Jyväskylän IB kokemuksia, vinkkejä ja pääsykoe

Minne_mä_ees_oon_menossa

Olen hakenut Jyväskylän IB-lukioon ja aattelin kysyä vähän kaikesta. Saa vastata vain osaan jos vaan on infoa.

Pääsykokeista:
a) Minkä takia sinne tarvii laskimen, jos esimerkkikokeessa lukee, ettei sitä saa käyttää?
b) Tarviiko siihen lukiolaskimen. Mistä niitä muuten saa halvalla? Miten ne eroaa normi laskimista?

Yleisesti:
a) Miten se käytännössä eroaa perus lukiosta. (Ottamatta huomioon sitä, että se on englanniksi ja kaks viimeistä vuotta käydään vaan niitä kuutta ainetta)
b) Onko jotain nettisivuja, joilta saa halvalla koulukirjoja/harjoittelumateriaalia/muuta opiskelijaelämään liittyvää mistä olisit halunnut tietää aiemmin?
c) Onko jotain paperihommia tmv mitkä kannattaa hankkia ajoissa?
d) Miten käytän opiskelija-alennuksia ja voivatko IB-opiskelijat käyttää niitä?

Muuta, mitä pitäs tietää? Mulla ei oo vanhempia sisaruksia tai edes läheisiä kavereita, jotka on lukiossa saatika edes kuulleet IB-lukioista et ois hienoo tietää

0

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Ole rohkeampi kuin koskaan

        ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
        Ikävä
        100
        2101
      2. Oulussa puukotettu lasta

        Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
        Perussuomalaiset
        432
        1609
      3. Mitä tekisit jos

        täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
        Ikävä
        91
        1323
      4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

        Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
        Tv-sarjat
        15
        1143
      5. Milloin olet viimeksi nähnyt

        Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
        Ikävä
        74
        1102
      6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

        Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
        Suomalaiset julkkikset
        11
        1065
      7. Ääripersu puukotti taas.

        Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
        Oulu
        180
        1013
      8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

        😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
        Luterilaisuus
        275
        1004
      9. Miten ihmeessä

        on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
        Ikävä
        49
        979
      10. Pelkäätkö että olisin

        Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
        Ikävä
        74
        847
      Aihe