Onko mahdollista selvittää imuroiko joku koneeltan

Ihmeissään9

Minulla on syytä uskoa, että koneeltani on imuroitu henkilökohtaista tietoa. Miten voin selvittää, onko näin käynyt?

14

924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmeissään9

      Vastatkaa kiltit ihmiset!

      • adcadcaf

        Wireshark on yksi edistyneimmistä verkkoprotokollien analysointiohjelmista, jolla voit seurata ja tallentaa verkkoliikenteen sekä löytää tiedon verkkoon imppaajat. Myös USB:n kautta tapahtuvat.
        https://www.download.fi/verkko/verkon_yllapito/wireshark.cfm
        Salaa kiintolevy niin sieltä ei voi hakea myöskään fyysisesti tietoja. Esim. Windowsiinhan pääsee Bootti-CD:llä tai Bootti-USB:llä helposti ja voi ottaa levykuvan toiselle USB-kiintolevylle sekä vaikkapa deletoida Administrator-salasanan ja saada täydet oikeudet Windowsiin.


    • lsllslskwk

      Palomuuri /virustorjunta logit ja hälyytykset.

    • syyllinenlöytyytäältä

      koneeltani myös imuroidaan. Sähköpostit varastetaan yms.

    • huihirveetä

      TÄÄLLÄ ON HAKKERI!

    • eituunälkä

      51 evästettä palstalle.

    • hmmmmmmmmmmmmmmmmm
    • tuulilleterveiset

      KYLLÄ ON MAHDOLLISTA LÖYTÄÄ SYYLLINEN!

      KÄYTÄ EGGEÄ!!!

      Annoit pirulle pikkusormen mutta veikin koko käden.

      • pelionmenetetty

        Ei kun käytä Chromea, niin menee vielä sinnekin kaikki tiedot ja jos olet Facebookissa niin ei sinulla enää mitään salattavaakaan ole.


    • bea85

      Moi,

      käypä kysymässä IT asiantuntijalta.

    • anniinaj

      Saatan olla myöhässä, mutta kannattaa tosiaan tarkistaa palomuuri/viruksentorjuntaohjelman raportit niin kuin joku tuolla ylempänä mainitsikin.

    • Voihitto

      Voiko cookieta käyttämällä tarkistaa onko imuroitu tai urkittu?? Joskus cookiella omituisia nimiä ja mä olen päätellyt että ne on identifioitu.... Minusta on ikävää jos joku tietää mun historiaa niinkin hyvin

    • TietääköJokuJotain

      Virustorjunnan, kuten F-Secure, käyttöönottoehdoissa firma vaatii asiakkaalta oikeuden kopioida kaiken koneelta, asiakkaalta itselleen. Jos on tuollaisen ohjelmiston käyttöön ottanut, pitäisi kai tietää sitten, saako joku tietoja? Mielestäni Internetillä ei ole juuri mitään tekemistä minkään tietoturvan ja yksityisyyden kanssa.

      • ohjelmat-ei-internet

        Ohjelmat ne tietoihin käsiksi käy. Jätä ohjelmien asennus minimiin. Saatat tälläkin hetkellä jakaa sijaintisi, käyttäjätilejä, nettisivu historian, salasanoja, asetuksia, asennettujen sovelluksien tiedot, tekstiviestit, kameran, kuvat, videot, tiedostot, syötetyn tekstin, sähköpostit, ostoshistorian...

        Jos sinulla on "suoja-/tietoturvaohjelma" laitteella poista se. Jos maksat, maksat turhasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe