Osa 3, remontti

pirremiinapas

roilottaa ja jatkuu, jatkuuu ainakin yhden kuuuuun..kääk tämä on tylsää, asua muutaman neliön takkahuoneessa...
Mutta niin, ensi viikolla tai tällä, saadaan makkarit valmiiksi, sitten pääsee laittamaan jo keittiötä jamaalia ja tapetteja seiniin, kumma miten mielikuvitus laukaa nopeammin kuin remppa edistyy..

No niin, voi alkaa urputuksen ;)

21

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

      Mistä hitusta tuota enrgiaa remonttiin oikein löytyy. Muista
      kumminkin hommata kunnon taloustikkaat, ettet tee korppiksia

      • Putos hää jo avantoonkin, en minä ole yhtä joutuisa, mutta sehän se hijastaa se "korppis" ; )


      • pirremiinapas

        Ei veikkonen miun taidoilla, eikä enää voimillakaan tehä tämmösiä remontteja, ihan huvittaa ajatuskin :), minulle riittää kun kannan purettua ulos ja kipparoin muuten avustus toimia.


      • pirremiinapas
        pirremiinapas kirjoitti:

        Ei veikkonen miun taidoilla, eikä enää voimillakaan tehä tämmösiä remontteja, ihan huvittaa ajatuskin :), minulle riittää kun kannan purettua ulos ja kipparoin muuten avustus toimia.

        p.s. vaan keittiön jakkaralle nousen, sano lapset mitä hyvvään, ni.


    • Tein iltapäivällä kolme pientä nuken vartaloa eli ole siirtynyt käsitöihin. En taida mökillä ensi kesänä mitään remppaa tehdä. Jospa osoisi vain makoilla auringossa, mutta siinä jouten olossa on yksi paha puoli, kerkiää suunnitella jos vaikka mitä.

      Kesäksi saanet paikat kuntoon ja jos entiset merkit paikkansa pitää, muhii päässäsi jo uusia ideoita.

      • Bengalitikku

        Oletko katsonut brittisarjaa "Nukkekaapi", missä on varsin kummallinen tarina taustalla.
        Ne nuket ovat todella hienoja. Ja se koti on iso kaappi.


      • pirremiinapas

        Ihmettelen taitojasi ja tarmoasikin, minulla ei syntyisi savestakaan mitään katseen kestävää, ja sen kun minä tiedän en yritäkään. Paljon jää minulle kesäksi puuhaa ulkona , esim pihalaatoitus pitää laittaa paikoilleen, ovat tuolla kasattuna purun jälkeen ja venevaja pitäisi "kaataa" ja pilkkoa keittopuuksi ennen kuin aallot vie sen ulapalle, on kötös jo ihan kaatumassa, jne,,kun vaan jaksaisi ja saisi olla terveenä..


      • korppis11
        Bengalitikku kirjoitti:

        Oletko katsonut brittisarjaa "Nukkekaapi", missä on varsin kummallinen tarina taustalla.
        Ne nuket ovat todella hienoja. Ja se koti on iso kaappi.

        Missailen TV-ohjelmat sillä olen laiska tv:tä availemaan. Kuulun nukkekotiryhmään ja käyn aina kun mahdollista nukkenäyttelyissä.

        Hollannissa olen tutustunut pariskuntaan, mies tekee nukketalot ja huonekalut, vaimo nuket ja vaatteet. Uskomattomia kokonaisuuksia.

        Mielestäni niin keramiikassa kuin nukkmaailmassani näkyy selkeästi oma jälkeni ei omasta mielestäni täydellinen, mutta niissä on määrätty henki, jonka niille annan.

        Kaunista katseltavaa minimaailmani on, mm. ravintolakerrokseen värkkäilin orkesterin. Rummuista tuli hauskat, yksityiskohtineen.

        Keramiikkahahmoilla on myös minunlaiseni ilme. Mutta niinhän se on, että kaikilla kädentaitoja harrastajilla on oma tietty tyyli.

        Kun saa nämä uudet nukkehahmot valmiiksi laitan kuvan profiiliin.

        Päät, kädet ja jalat menee lasituspolttoon ensi maanantaina joten valmista tulee joskus kahden viikon päästä.


      • Bengalitikku

        Yritä löytää jostain ohjelma-arkistosta ja vaikka pikakelata.
        Nämä hahmot on tehty näyttelijöiden näköisiksi. Täytyy tekijän olla todella taitava.
        Olen muutaman savityökurssin käynyt ja ne työt ovat ihan "hauskoja" .
        Mm. makkaratekniikalla hevonen.


    • Juontaja-kaunotar Heidi Suomi muuttaa avo-liittoon.
      Remontoi uutta kotiaan.
      -Olen tapeteissa aika pro, hän kertoo.

      H.

      • pirremiinapas

        Kiitos tiedoista, ja ammatti immeinen laittaa tapetit ei viiti kokeilla leikilläänkään itse eikä amatööri voimin.


      • pirremiinapas kirjoitti:

        Kiitos tiedoista, ja ammatti immeinen laittaa tapetit ei viiti kokeilla leikilläänkään itse eikä amatööri voimin.

        Olen kerran tapetoinut yksiön. Se oli esikoisen eka yksiö. Vuokranantaja osti tapetit ja liisterit. Ystävättäreni, joka oli ennenkin tapetoinut oli opastajana. Kun muutin tähän nykyiseen maalasin seinät matta valkoisella. Oli aikamoinen työ hioa ensin sinitarrat seiniltä pois. Huoneet olivat olleet aijemmin P.n lasten käytössä.


      • pirremiinapas
        korppis kirjoitti:

        Olen kerran tapetoinut yksiön. Se oli esikoisen eka yksiö. Vuokranantaja osti tapetit ja liisterit. Ystävättäreni, joka oli ennenkin tapetoinut oli opastajana. Kun muutin tähän nykyiseen maalasin seinät matta valkoisella. Oli aikamoinen työ hioa ensin sinitarrat seiniltä pois. Huoneet olivat olleet aijemmin P.n lasten käytössä.

        Olen mieki nuorena vaimona tapetoinut anoppilan vinttihuoneen ruusutapeteilla, se oli sitä aikaa, hyvin ne onnistuivat silloin. nyt on liikaa seiniä..


    • Harmi, että olet hieman kaukana. Voisin muuten tarjoutua tapetoimaan, kun ehdin viime vuosisadalla perehtymään varsin perusteellisesti niihin kuvioihin. Tapetoin myös edellisen kotini kaikki tapettiseinät ennen myyntiä parissa päivässä. - Nyt en tosin tiedä edes käytetäänkö liisteriä edelleen joissain tapeteissa.

      • piremiinapas

        Voi kiitos, "onneksi" olet kaukana, enhän minä ilkiäisi sinulla teettää..
        En tiedä minäkään miten ne nykyään seinään laitetaan, liisterillä kai, ei niissä liimapintaakaan le.

        Oletpa aikaan saapa ja rohkea kun itse ihan osakkeisiin tapetit laitoit, minä en luota itseeni tarpeeksi , olisin varmaan sen liisterisen tapetin sisässä viimein ja kuka miut sieltä pelastaisi :/ :)


      • Eipä olisi kovin suurta uhkaa! Kun liisteri ei kuivu ihan silmänräpäyksessä.

        Aikoinaan myivät edullisesti myös aaltopahvista valmistettuja, kätevästi taitellen pakattuja tapetointipöytiä, joiden päällä oli hyvä leikata oikean pituiset tapetit ja telata liisteri päälle. Sitten taiteltiin tapetti hetkeksi lepäämään, nostettiin hetken päästä seinälle ja kiinnitettiin ilmakuplattomasti kätevän muovilastan avulla.

        Ensimmäiset vuodat asetettiin suoraan luotinarun avulla ja kulmaan leikattiin usein kapeammat liitoskappaleet. Sauman kohdalla piti olla tarkkana, kun yleensä tapetit liimattiin vierekkäin limisaumaan ja vain äärimmäisen harvoin edes vähän päällekkäin.


    • hytinäx1

      Mitä varten sitä piti muuttaa taloon jota pitää rempata? . Olisit asuskellut remontin ajan siellä entisessä kämpässä ja käynyt vaan tarkkailemassa ja ollut työnjohtajana ja laittanut urakka vaatimuksen sisäremppaan. Tahallaanko se remppamies siellä kitkuttellee, taidat vaan porista ja tarjota hälle kaffeeta niin työnteosta ei sitten tule yhtikäs mitään;)

      • pirremiinapas

        He pitää ne aamukahvit tarjota, muttei siinä jäädä maailmaa parantamaan, muutama metätysjuttu vain :).

        Remontti on aikaa vievä, onneksi ei ollut niin paljon huonoa kuin aluksi pelättiin, ja nyt alkaa olla voiton puolella, enää noin 10 metriä seinää avattavaksi, sisäseinää, kaikki ulkoseinärakenteet tarkistetaan. Nauroin kirvesmiehelle, että mitenkähän mie osaan olla sitten näin isossa tilassa kun olen kärvistellyt kaksi kuukautta n. 20 neliön takkahuoneessa :).
        En viihtynyt kerrostalossa, halusin maalle äkkiä, mites muallaisesta kaapunkilaista.


      • hytinäx1
        pirremiinapas kirjoitti:

        He pitää ne aamukahvit tarjota, muttei siinä jäädä maailmaa parantamaan, muutama metätysjuttu vain :).

        Remontti on aikaa vievä, onneksi ei ollut niin paljon huonoa kuin aluksi pelättiin, ja nyt alkaa olla voiton puolella, enää noin 10 metriä seinää avattavaksi, sisäseinää, kaikki ulkoseinärakenteet tarkistetaan. Nauroin kirvesmiehelle, että mitenkähän mie osaan olla sitten näin isossa tilassa kun olen kärvistellyt kaksi kuukautta n. 20 neliön takkahuoneessa :).
        En viihtynyt kerrostalossa, halusin maalle äkkiä, mites muallaisesta kaapunkilaista.

        Eikö olekin kiva kun sitten saa asetella huonekalut paikoilleen ja taulut seinille ja tehdä kodistaan kodikkaan oman maun mukkaan. On sinulla koti kauniilla paikalla, kadehdin.


    • maissiiii

      Muistan kuinka ärsyttävää on asua remontin keskellä, silloin usein tuntuu, etteikö tämä valmistu koskaan.
      Mutta aina ne valmistuvat aikanaan.
      Hyvällä mielikuvituksella kestää paremmin kaiken yllättävän mitä remontissa tulee vastaan.
      Harvoin vallan ilman yllätyksiä remontti menee.

      Pahinta on tietysti se kun yhden kohdan remontoi, niin toinen jo höpöttää vieressä, että korjaa minutkin.
      Mutta se lienee yksi vanhan talon ihanista ominaisuuksista, se melkein vangitsee, pikkuremontti, isoremontti, väliin pikkupikkuremontti jne.

      Urputtaminenkin on oiva sana remontin yhteyteen,
      voi urputtaa milloin hitaille sähkömiehille milloin putkimiehelle yms
      Väliin voi urputtaa itselleen, että pitikin ryhtyä tähän hommaan.
      Lopussa se kiitos kuitenkin seisoo milloin minkin uudessa uutukaisessa kunnossa olevan huoneen ovella.

      Onnea jatkoon...pian se koittaa tupaantuliaispäiväkin...

      • pirremiinapas

        Kiitos, ja en minä urputa työmiehille, ja kirvesmies on tosi ahkera ja ammattitaitoinen, ei tarvia neuvoa he, eikä urputella, malttamattomuus tässä ehkä meinaa iskeä, kun tuo kesäkin jo alkoi näyttää varmalta..ranta jo sula n. viiden metrin matkalta...:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe