Päivitys vanhaan koneeseen

vähänUrpo

Hei, mulla on käytössä Mac OS X 10.6.8. En ole päivittänyt mac-ohjelmistoa pariin vuoteen, enkä itse asiassa tiedä, mikä mulla on käytössä. Esimerkiksi dropbox sanoi toimintansa irti vanhan ohjelmiston takia. Olen aika tietämätön tietokoneista ja päivityksistä. Sierraa yritin päivittää, mutta se ei onnistu.

Mitä kannattaisi tehdä? :)

14

9808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai pariin vuoteen? Kyllä tuo nyt ollut vähintään 4v laiminlyötynä ja ongelmat tulee siitä. Varmaan helpointa tässä kohtaa viedä Applen liikkeeseen ja pyytää päivittämään siellä uusimpaan macOS 10.13 High Sierraan jos et nyt itse saanut sitä asennustikulta laitettua.

    • vähänUrpo

      Voi olla sitä luokkaa kun on päivitetty. Olisiko järkeä päivittää El Capita nyt? ja mistä saa selville apple id:n?

      • Apple ID tehdään itse että pitäisi olla omassa tiedossa.

        El Capitan on kovin vanha. Vanhenee arviolta vuoden kuluttua. Eli päivittää vaan uusimpaan mitä saa.


    • Mäkkivanhenee

      Mikähan Mäkki rauta sulla on? Tässä Sierran vaatimukset.

      The Macs that will run macOS Sierra
      iMac – all models from late 2009, iMac 10,1 – 17,1
      MacBook – all models from late 2009, MacBook 6,1 – 9,1
      MacBook Pro – all models from 2010, MacBook Pro 7,1 – 11,5
      MacBookAir – all models from 2010, MacBook Air 3,1 – 7,2
      Mac Mini – all models from 2010, Mac Mini 4,1 – 7,1
      Mac Pro – all models from 2010, Mac Pro 5,1 – 6,1
      Which means most devices made prior to 2008 won’t be able to run it.

      The ones that fall short…– macOS Sierra won’t run on –
      iMac 4,1 – 9,1
      MacBook 1,1 – 5,1
      MacBook Pro 1,1 – 5,2
      MacBookAir 1,1 – 2,1
      Mac Mini 1,1 – 3,1
      Mac Pro 1,1 – 4,1

      • vähänUrpo

        Mac Book Pro 7,1 :)


      • Mäkkivanhenee

        >MacBook Pro – all models from 2010, MacBook Pro 7,1 – 11,5
        Löytyy ainakin tuettujen listalta. Mutta koska AppStore tarjoaa oletuksena High Sierraa (MacBook Pro (Mid 2010 or newer)) voi tulla vaikeuksia.
        Löytyykö Sierra AppStoresta hakemalla?


      • vähänUrpo

        Ei ryhtynyt lataamaan, vaan sanoi jotakin että pitäisi olla 10.7. tms. Lataan nyt El Capitania.


      • Mäkkivanhenee
        vähänUrpo kirjoitti:

        Ei ryhtynyt lataamaan, vaan sanoi jotakin että pitäisi olla 10.7. tms. Lataan nyt El Capitania.

        Eli Sierra on liian uusi. Apple on varmistanut sen että kun tuki loppuu niin se loppuu eikä asennus onnistu. No onhan ainakin tuokin jo paljon parempi.
        Snow Leopard 10.6.8 v1.1 (July 25, 2011) - El Capitan 10.11.6 (May 15, 2017)


      • vähänUrpo

        Aivan. Mielestäni jo maccia ostaessa myyjä voisi vinkata, että älyäthän päivittää. Kaikki ei kerta kaikkiaan tiedä että niin pitää tehdä! :D Puhumattakaan että osaisi sen tehdä.


      • Mäkkivanhenee
        vähänUrpo kirjoitti:

        Aivan. Mielestäni jo maccia ostaessa myyjä voisi vinkata, että älyäthän päivittää. Kaikki ei kerta kaikkiaan tiedä että niin pitää tehdä! :D Puhumattakaan että osaisi sen tehdä.

        Saman version sisällä (Esim 10.11.1 -> 10.11.2) päivitykset mäkki kyllä huolehtii, mutta versiosta toiseen (10.11.x -> 10.12.x) pitää huolehtia itse.

        Onnistuiko El Capitanin asennus?


      • vähänUrpo
        Mäkkivanhenee kirjoitti:

        Saman version sisällä (Esim 10.11.1 -> 10.11.2) päivitykset mäkki kyllä huolehtii, mutta versiosta toiseen (10.11.x -> 10.12.x) pitää huolehtia itse.

        Onnistuiko El Capitanin asennus?

        Lataa edelleen. Aika näyttää pyörivän 1h 15min kohdalla, että saa nähdä kuinka tässä käy,


      • Anonyymi
        vähänUrpo kirjoitti:

        Ei ryhtynyt lataamaan, vaan sanoi jotakin että pitäisi olla 10.7. tms. Lataan nyt El Capitania.

        Samaa ongelmaa täällä.
        Koko Applen sivusto ei tunne muuta kuin päivityksiä joka on hyvin outoa.
        Minun koneeni voisi päivittää Bic Sur asti mutta kun ei mene niin ei mene Ilmoitus tulee aina että väärä versio, kun yrittää olemassa olevaa niin vietittää että on jo asennettu.
        Maksaisin kun uudemmasta kun edes olisi vaihtoehtona mutta kun ei niin ei.
        Onneksi saasteenkerääjä Window 10 asentuu muitta mutkitta. Taitaa mennnä uudempikin Winukka. Ei vingu mitään ja kaikki toimii paremmin PC koneessa. Ja onha aina Fedora joka päivittyy muitta mutkitta. Lenovon koneeseen asennetaan Fdora joka sinällään turvallinen valinta. Paskaako tämän kanssa tappelee ja latailee.
        Kummallista kun ei raha kelpaa Aplelle.


    • OppiiKunTekee

      Jos sinulla on alkuperäinen käyttis DVD olemassa, käynnistä sen kautta kone.
      Eli koneen käynnistyessä muistaakseni C -nappia pidät pohjassa.
      DVD:lla käynnistämisen jälkeen, levytyökalulla tyhennä kiintolevy.
      Tämän jälkeen sammuta kone ja käynnistä optio cmf R nappia pohjassa pitäen.
      Näin se lataa ja asentaa sinulle suoraan uusimman koneeseen sopivan käyttöjärjestelmän,

      • Anonyymi

        Ei näisssä mitään alkuperäisiä ole enää pitkiin aikoihin tullut, kaikki lataantuu Altin takaa käynnistyessä. Jos lataantuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe