MP/Skootteri vuokraus Koh Chang

Tiedän että tähän kysymykseen tulee taas kommenttia tyyliin "taasko se Santtu kysyy samoja asiaoita", "etkö osaa vieläkään itse selvittää" yms. mutta siitä huolimatta kysyn "taas".

Eli ensikuussa on edessä taaseen "perinteinen" kevään Thaimaan matka naisystäväni kanssa, matkan alkuosa menee Koh Changilla ja loppuosa sitten Pattayalla.

Olen yksin yhden kerran aikaisemman Changilla käynyt (olisikohan nelisen vuotta sitten), joten saari on jollakin tavalla tuttu. Liikkumiseen vuokrataan tietysti taasen jonkin kaksipyöräinen menopeli. Kyseessähän on saari missä on saaren ympäri kulkevalla päätiellä on paikka paikoin hyvinkin isoja korkeuseroja joten kun kaksi päällä saarella ajetaan, niin olisi kiva löytää jotain hieman isommalla, kuin tuolla 125cc moottorilla kulkevaamenopeliä alle.
Itselläni ei muistikuvia edelliseltä käynniltä, että olisin nähnyt vuokrauspaikkoja missä mitään isompaa ajokalustoa löytyisi, enkä tahdo sellaista netistäkään löytää (yhdessä paikassa näytti jokunen enduro-tyyppinen pyörä sekä isompi Cruiseri olevan, mutta kumpikaan ei oikein innostaisi).

Eli onko jollain tietoa Changilla vuokraamosta missä olisi tarjolla vaikka isompaa scootteria tyyliin Honda Forza, taikka sitten vaikka moottoripyöriä tyyliin Honda CB500X taikka Kawasaki ER6n tai vastaavia 500-600cc pyöriä jotka sopisivat ajoon kyseisellä saarella.

26

682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aviomiess

      Kyllä sulle varmaan tuo Matkailija Jorkka vastaa kun muilta kiireiltään ennättää 😎.

      Uskoisin Sinun saavan vastauksen aiheeseen myös ottamalla yhteyttä siihen Pattayan vuokraamoon, jota muistaakseni kerroit myös työtovereittesi käyttävän.

      • Miksi Pattayalla oleva yksittäinen MP/Skootteri vuokraamo (mihin minulla ei ole edes yhteystietoja olemassa, olen sinne aina kävellyt paikanpäälle ja sitten on katsottu valikoima, valittu ajopeli ja sovittu hinta) olisi kiinnostunut auttamaa minua 250km:n päässä olevan saaren MP/Skootteri vuokrauksessa. Mikä edes takaa että kyseisessä vuokraamossa tietäisivät/tuntisivat Changin tilannetta.'

        Ihan vittuillakseen tuokin vastaus taas oli kirjoitettu. Mikä ongelma on vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen, eikä heti liittää mukaan muita kirjoittajia joilla ei kyseisessä ketjussa ole mitään kirjoituksia ollut. Tai jos mitään oikeaa asiaa aloittajan kysymykseen ei ole, niin miksei voi vain jättää kirjoittamatta.


      • Aviomiess
        santtu_1975X kirjoitti:

        Miksi Pattayalla oleva yksittäinen MP/Skootteri vuokraamo (mihin minulla ei ole edes yhteystietoja olemassa, olen sinne aina kävellyt paikanpäälle ja sitten on katsottu valikoima, valittu ajopeli ja sovittu hinta) olisi kiinnostunut auttamaa minua 250km:n päässä olevan saaren MP/Skootteri vuokrauksessa. Mikä edes takaa että kyseisessä vuokraamossa tietäisivät/tuntisivat Changin tilannetta.'

        Ihan vittuillakseen tuokin vastaus taas oli kirjoitettu. Mikä ongelma on vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen, eikä heti liittää mukaan muita kirjoittajia joilla ei kyseisessä ketjussa ole mitään kirjoituksia ollut. Tai jos mitään oikeaa asiaa aloittajan kysymykseen ei ole, niin miksei voi vain jättää kirjoittamatta.

        Anteeksi Santtu, mutta en tiennyt olevasi kävelyasiakas koska muistan sinun kirjoittaneen toisin.

        Arvelin vain että 250 km lähellä olevilla voi olla kontakti tieto, tuttava tai jopa sama yritys.

        Anteeksi vielä, en osallistu keskusteluihisi ja kokeile itse samaa kun kirjoitan seuraavan moottoripyöräaiheisen, eli pysyttele viripyörämotoristina siellä Maxiskootteri osastolla.


      • OK. Mikäli kyseessä ei ollut "vittuilutarkoituksella" kirjoitettu viesti, niin sitten pyydän tuota äskeistä anteeksi.

        Pattayalla en ole tosiaan koskaan etukäteen mitään pyörävarauksia tehnyt ja muuallakin vain pariin otteeseen (viime Tammikuun reissulla Hua Hinissä, ja yhdella Rayongin reissulla), eli yleensä koitan etsiä 1-3kpl valikoimaltaan hyvältä vaikuttavia vuokraajia kohteesta (jos niitä netistä löytää) ja sitten menen paikanpäälle "kauppoja" hieromaan. Siis silloin kun on tarkoitus ottaa ajoon jotain erikoisempaa kalustoa. Jos otan vain jonkin perus 125-150cc skootterin, niin silloin riittää joku majapaikkaa lähellä oleva vuokra-paikka.


    • asiantravel

      kyllä tuo 125 jaksaa ne mäennyppylät ylittää ihan hyvin 2 päälläkin. se tie ei muuten kierrä saaren ympäri vaikka jotkut kartat niin väittävätkin. on suunnitteilla. käy samalla reissulla ko kood saarella. changilta on lauttayhteys sinne. yllätyt positiivisesti.

      • Changin itä-rannan puolella (mihin isoin osa turismista on keskittynyt) on muistaakseni neljä isoa mäenylitystä joista kaksi on hyvinkin jyrkkää. Ei se ettei kunnossa oleva, uudehko 125cc. skootteri niitä(kin) kaksi päällä nouse, mutta kyllä se jo ihan "työstä" niillä käy ja vauhti putoaa melkein kävelyvauhdiksi).
        Viimeksi Changilla ollessani, kuuden päivän aikana tuli saarella ajettua muistini mukaan joku 600-800km. (vuokraajakin kahdesti katsoi lukemaa, kun skootterin palautin), ja aika lähelle jokaisen asfalttipäällysteisen tien saarella ajoin läpi (ja tiedän että saaren eteläosassa länsi- ja itäpuolen tiet eivät yhdy, vaan tuo päätie kulkee saaren "ympäri" rantoja pitkin, vain hevosenkengän muotoisesti).
        Eli kuten olen jo aikaisemmissakin kirjoituksissa sanonut, niin tykkään Thaimaassa kaksipyöraisellä ajamisesta ja se on minulle paljon muuta(kin) kuin liikkumista paikasta A paikkaan B. Yksin ajaessa nuo 125cc. skooterit vielä ovat ihan hupaisia ajaa (parhaimmillaan silti kaupunki-ympäristössä, ruuhkissa pujoitteluun), mutta oma mielipide niistä on, että kaksi päällä ajaminen, etenkin mäkisillä alueilla ei enään kauhean hauskaa ole.
        Ei siinä mitään, jos isompaa ajopeliä kuin nuo 125-150cc. skootterit, eivät löydy, niin sitten vuokraan sellaisen ja sellaisella ajetaan sitten tuo viikko, mutta jos isompaa joku tietää jostain löytyvän, niin ei muuta kuin vinkkaamaan niistä tahoista.


      • Toisaalta, jos tuota isompaa/mieleisempää ajokalustoa ei saarelta tahdo löytyä, niin uskoisin että tuota Yamahan NMax155 mallia todennäköisesti kyllä löytyy vuokralle (suora kilpailija Hondan erittäin hyvin myyneella PCX-mallille ja tullut myyntiin reilu puolitoista vuotta sitten).
        Ainakin muualla päin Thaimaata edellisillä reissuilla kyseistä mallia on vuokrapaikoissa näkynyt suhteellisen hyvin tarjolla ja muutamaan otteeseen olen sellaisen meinannut ottaakkin vuokralle (tuo kilpailija, Honda PCX kun on ollut oma suosikkini, noista pienemmän luokan ajopeleistä, niin mielenkiintoista olisi kokeilla minkälaisen Yamaha on saanut vastaavasta ajopelistään tehtyä, varmasti paremman, koska PCX:llä alkaa malli-ikää jo olemaan suhteellisen runsaasti), mutta aina olen päätynyt isomman luokan ajopeliin.


      • Ja eilennä sitten tulimme Koh Changille. Olimme hotellilla vasta tuossa klo 17:30 aikoihin joten en jaksanut enään sitten lähes 24h. matkanteon jälkeen käyttää kauheasti aikaa ja vaivaa isomman menopelin etsintään (jotka ovat tosiaan Changilla hieman "kiven alla") joten tuollainen Yamahan 155cc. NMax:n sitä sitten tämän Changin osuuden on ajossa.
        Pattayalta sitten jotain hieman isompaa menopeliä alle, kun sinne asti ensiviikolla pääsemme.


    • thaikuissataas

      MITEN JOKU VOI OLLA NOIN UUSAVUTON NOISSA VUOKRA-ASIOISSA ??? Jätkä ei ole ikinä käynytkään thaikuissa eikä tule sinne koskaan pääsemäänkään sieltä hieakkaharjun hoitolastaan...voit lopetta noi tyhmät kysymyksesi ja antaa tilaa aidoille thaimaan matkailijoille !!!

      • Aviomiess

        Ihan nyt vain näin koska täällä rakennellaan erinäisiä ryhmittymiä, jotka niin viisain ja fiksuin kommentein pilkkaavat toisiaan kuten Neiti 2010 onpilkan mestari, mutta välittömästi herne nenässä kun häntä pilkataan, niin kommenttinani Sinulle joka täällä Thaikuissa taas, voisitko jo hellittää hieman noiden juttujesi kanssa ?


      • No herra/rouva "Thaikuissataas", kerrotko minulle uusavuttomalle sitten miten tuo kyseinen asia minun tulisi Koh Changilla hoitaa, etten olisikaan uusavuton...

        Tiedän edellisen reissuni pohjalta, että skootterivuokraamoita saaren turistikeskittymissä kyllä löytyy runsaastikkin, mutta myös senkin tiedän että niiden kalustona on lähes yksinomaan tuota 125-150cc. skootterikalustoa, joten oletko nyt hyvin ystävällinen ja kerrotko miten löydän ne paikat joilla voisi olla tarjolla muutakin ajokalustoa?
        Tiedän kyllä että yksi vaihtoehto on ottaa taksi alle ja ajaa vuokraamosta toiseen (ellei taksikuskilla oli tietoa asiasta) ja etsiä löytyisikö joltain vuokraajalta. Mutta mielummin tietäisin jo etukäteen minne kannattaa suunnata. Etsintään saattaa muuten kulua pitkäkin tovi.


      • Neiti2010Lomalla

        Mulla ongelma.
        Kirjoitin olevani thaikuissa taas, mutta sitten kirjoitin että et tule pääsemään sinne.
        En siis oikeen tiedä olenko itse siellä vai täällä.
        Taidan antaa tilaa omaan kirjoitukseeni viitaten aidoille thaimaan matkailijoille.


      • Aviomiesshuijaa
        Aviomiess kirjoitti:

        Ihan nyt vain näin koska täällä rakennellaan erinäisiä ryhmittymiä, jotka niin viisain ja fiksuin kommentein pilkkaavat toisiaan kuten Neiti 2010 onpilkan mestari, mutta välittömästi herne nenässä kun häntä pilkataan, niin kommenttinani Sinulle joka täällä Thaikuissa taas, voisitko jo hellittää hieman noiden juttujesi kanssa ?

        Miten tämä aviomieslerppa lataa kuitteja Hua Hinistä???
        Onko todella muuttanut pois Chiang Maista, jossa väitti asuvansa, Hua Hiniin???

        Nyt kyllä äijä huijaa selvästi lukijoita, enpä usko enää sanaakaan mitä kehuu itsestään ja omistuksistaan!
        Selkeästi Suomessa asuva pelle tai sitten on tuon 35NumBallin vaihto-olento!


    • vainpäristimiä

      Sofia Gardenissa oli vuokraamo ainakin ennen, nykytilaa en tunne

    • netistälöytyy

      Tyhmä tuo santtu,katso netistä,googleta,helppoa kuin heinänteko,ei tarvitse täällä koko ajan ruikuttaa tollaista tyhjänpäiväistä...mutta jos on tollainen uusavuton niin...

      • kiinnostunutMYÖS

        niin, esimerkiksi Sofian sivuilla ei kerrota, onko vuokrakalustoa enää. Parhaat vinkit saa matkaajilta tuoreiden kokemusten kera.


      • Noh, näytätkö nyt sitten tuon ylivoimaisen "googletus osaamisesi" ja kerrot minulla sitten nuo vuokrapaikat Koh Changilla joista tuota "vaatimusteni" mukaista vuokrakalustoa löytyy? Olen kyllä nimittäin käyttänyt hetken jos toisenkin asian etsimiseen netistä, löytämättä sopivaa vuokraajaa.
        Mutta kyllähän sinä ystävällisesti varmaan autat minua "uusavutonta", kun en itse onnistu vuokraamoa löytämään.


    • kansalaisopistoonvaan

      Tyhmä...Tyhmempi...SANTTU...mene johonkin kansalaisopiston kurssille...siellä opetetaan tietsikan käyttöä...tziisus mikä TOOPE...

      • Aviomiess

        Santtu on näemmä siirretty meidän ryhmään.


      • Lerpaltasekäy
        Aviomiess kirjoitti:

        Santtu on näemmä siirretty meidän ryhmään.

        Lerppa kirjoittaa ja myös vastaa omaan tekstiinsä. Näinhän se aina sujuu lerpalta.


      • "Tyhmä...Tyhmempi...SANTTU...mene johonkin kansalaisopiston kurssille...siellä opetetaan tietsikan käyttöä...tziisus mikä TOOPE..."

        Nämä kommentit ovat jo todella naurettavia.
        Ei muuta kuin oma osaaminen kehiin ja näyttämään mitä en sitten ole onnistunut löytämään.
        Olen Changin osalta tähän mennessä onnistunut löytämään vain neljä eri vuokrapaikkaa, joilta saa ainakin osittain tietoon mitä kalustoa heillä on vuokrattavana, kolmella näyttäisi olevan pelkkää "125cc osastoa" ja yhdellä tämän lisäksi sitten muutama "dirt bike" sekä Custom pyörä (ja kumpikaan ei ole sellainen mitä itselleni ajoon haluan).
        Näiden tietojen etsintään olen käyttänyt sekä Googlen että Yahoon hakuja, hyvin erilaisilla hakusanoilla sekä käynyt erilaisia ulkolaisia keskusteluketjuja (Thai Visa, Tripadvisor yms.) läpi missä keskustellaan Scootteri/MP vuokrauksesta Koh Changilla. Ja tuossa on tulos.

        Sekä olen suosituimpia turistialueita käynyt läpi Street view sovelluksella, etsien kuvista hieman isompia vuokrapaikkoja, millä sattaisi olla muutakin kalustoa kuin tuota 125cc kalustoa vuokrattatavana. Muutama potenttiaalinen paikka tuotakin kautta on löytynyt (ja näille en onnistu mitään nettisivuja yms. löytämään, joten sitä kautta ei asiaa pääse varmistamaan), vaikka näistä street view kuvista en ole onnistunut isompaa kalustoa löytämään. Kuvien päivitys näyttää olevan vuodelta 2016, joten ihan viimeisintä käsitystä kalustosta ei tuotakaan kautta saa.

        Eli oletko nyt hyvä ja kerrot mitä pitää tehdä toisin että löydän etsimääni, kun tuo kansalaisopisto ei oikein ole vaihtoehto...


    • Thaimaankävijä

      Joo,alkaa nuo santun aloitukset kanssa jo ärsyttämään.Paistaa selvästi läpi että hän elää haavemaailmassaan.

      • Noh, kerrotko sitten minulle sen, mistä tällä Thamaan matkailu - palstalla saa keskustella ja minkälaisia aloituksia tehdä, ettei ne sinun mielestäsi olisi "haavemaailmassa" elämistä?

        Vai ovatko kaikki tällä palstalla kirjoittavat vain "haaveilijoita" ja yksikään suomalainen Thaimaan-matkailija (132 000 matkaa suomesta Thaimaahan vuonna 2016) ei muka kirjoittaisi tällä palstalla.
        Eli vuosittain yli 100 000 Suomalaista käy Thaimaassa, on hyvin luonnollista että osa kyseisistä ihmisistä haluaa kirjoittaa kokemuksistaan matkoillansa taikka, kuten minä haluaa vinkkejä/apuja/mielipiteitä tulevalle Thaimaan matkallensa, helpottamaan tulevaa matkaansa. Eivätkö nämä juuri ole ne syyt miksi näillä keskustelupalstoilla kirjoitellaan, tai ainakin niiden pitäisi olla syy.
        En tajua miksi joku tälläkin palstalla kirjoittaa, mikäli itsellään ei ole mitään kosketuspintaa kyseiseen aiheeseen, toisten ihmiten mollaamista ja heille vittuilua itse on pidä omalta kohdaltani hyvänä syynä kirjoitella. Itselläni ainakin olisi parempaakin tekemistä.

        Noh, vaikuttaa taas, että tämä palsta näyttää taas tasonsa, minua syytetään "huonoksi tietokoneen käyttäjäksi", "uusavuttomaksi", "toopeksi", "haavemaailmassa eläjäksi" ja miksi lie muuksikin (ja huvittavinta näissäkin viestessä on se, että isoin osa niistäkin on kirjoitettu vain ja ainoastaan sen takia että nautitaan kun saadaan palstan kirjoittajia suuttumaan, luotua epä-asiallisia keskusteluketjuja ja viedään keskusteluja ihanmuuhun suuntaan kuin mitä aloituksessa on ollut aiheena). Mutta vain yksi taikka ehkä kaksi viesteistä on edes jollain tavalla koittanut auttaa alkuperäiseen kysymykseeni, kiitos siitä silti heille.

        Noh, taas tästäkin "paskasta" huolimatta jatkan palstalla kirjoittamista ja seuraava lähtö Thaimaahan olisi lennolla AY 141, 16.5.2018 klo 17:30-


      • Aviomiess
        santtu_1975X kirjoitti:

        Noh, kerrotko sitten minulle sen, mistä tällä Thamaan matkailu - palstalla saa keskustella ja minkälaisia aloituksia tehdä, ettei ne sinun mielestäsi olisi "haavemaailmassa" elämistä?

        Vai ovatko kaikki tällä palstalla kirjoittavat vain "haaveilijoita" ja yksikään suomalainen Thaimaan-matkailija (132 000 matkaa suomesta Thaimaahan vuonna 2016) ei muka kirjoittaisi tällä palstalla.
        Eli vuosittain yli 100 000 Suomalaista käy Thaimaassa, on hyvin luonnollista että osa kyseisistä ihmisistä haluaa kirjoittaa kokemuksistaan matkoillansa taikka, kuten minä haluaa vinkkejä/apuja/mielipiteitä tulevalle Thaimaan matkallensa, helpottamaan tulevaa matkaansa. Eivätkö nämä juuri ole ne syyt miksi näillä keskustelupalstoilla kirjoitellaan, tai ainakin niiden pitäisi olla syy.
        En tajua miksi joku tälläkin palstalla kirjoittaa, mikäli itsellään ei ole mitään kosketuspintaa kyseiseen aiheeseen, toisten ihmiten mollaamista ja heille vittuilua itse on pidä omalta kohdaltani hyvänä syynä kirjoitella. Itselläni ainakin olisi parempaakin tekemistä.

        Noh, vaikuttaa taas, että tämä palsta näyttää taas tasonsa, minua syytetään "huonoksi tietokoneen käyttäjäksi", "uusavuttomaksi", "toopeksi", "haavemaailmassa eläjäksi" ja miksi lie muuksikin (ja huvittavinta näissäkin viestessä on se, että isoin osa niistäkin on kirjoitettu vain ja ainoastaan sen takia että nautitaan kun saadaan palstan kirjoittajia suuttumaan, luotua epä-asiallisia keskusteluketjuja ja viedään keskusteluja ihanmuuhun suuntaan kuin mitä aloituksessa on ollut aiheena). Mutta vain yksi taikka ehkä kaksi viesteistä on edes jollain tavalla koittanut auttaa alkuperäiseen kysymykseeni, kiitos siitä silti heille.

        Noh, taas tästäkin "paskasta" huolimatta jatkan palstalla kirjoittamista ja seuraava lähtö Thaimaahan olisi lennolla AY 141, 16.5.2018 klo 17:30-

        Älä Santtu vaivaudu, Lerpattaja saa oravia juuri siitä että vaivaudut.

        Mikavaa matkaa taas Sulle ja tyttöystävällesi, olkaa varovaisia liikenteessä.


      • Lerpantapa
        Aviomiess kirjoitti:

        Älä Santtu vaivaudu, Lerpattaja saa oravia juuri siitä että vaivaudut.

        Mikavaa matkaa taas Sulle ja tyttöystävällesi, olkaa varovaisia liikenteessä.

        Aviomiesslerppa näitä vastauksia rustaa ja sitten "viattomana" myöhemmin vastaa.


      • RehellinentaksariJkl
        Lerpantapa kirjoitti:

        Aviomiesslerppa näitä vastauksia rustaa ja sitten "viattomana" myöhemmin vastaa.

        Minä kyllä yritin kovasti vaihtaa juttuni rehellisiin kertomuksiin ja päätin kerralla hylätä nämä viimeksi käyttämäni nimimerkit: TaksiTeroJkl, Aviomiess, 35NumBall ja lukuisat vanhemmat, vieläpä nuo syvästi rakastamani vitui.ta kertovat ja ainoaksi jättää RehellinetaksariJkl, mutta ei se käynytkään, kuten kuvittelin.
        Tuo paholaismielinen minäni ottaa aina ylivallan ja niinpä joudun taipumaan sen tahtoon, edes psykiatrit eivät ole, ainakaan vielä löytäneet sopivia rauhoittavia lääkkeitä tähän, mutta ehkäpä jonain kauniina päivänä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe