Vahingoittaako

Huonotapa

Sähkötupakalla tupruttelu tietokonetta?

15

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyödytöntä

      Miksi tietokonetta pitää tuprutella sähkötupakalla?

      • Huonotapa

        en tupruttelekaan mutta minua häiritsee kun kaverit harrastaa sitä kun käyvät ja kun huomautan asiasta niin ne vaan vetoaa siihen että sehän on vaan höyryä ettei se mitään tee


      • safcsacfasc
        Huonotapa kirjoitti:

        en tupruttelekaan mutta minua häiritsee kun kaverit harrastaa sitä kun käyvät ja kun huomautan asiasta niin ne vaan vetoaa siihen että sehän on vaan höyryä ettei se mitään tee

        Kyllä minä ainakin itse sähkötupakan intensiivisenä käyttäjänä huomaan, että se sähkötupakankin nestehöyryt tiivistyy vähitellen myös lähiympäristöön, missä sitä höyryttelyä enimmäkseen harrastetaan päivittäin, etenkin kasviglyseroli-voittoisilla nesteillä tämän huomaa (pölyiset pinnat hieman tahmeat).

        Mutta jos höyryttelevät kaverisi ei sinun luona jatkuvasti roiku, niin kyllä ne tietokoneen sisälle tiivistyvät määrät on silloin todella vähäisiä (ei silmin havaittavia), riippuu myös sähkötupakki laitteesta, että kuinka suuria höyrypilviä sillä pystyy tuottamaan. Ne voi maallikon silmissä näyttää sankoilta pilviltä, mutta niiden sisältämä nestemäärä ei silti ole ilmaan saostueassaan edes yhtä millin kokoista nestetippaa isompi - Ilman kanssa se hajoaa hyvin pieniksi partikkeleiksi.

        Perinteisen tupakan savu (terva) on taas paljon ongelmallisempaa tietokoneille kuin sähkötupakan jatkuva höyry , jos tupakoi sisällä. Ja tietokonekkin on sisältä hyvä muutenkin putsata aika ajoin, huoneilmassa jatkuvasti leijuvan pölyn takia - Riippuen myös kotelon ilmanvaihdosta ja suodatuksesta, että kuinka usein perusteellisempi PC-putsaus tarvii tehdä.


      • Kiitti.paljo

        Kiitos erittäin perusteellisesta vastauksesta ja täten katson että ei huolta ja ei ne varsinaisesti puhaltele tietokoneen päälle.


    • lataaminen_rikkoo

      Kiinalaisen sähkötupakan lataaminen tietokoneen usb-liittimestä rikkoo tietokoneen emolevyn. Käytä aina erillistä usb-laturia.

      • kiinan_ihmeet

        Kiinalaiset sähkötupakka akut voi rikkoa/polttaa paljon muutakin. Myös käyttäjän naama voi tummua. Tosin pitäisi sen verran olla itsesuojeluvaistoa, että jos se alkaa kädessä kuumottaa tavallista enemmän, niin siinä kohtaa kannattaisi lopettaa jo kokonaan sen tulitus.

        Eikä edes ne kiinan halpis ihmeet räjähdä varoittamatta ja litiumioni akkuja niissä ei tietääkseni yleisesti käytetä, ovat perinteisiä akkuparistoja. Kun taas vialliset litiumakut voi räjähtää/syttyä palamaan ihan varoittamattakin - Läppärin viottuneet akut voi paukkua ja palaa hyvinkin iloisesti, kuten mediastakin on nähty.


    • Turbo-Urpo

      Onkohan se kuinka vaarallista työntää kiinalainen sähkötupakka korvaan ?

      • juunou

        Kokeile.


      • Turbo-Urpo
        juunou kirjoitti:

        Kokeile.

        Mutta kun minä en tiedä missä sinä asut, kerro ?


      • Turbo-Urpo
        Turbo-Urpo kirjoitti:

        Mutta kun minä en tiedä missä sinä asut, kerro ?

        Joooooo, annoit johdatella ajatuksiasi, ja asiat etenivät niin kuin oli tarkoituskin. Näin toimii mainostajatkin, ellette te ubun käyttäjät nyt havahdu mihin ollaan menossa, meillä ei pian ole mainosvapaata käyttöjärjestelmää ollenkaan. Tämän minä vaan halusin sanoa.


    • entinen_käryttäjä

      Ehkäpä vähemmän mitä se vahingoittaa itseäsi.

    • kuivakeuhkoköhköh

      Ei sen enempää kuin kosteat hengittelyt keuhkoistasi. Kosteus on aina pahasta kun elektroniikka on kyseessä. Huolena aiheena pitäisin nykyisiä autoja, jo vanhatkin ovat kärsineet kosteudesta vaikka sisältävät minimaalisesti elektrotniikkaa (tämä vaihteleva ilmasto, siis täällä suomessa ei ole hellä lämpötilan mukaan laajentuville/supistuville materiaaleille).
      Varmaan tulevaisuudessa vääntävät tuonkin nautinnon epäterveelliseksi, jotta herran kukkaro ei kuihdu...

    • topVaarat

      Vesi ei ole niin vaarallista kuin sokerilitkut. Eli jos siinä on sokeria tai muita epäpuhtaita aineita voi tehdä vahinkoa, vaikka on varmasti erittäin pieni todennäköisyys, et jotain menisi vikaan. Varmaan eniten vaaraa aiheuttaa jokin juoma/ruoka(litku), mikä menee näppikselle/koneelle. Sitten ukkonen. Sitten rosvot. Sitten valmistusviat. Sitten softa (bloatware jos poistaa niin kuin uusi eli tämän voi korjata).

    • jalokaasu

      kestihän ne norttiakin ennen, ainostaan iPhone ei kestä heliumia

    • kcvsdjvbj

      Oletko ajatellut, että tupruttelu vahingoittaa sinua?
      Tietokoneen voit unohtaa, se vanhenee muutamassa vuodessa ilman tuprutteluakin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe