Nyrkkeilysalille niin sua ei kauaa kiusata

Boxer18v

Minä aloitin nyrkkeilyn 12 vuotiaana ja siihen asti kiusattiin. Ei mennyt kovinkaan kauaa kun olin jo melko taitava ja käynyt kisoissa rusalla jne. Kerran kiusaajat tulivat vielä ostarilla repimään vaatteista. Löin jokaista 3 jätkää tauluun niin että veri roiskui niiden vaatteille. Kun oli selkäsauna annettu olivat hyvin hiljaa eikä tulleet kukaan kouluun enää samalla viikolla. Tämän tapahtuman jälkeen mua ei ole koskaan kiusattu ja nyrkkeilijä status kulkee kivasti mukana eikä nykyään tarvitse tapella(nyrkkeillä) muutakun kehässä. Suosittelen kaikille. Todellisuudessa kuitenkin jos ei puhe auta niin väkivalta auttaa ja se että saat muut pelkäämään itseäsi. Vanhemmista ei ole näissä hyötyä he usein vain pahentavat tilannetta. Mutta se kun saa dunkkuun kunnolla se vie kiusaajalta itsetunnon alas ja opettaa käyttäytymään. Älä siis uskon ettei asioita voisi hoitaa nyrkein kyllä voi ja todistetusti se toimii.

10

2575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesustelutveehen

      Just niin, minun kiusaamisenikin loppui koulussa, kun vetäsin muutamalta nenät verille, ei siinä ole mitään tuomittavaa, jos ei kunto riitä, niin hankkikaa sitä.

      • Yrittäjäfaijja

        Niin tässä elämässä on vaan tiettyjä tosiasioita. Jos haluat olla lyöty niin sinua lyödään lisää. Kun pistät vastaan kuten oikea soturi niin siihen se yleensä loppuu. Puhumista harva kiusaaja uskoo ja turpaan vetäminen onkin usein ainoa toimiva vaihtoehto. Nyrkkiä se tottelee lopulta jokainen. Ämmät voi mennä muualle määkimään juttujaan kun eivät tiedä mitään miesten maailmasta. Se vaan on niin että paras voittaa ja yleensä siinä auttaa kova kunto ja vaikka sen nyrkkeilyn opetteleminen. Nyrkkeily on muuten kova laji, aivan eri kuin nämä kaikenmaailman haja-haja hojo-hojo lajit joissa ei oteta kunnolla kontaktia. Raaka voimakin yleensä auttaa mutta kyllä napakka lyönti naamaan auttaa usein kaikkein tehokkaiten. Itsellä on ollut aina sellainen motto että ”jos joku sua lyö niin lyö takaisin ainakin 2 kertaa kovempaa” tätä olen noudattanut ja opettanut saman 5v pojalleni. Olemme menestynyt yrittäjäperhe vantaalta.


    • Samijäkestä

      Kyllä useat urheilulajit auttaa siihen ettei kiusaaja pärjää. Kova kunto on jo se mikä auttaa pärjäämään kovassakin paikassa. Aina voi ensin yrittää puhumalla mutta jos haluat että asia oikeasti ratkeaa niin anna kiusaajalle kunnolla selkään. Asioita voi hoitaa huonosti tai ne asiat voi hoitaa kunnolla. Lyömällä asian hoitaa kerralla kuntoon. Sitäpaitsi kiusaajalle on helpompi puhua kun eka lyö sen polvilleen. Pääsee sitten rauhassa keskustelemaan. Näin itse toimin ylä-asteella aikanaan.

    • Entinen.kiusaaja
      • Mitäjoseiauta

        Se on totta mutta ymmärrätkö että se ei ei ole kivaa saada turpaan ja elää pelossa. Usko ei välttämättä lopeta kiusaamista toki hyvä jos lopettais. Minä olen ollut koulukiusattu ja ainoa mikä auttoi oli se että delegoin asian muutamalle sekopäälle jotka soitti näille mun kiusaajille että tulevat vetämään naamariin heitä jos ei lopu mun kiusaaminen. Se loppui sitten siihen. Väkivallan uhka auttoi tässä tilanteessa mutta aina se ei auta. Opetan omille lapsille nykyään että ikinä et aloita tappelua ja kunnioitat ihmisiä mutta myöskään et koskaan alistu kenellekkään vaan näytät kuka on johtaja ja jos kiusaaja lyö niin lyöt kaksi kertaa kovempaa takaisin. Sillä se loppuu. Moni ihminen on pilannut elämänsä sillä että asioille ei tehdä mitään vaan luullaan että esim kiusaaminen ratkeaa puhumalla. Elämässä vaan on asioita jotka ei puhumalla ratkea ja vaikka lyöminenkään ei ole hyvä asia niin on sekin parempi kun se että jotain kiusataan läpi elämämän jos tämän olisi voinut lopettaa jo ajat sitten vetämällä nenän poskelle:) monia lapsiakin pitäisi kurittaa fyysisesti kuten ennenvanhaan, siinä syy miksi monet lapset ovat nykyään tottelemattomia. Nykyajan hyysääminen on yksi ihmisten pahimmista asioista ja johtaa kurittomuuteen ja kaikkeen pahaan.


    • näinsemeneee

      Joo pääsääntöisesti kiusaajat ovat sellaisia nyhveröitä että kerran kun nenään kopauttaa niin loppuu kiusaaminen.

      Minua kiusas ala-asteella eräs poika samalta luokalta. Eräänä päivänä hän tuli härnäämään mua ennen tunnin alkua mun viereen kun istuin pulpetin ääressä. Mulla meni hermot ja otin lyihykynän pulpetista , teroitin sen ja löin täysiä sillä kiusaajaa käteen. Ei sen jälkeen kiusannut Toki sain itse nukhtelut kun opettaja näki kaiken koska istui omalla paikallaan mutta pääasia on että kiusaaja sai opetuksen.

      Jos joku pipipää aikuinen käy meidän lapsen päälle vaikka joku jossain kadulla niin yks hailee mitä lajia se harrastaa niin pieksen sen siihen paikkaan eikä se enään nouse siitä.

    • Aikas tiukkaa tekstiä ja vaikea sanoa mitään tyhjentävää. Varmaan osa jokaisen kirjoittajan omaa historiaa ja selviytymistä. Itsekin käytin koululaisena joskus isoveljeni nimeä tietyissä tilanteissa.

      Kirjoittajat lienevät aikuisia mikäli uskominen jälkikasvun kasvattamisneuvoihin. Ajattelisin, että väkivallan esiintuominen vahvana vaihtoehtona kiusaamisen lopettamiseen ei ole kuitenkaan ok. Samoin fyysinen kurittaminen ja piekseminen ei kuulu tämän päivän tiedoilla ja taidoilla lasten kasvattamiseen. On kyse lasten oikeudesta turvalliseen kasvuun ja aikuisten velvollisuudesta luoda rakenteet siihen. Lapset tarvitsevat rajoja, turvaa, sensitiivisyyttä, ohjausta, kannustusta ja jälleen kerran rajoja sekä rakkautta. Moni lapsi oireilee juuri näiden perustavaa laatua olevien tarpeiden puuttuessa.

      "Kaksi kertaa kovempaa takaisin" -ajattelu ehkä pelastaa /pelasti joskus, mutta aikuisen vastuulla on se mitä opetamme lapsille ja nuorillemme. Ylisukupolviset, joskus brutaalitkin toimintamallit jatkuvat, jos niille ei kukaan sano stop. Tämän ajan aikuinen voi päättää mitä malleja hän jatkaa ja mitkä päättyvät.

      Tsemppiä treeneihin. Itsekin säkin kimpussa aika ajoin.

      NettiSaapas Henna /Helsinki

      • nimimerkkierkki45346

        tyhmä kuin SAAPAS!


      • crazy-mad-insane

        Se on vaan joskus silleen, että puheella ei ole paskan vertaa merkitystä. Kun puhe ja muut keinot on käytetty otetaan muut keinot käyttöön. Niitä keinojahan riittää.


    • koulukiusattu

      Nyrkkiä ne tottelee sanoi mun isäni kun tulin kotiini itkua vääntäen. Me mentiin minua kiusanneen luokse ja isäni veti sitä turpiin kevyesti, Sen pojan isä ryntäsi paikalle ja mun isäni kimmuun. Isäni pudotti sen kevyesti ja ilmoitti sille, Seuraavalla kerralla sinä ja poikasi kirkonkellot. Me lähettiin pois
      isäni sanoi mulle seuraavalla kerralla minä hakkaan siintä ukosta henken pihalle. Sain olla rauhassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe