Epäsosiaalisen median seassa kamppailette tä

098765

täällä, miksi?

Ylläpito vain käyttää meitä rahaa ansaitakseen.

18

307

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lacucaracha

No juu, tätä sama asiaa kyselen itseltäni, kun tänne tulen. En osaa vastata, ehkä joku osaa. Yksinäinen en ole, eikä minulla ole muusta ajanvietteestä puutetta eli tekemistä on. Kaipa syynä on vain uteliaisuus siitä, mistä ihmiset suurena joukkona puhuvat ympäri Suomen. Tosiasiassa en tiedä, onko mistään suuresta joukosta edes kysymys, kuitenkin sellaisesta, jossa ryhmän hajonta monilla tekijöillä on suuri ja ikä/ikäryhmä ilmeisesti lähes ainoa yhdistävä tekijä. Onhan siinä kirjoa.

On myös mielenkiintoista katsella ihmiseloa siltä kantilta, että aina joku pyrkii kukkulan kuninkaaksi tai kaipa täällä enemmän naisia on - kuningattareksi, kellokkaaksi. Kun kuolemanjälkeisestä haamuelämästä ei ole varmaa tietoa, olen miettinyt (todella ankarasti), mahtaako sielläkin olla arvokkaampia ja vähemmän arvokkaita kummituksia. Toivottavasti ei ole.

Ihmisten erilaisuus myös kiehtoo kaikkineen ja nämä ihmeelliset luulottelut ja kähinät, jotka syntyvät ilman, että on mitään fyysistä kosketusta tai tarkempaa tieota (näin uskon) vastapuolesta. Katselen tätä kuin akvaariota ja senkin katseleminen on kiehtovaa. Minulla on joskus ollut isohko akvaario kaloineen ja muine tykötarpeineen. Luulen kuitenkin nyt saaneeni riittävän annoksen tämänmuotoisen elämän seuraamista, joten kirjoittaa tuskin enää viitsin. Sattaa olla,että joskus katselen kirjoituksia tai sitten en. Luettavaa on muutenkin niin valtavasti ja muita mielenkiinnon kohteita.

Olen tuttaviani kehoittanut usein katselemaan nettien keskustelupalstoja siinä mielessä, miten avoimia ja toisaalta raadollisia olemme, kun nimeä ei tarvitse ilmoittaa. Se on uskomatonta eikä edes ikä tee ihmisestä armollisempaa eikä kunnianhimottomampaa. Täytyy todeta, että ihminen on aikamoinen peto, eikä se ominaisuus minustakaan poissuljettu ole, tuskin kenestäkään. Tähän seuraamiseen ja kirjoittamiseen menee kuitenkin sen verran paljon kallista aikaa, että haluan sen käyttää muuhun, joten kertokaa toisillenne, miksi tänne tulette. Se on hyvä kysymys, suorastaan erinomainen.

• Osaan.vain.lukea

Minä tulin siksi että olit jo täällä ja sain lukea pitkän kirjoituksesi.
        Kiitos siitä.
        Luen toki muidenkin kirjoituksia. Etenkin riitasointuiset ketjut kiehtovat häränpyllynä kieppuvaa mieltäni.

• Olipa siinä pitkäsanainen yhteenveto kaikesta jurinasta, mitä täältä on saanut lukea lyhyempinä versioina kautta aikojen. Ei mitään uutta ...

Tuon olisi voinut sanoa paljon lyhyemminkin: "haistakaatte paskat, typerykset, sillä minä tunnen olevani niin paljon teidän yläpuolellanne, että häippäsen tästä itseni tasoisten seuraan".

• Pitkäsanainen

≠ pitkä.

• En ole mielestäni koskaan kamppaillut täällä. Välillä poikkean useinkin, välillä saattaa kulua pitkiä aikoja etten käy ollenkaan. Aloitin poikkeamisen kai jo joskus noin 30 vuotta sitten, kun kahvitaukokeskustelut muuttuivat vähemmän kiinnostaviksi työpaikalla ja tauko oli tarpeellinen.

Välillä poikkean vain selaamassa viestiketjua, välillä saatan heittää kommentin tai pari, joskus keskusteluketju saattaa herättää suuremman kiinnostuksen. Muutamat nimimerkit ovat alkaneet tuntua niin tutuilta, että heidän tekstejään voi lukea erityisen kiinnostuneena ja jonkun toisen tekstit voi useimmiten sivuttaa lukematta.

Kiehtovinta lienee se, että täällä keskustelujoukko on todella niin heterogeeninen, että tuskin missään muualla sellaista voisi kohdata. Ainakin osa joukosta jättäisi kommentoimisen, eikä osallistuisi missään paikan päällä käytävään keskusteluun. Täällä ihmiset voivat ”sanoa” ihan mitä tahansa joko pelleillen huvikseen tai tosimielellä.

Voimme aina itse päättää, jatkammeko aktiivista keskustelua, poikkeammeko vain lukemassa tai hylkäämmekö koko palstan. Aurinkoista kevättä kaikille!

• Optimisti-Orvokille-kii-

tokseni, kerroit aika hyvin myöskin minun tyylini käydä joskus joutessani täällä,
        lukea jonkun ihmisen, josta pidän, viestin, joskus harvoin myös jotain kirjoittaen
        kepeästi ja helposti. Lämpenevää kevättä! Mia-Liisa.

• Minun ei tarvitse näytellä poikkeilevaa.
      Tietokoneeni on auki koko-päivän.
      Koska se on tieto-kone.
      Siinä pyörii kaikki, telkkaria myöten.
      Minun puolestani saa tapella, haukkua, kiukutella...
      Ihan niin paljon kun kukin haluaa.
      Tämän-hetkinen tilanne on hyvä.
      Enemmän asiaa kuin onpelu-seuraa.

H.

• Pylykerö

Hyvä ihme Hunkkelu, sitä ommellaan eikä mittää onpelua. Onpeluille on heitetty haaste olla immeisiks. Siis heti kun alakaa kalakattoo toisista niin leimataan dementikoks.
        Suonet anteeks tuon oikasun kun se oli ilimasua, ei persoonoo koskeva.

• Pylykerö kirjoitti:

Hyvä ihme Hunkkelu, sitä ommellaan eikä mittää onpelua. Onpeluille on heitetty haaste olla immeisiks. Siis heti kun alakaa kalakattoo toisista niin leimataan dementikoks.
        Suonet anteeks tuon oikasun kun se oli ilimasua, ei persoonoo koskeva.

Minä syön satunnaisesti myös Kanpelaa.
        Paistan voissa.

H.

• Kinppa-ravinto-loitsija
        hunksz kirjoitti:

Minä syön satunnaisesti myös Kanpelaa.
        Paistan voissa.

H.

Sinulle sopisi klinppi-keitto kahmalo kauhalla.

• ala.arvoista

Tämä on harhoissaan elävien paratiisi, täällä saa luulla ja kuvitella mitä tahansa, heittää santaa toisen silmille vastuuta ottamatta.
      Ja ylläpito kiittää.

• Pylykerö

Elä jatka, heittely on piätetty lopettoo. Jos joku vielä heittelöö, toiset voip uatella hänen olovan dementikko ja yksinään onnetonna.

Hienoo kun on viikonloppu. Ei tarvihe noosta töihin lähtevöö laittamaa matkaa, siivottukkii on.

• ala.arvoista
        Pylykerö kirjoitti:

Elä jatka, heittely on piätetty lopettoo. Jos joku vielä heittelöö, toiset voip uatella hänen olovan dementikko ja yksinään onnetonna.

Hienoo kun on viikonloppu. Ei tarvihe noosta töihin lähtevöö laittamaa matkaa, siivottukkii on.

Totesin palstan tilan, kun aloituksessa ylläpitokin mainittiin.
        Hyvää viikonloppua sinulle!

• maissiiii

Ja voihan pippuri, olen aina kuvitellut, että tämä on sitä sosiaalista meeediaa.
      Mutta epäsosiaalistakos tämä sitten onkin. Nyt meni roknoosit vallan sekaisin.

Ei edes nuo kirjaviisaat oppineetkaan osaa sosiaalista mediaa tarkalleen määritellä, niin oh hyvä että vihdoin ja viimein selkiää, että ainaskin se epäsosiaali on siis tämä palsta.

Tuosta kamppailusta en ole havaintoa tehnyt, muuten olen kunnossa, sielu nyt on aina vähän retuperällä, että ei edes tämä epäsosiaali pysty riepottelemaan.

,Jos tästä kamppailusta joutuu maksamaan, niin keposesti sen teen, ei muuten ole vielä laskuja tullut, ei tule mainoksia, niin en ole voinut niihinään sortua.

Toisaalta, hyvä kun varoitit, jos nyt vaikka tarkkailisin enemmän tätä sosiaaliksi luulemaani, epäsosiaaliksi muuttunutta kamppailupalstaa.

• bessie--

Höpö höpö ja lässyn lässyn.

• Epäsosiaalistakin löytyy kyllä, mutta eihän tämä sentään mitään kamppailua ole. Se ylläpito kyllä voisi saamiensa rahojen vastapainoksi tarjota vähän paremman käyttöliittymän tähän "taisteluun".

• tööttt

Onhan täällä paljon hauskaakin kirjoittelua mikä ei yhtä raadollista viidakon apinoiden elo
      - kolmen pienen apinan patsaan joskus omistin - tarina siitä että kun yksi sulkee silmänsä, yksi korvansa ja kolmas suunsa - kansa voi vapaasti huutaa -- että valtakunnassa todella kaikki hyvin ............... vai onko sittenkään ...... kysyy silti moni.

• Juuu-but-

Mutta kun kaikki syyttelevät ja haukkuvat vain toisiaan,
        niin mitä se yhteiskunnan dilemmoihin auttaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2008
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1468
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1177
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1067
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      867
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      812
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe