Microsoftin pitkäaikainen Windows-laiteosaston pomo Terry Myerson otti erokirjeessään kantaa myös epäonnistuneeksi koetun Windows Phone -mobiilialustan kohtaloon.
Myersonin mukaan Androidin vaikutus markkinoihin oli aikoinaan musertava. Hänen mukaansa Microsoft ei ehtinyt mukaan älypuhelinbisnekseen, sillä ensimmäiset Windows Phone -versiot perustuivat Windows CE -alustaan, josta ei ollut kilpailemaan suurempiensa kanssa ja jonka ominaisuudet asettivat rajoitteita.
Myerson kuitenkin muistuttaa, että he yrittivät erottua muista innovaatioiden avulla. Windows Phone -käyttökokemuksen piti poiketa merkittävästi sen kilpailijoista. Strategia ei kuitenkaan toiminut.
Suurin osa käyttäjistä on sitä mieltä, että Windows Phonen epäonnistuminen johtui hittisovellusten puutteesta. Windows-puhelimen omistaja sai aina jännittää, oliko tietty sovellus tarjolla tai edes tulossa omalle suosikkialustalle. Windows-puhelimen omistajat jäivät paitsi esimerkiksi superhitti Pokemon Gosta.
Nyt kuitenkin PC-puolella jyllää samat rajoitee W10 muutuessa yhä enemmän pilvi käyttöjärjestelmäksi.
Viime 10 on Windowsin valtasemasta on sulanut 20% pois. PC-puolellakin. Suunta näyttää jatkuvan. jopa kiihytyvän, kun loppu tulee vanhemille windowsien tuelle.
Vakoilu, rajoiteet, järjestelmän epävakaus ja sekoilu....
onko windowsisi jumittanut?
Miksi windows ei menesty
117
1971
Vastaukset
- SuomiWinVeroMaa
Pakkotupustus Suomessa, kun vaihtoehdot on hyvin vähässä! Kaupoissa.
Chromebookit on alitehoisia mm Ubuntukäyttöön,
Applen koneet ylikalliita.
PC koneita pitäisi saada ilman windowsia!!!!!!!!!!- bööörb
W7 suosi kasvoi! W10 laskee!
http://etn.fi/index.php/13-news/7793-windows-7-n-suosio-kasvaa-taas - MSylimielisyys
MS teki W10 itseään varten. ei käyttäjiä varten!
- siksiihanpaska
MSylimielisyys kirjoitti:
Siksi osa inhoo sitä yli kaiken!
myös se vakoilu on paskajuttu! - vittumainenkäyttäää
MSylimielisyys kirjoitti:
Samaa mieltä!
- ÄLÄTUSKAILE
vittumainenkäyttäää kirjoitti:
Samaa mieltä!
WINDOWS ON TUSKAA!
- Bissewesseri
M-Kar kirjoitti:
"PC koneita pitäisi saada ilman windowsia!!!!!!!!!!"
Sitä saa mitä tilaa.Jokainen tunnettu laitevalmistaja on Microsoftin monopolin alla.Aplea lukuun ottamatta. Hankipa PC;ilman käyttöjärjestelmää,jos myyjä löytyy ,myydään yli hinta "pitkin hampain" Vaihtoehto ,kasata itse,tilata (kiinalaisesta) ulkomaisesta netti kaupasta osat tai valmiiksi kasattu, tyhjän PC;n.Skandinavisen ääkkös näppäimistön kanssa.
- bööörb
Bissewesseri kirjoitti:
Jokainen tunnettu laitevalmistaja on Microsoftin monopolin alla.Aplea lukuun ottamatta. Hankipa PC;ilman käyttöjärjestelmää,jos myyjä löytyy ,myydään yli hinta "pitkin hampain" Vaihtoehto ,kasata itse,tilata (kiinalaisesta) ulkomaisesta netti kaupasta osat tai valmiiksi kasattu, tyhjän PC;n.Skandinavisen ääkkös näppäimistön kanssa.
Dustin myy ainakin Suomessa Dellin Ubuntu läppäreitä.
Äläkä unoda Chromebookeja. Ruotsi ja Usa menestyneet hyvin. Suomi on jälkijunassa aina.
Dell windows Suomessa 10 lisähinta on 75€ (USA:ssa 50 dollaria) - yksiongelma
ongelma on
windows windows windows - sietämätönvakoilu
vakoilu
- vakoiluvituttaa
sietämätönvakoilu kirjoitti:
vakoilu
vakoilua on vakava asia
- hoomoilanenn
Koska w10 kuolee?
https://blog.juriba.com/hs-fs/hubfs/Windows10SupportTimeline.png?t=1523026626809&width=967&height=516&name=Windows10SupportTimeline.png
ekat jo kuopattu! - SietääHelvettiin
ÄLÄTUSKAILE kirjoitti:
WINDOWS ON TUSKAA!
Windows on todellakin tuskaa!
Bissewesseri kirjoitti:
Jokainen tunnettu laitevalmistaja on Microsoftin monopolin alla.Aplea lukuun ottamatta. Hankipa PC;ilman käyttöjärjestelmää,jos myyjä löytyy ,myydään yli hinta "pitkin hampain" Vaihtoehto ,kasata itse,tilata (kiinalaisesta) ulkomaisesta netti kaupasta osat tai valmiiksi kasattu, tyhjän PC;n.Skandinavisen ääkkös näppäimistön kanssa.
Microsoftilla ei ole mitään monopolia.
- JustiinsaJooo
Eeeeeiii? Vaan windows vero :(
bööörb kirjoitti:
Dustin myy ainakin Suomessa Dellin Ubuntu läppäreitä.
Äläkä unoda Chromebookeja. Ruotsi ja Usa menestyneet hyvin. Suomi on jälkijunassa aina.
Dell windows Suomessa 10 lisähinta on 75€ (USA:ssa 50 dollaria)Microsoft,ainakin oheislaite asennuksen muuhun kuin heidän järjestelmään,tehnyt tahallisen hankalaksi. Estää vapaan kilpailun " johtavan markkina aseman" väärin käytöllä.
- Bersel
Windows muutenkin hankala, kokoajan hyppi silmille jotain sontaa ja kuutiot sekoilee ja asetukset katoilee sekä ajurien toiminta mitä sattuu.
- beeeeeeee
Bersel kirjoitti:
Windows muutenkin hankala, kokoajan hyppi silmille jotain sontaa ja kuutiot sekoilee ja asetukset katoilee sekä ajurien toiminta mitä sattuu.
KYLLÄ
- yksiongelma
witunkuutiot on ongelma
- vittumikäpaska
windows on paska nykyään
- winTAANTUU
WINDOWS 10 -SOVELLUSTEN KEHITYS PÄÄTTYY? MICROSOFT KESKITTYMÄSSÄ YRITYKSIIN JA EDGE-SELAIMEEN
Windows-asiantuntija Brad Sams on kuullut huhuja, joiden mukaan Microsoft olisi luopumassa joidenkin Windows 10 -sovellusten kehitystyöstä. Vapautuvat kehitysresurssit ohjattaisiin Edge-selaimen parantamiseen.
Thurrottin tietojen mukaan uhan alla olisi muun muassa Windows 10:n sääsovellus, sekä mahdollisesti myös kalenteri- sekä sähköpostisovellukset, Softpedia kirjoittaa.
Microsoft aikoo Thurrottin mukaan keskittyä tulevaisuudessa enemmän yritys- kuin kuluttaja-asiakkaisiin. Onkin mahdollista, että syksyllä ilmestyvä Redstone 5 -päivitys on ensimmäinen erityisesti yritysten tarpeita silmällä pitäen kehitetty Windows 10 -versio.
Windows-kaupan sovelluspuutteeseen yhtiö aikoo vastata panostamalla progressive web apps -konseptiin. Progressive web app (pwa) tarkoittaa periaatteessa sovellukseksi käärittyä web-sovellusta. Web-sovellus voidaan luokitella pwa-sovellukseksi, kun muutama ehto täyttyy. Sovelluksen täytyy muun muassa käynnistyä ilman verkkoyhteyttä. - WindowsHelvettiin
winTAANTUU kirjoitti:
WINDOWS 10 -SOVELLUSTEN KEHITYS PÄÄTTYY? MICROSOFT KESKITTYMÄSSÄ YRITYKSIIN JA EDGE-SELAIMEEN
Windows-asiantuntija Brad Sams on kuullut huhuja, joiden mukaan Microsoft olisi luopumassa joidenkin Windows 10 -sovellusten kehitystyöstä. Vapautuvat kehitysresurssit ohjattaisiin Edge-selaimen parantamiseen.
Thurrottin tietojen mukaan uhan alla olisi muun muassa Windows 10:n sääsovellus, sekä mahdollisesti myös kalenteri- sekä sähköpostisovellukset, Softpedia kirjoittaa.
Microsoft aikoo Thurrottin mukaan keskittyä tulevaisuudessa enemmän yritys- kuin kuluttaja-asiakkaisiin. Onkin mahdollista, että syksyllä ilmestyvä Redstone 5 -päivitys on ensimmäinen erityisesti yritysten tarpeita silmällä pitäen kehitetty Windows 10 -versio.
Windows-kaupan sovelluspuutteeseen yhtiö aikoo vastata panostamalla progressive web apps -konseptiin. Progressive web app (pwa) tarkoittaa periaatteessa sovellukseksi käärittyä web-sovellusta. Web-sovellus voidaan luokitella pwa-sovellukseksi, kun muutama ehto täyttyy. Sovelluksen täytyy muun muassa käynnistyä ilman verkkoyhteyttä.Ne kuutioit ne kuutiot
- Ruskeethousut
ÄLÄTUSKAILE kirjoitti:
WINDOWS ON TUSKAA!
taas päivityksen pelätään kaatavan koneita kuolemanruutuun
- ainasaastuuu
koska aina bugeja
- WindowsVakoileee
Koska se on töydellinen vakoilu
kaik men
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005594984.html - S-modesörssöö
vakoiluvituttaa kirjoitti:
vakoilua on vakava asia
ja lisöös S-sörssömoodeja
- palstapu
Minkälaista apua aloittelija on vailla?
- apuhukassa
Henkistä.
- VASTAUUUS
Mulla juminut varmaan 100 kertaa, eikös se ole sen ominaisuusa
- HuuuuHuruja
apuhukassa kirjoitti:
Henkistä.
winfanit sitä tarvii
- eroonpitäisipäästä
Ongelma on guruilla tiedossa
https://www.jyu.fi/itp/ohjeet/faq/tietokone-tai-webselain-jumiutuu
- floppi_pois
Parasta vaan poistaa koko windows.
- witunkuutiotsaatana
Mulla oli vielä eilen yks vitunpaska nokian tabletti. Nyt se joutu Bemmin renkaan alle ja D vaihteseen ja kaasua kunnoola.
Lähti sekin ongelmien taivaasen ;D
- Kyllästyttää_jo
Minä tiedän syyn ainakin kympissä, joka ikinen käynnistys kerta tulee pakko päivityksiä joita ei saa itse olla asentamasta, jos jätät vaikka nauhoituksen digi telkkarista päälle, on se saattanutkin katketa kunnwindows on käynnistellyt konetta yksikseen.
Samoin päivittelyt tee muusta surffauksesta mahdotonta koska päivitys ryövää kaiken kaistan.
Ei kukaan jaksa konetta jossa koko ajan tulee päivitetään windowsia, plaa plaa plaa...
Vaihdan luultavasti takaisin seiskaan ja surffailen tarpeen tullen netissä vielä vuosia, vaikka tuki loppuu niin ei haittaa.- kuullutkan
Miten digitv liittyy Windosiin? Ainakin minun telkkarissa on Anroid.
- Winpoiskoneeltaheti
Windows laskee......
http://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/sweden/#monthly-200901-201803 - liianhidasta
Winpoiskoneeltaheti kirjoitti:
Windows laskee......
http://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/sweden/#monthly-200901-201803Jos 10 vuoden päästä suunta jatkkuunee tasaisena, menettää windows ykköspaikan PCkoneissa.
- siinähänsesanottiin
kuullutkan kirjoitti:
no etkö osaa lukea?
- Kyllästyttää_jo
kuullutkan kirjoitti:
Windowsiin liittyy Windowsissa käytettävät toiminnot, lisälaitteet ja ohjelmistot, sama se mitä tekee kun kone käynnistelee itsestään omia aikojaan itseään tai päivittelee kesken käytön, yleensä aina kun pitäisi jotain muuta tehdä.
Itse käytän myös hd nauhoittimena windowsiani Anysee e30 combo plus usb digiboksilla. - eiwindowsiatarvita
Kyllästyttää_jo kirjoitti:
Windowsiin liittyy Windowsissa käytettävät toiminnot, lisälaitteet ja ohjelmistot, sama se mitä tekee kun kone käynnistelee itsestään omia aikojaan itseään tai päivittelee kesken käytön, yleensä aina kun pitäisi jotain muuta tehdä.
Itse käytän myös hd nauhoittimena windowsiani Anysee e30 combo plus usb digiboksilla.Anysee e30 combo plus toimii moitteetta ubuntussakin
- Hyvä.-on
Automaattipäivitykset hyvä on kone aina ajantasalla.
- niinJa
Hyvä.-on kirjoitti:
kone aina jumissa
- 24htrollia
Itse käytän myös hd nauhoittimena windowsiani Anysee e30 combo plus usb digiboksilla.Jos sitä aikaa ei osaa säätää, milloin päivitykset asennetaan, niin ei silloin kyllä osaa mitään muutakaan? Tietysti jos konetta käyttää 24h vuorokaudessa, sitten on jo paljon muitakin ongelmia.
- Kyllästyttää_jo
24htrollia kirjoitti:
Jos sitä aikaa ei osaa säätää, milloin päivitykset asennetaan, niin ei silloin kyllä osaa mitään muutakaan? Tietysti jos konetta käyttää 24h vuorokaudessa, sitten on jo paljon muitakin ongelmia.
Osaamisella ei ole tässä mitään tekemistä.
Windowsiin tulee aivan liikaa päivityksiä jos kone on verkossa, offlinessä on siis oltava mutta itse kn saatan etäkäytöllä laittaa digiboksini esim. nauhoittamaan ja koneen pois päältä.
Windowsin päivitysten siirtelyä puolen tunnin välein on typerää napsuttelua ja aina en ole sitä tekemässä.
Windows 10 on huonoin käyttöjärjestelmä kautta aikain juurikin yhtenään päivityksien tuputtamisten takia, mikään muu kone ei päivittele yhtenään itseään ja antaa siihen mahdollisuuden sitten kun on aikaa.
Jos kytken Windows updaten pois päältä windowsin palveluista niin se on kohta taas mennytkin päälle, windows elää siis omin halujensa mukaan eikä anna käyttäjän päättää itse mitään, se saattaa koitua kympinkin kuolemaksi, flop flop.
Ubuntua en sen sijaan asenna pelkästään koska tarvitsen muitakin ohjelmia, voisin kyllä ehkä kokeilla dual bootissa, kuinka tuo Anysee saadaan toimimaan Ubuntussa moitteettomasti kuten edellä mainittiin, millä softalla? - tamppikaula
Hyvä.-on kirjoitti:
Minä en ole koneseni päästänyt automaattipäivityksiä ainakaan 10 vuoteen
"Minä tiedän syyn ainakin kympissä, joka ikinen käynnistys kerta tulee pakko päivityksiä joita ei saa itse olla asentamasta, jos jätät vaikka nauhoituksen digi telkkarista päälle, on se saattanutkin katketa kunnwindows on käynnistellyt konetta yksikseen."
Ei käyttöliittymässä ole mitään tallennusta. Kaikki taustaprosessointi ja tallennus tehdään palvelimessa. Windows 10 on vain käyttöliittymien ajoa varten.
Eli siis käyttäjän virhe, ei mikään virhe Windows 10:ssä. Olen ihan itse nauhoittanut digi-tv:stä Windows 10:llä ongelmitta, sen kun vain klikkaa Elisa Viihteestä ohjemat taltioitavaksi kliks kliks ja hienosti tallentuu. Käyttäjän virheet eivät ole vikoja Windows 10:ssä.
"Samoin päivittelyt tee muusta surffauksesta mahdotonta koska päivitys ryövää kaiken kaistan.
Ei kukaan jaksa konetta jossa koko ajan tulee päivitetään windowsia, plaa plaa plaa..."
Ei vie. Olet ilmeisesti sotkenut jotain. Windows 10 päivittyy oikein hienosti taustalla, automaattisesti.Kyllästyttää_jo kirjoitti:
Osaamisella ei ole tässä mitään tekemistä.
Windowsiin tulee aivan liikaa päivityksiä jos kone on verkossa, offlinessä on siis oltava mutta itse kn saatan etäkäytöllä laittaa digiboksini esim. nauhoittamaan ja koneen pois päältä.
Windowsin päivitysten siirtelyä puolen tunnin välein on typerää napsuttelua ja aina en ole sitä tekemässä.
Windows 10 on huonoin käyttöjärjestelmä kautta aikain juurikin yhtenään päivityksien tuputtamisten takia, mikään muu kone ei päivittele yhtenään itseään ja antaa siihen mahdollisuuden sitten kun on aikaa.
Jos kytken Windows updaten pois päältä windowsin palveluista niin se on kohta taas mennytkin päälle, windows elää siis omin halujensa mukaan eikä anna käyttäjän päättää itse mitään, se saattaa koitua kympinkin kuolemaksi, flop flop.
Ubuntua en sen sijaan asenna pelkästään koska tarvitsen muitakin ohjelmia, voisin kyllä ehkä kokeilla dual bootissa, kuinka tuo Anysee saadaan toimimaan Ubuntussa moitteettomasti kuten edellä mainittiin, millä softalla?"Windowsiin tulee aivan liikaa päivityksiä"
Miten niin "liikaa?"
Päivitykset ladataan ja asennetaan kun kone on joutilaana ja sitten tarvitsee uudelleenkäynnistää tyyliin kerran kuussa ellei jostain poikkeussyystä muuten kysytä. Sitähän ei muuten normaalisti sammuteta ikinä vaan jätetään lepotilaan.
Windows 10 on suunniteltu niin, että on kiinni Internetissä. Se sietää katkoksia kyllä oikein hyvin mutta jos sitä väkisin yrittää pitää irti verkosta niin se aiheuttaa ne ongelmat. Windows 10:ä pitäisi pitää mahdollisimman paljon Internetissä kiinni mutta ymmärrettävää toki, että jos akkujen varassa niin katkaistaa verkko. On ne offline toiminnallisuudet sitä varten, että hyvin voi olla pidempiäkin aikoija ilman yhteyttä että se välttämättä tuntuisi missään mutta siinä vaan silloin puskuroituu synkronoimistarvetta.
"jos kone on verkossa, offlinessä on siis oltava mutta itse kn saatan etäkäytöllä laittaa digiboksini esim. nauhoittamaan ja koneen pois päältä."
Niin siis Windows 10 on se kone millä etäkäytetään sitä digiboksia. Rakenna se infra oikein, eli pidä Windows 10 puhtaasti käyttöliittymiä ja edustaprosesseja varten. Taustalla tapahtuvat asiat ja tallennus tapahtuu sellaisessa laitteessa missä ei ole Windows 10:ä.
Windows 10 laitteella ihan normaalisti etäkäytetään käyttämällä Edge selainta mutta Microsoftin tekniikassa on myös vanhoille jutuille olemassa vielä RDP ja toimii jos ei ole liikaa ikäeroa
"Windowsin päivitysten siirtelyä puolen tunnin välein on typerää napsuttelua ja aina en ole sitä tekemässä."
Pidä se kone päällä niin, että et ikinä sammuta, ja anna sen mennä lepotilaan kun ollut vähintään 30min koskematta. Sitten se itsekseen päivittelee taustalla ja myös voi uudelleenkäynnistää itsensä. Käyttöliittymälaitteessa automaattinen uudelleenkäynnistys ei haittaa.
"Jos kytken Windows updaten pois päältä windowsin palveluista niin se on kohta taas mennytkin päälle, windows elää siis omin halujensa mukaan eikä anna käyttäjän päättää itse mitään, se saattaa koitua kympinkin kuolemaksi, flop flop."
Loppukäyttäjän ei ole tarkoitus muuttaa yhtään mitään muita asetuksia kuin mitä tehdään Asetukset -sovelluksen kautta. Kaikki loppukäyttäjän tarvitsemat säädöt saa tehtyä siitä. Vanhanaikaisen näköisten valikkojen säädöt nollataan varmaan aina uudella Windowsilla että pysyvät samanlaisina. Ei Microsoft voi testata kaikkia mahdollisia virityksiä että siellä on siksi siististi rajattuna ne mitä loppukäyttäjän on tarkoitus säästää ja ne testataan että toimivat kun asennetaan uusi käyttöjärjestelmä.- Matin_trollauksia
M-Kar kirjoitti:
"Minä tiedän syyn ainakin kympissä, joka ikinen käynnistys kerta tulee pakko päivityksiä joita ei saa itse olla asentamasta, jos jätät vaikka nauhoituksen digi telkkarista päälle, on se saattanutkin katketa kunnwindows on käynnistellyt konetta yksikseen."
Ei käyttöliittymässä ole mitään tallennusta. Kaikki taustaprosessointi ja tallennus tehdään palvelimessa. Windows 10 on vain käyttöliittymien ajoa varten.
Eli siis käyttäjän virhe, ei mikään virhe Windows 10:ssä. Olen ihan itse nauhoittanut digi-tv:stä Windows 10:llä ongelmitta, sen kun vain klikkaa Elisa Viihteestä ohjemat taltioitavaksi kliks kliks ja hienosti tallentuu. Käyttäjän virheet eivät ole vikoja Windows 10:ssä.
"Samoin päivittelyt tee muusta surffauksesta mahdotonta koska päivitys ryövää kaiken kaistan.
Ei kukaan jaksa konetta jossa koko ajan tulee päivitetään windowsia, plaa plaa plaa..."
Ei vie. Olet ilmeisesti sotkenut jotain. Windows 10 päivittyy oikein hienosti taustalla, automaattisesti.Anyseen käyttöliittymässä on tallennus, ei liity silti asiaan mitenkään, älä vaihda puheenaihetta.
Väität siis että Windowsin yhtenään tuputtamat päivitykset on käyttäjän vikoja, hohhoijakkaa.
Kuka myöskään mistään helvetin virheestä on edes puhunut?
minä en ainakaan ole sellaisesta puhunut, opettele lukemaan.
Sinulle ei tosin kyllä kannattaisi edes vastata kun et todistettavasti ymmärrä mistä edes puhutaan. - Karvahattu_
M-Kar kirjoitti:
"Windowsiin tulee aivan liikaa päivityksiä"
Miten niin "liikaa?"
Päivitykset ladataan ja asennetaan kun kone on joutilaana ja sitten tarvitsee uudelleenkäynnistää tyyliin kerran kuussa ellei jostain poikkeussyystä muuten kysytä. Sitähän ei muuten normaalisti sammuteta ikinä vaan jätetään lepotilaan.
Windows 10 on suunniteltu niin, että on kiinni Internetissä. Se sietää katkoksia kyllä oikein hyvin mutta jos sitä väkisin yrittää pitää irti verkosta niin se aiheuttaa ne ongelmat. Windows 10:ä pitäisi pitää mahdollisimman paljon Internetissä kiinni mutta ymmärrettävää toki, että jos akkujen varassa niin katkaistaa verkko. On ne offline toiminnallisuudet sitä varten, että hyvin voi olla pidempiäkin aikoija ilman yhteyttä että se välttämättä tuntuisi missään mutta siinä vaan silloin puskuroituu synkronoimistarvetta.
"jos kone on verkossa, offlinessä on siis oltava mutta itse kn saatan etäkäytöllä laittaa digiboksini esim. nauhoittamaan ja koneen pois päältä."
Niin siis Windows 10 on se kone millä etäkäytetään sitä digiboksia. Rakenna se infra oikein, eli pidä Windows 10 puhtaasti käyttöliittymiä ja edustaprosesseja varten. Taustalla tapahtuvat asiat ja tallennus tapahtuu sellaisessa laitteessa missä ei ole Windows 10:ä.
Windows 10 laitteella ihan normaalisti etäkäytetään käyttämällä Edge selainta mutta Microsoftin tekniikassa on myös vanhoille jutuille olemassa vielä RDP ja toimii jos ei ole liikaa ikäeroa
"Windowsin päivitysten siirtelyä puolen tunnin välein on typerää napsuttelua ja aina en ole sitä tekemässä."
Pidä se kone päällä niin, että et ikinä sammuta, ja anna sen mennä lepotilaan kun ollut vähintään 30min koskematta. Sitten se itsekseen päivittelee taustalla ja myös voi uudelleenkäynnistää itsensä. Käyttöliittymälaitteessa automaattinen uudelleenkäynnistys ei haittaa.
"Jos kytken Windows updaten pois päältä windowsin palveluista niin se on kohta taas mennytkin päälle, windows elää siis omin halujensa mukaan eikä anna käyttäjän päättää itse mitään, se saattaa koitua kympinkin kuolemaksi, flop flop."
Loppukäyttäjän ei ole tarkoitus muuttaa yhtään mitään muita asetuksia kuin mitä tehdään Asetukset -sovelluksen kautta. Kaikki loppukäyttäjän tarvitsemat säädöt saa tehtyä siitä. Vanhanaikaisen näköisten valikkojen säädöt nollataan varmaan aina uudella Windowsilla että pysyvät samanlaisina. Ei Microsoft voi testata kaikkia mahdollisia virityksiä että siellä on siksi siististi rajattuna ne mitä loppukäyttäjän on tarkoitus säästää ja ne testataan että toimivat kun asennetaan uusi käyttöjärjestelmä.Windows 10 päivittelee itseään aina kun verkkojohto on kytketty ja kone netissä ja koneella tekee jotain, kirjoitat esim. tekstiä tai käsittelet videoita, pelaat tai ihan mitä vain niin kone on siis silloin mielestäsi joutilas?
Kun käytän konetta niin se ei ole joutilas, ja konetta en jätä joutilaana jauhamaan yöksi päivitysten takia, Windows 10 päivittelee ihan yhtenään itseään vieden netti kaistan ja käynnistelemällä itseään.
Nuo loppu lässytyksesi voit pitää omina tietoinasi, niissä kun ei ole pieintäkään järjen häivää, minä käytän Anyseetä koneessani ja se ei sulle kuulu vttuakaan, käytä sinä vaan sitä surkeaa netti palvelu digipoksiasi, minä en sellaista roska palvelua ottaisi vaikka maksettaisiin. Matin_trollauksia kirjoitti:
Anyseen käyttöliittymässä on tallennus, ei liity silti asiaan mitenkään, älä vaihda puheenaihetta.
Väität siis että Windowsin yhtenään tuputtamat päivitykset on käyttäjän vikoja, hohhoijakkaa.
Kuka myöskään mistään helvetin virheestä on edes puhunut?
minä en ainakaan ole sellaisesta puhunut, opettele lukemaan.
Sinulle ei tosin kyllä kannattaisi edes vastata kun et todistettavasti ymmärrä mistä edes puhutaan."Anyseen käyttöliittymässä on tallennus, ei liity silti asiaan mitenkään, älä vaihda puheenaihetta."
Kyllähän tuo nyt liittyy kun ongelmasi tulee siitä että väärinkäytät. Se Anysee kuuluu siihen digiboksilaitteeseen mikä tallentaa ja Windows 10 on se laite millä käytetään sitä käyttöliittymää, esim. Edgellä tai vaikka edes RDP:llä etäyhteys legacyviritykseen. Jostain syystä yrität tunkea taustapalveluja ja tallennustoimintoja käyttöliittymälaitteeseen ja sitten kun se toimii huonosti niin syy on tietysti sinussa.
Windows 10 toimii ihan hyvin kun siihen kytkee kiinni laitteet lähiverkon kautta ja kun kyse on käyttöliittymälaitteesta niin HCI laitteet toki voi siihen kytkeä, eli hiiri, näppis, viivakoodin lukija, RFID jne. ja sitten käyttää niitä käyttöliittymiä, eli Edgellä käynnistää tai lataa ne sovellukset sieltä Windows storesta. Kaikki muut on harvinaisia poikkeuksia mutta silloinkin pidetään se käyttöliittymä ja taustajärjestelmä erillään. Jopa ohjelmoidessa jossa on aika rankastikin offline toiminnallisuutta niin kyllä se se varsinainen data pidetään Git repositoryssä (missä sitten pitääkään kunhan on eri laitteessa) ja paikallinen kopio on vain työtiedostoa. MS Officen filet nyt menee suoraan OneDriveen, Adove Creative Cloudin fileille oli Adobella tilaa, Steamin pelit on Steamissa ja paikallinen asennus lähinnä välimuistia.
Jos on valtavia tiedostomääriä joita voi olla poikkeustilanteissa niin sitten ostetaan se joku NAS mutta koko infra rakennetaan niin, että paikallinen levy on työtilaa, välimuistia ja sovellusten käyttöliittymää ja data menee muualle.
Sitten on näitä väärinkäyttötapauksia missä jotkut tunkee kaiken samaan kasaan mihin sitä ei ole tarkoitettu niin se on käyttäjän virhe.
Ei ole yhtään mitään merkitystä digiboksiin, tietokantaan, kodin ohjaukseen, videovalvontaan, ilmapuntariin tai mihin tahansa miten se käyttöliittymä boottailee. Asenna ja käytä ensiksi niitä laitteita kuten on tarkoitettu ja sitten vasta arvostele.Karvahattu_ kirjoitti:
Windows 10 päivittelee itseään aina kun verkkojohto on kytketty ja kone netissä ja koneella tekee jotain, kirjoitat esim. tekstiä tai käsittelet videoita, pelaat tai ihan mitä vain niin kone on siis silloin mielestäsi joutilas?
Kun käytän konetta niin se ei ole joutilas, ja konetta en jätä joutilaana jauhamaan yöksi päivitysten takia, Windows 10 päivittelee ihan yhtenään itseään vieden netti kaistan ja käynnistelemällä itseään.
Nuo loppu lässytyksesi voit pitää omina tietoinasi, niissä kun ei ole pieintäkään järjen häivää, minä käytän Anyseetä koneessani ja se ei sulle kuulu vttuakaan, käytä sinä vaan sitä surkeaa netti palvelu digipoksiasi, minä en sellaista roska palvelua ottaisi vaikka maksettaisiin."Windows 10 päivittelee itseään aina kun verkkojohto on kytketty ja kone netissä ja koneella tekee jotain, kirjoitat esim. tekstiä tai käsittelet videoita, pelaat tai ihan mitä vain niin kone on siis silloin mielestäsi joutilas?"
Tarkoitus on että verkkojohto pidetään aina kytkettynä ja että tietokone on kaiken aikaa päällä mutta että se menee itsekseen nukkumaan kun siihen ei kosketa.
Päivityksiin käytetään idle prosessia, eli konetta tosiaankin voi käyttää samanaikaisesti kun päivittämiseen käytetään vapaita resursseja. Se mitä käyttäjä tekee, tapahtuu suuremmalla prioriteetilla. Sen lisäksi se ajoittaa joitakin ylläpito toimia tapahtumaan silloin kun kuormitus on vähäistä. Parhaiten toimii kun antaa automatiikan hoitaa.
"Kun käytän konetta niin se ei ole joutilas, ja konetta en jätä joutilaana jauhamaan yöksi päivitysten takia"
Kyllä sen voi uudelleen käynnistää illalla ja se jää päivittämään itseään, ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen menee sitten itsekseen lepotilaan. Kerran kuukaudessa uudelleenkäynnistys hoitaa homman. Ei siinä tarvitse päivystää vierellä. Vähintään 30min aika että menee nukkumaan niin hyvin toimii.
"Windows 10 päivittelee ihan yhtenään itseään vieden netti kaistan ja käynnistelemällä itseään."
Tuo haiskahtaa jakkaraongelmalta jossa olet laiminlyönyt käyttöönottoa. Windows 10:n kun asentaa niin ihan ensiksi asennetaan kaikki Windows 10 käyttöjärjestelmät mitä siihen on tullut. Kaksi kertaa vuodessa kun tulee uusi Windows niin siellä ilmeisesti jäänyt päivityksiä asentamatta ja siksi näyttää päivittävän paljon. Käivitys ja uudelleenkäynnistys niin monta kertaa kun on ihan kaikki saatu asennettua niin sitten se rauhoittuu.
"Nuo loppu lässytyksesi voit pitää omina tietoinasi, niissä kun ei ole pieintäkään järjen häivää, minä käytän Anyseetä koneessani ja se ei sulle kuulu vttuakaan, käytä sinä vaan sitä surkeaa netti palvelu digipoksiasi, minä en sellaista roska palvelua ottaisi vaikka maksettaisiin."
Eli siis vika ei ole Windows 10:ssä vaan kyseessä on sinun vikasi.- Karvahattu_
M-Kar kirjoitti:
"Windows 10 päivittelee itseään aina kun verkkojohto on kytketty ja kone netissä ja koneella tekee jotain, kirjoitat esim. tekstiä tai käsittelet videoita, pelaat tai ihan mitä vain niin kone on siis silloin mielestäsi joutilas?"
Tarkoitus on että verkkojohto pidetään aina kytkettynä ja että tietokone on kaiken aikaa päällä mutta että se menee itsekseen nukkumaan kun siihen ei kosketa.
Päivityksiin käytetään idle prosessia, eli konetta tosiaankin voi käyttää samanaikaisesti kun päivittämiseen käytetään vapaita resursseja. Se mitä käyttäjä tekee, tapahtuu suuremmalla prioriteetilla. Sen lisäksi se ajoittaa joitakin ylläpito toimia tapahtumaan silloin kun kuormitus on vähäistä. Parhaiten toimii kun antaa automatiikan hoitaa.
"Kun käytän konetta niin se ei ole joutilas, ja konetta en jätä joutilaana jauhamaan yöksi päivitysten takia"
Kyllä sen voi uudelleen käynnistää illalla ja se jää päivittämään itseään, ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen menee sitten itsekseen lepotilaan. Kerran kuukaudessa uudelleenkäynnistys hoitaa homman. Ei siinä tarvitse päivystää vierellä. Vähintään 30min aika että menee nukkumaan niin hyvin toimii.
"Windows 10 päivittelee ihan yhtenään itseään vieden netti kaistan ja käynnistelemällä itseään."
Tuo haiskahtaa jakkaraongelmalta jossa olet laiminlyönyt käyttöönottoa. Windows 10:n kun asentaa niin ihan ensiksi asennetaan kaikki Windows 10 käyttöjärjestelmät mitä siihen on tullut. Kaksi kertaa vuodessa kun tulee uusi Windows niin siellä ilmeisesti jäänyt päivityksiä asentamatta ja siksi näyttää päivittävän paljon. Käivitys ja uudelleenkäynnistys niin monta kertaa kun on ihan kaikki saatu asennettua niin sitten se rauhoittuu.
"Nuo loppu lässytyksesi voit pitää omina tietoinasi, niissä kun ei ole pieintäkään järjen häivää, minä käytän Anyseetä koneessani ja se ei sulle kuulu vttuakaan, käytä sinä vaan sitä surkeaa netti palvelu digipoksiasi, minä en sellaista roska palvelua ottaisi vaikka maksettaisiin."
Eli siis vika ei ole Windows 10:ssä vaan kyseessä on sinun vikasi.Horiset ihan omiasi vaihdellen jopa puheenaihetta, käytköhän sinä edes kaikilla pytyillä?
Kanssasi on ihan turha jankuttaa kun et ymmärrä edes mistä tässä puhutaan. Karvahattu_ kirjoitti:
Horiset ihan omiasi vaihdellen jopa puheenaihetta, käytköhän sinä edes kaikilla pytyillä?
Kanssasi on ihan turha jankuttaa kun et ymmärrä edes mistä tässä puhutaan.Tässä nyt puhutaan siitä että sinä väärin käytät Windowsia ja syytät Windowsia siitä että itse hölmöilet.
Käytä kuten on tarkoitettu ja arvostele vasta sitten. Kumma juttu kun lukemattomat Windows 10 järjestelmät mitä olen asentanut tässä viime vuosien aikana toimivat ongelmitta. Kerran kuussa uudelleen käynnistys iltaa vasten ja pari kertaa vuodessa se sitten jää päivittämään pidempään kuin tulee uusi käyttöjärjestelmäversio. Mitään jatkuvaa päivitysongelmaa ei ole eikä tuki mitään kaistaa. Ongelmasi tulee väärin käytön seurauksena.- Karvahattu_
M-Kar kirjoitti:
Tässä nyt puhutaan siitä että sinä väärin käytät Windowsia ja syytät Windowsia siitä että itse hölmöilet.
Käytä kuten on tarkoitettu ja arvostele vasta sitten. Kumma juttu kun lukemattomat Windows 10 järjestelmät mitä olen asentanut tässä viime vuosien aikana toimivat ongelmitta. Kerran kuussa uudelleen käynnistys iltaa vasten ja pari kertaa vuodessa se sitten jää päivittämään pidempään kuin tulee uusi käyttöjärjestelmäversio. Mitään jatkuvaa päivitysongelmaa ei ole eikä tuki mitään kaistaa. Ongelmasi tulee väärin käytön seurauksena.Vai on se väärinkäyttämistä että Windows päivittelee omia aikojaan käyttistä ja käynnistää koneen ilman lupaa jos et ole klikkailemassa siirrä myöhemmäksi nappulaa, kerrohan vielä miten tuo voi olla käyttäjän vika?
Jos lataat isoa tiedostoa niin sekö ei hidasta netin käyttöä muissa asioissa?
Näin sinä myös väität.
Sinun juttusi on vakuuttanut vuosien varrella ettet tiedä mistään mitään ja teet kaiken väärin, ihan kaiken, joka asiassa. Karvahattu_ kirjoitti:
Vai on se väärinkäyttämistä että Windows päivittelee omia aikojaan käyttistä ja käynnistää koneen ilman lupaa jos et ole klikkailemassa siirrä myöhemmäksi nappulaa, kerrohan vielä miten tuo voi olla käyttäjän vika?
Jos lataat isoa tiedostoa niin sekö ei hidasta netin käyttöä muissa asioissa?
Näin sinä myös väität.
Sinun juttusi on vakuuttanut vuosien varrella ettet tiedä mistään mitään ja teet kaiken väärin, ihan kaiken, joka asiassa."Vai on se väärinkäyttämistä että Windows päivittelee omia aikojaan käyttistä ja käynnistää koneen ilman lupaa jos et ole klikkailemassa siirrä myöhemmäksi nappulaa, kerrohan vielä miten tuo voi olla käyttäjän vika?"
Windowsin automaattinen päivittyminen ei ole käyttäjän vika. Mutta jos se automaattinen päivittyminen aiheuttaa jotain ongelmia niin se on käyttäjän virhe. Silloin teet jotain väärin. Eihän se vaikuta mihinkään jos kerran kuussa uudelleen käynnistetään laite.
"Jos lataat isoa tiedostoa niin sekö ei hidasta netin käyttöä muissa asioissa?
Näin sinä myös väität."
Ei tietenkään koska siellä on priorisointia. Ylläpitotoimet tapahtuvat idle prioriteetilla ja se osaa myös käyttää kaistaa niin että se mitä käyttäjä tekee on etusijalla. Se nyt yleensäkin toimii niin, että ylläpitotoimet käynnistyy kun kuormitusta ei ole ja se käyttää niitä resursseja mitä jää yli.
Tietysti tässäkin voi tehdä väärinkäyttöä, esimerkiksi tukkimalla I/O järjestelmä niin että käyttää paikallista levyä tiedostojen taltioimiseen vaikka olen hyvin selvästi sanonut, että tallennus ja taustaprosessointi pidetään eri laitteessa ja paikallinen levy on työtilaa, sovellusten asennuksia ja välimuistia.
Paikallisen levyjärjestelmän voi saada tukkoon kun kaikki mahdollinen tallentaa ja hakee ja varmistaa samassa keskusyksikössä ja se on toki käyttäjän virhe koska Windows 10 on tarkoitettu vain sille käyttöliittymäpuolelle. Esimerkiksi jos vaikka hölmönään käyttää päätelaitetta tallentamaan taustalla tämän levyjärjestelmässä digi-tv lähetyksiä niin sehän tukkii levyjärjestelmää ja myös CPU:a, ja vie muistia välimuistikäytöstä ja unohtamattakaan Von Neumannin pullonkaulaa: https://en.wikipedia.org/wiki/Von_Neumann_architecture#Von_Neumann_bottleneck
Toisin sanoen, käyttäjä voi itse tehdä Windows 10:n jumittamaan jos se tunkee päätelaitteeseen asioita jotka kuuluvat muualle, kun Windows 10:ssä optimoidaan juurikin sitä käyttöliittymien ajoa.- HuuuuHuruja
M-Kar kirjoitti:
"Windows 10 päivittelee itseään aina kun verkkojohto on kytketty ja kone netissä ja koneella tekee jotain, kirjoitat esim. tekstiä tai käsittelet videoita, pelaat tai ihan mitä vain niin kone on siis silloin mielestäsi joutilas?"
Eli siis vika ei ole Windows 10:ssä vaan kyseessä on sinun vikasi.älä syylistä käyttäjää!!!
- Näinmpä
HuuuuHuruja kirjoitti:
älä syylistä käyttäjää!!!
Jep, asiakas aina oikeassa! samoin ohjelmistojen käyttäjät!
- eitoimitaaskaan
Anysee e30 ajurit sekoilee w10ssä
- tuhonkäyrä
Winpoiskoneeltaheti kirjoitti:
Windows laskee......
http://gs.statcounter.com/os-market-share/desktop/sweden/#monthly-200901-201803Windows on kuin lehmän häntä
- toimmikovai
Itse käytän myös hd nauhoittimena windowsiani Anysee e30 combo plus usb digiboksilla.ei toimi w10ssä e30 ainakaan mulla
Itse käytän myös hd nauhoittimena windowsiani Anysee e30 combo plus usb digiboksilla."Anysee e30 ajurit sekoilee w10ssä "
Ei niitä ole tarkoituskaan asentaa Windows 10:n. Pidä ne ajurit siinä Anysee e30 laitteessa.
Windows 10:ssä käytetään vain käyttöliittymäosaa tai etäkäytetään.- Matin_karvainen_hattu
M-Kar kirjoitti:
"Anysee e30 ajurit sekoilee w10ssä "
Ei niitä ole tarkoituskaan asentaa Windows 10:n. Pidä ne ajurit siinä Anysee e30 laitteessa.
Windows 10:ssä käytetään vain käyttöliittymäosaa tai etäkäytetään.Kyllä on tarkoitus asentaa, ajurit yleensä asennetaan laitteille, tämä toki kaltaisellesi voi olla uutta tietoa.
Kuinka sinä asennat ajurit ensin Anysee laitteesseen jotta ne voi pitää siinä Anysee laitteessasi? Matin_karvainen_hattu kirjoitti:
Kyllä on tarkoitus asentaa, ajurit yleensä asennetaan laitteille, tämä toki kaltaisellesi voi olla uutta tietoa.
Kuinka sinä asennat ajurit ensin Anysee laitteesseen jotta ne voi pitää siinä Anysee laitteessasi?"Kyllä on tarkoitus asentaa, ajurit yleensä asennetaan laitteille, tämä toki kaltaisellesi voi olla uutta tietoa."
Laitteiden käyttöön päätelaitteessa on standardit eikä ne tarvitse mitään ajureiden asentamista. Jos sinulla on jotain Anyseetä jossa on jotain omitusta niin sitten hoidat siihen adapterin väliin että se on yhteydessä Windows 10:n standardilla tavalla tai tavalla mikä on edelleen käyttökelpoinen.
"Kuinka sinä asennat ajurit ensin Anysee laitteesseen jotta ne voi pitää siinä Anysee laitteessasi? "
Ilmeisesti se Anysee on joku USB-viritelmä mikä on riippuvainen keskusyksiköstä joten se tarvitsee jonkinlaisen keskusyksikön adapteriksi. Sitten siihen voidaan ottaa helposti yhteys päätelaitteesta, kuten sellaisesta missä Windows 10 eikä Windows 10:n tarvitse asentaa yhtään mitään ajuria, eli siis käytetään normaalilla tavalla.- M-KARVAINEN-HATTU
M-Kar kirjoitti:
"Kyllä on tarkoitus asentaa, ajurit yleensä asennetaan laitteille, tämä toki kaltaisellesi voi olla uutta tietoa."
Laitteiden käyttöön päätelaitteessa on standardit eikä ne tarvitse mitään ajureiden asentamista. Jos sinulla on jotain Anyseetä jossa on jotain omitusta niin sitten hoidat siihen adapterin väliin että se on yhteydessä Windows 10:n standardilla tavalla tai tavalla mikä on edelleen käyttökelpoinen.
"Kuinka sinä asennat ajurit ensin Anysee laitteesseen jotta ne voi pitää siinä Anysee laitteessasi? "
Ilmeisesti se Anysee on joku USB-viritelmä mikä on riippuvainen keskusyksiköstä joten se tarvitsee jonkinlaisen keskusyksikön adapteriksi. Sitten siihen voidaan ottaa helposti yhteys päätelaitteesta, kuten sellaisesta missä Windows 10 eikä Windows 10:n tarvitse asentaa yhtään mitään ajuria, eli siis käytetään normaalilla tavalla.Jätäppä hetkeksi tuo älyvapaa horina pois ja kerro miten toimisit.
Kuvitellaan tilanne jossa sinun pitäisi laittaa toimintakuntoon Anysee digiviritin niin että tietokoneella näkyy sennkautta digitaalinenntelevisio kuva.
Miten toimisit, vai istusitko peukalo suussa ja et älyäisi että ajurit ja ohjelmisto pitää asentaa? M-KARVAINEN-HATTU kirjoitti:
Jätäppä hetkeksi tuo älyvapaa horina pois ja kerro miten toimisit.
Kuvitellaan tilanne jossa sinun pitäisi laittaa toimintakuntoon Anysee digiviritin niin että tietokoneella näkyy sennkautta digitaalinenntelevisio kuva.
Miten toimisit, vai istusitko peukalo suussa ja et älyäisi että ajurit ja ohjelmisto pitää asentaa?"Jätäppä hetkeksi tuo älyvapaa horina pois ja kerro miten toimisit.
Kuvitellaan tilanne jossa sinun pitäisi laittaa toimintakuntoon Anysee digiviritin niin että tietokoneella näkyy sennkautta digitaalinenntelevisio kuva."
Oletan että kyseessä oleva Anysee on joku USB-rimpula. Kytken siis Anyseen adapteriin mikä sisältää puuttuvat osat (esim. prosessori, kiintolevy, verkkopino jne.) mikä on normaalisti digiboxissa valmiina mutta puuttuuuu siitä Anyseestä ja asennan ajurit siihen adapteriin ja asetan kyseisen laitteen IP-osoitteelle nimen reitittimen DNS pavelusta. Eli on vaikka anysee.localdomain
Sitten otan vaikka sen Windows 10 päätelaitteen ja avaan tämän Edge selaimella anysee.localdomain ja käytän sitä tai mahdollisesti vaikka teen sen remote desktop pikakuvakkeen mikä avaa sen.
Ohjetta voi tarvittaessa vähän soveltaa että jos se tallentaa vaikka niitä TV-ohjeimia johonkin kansioon niin se on sitten jaettuna että voin avata näppärästi VLC Playerillä ne Windows 10:llä.
Eli: Windows 10:n EI TARVITSE mitään ajureiden asennusta.
Tässä kyse siitä että se sinun Anysee on joku saatanan vanha kasa PASKAA että siinä ei ole edes omaa kiintolevyä ohjelmien tallennukselle ja sen sijaan on joku USB-ajurihökötysviritys millä se käyttää typerästi samaa keskusyksikköä tähän mikä olisi sille käyttöliittymälle, eli vaikka Edge selaimelle tai VLC Playerille.
Se on sitten sinun ongelmasi jos et osaa ostaa uutta digiboksia missä ei tuollaista vammailua ole tai osta adapteria että saisit kytkettyä sen normaalilla tavalla, eli ilman mitään ajurivirityksiä Windows 10:n. Voit tarvittaessa tunkea ne ajurioksennukset siihen adapteriin jonka käyttöjärjestelmäversion ei tarvitse muuttua pari kertaa vuodessa (ja samalla ajuriyhteensopivuuksien) ja se sitten toimii ja nauhoittaa ja ihan vitun sama vaikka käyttöliittymää ajava Windows 10 laite boottaisi itsekseen. Se ei vaikuta siihen toiseen laitteeseen missä se Anysee on.
Näyttäisi olevan jonkinlainen jakkaraongelma että hankitaan yksi keskusyksikkö kaikkeen mahdolliseen johon säädetään kaikkea vaikka ei ole tarkoitus. Edelleenkin Windows 10:ssä pidetään vain ne käyttöliittymät ja tallennus ja laiteohjaukseen liittyvät asiat eristetään siitä pois.M-KARVAINEN-HATTU kirjoitti:
Jätäppä hetkeksi tuo älyvapaa horina pois ja kerro miten toimisit.
Miten toimisit, vai istusitko peukalo suussa ja et älyäisi että ajurit ja ohjelmisto pitää asentaa?Sinulta näyttää myös puuttuvan käsitys tästä että niiden adapterien käyttö ei tosiaankaan ole mikään uusi juttu, että semmoisia USB-ajurihökötyksiä kun alkoi tulla joskus Windows 98 ja Windows 2000 aikoina niin näissä yhteensopivuudet ihan normaalisti meni rikki käyttöjärjestelmää uusittaessa. Eli kun osti Windows XP:lle jonkun ajurihökötyslaitteen ja päivitti Windows Vistaan niin niille ajurihökötyslaitteille ihan normaalisti hankittiin adapterit jos se ajurihökötyslaite oli vaikka joku vitun kallis erikoismittalaite. Ei ne nyt paljoa maksanu.
Nyt Windows 10:n kanssa siirrellään loputkin kummallisuudet pois siitä että joko ostetaan uudet laitteet mitkä voi kytkeä normaaliin tapaan verkkoon tai sitten niille jotkut adapterit kun se Windows 10 ei oikein kunnolla sovi mihinkään ajurien asenteluun kun versio muuttuu kahdesti vuodessa.- M-KARVAINEN-HATTU
M-Kar kirjoitti:
Sinulta näyttää myös puuttuvan käsitys tästä että niiden adapterien käyttö ei tosiaankaan ole mikään uusi juttu, että semmoisia USB-ajurihökötyksiä kun alkoi tulla joskus Windows 98 ja Windows 2000 aikoina niin näissä yhteensopivuudet ihan normaalisti meni rikki käyttöjärjestelmää uusittaessa. Eli kun osti Windows XP:lle jonkun ajurihökötyslaitteen ja päivitti Windows Vistaan niin niille ajurihökötyslaitteille ihan normaalisti hankittiin adapterit jos se ajurihökötyslaite oli vaikka joku vitun kallis erikoismittalaite. Ei ne nyt paljoa maksanu.
Nyt Windows 10:n kanssa siirrellään loputkin kummallisuudet pois siitä että joko ostetaan uudet laitteet mitkä voi kytkeä normaaliin tapaan verkkoon tai sitten niille jotkut adapterit kun se Windows 10 ei oikein kunnolla sovi mihinkään ajurien asenteluun kun versio muuttuu kahdesti vuodessa.No mutta asennuksesihan kuulostaa melkein siltä että se "toimisi" ja oikeinkin "ammattitaitoiselta".
Itselle riittää kun asennan kytken standardin usb johdon Anyseestä tietokoneeseen, asennan Anyseen ohjelmistopaketin ja laitan kanava haun anyseestä päälle, näin voi katsoa ja nauhoittaa televisio ohjelmia hd tasolla. M-KARVAINEN-HATTU kirjoitti:
No mutta asennuksesihan kuulostaa melkein siltä että se "toimisi" ja oikeinkin "ammattitaitoiselta".
Itselle riittää kun asennan kytken standardin usb johdon Anyseestä tietokoneeseen, asennan Anyseen ohjelmistopaketin ja laitan kanava haun anyseestä päälle, näin voi katsoa ja nauhoittaa televisio ohjelmia hd tasolla."Itselle riittää kun asennan kytken standardin usb johdon Anyseestä tietokoneeseen, asennan Anyseen ohjelmistopaketin ja laitan kanava haun anyseestä päälle, näin voi katsoa ja nauhoittaa televisio ohjelmia hd tasolla."
Anyseen ajurit eivät ole standardeja. Sillä johdolla ei ole mitään väliä.
Ja koska ei ole standardeja ajureita niin jos käyttäjä on niin tyhmä että tunkee sitä Windows 10 laitteeseen kiinni USB:llä niin sehän on käyttäjän virhe sitten kun päivityksen jälkeen ei toimi eikä missään nimessä Windowsin vika. Näinhän sitä joku sanoi että ei toimi Anysee ajurit kunnolla Windows 10 1803:ssa vai oliko Windows 10 1709.
- Plösöwindows
W8 oli käännekohta. sekasikiö jossa ongelmallista pomppimista kahden eri työpöydän välillä!
sitten ne helvetin kuutiot ja vakoilu tuli kymppiin.- Vakoiluavastaan
Ihmettelen suuresti miksi te ääliöt kitisette vakoilusta niin kauan kuin olette kuitenkin valmiit jakamaan elämänne kaikelle kansalla SOME:ssa.
Jos joku uuno kuitenkin unohtaa kertoa somessa SOTU:n ja pankkitunnukset niin nekin näyttää monilta irtoavan sopivalla sähköpostilla tai puhelinsoitolla. - HuuuuHuruja
Onneksi vain ääliöt? Mutta kun paatuneet Win fani hurutkin!!!!!
- kaameepaska
Vakoiluavastaan kirjoitti:
Ihmettelen suuresti miksi te ääliöt kitisette vakoilusta niin kauan kuin olette kuitenkin valmiit jakamaan elämänne kaikelle kansalla SOME:ssa.
Jos joku uuno kuitenkin unohtaa kertoa somessa SOTU:n ja pankkitunnukset niin nekin näyttää monilta irtoavan sopivalla sähköpostilla tai puhelinsoitolla.Windows itse kaikessa vakoilussaan, rajoitteinuudessaan, saastuvuudessaan ja sekoiluissaan on Windows 10 itse mokannut suosionsa.
- eiYmmärrä__
Vakoiluavastaan kirjoitti:
Jos joku uuno kuitenkin unohtaa kertoa somessa SOTU:n ja pankkitunnukset niin nekin näyttää monilta irtoavan sopivalla sähköpostilla tai puhelinsoitolla.Älä käytä monikkoa "ääliöt", täällä on vain yksi ääliö joka terrorisoi palstaa päivittäin näillä vakoilu ja Windows vastaisilla viesteillään. Tarkoitusperä on tuntematon.
- HuuuuHuruja
eiYmmärrä__ kirjoitti:
Älä käytä monikkoa "ääliöt", täällä on vain yksi ääliö joka terrorisoi palstaa päivittäin näillä vakoilu ja Windows vastaisilla viesteillään. Tarkoitusperä on tuntematon.
Sorry! Siis yksikössä ! HURU !!!
- yksiääliöSINÄ
eiYmmärrä__ kirjoitti:
Älä käytä monikkoa "ääliöt", täällä on vain yksi ääliö joka terrorisoi palstaa päivittäin näillä vakoilu ja Windows vastaisilla viesteillään. Tarkoitusperä on tuntematon.
Niin on ja se olet sinä HURU!
Itseasiassa ei tarvinnut pomppia kun piti kaiken siellä tiilinäkymässä. Sopi oikein hyvin pieneen läppäriin, tablettiin, taskukoneeseen tai vaikka isommalla näytöllä kunhan kaikki oli sellaista mikä toimi kokoruudulla.
Sitä oli Windows 7:aa tarjolla yrityksille ja niille jotka jostain syystä tarvitsi työpöytäympäristöä mutta Windows 10:ssä nyt saatiin kaikki uudistukset ja sujuvasti myös työpöytäympäristöön. Ne jotka mussuttavat asiasta ovat niitä jotka eivät ole hoitaneet ympäristöään.- yrityksissä
M-Kar kirjoitti:
Itseasiassa ei tarvinnut pomppia kun piti kaiken siellä tiilinäkymässä. Sopi oikein hyvin pieneen läppäriin, tablettiin, taskukoneeseen tai vaikka isommalla näytöllä kunhan kaikki oli sellaista mikä toimi kokoruudulla.
Sitä oli Windows 7:aa tarjolla yrityksille ja niille jotka jostain syystä tarvitsi työpöytäympäristöä mutta Windows 10:ssä nyt saatiin kaikki uudistukset ja sujuvasti myös työpöytäympäristöön. Ne jotka mussuttavat asiasta ovat niitä jotka eivät ole hoitaneet ympäristöään.windows pois turvallisuussyistä, se saastuu ja vakoilee!
- Ihansiksisaatana
Microsohtin tuputus oma valmisteisiin on jo sairaalla tasolla
- Noedge
kukaan edgee käytä, se on kaamee
- aivan-hirveä
"Windows Phone -käyttökokemuksen piti poiketa merkittävästi sen kilpailijoista."
Kyllähän se todella poikkeskin, käyttökelvoton, buginen jumituskapula.- WPonSemihyvä
WP versio 8.1 oli hyvä ja valmis. Käyttöliittymältään paljon parempi kuin mikään Android tai iOS tänäkään päivänä. Elävät tiilet ovat paras keksintö mitä kosketusnäytöllisiin puhelimiin on saatu.
Meego moniajoineen oli tietysti omaa luokkaansa. Siinä oli kyllä ajateltu pyyhkäisyt loppuun saakka.
WP Kympissä laitettiin taas käyttäjät betatestaajiksi. Esimerkiksi akku alkoi kulumaan tuplanopeudella. Turvallisuuspäivitykset tulevat sentään kerran kuukaudessa. - Buahhahahhahahahahha
Niin se poikkeskin, vaan ei positiivisella tavalla ;D
Oli kaamee käyttää ja hirvee päivittää...
"Suurin osa käyttäjistä on sitä mieltä, että Windows Phonen epäonnistuminen johtui hittisovellusten puutteesta."
Varmaan pitää paikkaansa mutta tuollahan ei enää ole merkitystä kun HTML5 tekniikka toimii riittävän hyvin taskuvehkeissäkin.
"Nyt kuitenkin PC-puolella jyllää samat rajoitee W10 muutuessa yhä enemmän pilvi käyttöjärjestelmäksi. Vakoilu, rajoiteet, järjestelmän epävakaus ja sekoilu...."
Windows 10 ollut alusta saakka pilven jatke. Jo Windows 8 oli. Ei siinä mitään ihmeempää rajoitetta ole, että standardi HTML5 toimii kuten muuallakin.
Vakoilee lähinnä kuten Google mutta sekoilut näyttää johtuvan käyttäjästä.- bööörb
varmaan siittäkin, mutta sen rajoitteista ja hankaluudesta. sekä vakoilusta
Etkä muista, kun ms kertoi tarkaan millainen rauta saa olla?
tee siinä sit huippuluuri jos ei edes oikeeta äänikorttia saanut olla. ym ym.
Ohjelman koodaukseen oli ihme rajoitteita.
joten ms itse teki sen!!!!! bööörb kirjoitti:
varmaan siittäkin, mutta sen rajoitteista ja hankaluudesta. sekä vakoilusta
Etkä muista, kun ms kertoi tarkaan millainen rauta saa olla?
tee siinä sit huippuluuri jos ei edes oikeeta äänikorttia saanut olla. ym ym.
Ohjelman koodaukseen oli ihme rajoitteita.
joten ms itse teki sen!!!!!Windows 10:ssä ei ole mitään rajoitteita käyttöliittymille. Tarkoitus on, että Windows 10 laitteessa on vain käyttöliittymät ja edustaprosessointi. Siihen sitä optimoidaan.
- paljonrajoitteita
onhan!
- bööörb
No esin Ccleaner ym...
Direcx taustaresojen leikkaukset.
Edge pakko.
vahhat ohjelmat ei toimi,
portti ohjauksissa ongelmia.
lankattomat tulostimet tyssää defenderiin.
HDMI hertsit
ajurit ei pysy. mm tvtikukkujen, ym
on paljonkin ym bööörb kirjoitti:
No esin Ccleaner ym...
Direcx taustaresojen leikkaukset.
Edge pakko.
vahhat ohjelmat ei toimi,
portti ohjauksissa ongelmia.
lankattomat tulostimet tyssää defenderiin.
HDMI hertsit
ajurit ei pysy. mm tvtikukkujen, ym
on paljonkin ym"No esin Ccleaner ym..."
Ccleaner ei ole mikään rajoite Windows 10:llä ajettaville käyttöliittymille.
"Direcx taustaresojen leikkaukset."
Windows 10:ssä ei ole mitään taustaresojen leikkausta.
"Edge pakko."
Edge on sitä Windows 10:ä ja on yksi tärkeimpiä syitä hankkia Windows 10. Edgessä ei ole rajoitteita standardikäyttöliittymille vaan on täysin kilpailukykyinen muiden kanssa: https://caniuse.com/
"vahhat ohjelmat ei toimi,"
Ei tarvitse. Windows 10:ssä on tekniikka minkä tahansa käyttöliittymän ajamiselle mitä on tehty. Koodin saa vapaasti siirtää nykypäivään.
"portti ohjauksissa ongelmia."
Missä kumman "portti ohjauksessa" ?
"lankattomat tulostimet tyssää defenderiin."
Windows 10:ssä toimii standardi IP yhteys lähiverkossa WLAN:lla. Tulostimet ei tyssää eikä mikään muukaan palomuurista sallittu liikenne.
"HDMI hertsit"
Windows 10:ssä toimii HDMI.
"ajurit ei pysy. mm tvtikukkujen, ym"
Nämä eivät ole mitään käyttöliittymiä. Windows 10:llä toimii digi-tv:n käyttöliittymä todistettavasti kun käyttää vaikka Elisa Viihdettä. Jos sinulla on paska digiboksi niin ei se Windows 10:n rajoite ole. Kytke se digiboksisi standardilla tavalla kuten Elisa Viihde tekee. Windows 10:llä hoitaa sen käyttöliittymän kuten pitääkin, eli standardi HTML5 tai tarvittaessa natiivi. Löytyy DirectX, WinRT jne. että kyllä niillä tekee mitä tarvitsee.- bööörb
ei ole
- GameBoyTest
M-Kar kirjoitti:
"No esin Ccleaner ym..."
Ccleaner ei ole mikään rajoite Windows 10:llä ajettaville käyttöliittymille.
"Direcx taustaresojen leikkaukset."
Windows 10:ssä ei ole mitään taustaresojen leikkausta.
"Edge pakko."
Edge on sitä Windows 10:ä ja on yksi tärkeimpiä syitä hankkia Windows 10. Edgessä ei ole rajoitteita standardikäyttöliittymille vaan on täysin kilpailukykyinen muiden kanssa: https://caniuse.com/
"vahhat ohjelmat ei toimi,"
Ei tarvitse. Windows 10:ssä on tekniikka minkä tahansa käyttöliittymän ajamiselle mitä on tehty. Koodin saa vapaasti siirtää nykypäivään.
"portti ohjauksissa ongelmia."
Missä kumman "portti ohjauksessa" ?
"lankattomat tulostimet tyssää defenderiin."
Windows 10:ssä toimii standardi IP yhteys lähiverkossa WLAN:lla. Tulostimet ei tyssää eikä mikään muukaan palomuurista sallittu liikenne.
"HDMI hertsit"
Windows 10:ssä toimii HDMI.
"ajurit ei pysy. mm tvtikukkujen, ym"
Nämä eivät ole mitään käyttöliittymiä. Windows 10:llä toimii digi-tv:n käyttöliittymä todistettavasti kun käyttää vaikka Elisa Viihdettä. Jos sinulla on paska digiboksi niin ei se Windows 10:n rajoite ole. Kytke se digiboksisi standardilla tavalla kuten Elisa Viihde tekee. Windows 10:llä hoitaa sen käyttöliittymän kuten pitääkin, eli standardi HTML5 tai tarvittaessa natiivi. Löytyy DirectX, WinRT jne. että kyllä niillä tekee mitä tarvitsee.Hyvää win ylistystä, mutta "böörb" on osassa oikeassa. mm DirectX w10 leikaa taustoja framejen kasvatuksen lisäämiseksi.. Näyttää tekbisesti kovemmalta, silmiin paskemmalta. On tosiasia pelatessa. tähän ei ole käyttäjällä nappulaa valita resot vs framet.
Myös muita idiootti rajoitteita löytynee kympistä. GameBoyTest kirjoitti:
Hyvää win ylistystä, mutta "böörb" on osassa oikeassa. mm DirectX w10 leikaa taustoja framejen kasvatuksen lisäämiseksi.. Näyttää tekbisesti kovemmalta, silmiin paskemmalta. On tosiasia pelatessa. tähän ei ole käyttäjällä nappulaa valita resot vs framet.
Myös muita idiootti rajoitteita löytynee kympistä."Hyvää win ylistystä, mutta "böörb" on osassa oikeassa. mm DirectX w10 leikaa taustoja framejen kasvatuksen lisäämiseksi.."
Todista, että DirectX 10 tekee sen.
"Näyttää tekbisesti kovemmalta, silmiin paskemmalta. On tosiasia pelatessa. tähän ei ole käyttäjällä nappulaa valita resot vs framet."
Se ei tarkoita, että DirectX 10 tekee tässä mitään. Se ei ole Windowsin vika jos peli optimoi piirtoa eikä DirectX 10 estä optimointeja eikä optimoinneille tarvitse tehdä mitään säätöjä vaan voi olla aina päällä.
- WP.ammattikäyttis
>> WPonSemihyvä / 3.4.2018 16:17
WP versio 8.1 oli hyvä ja valmis. Käyttöliittymältään paljon parempi kuin mikään Android tai iOS tänäkään päivänä. Elävät tiilet ovat paras keksintö mitä kosketusnäytöllisiin puhelimiin on saatu.>>
Jouduin vaihtamaan vanhan Lumiani (WP 8.1) uuteen hienoon Android-luuriin. Valitsin Nokia-logolla myytävän, koska siinä on "oikea" Android ilman hirveää määrää puhelinvalmistajan omia layereitä käyttiksen päällä. Nyt vasta, kolmisen kuukautta Androidia käyttäneenä, huomaan, miten säälittävän alkeellinen tämä eräs käyttis on - siis Android. WP 8.1 oli sentään oikea käyttis, kun vertaa tähän poloiseen Androidiin.
Juu, en osannut ikävöidä Pokemon GO-appia...- Toihanon
Huono vitsisksikin.
Miksi ihmiset päätteli toisin - wpohoneKamala
Toihanon kirjoitti:
Huono vitsisksikin.
Miksi ihmiset päätteli toisinMullakin oli töistä lumppu. mutta sitten hankin oman sony androidin ja silmät aukesi!
Androit oli paljon mukavampi! - Täysinpaska
Windows phonee tai mobilee ei kehuneet kuin microsoft itse ja kauppiaat.
siinäkäään ei kuuneltu ylimirlisyydessään asiakkaita! kun sanottiin että oli kaamee!
tiilet oli ja on edlleen paskinta koko it mailman.
Wphonen päivityksetkin oli normaalia windows tuskaa
- pyllyä-pyyhkimään
Näinhän se on, että alkaa konkurssi kolkutella Microsoftin ovia.
Työvoimaa on Suomessakin heitetty pihalle sadoittain jos ei tuhansittain.
Loppu häämöttää.
Kannattaa myydä kaikki kaapissa olevat MS:n osakkeet jottei joudu niihin pyllyään pyyhkimään. - TörkeeMicrosoft
Microsftin ylimielisyydellä ja omahyväisyydellä ei ole mitään rajaa
- Bersel
Winphone on kuollut! osuus lähellä ihan nollaa!
- windowsonsontaa
On se kumma, miten erilainen käsitys on microsohtilla ja win faneilla vs normi asiakkaat windowsin hyvyydesta ja helppoudesta.
paras käyttöliittyma, turvallisin, mitä vielä sontaa.. tuottavin...
Silkaa Paskaa!
Microsoftin törkeetä ylimielisyyttä moinen! - minätiedänmiksi
Koska windows 10 on jatkuvaa ongelmaa
- maksullinenimuri
Windows on vakoiluohjelmisto ja tyhmimmätkin ihmiset alkavat sen tajuta kymmenissä kärsivissä vuosissa tjs..
Tietoturvan ja yleensä netin käyttö vaikuttaa Windowsissa takkuilevan. Arvelen, että se saattaa johtua sen rakentamisen historiasta; dossin, pelkkä työasemaohjelma, päälle kopio Applen kuvitetusta tökittävästä ruudusta, ja itse ohjelma dossiin paikkausta paikan päälle.
On jokunen hyötyohjelma, jotka pakottavat ihmisen käyttämään Windowsia. Että ei siitä MS:stä äkkiä eroon päästä. Sopukäyttäjän sopuratkaisu olisi, että koneeseen dualbootti. Silloin kun Windowsia tarvitsee, verkkoyhteys pidetään kiinni. Yhteys ulos hoidetaan jollakin oikeammalla ohjelmalla. Tässä ratkaisussa tarjoutuu lisäeduksi sekin, että Linux-distrot näkevät ja käsittelevät Windowsin kansioita (tietysti päinvastoin ei), ja LibreOffice-ohjelmat käsittelevät normaalisti Windowsin vastaavia, mutta tietysti päinvastoin ei.
Aikanaan jouduin tämän asian kanssa tekemisiin huolehtiessani 50 ihmisen totisen AutoCADilla toimivan työmaan ylläpidosta. Serverit meillä sentään toimivat silloin tyylillä RH ja Samba."On jokunen hyötyohjelma, jotka pakottavat ihmisen käyttämään Windowsia."
Ei käytännössä. Ei tule nyt mieleen yhtään.
"Aikanaan jouduin tämän asian kanssa tekemisiin huolehtiessani 50 ihmisen totisen AutoCADilla toimivan työmaan ylläpidosta. Serverit meillä sentään toimivat silloin tyylillä RH ja Samba. "
Esimerkiksi AutoCAD on saatavilla macOS:lle.
"Sopukäyttäjän sopuratkaisu olisi, että koneeseen dualbootti."
Ei tosiaankaan. Käyttöjärjestelmän uudelleenasennukset sotkevat tuollaiset helposti ja sitten on ne firmware säädöt kun toinen käyttöjärjestelmä voi kaivata secureboottia ja toinen taas ei toimi sen kanssa.
"Silloin kun Windowsia tarvitsee, verkkoyhteys pidetään kiinni."
Ei tosiaankaan. Windows 10 tarvitsee Internet yhteyden ja sen pitää päästä silloin tällöin verkkoon toimiaakseen normaalisti. Itseasiassa se on tehty niin, että olisi kaiken aikaa verkossa mitä vain on mahdollista mutta tehty sietämään katkoksia tai vaikka sitä, että siirtyy rajoitteiseen mobiiliverkkoon ja katkaistaan siksi aikaa yhteydet ja ollaan offline toiminnallisuudessa.
Jos yhteydet poistaa kokonaan niin johtanee ennenpitkään ongelmiin.
"Yhteys ulos hoidetaan jollakin oikeammalla ohjelmalla. Tässä ratkaisussa tarjoutuu lisäeduksi sekin, että Linux-distrot näkevät ja käsittelevät Windowsin kansioita (tietysti päinvastoin ei), ja LibreOffice-ohjelmat käsittelevät normaalisti Windowsin vastaavia, mutta tietysti päinvastoin ei."
Ei mitään järkeä tuossakaan. Helpoiten varmimmin toimii kun joka koneessa sama järjestelmä eikä yritetä sotkea päätelaitteita palvelimiin. Eli tiedostot on vaikka OneDrivessa ja sitten Windowslaitteet käyttävät tiedostoja sieltä.
Sekaympäristöjä voi tarvita poikkeussyistä mutta sitä pitää vähän pohtia sitten. Esimerkiksi AutoCAD ja Red Hat palvelimien kanssa päätelaitteisiin sopii paremmin macOS ja ei mitään SMB:tä vaan NFS jako. Alusta loppuun vaan unix oikeuksilla koko infra.- EiVakoilulle
Kuka hullu käyttää vakoilevaa ja kallista AutoCadiä ?????
- buahhahahahahhaahhaaa
EiVakoilulle kirjoitti:
Kuka hullu käyttää vakoilevaa ja kallista AutoCadiä ?????
AUTOCAD
2 075,15 € / VUOSI - beeeeeeee
onneksi on monta ihan ilmaista vaihtoehtoa
- PaskaWindows
Olisko siksi kun windows on ihan paska
Muistuttaisitko taas mikä onkaan myydyin (= menestynein) käyttöjärjestelmä pöytäkoneille ja kannettaville?
- Pakkomyyntiä
Oudoksuva kirjoitti:
Muistuttaisitko taas mikä onkaan myydyin (= menestynein) käyttöjärjestelmä pöytäkoneille ja kannettaville?
Paska se on!
- Bersel
Oudoksuva kirjoitti:
Se ei tarkoittane, että olisi paras, silti voi olla huonoin.
Bersel kirjoitti:
Se ei tarkoittane, että olisi paras, silti voi olla huonoin.
Tarkoittaa että se vähintään täyttää suurimman osan ihmisistä tarpeet käytössä tarpeeksi hyvällä tavalla ettei käyttäjillä ole kiirettä vaihtamaan mihinkään muuhun. :)
- windowsMeniPilalle
Kymppi teki windowsin surkeaksi, siittä tuli mobile/pilvi käyttöjärjrstelmä jota microsft hallitsee etänä.
- most_trusted
Minä vaan sitä että http://news.softpedia.com/news/microsoft-and-apple-are-the-most-trusted-tech-giants-520645.shtml mihin tämänkin ketjun väittämät perustuvat? Käykö hörhöjen mielikuvitus ylikierroksilla?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072785Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212310Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021906- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1681335Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2821167- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi238961