ReactOS

dumdum

Onko kukaan testannut tuota ReactOS käyttistä?

http://reactos.com/

Mitenhyvin käytännössä korvaa Windowsin ja onko kevyt, eli sopisiko vähän vanhempaan koneeseen 95/98:n NT-pohjaiseksi korvaajaksi?

6

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta ehkäpä kohta....

      Kuten sivullakin kerrotaan kehitys on vielä vähän vaiheessa, ei vielä kannata ajatella korvaajaksi vaan vain kokeiltavaksi. Eli läheskään kaikki ei toimi vielä.... Joskus vuodenpäästä jos vilkuilee uudestaan että näkee missävaiheessa kehitys silloin on.

    • React Ossi

      Kokeilin tässä juuri 0.2.6 versiota 200 Mhz, 64 Mt penaan, josta muutama huomio.
      Asennus sujuu helposti ja nopeasti.
      Käynnistyy itse nopeasti, mutta ohjelmien käynnistys hitaampaa.
      Näytön päivityksessä ongelmia.
      Valikot keskeneräisiä ja esim. sammutus ei toimi tai on buginen.
      Ei tunnista ntfs-osioita.

      Kehitystä on tapahtunut koko ajan ja bugeja korjattu. Mutta kuten versionumerokin kertoo, niin vasta kun numero on lähempänä ykköstä, voi Windowsin korvausta ajatella. Tällaisenaan sopii esim. nopeammin käynnistyväksi kuvienkatselukäyttikseksi.

      • Sami

        Odottelun sijaan voi tietysti yrittää tehdä jotain sen eteen, että ReactOS:n kehitys nopeutuisi. Itse seuraan kehitystä melko tiiviisti ja kertoilen aiheesta kavereille, joita arvelen aiheen kiinnostavan. Olen myös yrittänyt antaa juttuvinkkejä joillekin tietokonelehdille, mutta ainakin vielä tällä hetkellä huonolla menestyksellä. Arvelen yleisen kiinnostuksen ReactOS:ia kohtaan kuitenkin lisääntyvän huomattavasti kun versio 0.3.0 julkaistaan.

        Eli tässä muutama vinkki:
        1. Ala itse ReactOS koodariksi
        2. Kerro koodaustaitoisille nörttiystävillesi ReactOS -projektista.
        3. Kun 0.3.0 julkaistaan, osta läjä tyhjiä romppuja ja polta ReactOS live CD niille ja jakele pois...


      • React Ossi
        Sami kirjoitti:

        Odottelun sijaan voi tietysti yrittää tehdä jotain sen eteen, että ReactOS:n kehitys nopeutuisi. Itse seuraan kehitystä melko tiiviisti ja kertoilen aiheesta kavereille, joita arvelen aiheen kiinnostavan. Olen myös yrittänyt antaa juttuvinkkejä joillekin tietokonelehdille, mutta ainakin vielä tällä hetkellä huonolla menestyksellä. Arvelen yleisen kiinnostuksen ReactOS:ia kohtaan kuitenkin lisääntyvän huomattavasti kun versio 0.3.0 julkaistaan.

        Eli tässä muutama vinkki:
        1. Ala itse ReactOS koodariksi
        2. Kerro koodaustaitoisille nörttiystävillesi ReactOS -projektista.
        3. Kun 0.3.0 julkaistaan, osta läjä tyhjiä romppuja ja polta ReactOS live CD niille ja jakele pois...

        Olen aivan samaa mieltä.

        Hyvä koodari voi vielä kehityksen alkuvaiheessa päästä paremmin vaikuttamaan lopputulokseen.


    • Trl

      mikäli reactossilla päästään pian seikkailemaan www sivuilla ja kirjoittelemaan ääkkösillä niin talon vanha 233 mmx, 160mb ram saakin uutta eloa =)

      Kotiväki ei pahemmin innostunut linuxista jotenka tuo voisi olla jotenkin helpommin lähestyttävä tms.

      Toivon että porukka jaksaa työstää Rossia pitkään.

      • React Ossi

        valitsemalla asennusvaiheessa ruåtsalaisen näppäimistön. Ja AbiWord-tekstinkäsittelyohjelmakin toimii ReactOssissa hienosti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      80
      1605
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      70
      1288
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1218
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      1018
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    6. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      988
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      872
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      834
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      774
    Aihe