Toyotan hybridien akkuja ei tarvitse uusia koskaan

Auto-Eino

Teksti on vuodelta 2012. Akkuja saa nyt 500 eurolla jos tarvitsisi.

"Priuksen akusto on NiMH-tyyppinen. Sen jännite on 273 volttia ja kapasiteetti 6,5 Ah. Akusto painaa 53 kg. Amerikkalainen Consumer Reports testasi helmikuussa 2011 vuoden 2002.mallista, yli 200 000 mailia (320 000 km) ajettua Priusta ja vertasi sen kulutusta kymmenen vuotta aiemmin tekemäänsä Prius-testiin. Kymmenen vuotta sitten Uuden Priuksen kulutus oli ollut 5,79 l/100 km, kun paljon ajettuna vanha Prius kulutti 5,82 l/100 km, eli käytännössä kulutus oli sama. Lehti päätteli tästä, että akuston toimintakyky oli säilynyt käytännössä samana."

http://www.tuulilasi.fi/kysymykset/hybridiautojen-akut

75

2497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄläValehtele

      Naurakaa meidän suurelle asiantuntijallemme. On siinä meillä asiantuntija tällaisinen teksteineen:

      "Kyllähän ne akut hiipuu, mutta Toyota pitää vielä 45% :a hyvinä akkuina. Ensimmäiset on tietysti tehty paremmin, eihän ihan kirjalla saa mainetta. Nyt kuraa on jo kaikki.

      Aloituksessa oikea tieto.

      • olet.nero

        Etkö edes tiedä, että käynnistysakku on eri juttu kuin ajoakku. Jos käynnistysakku on tyhjä, auto ei liiku mihinkään, sitä käynnistysakkua kun ei voi ajoakusta edes ladata.


      • Ajoakku on käynnistysakku! 12v Akusta tulee ainoastaan herätevirta hybridijärjestelmään jonka johdosta 270v jännitteellä polttomoottori käynnistyy.


      • herätevirta.puuttuu

        Mutta jos 12V akku on on tyhjä niin koko systeemi on seis. Ei herätevirtaa.
        Näin on käynyt useille.


      • Anonyymi

        Sinun mielenterveyttäsi on usein arvuuteltu sinulta. Ajatuksinesi et saat tukea muilta ja huomaat olevasi irtisanottava tai lomautettu ensimmäisten joukossa.

        Oletko koskaan ajatellut miksi?


    • Järjetön.hybrid

      "Uuden Priuksen kulutus oli ollut 5,79 l/100 km, kun paljon ajettuna vanha Prius kulutti 5,82 l/100 km, eli käytännössä kulutus oli sama. "

      Eipä ole mitään järkeä ostaa 35k€ Priusta kun kymppitonnia halvemmalla saa paremman auton joka kuluttaa saman verran.
      Esim Golf 1.0 TSI vie Spritmonitorin todellisen elämän mittausten mukaan 5.6 litraa. Autona Golf pesee priusin selkeästi.

      • ÄläValehtele

        Tuossa kyseessä on 17 vuotta vanha Prius ja Toyotan ensimmäisen sukupolven hybridijärjestelmä. Uusimmalla hybridijärjestelmällä varustetut Priusit kuluttavat 4,2I/100km hybridiajotilassa ajettaessa.

        Kulutus mm. Tuulilasi-lehdessä 1/2018

        Tässäkin 4,2 l/100 km:

        http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/

        ..ja tässä:

        https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detail.aspx?IDTest=5630

        Tässä hybridien kulutus oli kaikkein pienin:

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

        KOVALLA INNOLLA TROLLI KULKEE VALHEESTA VALHEESEEN.


      • Tero.tuhnuttaja

        Auton kulutus on vain murto-osa kokonaiskuluista, mutta yhtä merkittävämpi sekin kun päästöt vaikuttavat autoveroonkin. Kun katselee netistä autojen jälleenmyyntiarvoja on 10 vuotta liikenteessä ollut Prius tuplasti kalliimpi kuin Golf, joka paalataan keskimäärin 10 vuoden ikäisenä ja 196 000 km jälkeen. Siinä vaiheessa Priuksella on vielä vuosia ja kymmeniä tuhansia kilometrejä aikaa paaliin.
        Tämän päivän puutarhakoneella varustetut turbotetut koppakoslat pääsevät tuskin laukeamatta lähellekään aikaisempien mallien kestävyyksiä, mutta ehtivät silti saastuttaa tuplasti enemmän kuin Priukset. Spritmonitoristakin voidaan todeta, että Golfeilla palaa polttoainetta lähes tuplasti Toyotiin verrattuna.


      • TyöntävätValetta
        Tero.tuhnuttaja kirjoitti:

        Auton kulutus on vain murto-osa kokonaiskuluista, mutta yhtä merkittävämpi sekin kun päästöt vaikuttavat autoveroonkin. Kun katselee netistä autojen jälleenmyyntiarvoja on 10 vuotta liikenteessä ollut Prius tuplasti kalliimpi kuin Golf, joka paalataan keskimäärin 10 vuoden ikäisenä ja 196 000 km jälkeen. Siinä vaiheessa Priuksella on vielä vuosia ja kymmeniä tuhansia kilometrejä aikaa paaliin.
        Tämän päivän puutarhakoneella varustetut turbotetut koppakoslat pääsevät tuskin laukeamatta lähellekään aikaisempien mallien kestävyyksiä, mutta ehtivät silti saastuttaa tuplasti enemmän kuin Priukset. Spritmonitoristakin voidaan todeta, että Golfeilla palaa polttoainetta lähes tuplasti Toyotiin verrattuna.

        Hienoa! Jatka samaan malliin näiden valehtelijoiden keskellä. Valehtelijat yrittävät vääntää kaikki Volkswagenin ja Skodan heikkoudet ja viat Toyotan vioiksi. Tässä ketjussa vääntävät kulutus- ja akkuasiat aivan päälaelleen.


      • ei.vilppiautoa

        Ei kai litrisella ruohonleikkurin koneella oleva Golf ole vaihtoehto edes Aygolle?


      • Anonyymi
        Tero.tuhnuttaja kirjoitti:

        Auton kulutus on vain murto-osa kokonaiskuluista, mutta yhtä merkittävämpi sekin kun päästöt vaikuttavat autoveroonkin. Kun katselee netistä autojen jälleenmyyntiarvoja on 10 vuotta liikenteessä ollut Prius tuplasti kalliimpi kuin Golf, joka paalataan keskimäärin 10 vuoden ikäisenä ja 196 000 km jälkeen. Siinä vaiheessa Priuksella on vielä vuosia ja kymmeniä tuhansia kilometrejä aikaa paaliin.
        Tämän päivän puutarhakoneella varustetut turbotetut koppakoslat pääsevät tuskin laukeamatta lähellekään aikaisempien mallien kestävyyksiä, mutta ehtivät silti saastuttaa tuplasti enemmän kuin Priukset. Spritmonitoristakin voidaan todeta, että Golfeilla palaa polttoainetta lähes tuplasti Toyotiin verrattuna.

        Pieni tarkennus: VW TSI 1.0 koneremontti 25 tkm kohdalla, koneen vaihto 50 tkm kohdalla, 2. koneremontti 75 tkm kohdalla ja paaliin 100 tkm kohdalla, Meni hermot ja luotto VW kulkineisiin.


    • Eimyyy

      Eipä noita Priuksia kukaan ostakaan. Ensimmäistäkään uuden mallin Priusta en ole nähnyt.

    • eiNeKujeHuojuuKyllä

      Ostaa nyt 40ke ahdas ja ruma rikkaimuri, että saa säästettyä 0,5-1,5 litraa sadalla bensaa, ei taida olla järjellä mitään tekemistä Toyotasedällä. Samalla rahalla saa lähes samalla kulkevan isomman ja kaikessa paremman auton jota ei tarvitse riiputtaa riimussa ympäri vuoden ja ylläpito on kokonaisuudessaan edullisempaa. Eikä ruostu kuten Toyotat.

      • HalpaJaKuluton

        Koti- ja kauppakeskussähköllä ajettaessa pääsee alle eurolla 100 km. Kyllä siinä säästöä kertyy. Ei ihme että dieselauton sijaan ostetaan lähes veroton ladattava Prius. Autossa ja on ainoastaan 1700 euroa autoveroa ja se on tuon pienen veron vuoksi myös aivan huippuunsa varusteltu. Hurjaan varusteluunsa nähden halpa auto. (Prius Plug-In Hybrid Active).

        Eikä dieselin vuotuisia veroja vähintään 600 euroa.


      • miten.sen.laskee
        HalpaJaKuluton kirjoitti:

        Koti- ja kauppakeskussähköllä ajettaessa pääsee alle eurolla 100 km. Kyllä siinä säästöä kertyy. Ei ihme että dieselauton sijaan ostetaan lähes veroton ladattava Prius. Autossa ja on ainoastaan 1700 euroa autoveroa ja se on tuon pienen veron vuoksi myös aivan huippuunsa varusteltu. Hurjaan varusteluunsa nähden halpa auto. (Prius Plug-In Hybrid Active).

        Eikä dieselin vuotuisia veroja vähintään 600 euroa.

        Autoveroa siinä on vain se 1700 euroa mutta kalliina autona siinä on peräti 7500 euroa ALV:tä. Vastaavan ja jopa paremman suorituskyvyn antavan 30000 euron bensa-auton autovero voi olla 4000 euroa ja ALV silloin 5000 euroa. Suomessa kun autovero lasketaan alvillisesta hinnasta


      • Tuhnuhönö_vittuun
        HalpaJaKuluton kirjoitti:

        Koti- ja kauppakeskussähköllä ajettaessa pääsee alle eurolla 100 km. Kyllä siinä säästöä kertyy. Ei ihme että dieselauton sijaan ostetaan lähes veroton ladattava Prius. Autossa ja on ainoastaan 1700 euroa autoveroa ja se on tuon pienen veron vuoksi myös aivan huippuunsa varusteltu. Hurjaan varusteluunsa nähden halpa auto. (Prius Plug-In Hybrid Active).

        Eikä dieselin vuotuisia veroja vähintään 600 euroa.

        Tästä jouduin poistattamaan viestin jossa minulle lyötiin luu kurkkuun ja nolattiin pahanpäiväisesti. Nyt on konttorin tytötkin jo alkaneet naureskelemaan. Voi vitun vittu kun pitikin mennä mokaamaan.


      • JärkiKäteen
        HalpaJaKuluton kirjoitti:

        Koti- ja kauppakeskussähköllä ajettaessa pääsee alle eurolla 100 km. Kyllä siinä säästöä kertyy. Ei ihme että dieselauton sijaan ostetaan lähes veroton ladattava Prius. Autossa ja on ainoastaan 1700 euroa autoveroa ja se on tuon pienen veron vuoksi myös aivan huippuunsa varusteltu. Hurjaan varusteluunsa nähden halpa auto. (Prius Plug-In Hybrid Active).

        Eikä dieselin vuotuisia veroja vähintään 600 euroa.

        "Koti- ja kauppakeskussähköllä ajettaessa pääsee alle eurolla 100 km. Kyllä siinä säästöä kertyy. Ei ihme että dieselauton sijaan ostetaan lähes veroton ladattava Prius. Autossa ja on ainoastaan 1700 euroa autoveroa ja se on tuon pienen veron vuoksi myös aivan huippuunsa varusteltu. Hurjaan varusteluunsa nähden halpa auto."

        Minua aina jaksaa ihmetyttää ihmisten laskutaito. Maksetaan vaikka 50t€, että saadaan auto, jossa polttoaineenkulutus on 0,2 litraa vähemmän satasella kuin jossakin toisessa.

        Enivei. Ensimmäisen 10 vuoden aikana, auton vuosittainen suurin menoerä on arvonalennus. Jos ajaa aina alle kolmevuotiaalla autolla, kulutuksella ei ole oikeastaan mitään merkitystä, arvonalennus on niin paljon merkittävämpi.

        Jos oikeasti haluaa säästää autoilussa, kannattaa ajaa yli 10 vuotiaalla autolla. Siihen kannattaa tehdä isojakin remontteja ja silti vuosikustannukset pysyy pienempinä kuin uudehkossa autossa.


    • Homma_hallussa

      Onhan niitä joitakin mennyt mutta kennot voidaan vaihtaa helposti yksi kerrallaan. Tuollainen kenno on joko kunnossa tai rikki mutta ehjä ja testattu testattu kenno maksaa ebayssä 30-60€.

    • kauppa.käy

      Maaliskuussa rekisteröitiin huimat 9 uusmallista perus-Priusta ja 3 ladattavaa Priusta.

      • kauppa.käy

        Miten kommentoisit noita uusimpia rekisteröintilukuja?


      • kauppa.käy

        Millaista se itsensä fanittaminen noin käytännössä on?


      • AnnaLinkki

        Missä linkki viralliseen tilastoon?


      • kyllä.löytyy

    • avuton.yksilö

      "Onpas Pentille tärkeää seurata tilastoja joita voi vääntää mielensä mukaisiksi kun tarkoituksenaan on pelkästään solvata Toyotaa."

      Tässä on taas sellainen tilanne ettei tarvitse vääntää yhtään mitn vaan pelkästään kertoa totuus ja Trafin tilastot.
      Priusin myynti on naurettavan ja säälittävän välimaastossa. Hehkuttaa voi mitä vaan talviominaisuuksista mutta kuluttajat kertovat mihin tuollaiset kommentit voi työntää.

      Tojohönö: Tiedät missä Pentti asuua ja tiedät missä hän on töissä. Kannattaisiko anta palaute suoraan Pentille. Mistä mättää kun et pysty ottamaan mitään aloitetta reaalimaailmassa. Pelkäätkö ihmisiä ja henkilökohtaista kontaktia. Kokeile vaikka puhelinterrorismia. Soittele keskellä yötä ja lyö luuri korvaan kun vastataan. Siihen pystyy aivan pelkurikin. Vaikka sinä. Kokeile.

      • ÄläValehtele

      • on.siinä.yksi
        ÄläValehtele kirjoitti:

        Mitkä helvetin Trafin tilastot. Trafi ei ole sellaista vielä julkaissut kuten näkyy:

        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/hybridikayttoiset_henkiloautot

        Älä naurata. Onko yksinkertaisen tiedon etsiminen sinulle noin ylivoimaista. Noilla eväilläkö sinä täällä riehut ja uhoat? Ota silmä käteen ja katso. Avaa tuo maaliskuun Excel-tiedosto, jos sen sentään osaat tehdä. Siellä ne ovat Priuksen luvut.
        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisterointien_merkki-_ja_mallitilastot/vuosi_2018


      • koko.paletti

        tammi helmi maalis
        TOYOTA YHTEENSÄ 1 950 1 256 1 384
        TOYOTA 86 . . .
        TOYOTA AURIS 529 280 306
        TOYOTA AVENSIS 433 242 235
        TOYOTA AYGO 11 7 9
        TOYOTA C-HR 195 172 169
        TOYOTA COROLLA 74 36 31
        TOYOTA LAND CRUISER(150 SERIES) 7 6 1
        TOYOTA PRIUS 4 5 9
        TOYOTA PRIUS PHV 11 8 3
        TOYOTA PRIUS PLUS 5 6 4
        TOYOTA PROACE 23 39 20
        TOYOTA RAV4 164 105 53
        TOYOTA VERSO 10 11 10
        TOYOTA YARIS 250 188 255
        TOYOTA YARIS GRMN 1 1 .
        TOYOTA YARIS HYBRID 233 150 279


      • HirveäJohtoasema
        koko.paletti kirjoitti:

        tammi helmi maalis
        TOYOTA YHTEENSÄ 1 950 1 256 1 384
        TOYOTA 86 . . .
        TOYOTA AURIS 529 280 306
        TOYOTA AVENSIS 433 242 235
        TOYOTA AYGO 11 7 9
        TOYOTA C-HR 195 172 169
        TOYOTA COROLLA 74 36 31
        TOYOTA LAND CRUISER(150 SERIES) 7 6 1
        TOYOTA PRIUS 4 5 9
        TOYOTA PRIUS PHV 11 8 3
        TOYOTA PRIUS PLUS 5 6 4
        TOYOTA PROACE 23 39 20
        TOYOTA RAV4 164 105 53
        TOYOTA VERSO 10 11 10
        TOYOTA YARIS 250 188 255
        TOYOTA YARIS GRMN 1 1 .
        TOYOTA YARIS HYBRID 233 150 279

        Siinähän ne ovat. Alkuvuonna Toyotia on ostettu näköjään kaikkein eniten eli yhteensä 4.590 autoa. Yhteeensä 856 auto enemmän kuin toiseksi eniten rekisteröityä häpeäritsaa.


    • aika.vajaata.osaamista

      Tojohönöjen uho syntyy kyvyttömyydestä ymmärtää tätä maailmaa. He ovat löytäneet yhden trafin sivun ja luulevat että siinä on kaikki tieto. Eivät ymmärrä että trafi julkaisee monella sivulla täydentävää tietoa eri näkökulmista.
      Voi yksinkertaisia.

    • Anonyymi

      Taas pukkaa virheellistä tietoa Toyotan hybridien akuista. Aloituksessa on oikea tieto.

    • Anonyymi

      Toyotan hybridien akkuja ei tarvitse uusia koskaan.

      • Anonyymi

        Totta, ne ruostuu nopeammin kun n akut pettää täysin, eli maksimissaan viisi vuotta.


    • Anonyymi

      Toyotan pilkkaajalle tietoksi tämän ketjun aloitus.

    • Anonyymi

      Paljonko se akku maksaisi asennettuna, ei ole jokaisen Teron hommia.

    • Anonyymi

      Täällä toisessa ketjussa taas Toyotaa pilkkaava trolli valeehtelee akkujen kestosta ja hinnoista.

    • Anonyymi

      Kuten aloitus kertoo niitä ei tarvitse uusia koskaan.

      • Anonyymi

        Tämä on kuitenkin aina hyvin mieluisa ahe sähköautoja vastustaville valehtelijoille.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridien akkuja ei tarvitse uusia koko auton elinikänä. Eikä tehdä niille muutoinkaan mitään.

    • Anonyymi

      Toyotan kori ei kestä kovin pitkään uuden veroisena, joten halkeamista pääsee vettä valumaan akustoon.

    • Anonyymi

      Toyota, kokemuksemme mukaan, kestä kestää ja kestää. Tojo on jo lähes ikiliikkuja. Varaosia ei ole paljon saatavilla kun kukaan ei osta niitä.

      Tojo kestää, kestää ja kestää.

    • Anonyymi

      En usko että Toyotan omat akut kestää edes kolmekymmentävuotta, ehkä vain 25 vuotta ja vain poikkeustapaukissa kestää 50 vuotta.

    • Anonyymi

      Jos ne kestää 20 vuotta niin ne ovat kymmenkertaisesti säästäneet kulutuksen pienuutena uusien akkujen hinnan.

    • Anonyymi

      Hybridin pienen takapenkin alla olevan ajoakun hinta on aivan mitätön.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse,

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nykyisin NiMH-tyyppinen akku, joka on Toyotan hybrideissä on ikuinen.

      • Anonyymi

        Toyota antaa noille ikuisille akuille lisäksi 10 vuoden takuun.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Menepä katsomaan Toyota-liikkeen varaosatiskille niin näet onko kysyntää. Ei ole.
        Älä valehtele. Nyt on Skoda-myynnissä asiat todella huonosti.


    • Anonyymi

      Yksi tapaus miljardista ei muuta totuutta miksikään.

      • Anonyymi

        "Yksi tapaus miljardista ei muuta totuutta miksikään."
        Terolla on vakava suhteuttamishäiriö!
        Toyota ei ole valmistanut koko historiansa aikana miljardia autoa, puhumattakaan hybridejä!
        Miljardin auton valmistaminen 10 miljoonan auton vuosivauhdilla kestäisi 100 vuotta. Yhtiön historiakaan ei ole 100 vuotta vanha.


    • Anonyymi

      Nettiautosta poimittua, autolla ajettu 174 tkm.
      "Nyt olisi paremmin kuin hyvin huollettu Prius myynnissä. Merkkihuollettu. Täydellinen huoltokirja.
      Juuri laitettu tammerautossa uusi hybridiakku (1950€) sekä myös käyttöakku uusittu samalla.
      Seuraava huolto 180tkm kohdilla 300 toyota tammer-autossa teetettynä. sen jälkeen taas pelkkä öljynvaihto huolto."

      • Anonyymi

        Toinen Prius vm 2007 ajettu 205 tkm
        "4 vuotta sitten asennettu uusi hybridiakku!
        Viimeisen 80tkm aikana vaihdettu paljon osia ja kuitteja reilusti yli 5000€ edestä ja auto on juuri huollettu, joten huolettomia kilometrejä on paljon edessä!"
        Halpaa ajoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen Prius vm 2007 ajettu 205 tkm
        "4 vuotta sitten asennettu uusi hybridiakku!
        Viimeisen 80tkm aikana vaihdettu paljon osia ja kuitteja reilusti yli 5000€ edestä ja auto on juuri huollettu, joten huolettomia kilometrejä on paljon edessä!"
        Halpaa ajoa!

        Pistätkö linkit noihin valheitesi lähteisiin.

        Nyt menee Skoda-myymälöissä näköjään todella huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistätkö linkit noihin valheitesi lähteisiin.

        Nyt menee Skoda-myymälöissä näköjään todella huonosti.

        Googleta "Nettiauto Prius ajoakku vaihdettu".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googleta "Nettiauto Prius ajoakku vaihdettu".

        korjaus, hybridiakku vaihdettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korjaus, hybridiakku vaihdettu.

        Jos NiMH akku ei kestä pidempään niin miten Li-Ion akut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korjaus, hybridiakku vaihdettu.

        Jos NiMH akku ei kestä pidempään niin miten Li-Ion akut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos NiMH akku ei kestä pidempään niin miten Li-Ion akut.

        Minulla on 12-vuotias Toyotan hybrididi (Prius) ja akut ovat testerin mukaan aivan uudessa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 12-vuotias Toyotan hybrididi (Prius) ja akut ovat testerin mukaan aivan uudessa kunnossa.

        Paljonko on niitä kilometrejä mittarissa?


    • Anonyymi

      Se on valtava akku tuo Priusakku.

    • Anonyymi

      Akkuja ei todellakaan uusita koskaan.

      • Anonyymi

        Onhan se tämäkin. Myös Toyotan akuista valehdellaan koko ajan.


      • Anonyymi

        NiMH akun latauksen pitäminen heikkenee latauskertojen mukana. Loppujen lopuksi latausta ei ole käytännössä lainkaan. Monelta löytyy kotoa esimerkki. Sähköhammasharjoissa käytetään NiMH akkua ja vaikka se olisi koko ajan latauksessa (vastaa hybridiautokäyttöä) ei mene montaa vuotta kun lataus on niin heikko ettei ehdi pesemään hampaita kun akku tyhjenee.


    • Anonyymi

      Auto menee paaliin ennen kuin akku loppuu eli 300 tkm paikkeilla.

    • Anonyymi

      NiMh akku on hyvä ja luonto kiittää. Tuhlaa erittäin vähän arvokkaita ja harvinaisia maametalleja ja on erittäin pitkäikäinen. Toki kallis valmistaa mutta hyvä ja luotettava.

      • Anonyymi

        Kapasiteetti painoon nähden pieni.


    • Anonyymi

      No voe hitsi. Mulla yli 6000 km keskikulutus merussa 5,2 joka lähes kokonaan tätä lyhyempää nurkka-ajoa. Jos käy jonkun 50-100 km matkan nii jääpi kulutus 4,2-4,3.
      Miten hitossa nui piriukset kuluttaa noin paljo?

      • Anonyymi

        Ajoin Corolla Hybridillä ensimmäiset 6000 km sekalaisessa ajossa keskikulutuksella 3,7 litraa sadalla. Ja tää on faktaa. Miten hitossa noi mersut kuluttaa noin paljon ?


    • Anonyymi

      Prius on huippulaadukas auto. Hankin sellaisen kun lapset itsenäistyvät.

    • Anonyymi

      Akkuja ai tosiaankaan tarvitse koskaan vaihtaa. Jostarvitsisi niin vaihdetaan ainoastaan halpa biallinen elementti.

    • Anonyymi

      Toyotan hybridien akkuja ei tarvitse uusia koskaan

    • Anonyymi

      Akkuja ei tarvitse vaihtaa koskaan.

    • Anonyymi

      Jos hybridi ei vähennä kulutusta uutena, ei se vähennä vanhanakaan.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4657
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      84
      3882
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      144
      3534
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      115
      2625
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      129
      2554
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2151
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2057
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1830
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1707
    10. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1699
    Aihe