Olen menossa koirani kanssa ensimmäistä kertaa koirakouluun missä harjoitellaan arkitottelevaisuutta.
Tämä on minun ja koirani ensimmäinen kerta yhtään missään koirakoulussa. Tai ylipäätänsä täysin kahdestaan missään. Suurin syy miksi olen ihan kauhusta kankeana tästä koko koirakoulu-jutusta on se, että pelkään jostain syystä hirveästi muiden ihmisten reaktioita siihen miten olen ja käyttäydyn koirani kanssa. Kyseessä on minun ensimmäinen oma koirani ja vieläpä yleisten kriteerien mukaan ei sovellu ensimmäiseksi koiraksi missään nimessä. Käydään paljon koirapuistoissa ja muutenkin käyn juoksuttamassa koiraa milloin missäkin, mutta olen aina mieheni kanssa ja päävastuu on hänellä aina(se on vain mennyt niin). Koira tottelee arjessa hyvin minuakin ja lenkkeilen mielelläni koiran kanssa kahdestaan. Nyt menen kuitenkin kahdestaan koirakouluun koirani kanssa ja jännitän kauheasti mitä siitä tulee, koska nyt minulla on se täysi vastuu koiran kanssa olemisesta. Lähinnä se, että osaan suhtautua koiraani, kun varmasti jotain perseilee uudessa tilanteessa... haluaa pussailla kaikkia tms. Tarvitsisin vain lisää itsevarmuutta koiran kanssa kahdestaan olemiseen ja sitä lähden koirakoulusta hakemaan, mutta näen jo sen mielessäni kuinka muut tuijottavat minua, kun minulla on heikkona (olen pienikokoinen)naisena tällainen koira hankittuna(koirani 40kg). Tämä on ihan naurettavaa eikö... pelkään eniten muiden tuomitsevia ja arvostelevia katseita, jos en nyt osaakkaan tehdä ihan nappiin kaikkea!
Järjellä, kun ajattelen tiedän, että mitään maata mullistavaa ei voi tapahtua, koska koira ei karkaa tms. Korkeintaan juoksee toisen koiran luo ja alkaa leikkiä, mutta silti:/
Tarvitsisin vain hieman tsemppausta muilta ja ehkä jotain vinkkejä! Lisään vielä, että koirani on ihan mahtava tapaus.. ei siis mitään suurempia ongelmia..joskus vähän vetää hihnassa tai saattaa olla vähän liian riehakas uusia ihmisiä tavatessa, mutta siinäpä se.
Koirakouluun meno jännittää!
1
171
Vastaukset
- Älästressaa
Älä turhaan etukäteen stressaa. Siksihän sinne kouluun mennään, että halutaan oppia. Vastuullistahan se on, jos jotain. Ei siellä kukaan muukaan mikään cesarmillan ole, tai ei varmaan olisi koirakouluun mennytkään. Toki oma koira olisi syytä pystyä pitämään aisoissa, joten pienikokoiselle ihmiselle paras ratkaisu ei välttämättä jättirotu ole, mutta toisaalta niitä jättirotuja ei pidä iso mieskään väkisin hallinnassa. Siksi koulutus onkin tärkeää, että vähinkin voimin pysyy koira hallinnassa, joten on vain hyvä asia, että kouluun menet. Mitään syytä ei siis kieroon katsomiseen ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912920Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991686Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461567- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021384Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4021308Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21089Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381047Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855