Kevät on pitkällä ja laitan kasveja itämään purkkeihin autotalliin. Viimeisten lumien poistuttua koulitsen ne pihan kaunistukseksi.
YRTTITARHA AUTOTALLIIN.
54
832
Vastaukset
Mitä kaikkea laitat, kukkia ja yrttejä?
Minulla on ahkeraliisoja sekä samettikukkia, hyvin ovat itäneet.
Ensi kesänä laiskottelen, voi olla etten laita kasvimaata ollenkaan, aika näyttää.Auringonkukat tulevat 10 vuotiaan palmun ympärille. Palmu talvehti autotallissa. Orvokkeja "pataan pantavaksi". Harkitsen juurikasveja esi-idätykseen.
ansalanka,
Mulla on tuo kasvimaa kanssa harkinnassa, Laitanko paljon mitään. Nuo polvet, kun rupesivat reistaamaan, ei taida muorista enää olla kasvimaalla köykkijäksi.
Kukkia laitan, mulle kävi yksi kevät kanssa niin, mitä Arvo tuolla alenpana sanoi itselleen käyneen, että pupu söi orvokit.arvo.e kirjoitti:
Auringonkukat tulevat 10 vuotiaan palmun ympärille. Palmu talvehti autotallissa. Orvokkeja "pataan pantavaksi". Harkitsen juurikasveja esi-idätykseen.
Minulla on kaksi pasuunakukkaa, talvehtivat tuolla alakerrassa, mutta palmu, en ole koskaan kenenkään pihassa sellaista nähnyt, varmasti komea.
Orvokkeja ilmestyy pihaan moneen paikkaan, sinne minne on siemeniä tippunut, lempikukkiani.
Ehkä kuitenkin laitan persiljaa ja tilliä astioihin kasvamaan, viime kesänä menestyivät niissä paremmin kuin kasvimaalla.eppu2 kirjoitti:
ansalanka,
Mulla on tuo kasvimaa kanssa harkinnassa, Laitanko paljon mitään. Nuo polvet, kun rupesivat reistaamaan, ei taida muorista enää olla kasvimaalla köykkijäksi.
Kukkia laitan, mulle kävi yksi kevät kanssa niin, mitä Arvo tuolla alenpana sanoi itselleen käyneen, että pupu söi orvokit.Joo eppu, viime kesänä ei oikein mikään menestynyt avomaalla, kesäkurpitsa sentään jollakin lailla satoa tuotti, mutta nekin taidan jättää kasvattamatta.
Laskin juuri että ahkeraliisan alkuja on 28 kpl. ja samettikukan lukematon määrä, osan annan sisarelleni.- ö-Öö
eppu2 kirjoitti:
ansalanka,
Kukkia laitan, mulle kävi yksi kevät kanssa niin, mitä Arvo tuolla alenpana sanoi itselleen käyneen, että pupu söi orvokit.Hanki tuoli
Kaikenlaisia jakkaroita olemassa just duunailuhommiin. Meitsillä kävelyjalat tavallaan kunnossa, mutta hokannut, melkoisen paljon tulee käytettyä jotain jakkaraa, ihan vaikka renkaan vaihdossa. Säästää jalkoja ja etenkin selkää.
Ihmetellyt naapurin loispummieläkeläistä. Toinen polvi finaalissa ja toisessa keinonivel. Silti se kyykkii pihalla ja muistaa valitella jalkojaan. Se sen verran itepäinen tapaus, en sille ole jakkaraa ehdottanut, omaypä on jalkansa.
Kaikenlaisia vehkeitä keksitty, voi niitä käyttääkkin. Noin mainiten, mulla kaksikin kävelykeppiä, kaiken varalta. Liukkaalla jo tullut mieleen ottaa tueksi, vaan kun ei ole muistanut ostaa jääpiikkiä. Siis kaikenvaralta, enimmäkseen jalat ok, mutta kun nyrjähtää, menee kipeeks ja hankalaksi ilman.
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Hanki tuoli
Kaikenlaisia jakkaroita olemassa just duunailuhommiin. Meitsillä kävelyjalat tavallaan kunnossa, mutta hokannut, melkoisen paljon tulee käytettyä jotain jakkaraa, ihan vaikka renkaan vaihdossa. Säästää jalkoja ja etenkin selkää.
Ihmetellyt naapurin loispummieläkeläistä. Toinen polvi finaalissa ja toisessa keinonivel. Silti se kyykkii pihalla ja muistaa valitella jalkojaan. Se sen verran itepäinen tapaus, en sille ole jakkaraa ehdottanut, omaypä on jalkansa.
Kaikenlaisia vehkeitä keksitty, voi niitä käyttääkkin. Noin mainiten, mulla kaksikin kävelykeppiä, kaiken varalta. Liukkaalla jo tullut mieleen ottaa tueksi, vaan kun ei ole muistanut ostaa jääpiikkiä. Siis kaikenvaralta, enimmäkseen jalat ok, mutta kun nyrjähtää, menee kipeeks ja hankalaksi ilman.
=DW=Aika matala pitää tuolin olla, jotta istualtaan voi kasvimaata kitkeä.
Mieluummin vaikka jumppapatja, sen päällä makoilee ja kitkee.ö-Öö kirjoitti:
Hanki tuoli
=DW=Kävi tuo jakkara-asia mielessä. Mulla on pari sellaista taitettavaa kangasistuimellista. Aattelin vaan, että kun siihen istuu, miten pääsee ylös.
No pirunmoisella sisulla tietysti.
On mullakin yksi keppi tuolla autossa, jonka vien mökille kesäksi, varoiksi.
Alkujaan se on äiten.
Joskus taannoin, kun loukkasin nilkkani maalla, niin tein pajupuusta ittelleni kepin.- ö-Öö
eppu2 kirjoitti:
Kävi tuo jakkara-asia mielessä. Mulla on pari sellaista taitettavaa kangasistuimellista. Aattelin vaan, että kun siihen istuu, miten pääsee ylös.
No pirunmoisella sisulla tietysti.
On mullakin yksi keppi tuolla autossa, jonka vien mökille kesäksi, varoiksi.
Alkujaan se on äiten.
Joskus taannoin, kun loukkasin nilkkani maalla, niin tein pajupuusta ittelleni kepin.Ideaa...
Käsinojallinen tavallinen puutarhatuoli, metallia, halpa. Sahaa jalat lyhyiksi ja jotenkin pulttaa jalkoihin pari lautaa. Sellaisa tuunaamista, mutta saapi sopivan korkuisen jakkaran käsinojilla. Pikkasen duunia, ei välttämättä kovin hyvän näkööinen. Vaan ainakin uniikki ja toimii hienosti.
=DW= ansalanka kirjoitti:
Aika matala pitää tuolin olla, jotta istualtaan voi kasvimaata kitkeä.
Mieluummin vaikka jumppapatja, sen päällä makoilee ja kitkee.Minulla olisi täällä kaksikin niin matalaa pikkujakkaraa, joitten päällä istuen ylettyisi kitkemään ja harventamaan porkkanapenkkejä, koska yletyn sellaisella istuen leikkaamaan varpaankynsiäkin. 21cm korkeita, kun mittasin.
Ne yksi vanha setä nikkaroi ne aikoinaan lapsilleni, kun olivat pieniä. Aivan tukevia ja hyväkuntoisia vieläkin. Punaisia ja nättejä.Tellukka kirjoitti:
Minulla olisi täällä kaksikin niin matalaa pikkujakkaraa, joitten päällä istuen ylettyisi kitkemään ja harventamaan porkkanapenkkejä, koska yletyn sellaisella istuen leikkaamaan varpaankynsiäkin. 21cm korkeita, kun mittasin.
Ne yksi vanha setä nikkaroi ne aikoinaan lapsilleni, kun olivat pieniä. Aivan tukevia ja hyväkuntoisia vieläkin. Punaisia ja nättejä.Lypsyjakkaratkin olivat aika matalia, liekö meillä tallessa, liottaisi pinttyneet lehmänpaskat pois niin voisi ottaa uusiokäyttöön. Tai mitä suotta liottelemaan, ulkonahan niitä käytetään, haju on jo haihtunut, viimeinen lehmä lähti teurasautoon kolmekymmentä vuotta sitten.
Tellukka kirjoitti:
Minulla olisi täällä kaksikin niin matalaa pikkujakkaraa, joitten päällä istuen ylettyisi kitkemään ja harventamaan porkkanapenkkejä, koska yletyn sellaisella istuen leikkaamaan varpaankynsiäkin. 21cm korkeita, kun mittasin.
Ne yksi vanha setä nikkaroi ne aikoinaan lapsilleni, kun olivat pieniä. Aivan tukevia ja hyväkuntoisia vieläkin. Punaisia ja nättejä.Onhan noita saunajakkaroita puinen ja muovinen ja jalkatuolia.
Kaikenlaisia vanhoja tuoleja, joista vois sahata jalat.
Kyllähän sitä ideoida voisi, mutta saas nähdä, mihin tässä päädytään.- Tai.pölkyllä
eppu2 kirjoitti:
Onhan noita saunajakkaroita puinen ja muovinen ja jalkatuolia.
Kaikenlaisia vanhoja tuoleja, joista vois sahata jalat.
Kyllähän sitä ideoida voisi, mutta saas nähdä, mihin tässä päädytään.Kyllä tyynynkin päällä voi istua kasvimaata itkiessään ja kitkiessään.
Minulla oli vanhassa kodissani sellainen muovinen, tummanvihreä kitkemisjakkara, karhennettu päällinen, ostin sen jostain puutarhaliikkeestä. Käsin mentävä kolo molemmissa päissä, mahtui hyvin käsi, jossa sormikas. Helppo siirtää, kun työ eteni. Lisäksi puolisoni oli ostanut jostain rautakaupasta sellaisia pehmustettuja polvisuojuksia, erinomaisia paikassa, jonne piti mennä polvilleen.
Oikein ihanaa ja iloista taimikevättä kaikille asian harrastajille. Ei ole mitään parempaa ihmisen mielenterveydelle, kuin puuhastelu puutarhassa. :)suvenkorento12 kirjoitti:
Minulla oli vanhassa kodissani sellainen muovinen, tummanvihreä kitkemisjakkara, karhennettu päällinen, ostin sen jostain puutarhaliikkeestä. Käsin mentävä kolo molemmissa päissä, mahtui hyvin käsi, jossa sormikas. Helppo siirtää, kun työ eteni. Lisäksi puolisoni oli ostanut jostain rautakaupasta sellaisia pehmustettuja polvisuojuksia, erinomaisia paikassa, jonne piti mennä polvilleen.
Oikein ihanaa ja iloista taimikevättä kaikille asian harrastajille. Ei ole mitään parempaa ihmisen mielenterveydelle, kuin puuhastelu puutarhassa. :)Kiitos, aurinkoista taimikevättä myös sinulle!
Laskin äsken ahkeraliisani, taimenalkuja on jo 35 kpl. Samettikukantaimet laski serkkuni facebook-kuvastani, sanoi niitä olevan ykskytyheksän :)..suvenkorento12 kirjoitti:
Oikein ihanaa ja iloista taimikevättä kaikille asian harrastajille. Ei ole mitään parempaa ihmisen mielenterveydelle, kuin puuhastelu puutarhassa. :)Ostin taloni 12 v. sitten. Varastosta löytyi mm. matala jakkara, joka on hyvä herukoita poimiessa. Autotalliin ruukkuihin olen kylvänyt kukkasten siemeniä.
Maanantaina tallin edustalla hääräsin paidatta 24 etupihan lämpö.eppu2 kirjoitti:
ansalanka,
Kukkia laitan, mulle kävi yksi kevät kanssa niin, mitä Arvo tuolla alenpana sanoi itselleen käyneen, että pupu söi orvokit.Hei, eppu2 ja muut puutarhaihmiset...
Otin mukaani paikallisesta Lidlin myymälästä esitteen, täällä 19.4. tulee myymälään juuri sellainen puutarhajakkara, joka on tarkoitettu niihin kitkemishommiin. Olisikohan Suomessakin samaan aikaan. Se on lähes samanlainen, jonka jätin va nhan kotini puutarhavajaan. Hinta täällä 11,99 €, aivan erinomainen kapistus.
- ö-Öö
Helppo keino saada juttuseuraa.
Riittävästi kasvilamppuja ja ämmittimiä,autotalliin on hyvä keino päästä juttelemaan kivojen poliisisetien kanssa :D Jostain syystä poliisit löytävät runsaasti pötsykasvattomia nykyaikoina, niitä kiinnostaa kaikenlaiset kasvihuoneet. Kuten myös naapureita. Asialla voi olla jokin yhteys :D
=DW=Tien päällä olen saanut serifit kimppuuni uskomattomistakin syistä. En tupakoi, en myöskään koskaan ole käyttänyt sekoilu aineita. Tosin lapsena muistan koristekasvina olleen unikoita.
- Bengalitikku
Tarkoitat varmaan Huonearaliaa?
Pössyttely on muodikasta, harrastajapiirit laajenevat. Kylpyammekin riittää, jos ei satu omistamaan autotallia :-))
sanoo nimimerkki : "tästä ei ole kokemusta"- Bengalitikku
Olen nähnyt kunnan viljelypläntillä kasvatettavan hamppua. Onko eroa hampulla ja hampulla. Voidaan käyttää vaikka kuiduksi vaatteisiin, saippuaan tai voidaan täyttää piippuja. Miten eroavat. Mielestäni on ihan luvallisiakin viljelijöitä Suomessa. En ole pössäytellyt.
Tuon mainitseman läntin viljelijä katosi toiselle paikkakunnalle. O s t i oman pläntin. - ö-Öö
Bengalitikku kirjoitti:
Olen nähnyt kunnan viljelypläntillä kasvatettavan hamppua. Onko eroa hampulla ja hampulla. Voidaan käyttää vaikka kuiduksi vaatteisiin, saippuaan tai voidaan täyttää piippuja. Miten eroavat. Mielestäni on ihan luvallisiakin viljelijöitä Suomessa. En ole pössäytellyt.
Tuon mainitseman läntin viljelijä katosi toiselle paikkakunnalle. O s t i oman pläntin.Perinteinen hyötykasvi
Aikanaan käytetty paljonkin kaikenlaiseen kankaista köyteen. Kasvaa hyvin, hyvä sato jne. Ongelmia kaks, Vanhat suomessa viljellyt lajikkeet hävinneet. Toinen liittyy jalostukseen, ei osata hyödyntää, kun ei teknologiaa. Tsadin viikissä aika kauan tehty jalostusta, että sopivia lajikkeita löytyy. Alussa aidattu alue ja isot kyltit, että ei ole huumetta. Nykyisin kaikki tietää, se ei ole huuumetta, ei kai aitojakaan. Koetiloja pitkin suomen ja pienimuitoista kasvatustakin on. On myös jalostusta.vaikkapa rakennusteollisuuteen. Homma kuitenkin kovin pientä. Paljon potentiaalia myös energiakasvina. Hamppua voi vaikka syödä.
Samaa kamaahan se pötsykin on. Erona thc-pitoisuus, elikäs se huume. Pötsy jalostettu nimenomaan huumeeksi, muut lajikkeet muita ominaisuuksia silmällä pitäen. Tossa hyötyhampussa ole huumetta joko ollenkaan, tai äärimmäisen vähän.
Mä pitkään seuraillut edistyykö hampun kasvatus suomessa, erittäin monipuolinen ja kiinnostava kasvi, joka vaan jäänyt unholaan.
=DW= - Bengalitikku
Nokkosesta saa myös kuitua. Muistaakseni Porvoossa on ollut joku mimma, joka tehnyt vaatteita kudotusta kankaasta.
Entäs, jos noista tekisi synteesin eli jalostaisi hampkkosen. Bio.Bio.
Kappas.
Teeveellä oli aloitus.
Ja parenpi ajoitus.
-
Muistahan laittaa talliin kasveille tarkoitettu valaistus.
Tavallinen valo ei saa kasveille aikaan vaikuttavia aineita.
Muista myös ilman-vaihto eli tuuletus.
Joillakin virallisesti valvovilla Koirilla on hyvä haju-aisti.
Luonnon Karhu-ryhmiä ei tarvitse pelätä.
H.Kävin aikoinaan Maamieskoulun ja luin opiksi Paasilinnan: Hirttämättömien lurjusten yrttitarha. Näillä mennään.
arvo.e kirjoitti:
Kävin aikoinaan Maamieskoulun ja luin opiksi Paasilinnan: Hirttämättömien lurjusten yrttitarha. Näillä mennään.
Loppu-elämäsi viimeiset kolme maustetta?
Jos et muita enää saisi.
Minä olen jo omani tainnut mainitakin.
Montakin kertaa :)
H.- kolmekovaa
hunksz kirjoitti:
Loppu-elämäsi viimeiset kolme maustetta?
Jos et muita enää saisi.
Minä olen jo omani tainnut mainitakin.
Montakin kertaa :)
H.Chili chili ja chili?
- Onko-puhdas-talli
Lannoitteeksi pakokaasua ja muita myrkkyjä?
Kasvit imevät hyvin herkästi ympäristömyrkkyjä.Ei autotallissa enää autoa pidetä. Siivoan siellä aina keväällä ja siemenistä kasvatan etupäässä kukkien taimia. Tosin pupu voi syödä kukat keväällä muun ruoan puutteessa. Viimeksi isossa padassa olevat orvokit rouskutteli reunoilta, joten vain keskikohta säilyi.
- Bengalitikku
Mun balleriinaomenapuuta ovat puput järsineet. En laittanut muovikiepuraa rungon ympärille ja nyt näyttää tosi häijyltä. Kuukahtaako balleriina?
Onko se kaadettava?
Voitko olla oto Antti Kasvi? arvo.e kirjoitti:
Ei autotallissa enää autoa pidetä. Siivoan siellä aina keväällä ja siemenistä kasvatan etupäässä kukkien taimia. Tosin pupu voi syödä kukat keväällä muun ruoan puutteessa. Viimeksi isossa padassa olevat orvokit rouskutteli reunoilta, joten vain keskikohta säilyi.
Entisessä elämässäni satuin asumaan lähes 30 vuotta ns. "parempien ihmisten omakotialueella". Ei siellä kellään ollut auto tallissa. Autotalli oli täynnä kaikkea muuta mahdollista. Meille rakennettiin katumme ensimmäinen puutarhavaja. Sanoin puolisolleni, että täällähän on kuin "ryssänmaalla" kaikki tarvekalut kenollaan seinää vasten. Niinpä hän suunnitteli ja rakensi hienon puutarhavajan, jossa oli hyllyt seinillä, paikka kaikelle, ja jonne mahtuivat leikkurit, lapiot ja muut kamat. Olin ylpeä hänestä ja vajastamme.
- Bengalitikku
Näin eilen aamulla 4 rusakkoa takametsässä. Kevätkirmailu meneillään.
Minusta ne ovat hauskan oloisia, kun menee ulos, että pelästyisikö tuota naista vai ei. City-pupuja. Aika rohkeita. - Bengalitikku
Ja eihän se mikään Antti ole vaan Arno Kasvi. Olen nähnyt Turun yliopistollises puutarhas hänet ihan elementissäns. Antti Kasvio oli hyvä uimari. Katosi jonnekin.
suvenkorento12 kirjoitti:
Entisessä elämässäni satuin asumaan lähes 30 vuotta ns. "parempien ihmisten omakotialueella". Ei siellä kellään ollut auto tallissa. Autotalli oli täynnä kaikkea muuta mahdollista. Meille rakennettiin katumme ensimmäinen puutarhavaja. Sanoin puolisolleni, että täällähän on kuin "ryssänmaalla" kaikki tarvekalut kenollaan seinää vasten. Niinpä hän suunnitteli ja rakensi hienon puutarhavajan, jossa oli hyllyt seinillä, paikka kaikelle, ja jonne mahtuivat leikkurit, lapiot ja muut kamat. Olin ylpeä hänestä ja vajastamme.
Minullakin on 2 huoneen puutarhavaja. Kuitenkin kovin sekaisin. Järjestys on hyväksi. Silloin löytää helposti etsimänsä. Tavarat mahtuvat paremmin paikoilleen. Kun vielä pesee huoltaa ja teroittaa laitteet käytön jälkeen on mukavampi aloittaa uudet työt.
- kevään.nautiskelija
Minulla on vaan yrttejä itämässä. Laitoin myös vihanneskrassia. Se singahtaa mullasta nopeasti pintaan ja antaa intoa kevään etenemisessä.
Kyllä tämä valon määrä antaa uutta eloa yrttimaan kasvattajallekin. - vihreäpeukku
Kasvihuone oli energia syöppö, sähköä meni sekä keväällä että syksyllä. Lopetin tomaatin viljelyn. Taimien kasvatus onnistuu muutenkin, minulla on kellarikerros, jossa lämpöä on aivan ilmaiseksi. tosin siellä on myös pimeää, mutta ongelman ratkaisu on lediloisteputket, joissa on kylmä valo. Ne eivät paljon vie eneegiaa ja ajastimella saa rytmin valaistukseen. Valon pitää olla noin 30 cm korkeydella kasvin latvasta ja valoa nostetaa kasvun jatkuessa. Kasveista tulee tanakoita. Vähän vaatii järjestetyä, kun pitää lampppuja nostella, mutta onpa siihenkin aina löytynyt ratkaisu.
Bauhaustista löytyi valot, eivät muistaakseni maksaneet kuin pari kymppiä, tällä ketkellä viisi putkea käytössä.- KasvattaakoTaimetkin
Bauhausista voi ostaa taimetkin.
Bauhausissa kasvatetaan myös taimia vai ostaakohan Bauhaus ne valmiiksi kasvatettuina?
Olen kylvänyt siemeniä purkkeihin, ovat jo osa taimella. Ulkoilutan taimia lasitetulla parvekkeella. Eläkel'isellä on aikaa touhta sellaisten asioiden parissa joista tykkää.
Autotallista ulkoilutan taimia tallin edustalla eteläisellä seinustalla. Talon eteläisellä seinustalla on myös viiniköynöksiä kokeiluna. Saa nähdä miten kestävät meidän kylmää ilmastoa. Eläkeläisen aika kuluu kasvien kanssa touhutessa ja mieli pysyy virkeänä.
- RealistiN
Tomaatin siemenet kylvin eilen ruukkuihin, kesäkurpitsat kylvän vasta kuun lopulla, ja muut sitten vasta suoraan avomaalle.
Osan Timoista laitan ämpäreihin ensi viikolla kunhan olen käynyt ostamassa lisää multaa. Syksyllä istutin 180 uutta kukkasipulia ja maan sulettua istutan vielä 100 lisää.
Ostatteko muuten herneet niissä siemenpusseissa? itse olen laittanut aina tavallisia soppaherneitä ja hyvin ovat kasvaneet ja hyviltä maistuneet, eikvätkä ole olleet matosiakaan. - Heikunkeikku
Hyvä idea ripotella taimiruukkuja autotalliin, jos ei autoa tarvitse siellä pitää. Kunnon kukkavalot ja se on siinä.
Hyvänen aika sentään, että sitä oon elämän aikana siemeniä istutellut jos joitakin. Eikä mitään pieniä määriä, vaan reippaalla kädellä. Silloin se oli kannattavaakin, kun muuten olisi saanut ostaa taimimyymälästä vaikka kuinka monta kipaletta niitä ja samanverran noita ja sellaisia ja tällaisia myös.
Toistasataa samettikukkaa, siis koulutettuina. Yhdessä taimessa oli trusas viis-kuus vartta.
Mutta se oli silloin, kun asui omakotitalossa ja oli iso puutarha. Saareenkin vein aimo kasan kukkia.
Tänä keväänä en tällää ainuttakaan siementä multaan. Ostan valmiit taimet ja tökkään isoihin ruukkuihin. Eikä mulla olisi tilaakaan sisällä kasvattaa moisia.
Mutta kivaa puuhaahan se aikanaan oli.
En tiedä, se saattaa olla, että parvekkeelle laitan ruusupapua kämpimään, mutta en oo ihan varma laitanko:) - noohjooh
Kevät pääsi tänä vuonna yllättämään. Koko maaliskuu oli niin saakelin kylmä, että viikonloppuna vasta havahduin - kohtahan ollaan jo huhtikuun puolessa välissä! Enää viisi päivää.
Tomaatit ovat tulollaan, muuta en ole vielä. Mulla on niin huonosti esikasvatustilaa. Kesäkurpitsaa ja kurkkua pitää vielä kasvattaa, muut olkoot.
Linnutkin ovat kaikki tupsahtaneet kerralla. Peipot, punarinnat, töyhtöhyypät, joutsenet ja kurjet. Hirveä meteli ulkona :) Meillä käväisi ensimmäinen peippo jo 27.1., mutta heti perään tuli lunta kunnolla, taisi jäädä alle. Tai otti jalat alleen. Vaiko siivet ylleen. Minä laitan kasvamaan pelkästään salaattia kukkaruukkuun kuistille. Ja salaatinkin laitan siten että valmiin kaupan salaatin juurespaakun pistän multaan. Ja pieni mansikkamaa on viinimarjojen ja vadelmien lisäksi. Siinäpä tarpeeksi kasvimaata kesäkukkien lisäksi. Uudet tulppaanit laitan maahan syksyisin, ja ei muuta
- noohjooh
Tuli tässä mieleen, miten ne itää siellä autotallissa? Mä käytän kylppärin lattialämmitystä hyväkseni idätyksessä, muuten esim. kesäkurpitsasta ei tahdo tulla mitään, lattialämmityksen kanssa itää viikossa.
Vai onko sulla ihan huoneenlämpöinen autotalli?- Bengalitikku
Kuivahtaneesta kurpitsasta voi tehdä vampun.
Talossani on kaukolämpö myös autotallissa. Hämäryys ei haittaa idätyksessä. Kevään edetessä siirrän kasvit ulos etupihan aurinkoon.
- kevään.nautiskelija
Vesikrassit pulpahtivat äkkiä ja nyt ne on jo nelisenttisiä. Basilikat ovat pullahtaneet kanssa ja persiljat. Ihan pieniä ovat. Aivan ihana keli. Aurinko paistaa eikä tuule. Maltoin hetkiseksi sisätilaan ruokatauolle ja levolle.
21 terassillamme. Nautimme kahvit ja totesimme omalla pihalla olevan parempaa, kuin etelässä. Palmun raastoin autotallista ulkoilemaan, joten kahvihetkeen sisältyi palmun katveessa nautiskelu.
- kevään.nautiskelija
Eilen tepastelin tennareissa kaupoilla ja istuskelin parvekkeellani lyhythihaisissa. Viime yönä oli taivaasta satanut valkoista kariketta peittäen maan. Sehän tietää sitä, että tänään on jalat tungettava kumppareihin. Kyllä tämä tästä, kuitenkin.
kevään.nautiskelija kirjoitti:
Eilen tepastelin tennareissa kaupoilla ja istuskelin parvekkeellani lyhythihaisissa. Viime yönä oli taivaasta satanut valkoista kariketta peittäen maan. Sehän tietää sitä, että tänään on jalat tungettava kumppareihin. Kyllä tämä tästä, kuitenkin.
Satanut lumi lähti ja viikonlopuksi tulossa lämpimiä päiviä. Saa Canarialla kalliilla hankitulle rusketukselle korostusta. Mieli ilahtuu kevään rynnistyksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1095804Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453803Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503275Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4632670Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681700- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321363Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541245