Minulle on jo tehty toiseen silmään kaihileikkaus tekomykiö kolme vuotta sitten
.Näkö leikatussa silmässä -0,5-. Nyt on toisen silmän vuoro. Kannattaako leikkauttaa niin että silmät ovat samaa paria. Sitten lukulasilla korjataan näköä
Sitten on toinen vaihtoehto ns. monovision leikkaus. Minun toiseen silmään tulisi -1.5.
Kumpaa mallia suosittelette. Ikää minulla yli 60 vuotta. Mikä olisi paras?
Entä jos monovision leikkauksen jälkeen tulee onglemia voidaanko laseilla korjata?
Kaihileikkaus
Anni5
1
530
Vastaukset
- mitälääkärisanoo
Minulle tehtiin toinen kaihileikkaus viikko sitten.
On vielä vähän "sumua" siinä silmässä. Miten pitkään menee että sumu on poissa?
En tiedä kumpi olisi parempi.
Itse kallistuisin ehkä niin että silmät olisivat samaa paria.
Mitä lääkäri sanoo?
Itse näen lukea nyt ilman silmälaseja, ikää on 69.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä242242Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri281616- 891402
Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle
Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t231385Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä4171072- 1191005
Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha624906Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet
Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa234856kamera hakokylässä
kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!13704- 10690