Yleensä ei ole tarvinnut näitä kysellä kun tullut hommattua hattiwatti hattiwattiin vehkeet, mutta nyt meni sormi suuhun.
Olen asentamassa koslaan pikkuisen musavehjettä, 6,5" erillissarja eteen (Sinuslive SL-F165 II Neo13s) pikkubasso taakse. Menin tuossa juuri alkuviikosta tilaamaan bassoksi Hertzin ES F20.5 8" elementin (ilmoitettu tehonkesto 200W jatkuva, 600W piikki), mikä tuollaiseen pieneen kesäautoon saa nyt luvan riittää, varsinkin kun tämä pitäisi toimia hyvinkin pienessä kotelossa.
Aluksi oli ajatus hommata halvalla joku käytetty 2-kanavainen vahvistin bassolle, mutta sitten tuli mieleen että onhan minulla hyllyn perällä jo kolmatta vuotta odottanut käyttöautoon asennusta Ground Zeron GZUA 4135DX (Ilmoitettu anto 4Ω: 4 x 135 W RMS / 2 x 380 W RMS), mutta tässä kohtaa iskikin epävarmuus.
Onko totaalinen Hertzin murha jos sille syöttää tuon toisen kanavaparin sillattuna? Toki vahvistin saa olla isompi mitä elementin ilmoitettu tehonkesto, mutta meneekö nyt överiksi.
Mitä GZ:n manuaalia katsoin, niin siellä oli annettu kyllä kytkentä tyypiksi myös että kytkisi erillissarjan normaalisti vaikka kanavapariin 1-2 ja siihen vielä rinnalle sillattuna subwoofer. Kuulostaa kyllä vähän omituiselta, mutta noin wattien valossa ihan mahdolliselta. Silloin jäisi vain kanavapari 3-4 käyttämättä.
Liian tehokas vahvistin suhteessa tehonkestoon?
Wattipatti
1
709
Vastaukset 1
- joojoo3
tuskin se murha on, säädät vain vahvistinta pienemmälle. jos jotain autohifistä tiedät osaat kyllä säätä kohdilleen ettei murhaa tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4401706Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951136Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63879Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49788- 123753
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10748- 60740
- 39719
- 61707
- 50626
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o36615- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 92556
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48545Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518- 50512