Minulla on käynyt niin että pöytäkoneeni ei käynnisty. Emolevyyn tulee valoja ja kun yritän käynnistää niin mitään ei tapahdu. Olen yrittänyt käynnistää konettani Ram muistitestin kautta mutta ei tapahdu mitään. Haluaisin tietää että miten saan koneeni käyntiin.
Mitä jos tietokone ei käynnisty
10
540
Vastaukset
- asdasdasdasd1231231
Pitääkö ääntä, kun painat virtanäppäintä? Tuleeko näytölle yhtään mitään? Pääsetkö bios? Onko valoja missä?
Oletko kokeillut laittaa muistin uudelleen kiinni? Jos olet vähän aikaa sitten koskenut ehkä et laittanut kunnolla?
Virtalähde päällä, kun olet nappia painanut (on koska emolevy saa virtaa)? Vika voi olla jossain muualla sitten. Onko näyttö päällä, näytön johdot oikein?- trakula
ainoa mitä huomaan on led valo joka palaa vihreenä emolevyssä
- linuxuser
virtapiuha irti päiväksi ja painat sitten virtanappia muutamia sekunteja...
sitten ootat vielä tunnin ja virtapiuha kiinni ja kone päälle...- trakula
alussa sanoit virta piuha irti päiväksi niin kuinka monta tuntia
- paristo.patteri
Mahdollisesti emolevyn paristo kuollut. Äidin PC ei ainakaan lähtenyt käyntiin kun se patteri oli menettänyt virtansa.
- jalaa1x
Virtalähde on helppo testata ilman, että se olisi kytkettynä tietokoneeseen. Irroitetaan kaikki johdot, mitkä menevät emolevylle tai oheislaitteille. Otetaan tarkasteluun 24-pin ATX-liitin, etsitään siitä vihreä ja musta johto. Nyt yhdistetään nämä kaksi johtoa jollain hyppylangalla, esim. suoristettu paperiliitin käy, tai jäykkä johdon pätkä. Seuraavaksi virtajohto pistorasiaan, ja virtalähteen takana oleva virtakytkin käännetään 1 asentoon. Toimiva virtalähde käynnistyy nyt.
- toteaja
savun hälvettyä tarkastetaan kytkentä
- jalaa1x
Ei siitä mitään savuja tule, mikäli vain kytkee oikeat pinnit yhteen. Tullut testattua tuolla menetelmällä virtalähde jos toinenkin. Vihreä johto on PS-ON ja musta GND, eli maa. Pinnit, mitkä pitää yhdistää ovat 15 ja 16. Tämä siis 24-pin. ATX-liittimessä. Lisänä on hyvä pitää yleismittaria, millä mittaa, että antaako virtalähde ulos oikeita jännitteitä.
- robotti
2 läppäriä olen saanut toimimaan kun ottaa patterin pois ja pitää start nappulaa noin puoli minuuttia päällä..Tubessa löytyy näitä ohjeita.
- pääepäilty_virtalähde
Tässäkö on nyt sitten niin että kone on ennen käynnistynyt, mutta ei sitten nyt?
Vai onko kone uusi vasta itse kasattu eikä käynnisty ensimmäistäkään kertaa?
Jos kone on ennen käynnistynyt, eikä sille ole tehty mitään sen jälkeen, ei edes siirrelty, niin kyllä silloin useimmiten vika on virtalähteessä, joka syystä tai toisesta on äkillisesti vikaantunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562821
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541719Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461694Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1511459- 721420
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3251308The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut181211Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m661026- 1561016
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek25985