ei voi puhdistua kunnolla jos vain kädellä pesee vartalonsa ihon.
iho puhdistuu hyvin vasta pesulapulla
48
1232
Vastaukset
- O-Orvokki
Varsiharja on paras. Lähialueet voi pestä ilman vartta ja selkäpuolelta varren kanssa - ellei ole selän pesijää paikalla.
- Sitten-pesulle
optimisti-orvokki kirjoitti:
Kasvoni ja kainalot pesen usein froteisella pesulapulla.
Saunani huili huoneessa on kuin raakapaneeli seinät. Niihin kun hieroo naamaansa ja kyhnyttää selkää, lähtee sitkeinkin karsta.
- Ihon.suojakerroin
Saunan jälkeen iho puhdis helposti eikä liika ihon hankaaminen ole terveellistä.
- muffffa
Totta on!!
- RealistiN
Pellavafroteinen pesukinnas ja -selänpesin missä toisella puolella on vamppua.
- ei.koskaan.hienhajua
Karkealla sienellä tai harjalla porstaan huolellisesti joka puolelta saunassa kerran viikossa. Jalat pesen perunankuorimakäsineillä, se tuntuu ihanalta. Käytän siis aikaa tähän ihon joka kohdan käsittelyyn, tulee hierontaa samalla. Jälkeenpäin laitan kevyttä voidetta kuiviin kohtiin, kantapäihin vähän rasvaisempaa.
Kainaloiden paikallispesuun on lavuaarin reunalla karhunkielisieni, jota pyhkäisen mäntysuopa- tai saippuapalaan ja hankaan. Kädellä nakellen huuhtelen pesualtaan vedellä.
Muut viikon suihkut ilman pesuainetta, aina kylmä suihku viimeksi. Minä hoidan pesuni hikoilemalla.
T-paita hinkkaa hikisestä ihosta kaiken kakan pois.
Riittää kun vaihdan T-paidan.
Outoa että Silkin-pehmeät kalsaritkin tekevät paljon.
-
Totta kuitenkin on että.
Tulee joskus vähän kynsittyä ihoon sellaisia punaisia naarmuja.
H.- puistattaa
hah hah, pitäisin hyvänä vitsinä ellen olisi nähnyt kuvaa keittiösi liedestä
- ijuhyg
Kyllä porukalla paskaset hommat kun harjalla joutuu jynssäämään!
Eihän sitä tarvitse oikein jynssäämällä jynssätä.
Kyllä vaan niin piristää, kun pyyhältää pestä itsensä harjan kanssa. Tuntee oikein, miten se edistää pintaverenkiertoa.
- wrneri
Ei tarvita edes saippuaa, kuuma vesi riittää. Kaivosmiehet, tms. on sitten asia erikseen;)
Froteisia pesulappuja oli joka kylppärissä jenkeissä asuessani takavuosina. Nyt en tiedä josko olisivat jääneet pois muodista.
Kyllä kasvojen pesu tuntuu miellyttävältä lämpimään veteen dipatulla pesulapulla. Kevyttä kuorintaa ja pintaverenkierron piristystä. Kroppaan taas orvokin jo esittämä luonnonharjaksista tehty varrellinen pesuharja josta varren saa pois on hyvä. Selänpesuun saunassakin oivallinen varsinkin kun on selänpesijä omasta takaa. Elämän pieniä ylellisyyksiä.- kysynn
-onko 60- 7o- täydellisten markkinakurujen oiva kohde - vanhusten haisevuudesta huomautellaan joksenkin ........ täyspainoisesti - varsinkin vajaakuntoisten - sitten seuraavaksi kotien kalusteiden kunto - epätäydellisyys on keskeneräisyyttä - monetkin ovat kuvanneet minunkin liettäni - mitä muuta 50v paljon käytetyltähellalta voi nähdä kuin nuhjuisuutta - useimpia vanhuksia painostetaan muuttamaan pois vanhoista epätäydellisistä kodeistaan - ellei ole valmis lainainottoon ja remontoimaan uusiokuntoon ennen poistumistaan kylän kuvioista - - mun mielestä froteelaput pesuissa voi olla ihan täydellisiä ihobakteeripesiä - naapurikin lahjoitti mulle tervasaippuan - erakkoutta ei hyväksytä kylän kuvioissa - ei liion huoraamista - miksi edes mitään ihokontakteja muihin ihmisiin - pitäis edes kuvitellakaan?
- sinikkalt
nehän pesulaout pannaan koneeseen ihopesun jälkeen.
- homma-hanskassa-
Eikö ne näppylähanskat ole paras pesuvälinen. Laittaa vain hanskat käteen, ja pesee ihan normaalisti. Saippuakaan ei karkaa käsistä, jos sellainen pelko on olemassa.
Ihoaan ei pidä käsitellä rajusti.
Varsinkin vanhemmalla iällä. iho ohenee ja vaurioituu helpommin, kuin nuorilla.
Miedot suihkusaipuat tai pesuvoide riittää hyvin, ellei kovin likaista työtä tee.
Vanheneva iho kuivuu ja liian kovasta jynssäämisestä voi tulla ihon rikkeymiä, joita ei silmällä edes näe.
Iho on ihmisen suurin elin, jolla on monta tehtävää. Kosteusvoide voi olla tarpeen.- hempppavvn
ei tietenkään liian kovaa mutta kädellä sivelemällä ei kunnolla puhdistu eikä pesuaine lähde kaikki pois.
- bessie--
Kukin tavallaan ja omien tarpeidensa sekä mieltymystensä mukaan.
Useimmat meistä päässevät suihkuun koska tahansa. Ei ole järkevää joka kerta asettaa tavoitteeksi, että nyt pitää "puhdistua kunnolla". Etenkin ihmisten joilla on ongelmia jaksamisen kanssa pitäisi muuttaa mahdollisesti jäykkiä ja joustamattomia ajatusmallejaan koskien myös peseytymistä.
Luulen joidenkin ihmisten epäsiisteyden ja ilmiselvän peseytymättömyyden usein johtuvan siitä että he yksinkertaisesti eivät jaksa aloittaa urakkaa johon heidän mielestään kuuluu koko vartalon saippuapesu hankaamalla ja harjaamalla, hiusten shampoopesu kenties parikin kertaa, perusteellinen kuivaksi hinkkaaminen jne..
Jokainen varmaan osaa peseytyä kunnolla ja hankkia juuri niitä tarvikkeita joista pitää ja nauttia omista rituaaleistaan jne.. Läheskään kaikki taas eivät osaa ottaa iloa irti nopeasta ja tehokkaasta toiminnasta, eivät vaikka se usein tuottaisi mielihyvää myös muille kuin itselle.Noin uskoisin minäkin, että tähän ikään mennessä jokainen on oppinut jo peseytymään itse ja pyyhkimään pyllynsä itse ilman erityisiä googlattuja ohjeita.
- hinkatahinkata
Muistan yhden diplomikosmetologin neuvon : Kun varsinkin naisihmisillä on tapana harjata jalkapohjistaan usein kaikki suinkin irtoava kuollut ja puolikuollut iho, hän nimenomaan varoittaa niin tekemästä. Tuollainen hinkkaaminen ei ole terveellistä eikä tarpeellista edes jalkapohjille, saati sitten muulle vartalolle. Hinkkaaminen myös kiihdyttää uuden kuolleen ihan muodostumista, sillä elimistö haluaa pitää tilanteen sellaisena, minkä se parhaimmakseen tuntee.
- molemmille_naurut
eppu2 kirjoitti:
Myös ihon normaali bakteerikanta häiriintyy.
Voi hyvä tavaton:))))))))))))))))))))
"Paksua sarveiskerrosta ohennetaan monin tavoin. Joillekin riittää hankaaminen kylvyn jälkeen karkealla pyyhkeellä. Useimmat turvautuvat santapaperiraspiin tai hohkakiveen. Paksuin sarveiskerros ohentuu nopeimmin varsinaisella jalkahöylällä, jonka terä muistuttaa vanhan "partahöylän" terää. Raspeja, hohkakiveä ja jalkahöyliä myydään apteekeissa ja kemikalioissa. Internetin keskustelupalstoilla jotkut ovat sitä mieltä, että innokas raspaus saa sarveiskerroksen paksuntumaan aikaisempaa nopeammin. Väite pitää osin paikkansa, sillä ihon ärsyttäminen nopeuttaa orvaskeden uusiutumista, joka näkyy sarveismassan lisääntymisenä. Raspin vaikutus on siihen kuitenkin niin vähäinen, ettei raspausta tarvitse vältellä. Sopiva väliaika raspausten välillä on 1–4 viikkoa. Jos kantapäiden hoidossa turvautuu jalkojenhoitajaan, sopiva hoitoväli on 3–6 viikkoa." molemmille_naurut kirjoitti:
Voi hyvä tavaton:))))))))))))))))))))
"Paksua sarveiskerrosta ohennetaan monin tavoin. Joillekin riittää hankaaminen kylvyn jälkeen karkealla pyyhkeellä. Useimmat turvautuvat santapaperiraspiin tai hohkakiveen. Paksuin sarveiskerros ohentuu nopeimmin varsinaisella jalkahöylällä, jonka terä muistuttaa vanhan "partahöylän" terää. Raspeja, hohkakiveä ja jalkahöyliä myydään apteekeissa ja kemikalioissa. Internetin keskustelupalstoilla jotkut ovat sitä mieltä, että innokas raspaus saa sarveiskerroksen paksuntumaan aikaisempaa nopeammin. Väite pitää osin paikkansa, sillä ihon ärsyttäminen nopeuttaa orvaskeden uusiutumista, joka näkyy sarveismassan lisääntymisenä. Raspin vaikutus on siihen kuitenkin niin vähäinen, ettei raspausta tarvitse vältellä. Sopiva väliaika raspausten välillä on 1–4 viikkoa. Jos kantapäiden hoidossa turvautuu jalkojenhoitajaan, sopiva hoitoväli on 3–6 viikkoa."Nauru pidentää ikää sanotaan.
Kovettumat ovatkin asia erikseen, itsekin niitä ohennan, mutta tässä oli kyse ihosta.
Jokaiselle ihmiselle kehittyy oma suojaava bakteerikantansa. Se on myös iholla, jota ei ole syytä hävittää.
Jos on huonokuntoiset jalat tai on diabeetikko, niin jalkojen hoitaja on silloin hyvä valinta.eppu2 kirjoitti:
Nauru pidentää ikää sanotaan.
Kovettumat ovatkin asia erikseen, itsekin niitä ohennan, mutta tässä oli kyse ihosta.
Jokaiselle ihmiselle kehittyy oma suojaava bakteerikantansa. Se on myös iholla, jota ei ole syytä hävittää.
Jos on huonokuntoiset jalat tai on diabeetikko, niin jalkojen hoitaja on silloin hyvä valinta.Sitä ihon omaa suojaavaa bakteerikantaa hävittävät juuri nämä, joista aikaisemmin kirjoitit: """Miedot suihkusaipuat tai pesuvoide riittää hyvin, ..."""
Tellukka kirjoitti:
Sitä ihon omaa suojaavaa bakteerikantaa hävittävät juuri nämä, joista aikaisemmin kirjoitit: """Miedot suihkusaipuat tai pesuvoide riittää hyvin, ..."""
Parempi käyttää mietoja, kun voimakkaita.
Itse käytän päivittäin naama-kädet-kainalot-alakerta, no joskus silloinkin pelkällä vedellä. Kerran, kaksi viikossa suihkusaipuaa, koko vartalolle. en jynssää.
Silloin kun itse olin ihotautien professorin hoidossa, hän sanoi, että jos hän saisi päättää, hän kieltäisi kaikki saippuat.
Pesuun voi käyttää myös kosteusvoidetta.eppu2 kirjoitti:
Parempi käyttää mietoja, kun voimakkaita.
Itse käytän päivittäin naama-kädet-kainalot-alakerta, no joskus silloinkin pelkällä vedellä. Kerran, kaksi viikossa suihkusaipuaa, koko vartalolle. en jynssää.
Silloin kun itse olin ihotautien professorin hoidossa, hän sanoi, että jos hän saisi päättää, hän kieltäisi kaikki saippuat.
Pesuun voi käyttää myös kosteusvoidetta.Kaikesta mitä ihollesi laitat, menee osa verenkiertoosi.
Millä määrittelet "mieto" muuten kuin että putelin päällä lukee niin Muistatkos, kun ennenvanhaan oli hiusshampoota, joka oli nimeltään Hellä Mietonen? Sitten huomattiin, että sehän oikeasti olikin tavallista ärtsympää ainetta ja taidettiin lopettaa.
Miksi kylpyharjalla itsensä peseminen mielletään jynssäämiseksi? Minulla siivoajana on ihan eri käsitys jynssäämisestä, enkä osaa edes kuvitella kenenkään jynssäävän itseään vaikka olisi kuinka likainen.Tellukka kirjoitti:
Kaikesta mitä ihollesi laitat, menee osa verenkiertoosi.
Millä määrittelet "mieto" muuten kuin että putelin päällä lukee niin Muistatkos, kun ennenvanhaan oli hiusshampoota, joka oli nimeltään Hellä Mietonen? Sitten huomattiin, että sehän oikeasti olikin tavallista ärtsympää ainetta ja taidettiin lopettaa.
Miksi kylpyharjalla itsensä peseminen mielletään jynssäämiseksi? Minulla siivoajana on ihan eri käsitys jynssäämisestä, enkä osaa edes kuvitella kenenkään jynssäävän itseään vaikka olisi kuinka likainen.Tulipa mieleen, että eikös joskus käsketty laimentaa hiusshampoot.
Kakarana mitään shampoita edes ollut. Mäntysuopaa ja jotain saippuaa.
Nykyään jo tiedetään enemmän siitäkin, miten mikäkin vaikuttaa.
Kaikkea ei kai kuitenkaan koskaan.
Onneksi terve iho on aika hyvä suoja, sen Sinäkin tiedät, jo ammattisi puolesta.eppu2 kirjoitti:
Tulipa mieleen, että eikös joskus käsketty laimentaa hiusshampoot.
Onneksi terve iho on aika hyvä suoja, sen Sinäkin tiedät, jo ammattisi puolesta.Joo, hengissä tässä ollaan vieläkin vaikka olen 70 vuotta käyttänyt kylpyharjaa.
Muistan, että ennen hiusshampoita meidän tukat pestiin veteen liotetulla pyykkipulverilla. Sunoa se taisi olla. Vielä on hiuksia päässä, ainakin vähän.eppu2 kirjoitti:
Tulipa mieleen, että eikös joskus käsketty laimentaa hiusshampoot.
Onneksi terve iho on aika hyvä suoja, sen Sinäkin tiedät, jo ammattisi puolesta.Nyt, kun sinulla on ikää 60, käsky on edelleen voimassa.
Jee, kyllä olisi ihan hyvä juttu noin toimia, ei vaan tule tehtyä.
Paistaa se aurinko täälläkin.
Mökille olisi hinku, mutta; hanget korkeat nietokset sulaa hitaasti, kun on yöpakkasta vielä.
- putipuhdas
On ollut viimeaikainen muotijutska otsikoissa "Oletko aina ...... väärin"? Miellän tämän ihonpesuruljanssin samaan nippuun. Itse saunon useamman kerran viikossa ja käytän siinä yhteydessä pesuharjaa ja karkeaa pitkää "pesulappua". En tuntisi itseäni puhtaaksi edes saunan jälkeen jollen noita karheuksia käyttäisi.
- jokapäivähinkattava
Olet siis jo hyvinkin oman tarpeettoman itsesihinkkaamisseremonian koukuttama, ihollesi ei jää hetkeäkään aikaa toimia terveydellesi parhaalla tavalla.
- ei_kutise
Tuttavapiiriin kuuluva ihotautilääkäri sanoi että saippuaa ei tarvita kuin korkeintaan hieman intiimialueelle. Suihkusaippuoista hän sanoi "...kele, niiden myynti pitäisi kieltää"
- sinikkalt
no en nyt ihan kyllä tuota usko, olkoon vaikka mikä lääkäri!
sinikkalt kirjoitti:
no en nyt ihan kyllä tuota usko, olkoon vaikka mikä lääkäri!
Katso tuolla ylenpänä eilen kirjoitettu kommenttini klo 15.28 samasta asiasta.
- näinsennä
Saippuaa ei nimenomaan pidä käyttää alapään pesuun.
- sinikkalt
eppu2 kirjoitti:
Katso tuolla ylenpänä eilen kirjoitettu kommenttini klo 15.28 samasta asiasta.
Niin mutta silti olen eri mieltä lääkärin kanssa, ei hekään aina ole oikeassa. Kyllä iho pitää joskus pestä kunnolla, eikä se puhdistu muuten kuin saippuaa välillä.
- Ruskeapallero
Hiekkapuhallus poistaa karstan mukavasti takapuolesta, jos on oikein paljon karvoja ja niihin jää palloja kiinni, niin silloin voi käyttää kosania jolla polttaa karvat palloineen ja siitä tulee mahtavat aromit.
- pikkukuula
Mutta esim. lasikuulapuhallus on parempi!
- onhanniitätapoja
Ehdottomasti!
Itse käytän jalkapohjien kovettumiin Fiskarsin halkaisukirvestä.
Sitten vähän hiomakoneella tasoitusta, rälläkällä lopputasoitus ja jalat voivat taas hyvin.
Hiukseni pesen yleensä lipeävedelläja huuhtelen miedolla suolahappoliuoksella.
Ihon kuivumista vastaan hieron kroppaani jäteöljyä.
Kun vielä lopuksi hieron merisuolaa silmiini, niin lopputulos on oikein freesin näköinen. - pikkuty-mä
onhanniitätapoja kirjoitti:
Ehdottomasti!
Itse käytän jalkapohjien kovettumiin Fiskarsin halkaisukirvestä.
Sitten vähän hiomakoneella tasoitusta, rälläkällä lopputasoitus ja jalat voivat taas hyvin.
Hiukseni pesen yleensä lipeävedelläja huuhtelen miedolla suolahappoliuoksella.
Ihon kuivumista vastaan hieron kroppaani jäteöljyä.
Kun vielä lopuksi hieron merisuolaa silmiini, niin lopputulos on oikein freesin näköinen.Olet näsäviisaine juttuinesi ja hoitokeinoväitteinesi kanssa huomaamattasi ja tietämättäsi osin jopa oikeassa. Et ole varmaan lukenut, koska et oikein lukuihmiseltä vaikuta, ns. muinaisen Rooman kylpylätavoista ja peseytymiskeinoista. Yksi sellainen oli kuitenkin juuri öljyn levittäminen vartalolle ja sen kaapiminen pois likoineen kaikkineen, mitä siinä sitten mukaan tarttuikin, puulastallahan se tehtiin. Öljy toki oli extra- virgin- oliiviöljyä, ei siellä jätemoottoriöljyllä pelattu, se on tullut tavaksi vasta köyhien nykyihmisten aikaan.
Mitenköhän me ollaan selvitty tähän ikään asti ilman pesuohjetta?
Jotkut tosin valittavat kutistuneensa, jotkut ihonsa venyneen ja alkaneen roikkua ... Olisiko tullut pestyä väärässä lämpötilassa.
Miksi meihin ei ole niitattu pesuohjetta heti synnyttyä.- parastaennen2030
Varmaan ihan vaan sattuman kaupalla...ja täällähän kirjoittelemme me vain parhaiten säilyneet...
- vesivettä
kynsit on !
- fhimsf
-tai vesilasia - lasihelmien puhallusta varten - voihan kovettuvaa massaa käyttää vaikka lankapallojen tekoon - vaatii kyllä ilmojen poistoa muottina käytetystä vappupallosta.
. pikkulapsille vaarallista jos kurkkuun kaadetaan esm. Siinä missä kipsijauhoseoksetkin.
Taikataikinoissa. hellämietonen ja lämmin vesi riittää, ei mitään ihon hankaamista tarvita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022196- 1041634
- 821318
- 1211283
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘591059Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601034- 511007
- 36942
- 33814