, muutamia Renault paketti-kuorma-autoja näkee joskus jossain seisoskelemassa, en tiedä miksi.


      • puurastaja

        Ei minulla bensamittaria ole. Auto Diesel. No se siitä. Hälyyttäähän se kun tankata tarvitsee. Saippuaa en ole maistellu. Kyllä Renault konjakki hyvää on. Altiakin huomasi sen. Jos satut seuraamaan Emmrdale sarjaa, niin siellä ollut vuosia Renaultin pakettiauto. Se vaan jytää. Eikä ole turhaa kiilloteltu. Eikä remontteja tehdä kuten muissa siinä pajalla.


      • PahaaOn

        Oli mitä hyvänsä Renaulttia, niin pahaa on ja ennen ainakin aaltomaista, tämän mainitsee Helismaa eräässä laulussaan.
        Saippuaa voi saada suuhunsa saunassa, toki sellaisia ei ole Ranskassa, siellä vain laitetaan hajuvettä paskan päälle ja renutaan hienosti.


      • VoiVenäjäNäitäTrolleja

        Kusta päässä ja paljon, nimittäin näillä renun ja Ranskan haukkujilla.


    • trumpetix

      Ilkeää herjata Napoleania ja Renaulttia. Ei ole muilta onnistunut Moskovan valloitus. Pakko oli vetäytyä Ranskaan kotiin, kun venäläiset olivat polttaneet ja hävittäneet ruokavarastot. Muuten marseljeesia kuunneltaisiin aina kun kuvernööri Putin tulee valtiovierailulle. Kun suuri ja mahtava kuitenkin voitti, kannattaa kuunnella Egyptin soittokunnan versiot kummastakin kansallislaulusta.

    • MoskovanValloitus

      Historiankirjat eivät kerro kaikkea, eivätkä varsinkaan todellista todellisuutta poliittisista tai muista syistä, tämä tiedetään ja esimerkkejä on paljon. Historiaa kirjoitetaan omaa kansallista etua tukemaan, ainoastaan ns. luonnonhistoria on tieteen kautta syntynyttä ja sitä tarkennetaan tiedon lisääntyessä.
      Moskovasta ei tullut Ranskan sivukaupunkia, hevosmiesten historian mukaan se johtui kengittäjien lakosta eli eteneminen pysähtyi kavio-ongelmiin.
      Tämä oli lähtölaukaus Renault tuoteperheen synnylle ja sitä kautta kuumille kesäeduille, joita renun käyttäjät ainakin viimekesänä saivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe