Onko kukaan testannut tuota ReactOS käyttistä?
http://reactos.com/
Mitenhyvin käytännössä korvaa Windowsin ja onko kevyt, eli sopisiko vähän vanhempaan koneeseen 95/98:n NT-pohjaiseksi korvaajaksi?
ReactOS
6
1214
Vastaukset
- Mutta ehkäpä kohta....
Kuten sivullakin kerrotaan kehitys on vielä vähän vaiheessa, ei vielä kannata ajatella korvaajaksi vaan vain kokeiltavaksi. Eli läheskään kaikki ei toimi vielä.... Joskus vuodenpäästä jos vilkuilee uudestaan että näkee missävaiheessa kehitys silloin on.
- React Ossi
Kokeilin tässä juuri 0.2.6 versiota 200 Mhz, 64 Mt penaan, josta muutama huomio.
Asennus sujuu helposti ja nopeasti.
Käynnistyy itse nopeasti, mutta ohjelmien käynnistys hitaampaa.
Näytön päivityksessä ongelmia.
Valikot keskeneräisiä ja esim. sammutus ei toimi tai on buginen.
Ei tunnista ntfs-osioita.
Kehitystä on tapahtunut koko ajan ja bugeja korjattu. Mutta kuten versionumerokin kertoo, niin vasta kun numero on lähempänä ykköstä, voi Windowsin korvausta ajatella. Tällaisenaan sopii esim. nopeammin käynnistyväksi kuvienkatselukäyttikseksi.- Sami
Odottelun sijaan voi tietysti yrittää tehdä jotain sen eteen, että ReactOS:n kehitys nopeutuisi. Itse seuraan kehitystä melko tiiviisti ja kertoilen aiheesta kavereille, joita arvelen aiheen kiinnostavan. Olen myös yrittänyt antaa juttuvinkkejä joillekin tietokonelehdille, mutta ainakin vielä tällä hetkellä huonolla menestyksellä. Arvelen yleisen kiinnostuksen ReactOS:ia kohtaan kuitenkin lisääntyvän huomattavasti kun versio 0.3.0 julkaistaan.
Eli tässä muutama vinkki:
1. Ala itse ReactOS koodariksi
2. Kerro koodaustaitoisille nörttiystävillesi ReactOS -projektista.
3. Kun 0.3.0 julkaistaan, osta läjä tyhjiä romppuja ja polta ReactOS live CD niille ja jakele pois... - React Ossi
Sami kirjoitti:
Odottelun sijaan voi tietysti yrittää tehdä jotain sen eteen, että ReactOS:n kehitys nopeutuisi. Itse seuraan kehitystä melko tiiviisti ja kertoilen aiheesta kavereille, joita arvelen aiheen kiinnostavan. Olen myös yrittänyt antaa juttuvinkkejä joillekin tietokonelehdille, mutta ainakin vielä tällä hetkellä huonolla menestyksellä. Arvelen yleisen kiinnostuksen ReactOS:ia kohtaan kuitenkin lisääntyvän huomattavasti kun versio 0.3.0 julkaistaan.
Eli tässä muutama vinkki:
1. Ala itse ReactOS koodariksi
2. Kerro koodaustaitoisille nörttiystävillesi ReactOS -projektista.
3. Kun 0.3.0 julkaistaan, osta läjä tyhjiä romppuja ja polta ReactOS live CD niille ja jakele pois...Olen aivan samaa mieltä.
Hyvä koodari voi vielä kehityksen alkuvaiheessa päästä paremmin vaikuttamaan lopputulokseen.
- Trl
mikäli reactossilla päästään pian seikkailemaan www sivuilla ja kirjoittelemaan ääkkösillä niin talon vanha 233 mmx, 160mb ram saakin uutta eloa =)
Kotiväki ei pahemmin innostunut linuxista jotenka tuo voisi olla jotenkin helpommin lähestyttävä tms.
Toivon että porukka jaksaa työstää Rossia pitkään.- React Ossi
valitsemalla asennusvaiheessa ruåtsalaisen näppäimistön. Ja AbiWord-tekstinkäsittelyohjelmakin toimii ReactOssissa hienosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446