ReactOS

dumdum

Onko kukaan testannut tuota ReactOS käyttistä?

http://reactos.com/

Mitenhyvin käytännössä korvaa Windowsin ja onko kevyt, eli sopisiko vähän vanhempaan koneeseen 95/98:n NT-pohjaiseksi korvaajaksi?

6

1271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta ehkäpä kohta....

Kuten sivullakin kerrotaan kehitys on vielä vähän vaiheessa, ei vielä kannata ajatella korvaajaksi vaan vain kokeiltavaksi. Eli läheskään kaikki ei toimi vielä.... Joskus vuodenpäästä jos vilkuilee uudestaan että näkee missävaiheessa kehitys silloin on.

• React Ossi

Kokeilin tässä juuri 0.2.6 versiota 200 Mhz, 64 Mt penaan, josta muutama huomio.
      Asennus sujuu helposti ja nopeasti.
      Käynnistyy itse nopeasti, mutta ohjelmien käynnistys hitaampaa.
      Näytön päivityksessä ongelmia.
      Valikot keskeneräisiä ja esim. sammutus ei toimi tai on buginen.
      Ei tunnista ntfs-osioita.

Kehitystä on tapahtunut koko ajan ja bugeja korjattu. Mutta kuten versionumerokin kertoo, niin vasta kun numero on lähempänä ykköstä, voi Windowsin korvausta ajatella. Tällaisenaan sopii esim. nopeammin käynnistyväksi kuvienkatselukäyttikseksi.

• Sami

Odottelun sijaan voi tietysti yrittää tehdä jotain sen eteen, että ReactOS:n kehitys nopeutuisi. Itse seuraan kehitystä melko tiiviisti ja kertoilen aiheesta kavereille, joita arvelen aiheen kiinnostavan. Olen myös yrittänyt antaa juttuvinkkejä joillekin tietokonelehdille, mutta ainakin vielä tällä hetkellä huonolla menestyksellä. Arvelen yleisen kiinnostuksen ReactOS:ia kohtaan kuitenkin lisääntyvän huomattavasti kun versio 0.3.0 julkaistaan.

Eli tässä muutama vinkki:
        1. Ala itse ReactOS koodariksi
        2. Kerro koodaustaitoisille nörttiystävillesi ReactOS -projektista.
        3. Kun 0.3.0 julkaistaan, osta läjä tyhjiä romppuja ja polta ReactOS live CD niille ja jakele pois...

• React Ossi
        Sami kirjoitti:

Odottelun sijaan voi tietysti yrittää tehdä jotain sen eteen, että ReactOS:n kehitys nopeutuisi. Itse seuraan kehitystä melko tiiviisti ja kertoilen aiheesta kavereille, joita arvelen aiheen kiinnostavan. Olen myös yrittänyt antaa juttuvinkkejä joillekin tietokonelehdille, mutta ainakin vielä tällä hetkellä huonolla menestyksellä. Arvelen yleisen kiinnostuksen ReactOS:ia kohtaan kuitenkin lisääntyvän huomattavasti kun versio 0.3.0 julkaistaan.

Eli tässä muutama vinkki:
        1. Ala itse ReactOS koodariksi
        2. Kerro koodaustaitoisille nörttiystävillesi ReactOS -projektista.
        3. Kun 0.3.0 julkaistaan, osta läjä tyhjiä romppuja ja polta ReactOS live CD niille ja jakele pois...

Olen aivan samaa mieltä.

Hyvä koodari voi vielä kehityksen alkuvaiheessa päästä paremmin vaikuttamaan lopputulokseen.

• Trl

mikäli reactossilla päästään pian seikkailemaan www sivuilla ja kirjoittelemaan ääkkösillä niin talon vanha 233 mmx, 160mb ram saakin uutta eloa =)

Kotiväki ei pahemmin innostunut linuxista jotenka tuo voisi olla jotenkin helpommin lähestyttävä tms.

Toivon että porukka jaksaa työstää Rossia pitkään.

• React Ossi

valitsemalla asennusvaiheessa ruåtsalaisen näppäimistön. Ja AbiWord-tekstinkäsittelyohjelmakin toimii ReactOssissa hienosti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      394
      12717
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      273
      5591
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      240
      4135
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      300
      3272
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      23
      2135
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      20
      1930
    7. Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa

Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks
      Maailman menoa
      95
      1737
    8. En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia

Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis
      Maailman menoa
      80
      1341
    9. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      169
      1033
    10. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      965
    Aihe