Olen menossa koirani kanssa ensimmäistä kertaa koirakouluun missä harjoitellaan arkitottelevaisuutta.
Tämä on minun ja koirani ensimmäinen kerta yhtään missään koirakoulussa. Tai ylipäätänsä täysin kahdestaan missään. Suurin syy miksi olen ihan kauhusta kankeana tästä koko koirakoulu-jutusta on se, että pelkään jostain syystä hirveästi muiden ihmisten reaktioita siihen miten olen ja käyttäydyn koirani kanssa. Kyseessä on minun ensimmäinen oma koirani ja vieläpä yleisten kriteerien mukaan ei sovellu ensimmäiseksi koiraksi missään nimessä. Käydään paljon koirapuistoissa ja muutenkin käyn juoksuttamassa koiraa milloin missäkin, mutta olen aina mieheni kanssa ja päävastuu on hänellä aina(se on vain mennyt niin). Koira tottelee arjessa hyvin minuakin ja lenkkeilen mielelläni koiran kanssa kahdestaan. Nyt menen kuitenkin kahdestaan koirakouluun koirani kanssa ja jännitän kauheasti mitä siitä tulee, koska nyt minulla on se täysi vastuu koiran kanssa olemisesta. Lähinnä se, että osaan suhtautua koiraani, kun varmasti jotain perseilee uudessa tilanteessa... haluaa pussailla kaikkia tms. Tarvitsisin vain lisää itsevarmuutta koiran kanssa kahdestaan olemiseen ja sitä lähden koirakoulusta hakemaan, mutta näen jo sen mielessäni kuinka muut tuijottavat minua, kun minulla on heikkona (olen pienikokoinen)naisena tällainen koira hankittuna(koirani 40kg). Tämä on ihan naurettavaa eikö... pelkään eniten muiden tuomitsevia ja arvostelevia katseita, jos en nyt osaakkaan tehdä ihan nappiin kaikkea!
Järjellä, kun ajattelen tiedän, että mitään maata mullistavaa ei voi tapahtua, koska koira ei karkaa tms. Korkeintaan juoksee toisen koiran luo ja alkaa leikkiä, mutta silti:/
Tarvitsisin vain hieman tsemppausta muilta ja ehkä jotain vinkkejä! Lisään vielä, että koirani on ihan mahtava tapaus.. ei siis mitään suurempia ongelmia..joskus vähän vetää hihnassa tai saattaa olla vähän liian riehakas uusia ihmisiä tavatessa, mutta siinäpä se.
Koirakouluun meno jännittää!
1
203
Vastaukset
- Älästressaa
Älä turhaan etukäteen stressaa. Siksihän sinne kouluun mennään, että halutaan oppia. Vastuullistahan se on, jos jotain. Ei siellä kukaan muukaan mikään cesarmillan ole, tai ei varmaan olisi koirakouluun mennytkään. Toki oma koira olisi syytä pystyä pitämään aisoissa, joten pienikokoiselle ihmiselle paras ratkaisu ei välttämättä jättirotu ole, mutta toisaalta niitä jättirotuja ei pidä iso mieskään väkisin hallinnassa. Siksi koulutus onkin tärkeää, että vähinkin voimin pysyy koira hallinnassa, joten on vain hyvä asia, että kouluun menet. Mitään syytä ei siis kieroon katsomiseen ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3077750Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne866041Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733581Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322087Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221936Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951921- 371736
- 611539
- 441504
En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja311450