Kansainvälisesti koko ajan 0,5 sekkaa jäljessä

Mietinnänpaikka

Nyt kissa pöydälle:
Suomalaisten vauhti ihan hukassa WSK:ssa .

Mikä vikana, ettei ammatti-tiimi tarjoa voittajamoottoreita?

Vai mistä ero johtuu.

Vain Puhakka säännöllisesti nopeimpia ja satunnaisesti Valtanen.

Tätä emme voi hyväksyä, että taso on mitä on.

21

2945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smtasoon0

      Jaa, eikös sm-taso ollutkaan niin kova kuin väitettiin?? Suurin osa noista suomalisista kuskeista jotko on nyt Sarnossa on melkein asunut italian kilparadoilla koko talven ja kuitenkin tulos on ettei yksikään heistä päässyt edes finaaliin. Taitaako sittenkin X3-sarjassa olla kovemipia kuskeja kuin sm.ssä?

      • mietteitä

        on pikkasen eri asia 100 kuskia per luokka, tahi x muutma kymmenen.


    • Mietinnänpaikka

      Nyt kiinnostaa, että onko vika koneissa, kaasareissa vai missä? Ei koko ajan kuskista voi johtua 0,5 sekkaa.

      Edes peesissä ei pystytä ajamaan kovaa kiekkaa.

      Jakaako virolaiset paremmin tietoa toisilleen ja siksi ovat valmiimpia kun KV areenat koittavat?

    • Mietinnänpaikka

      Vain puhakka ajoi kärkivauhtia.

      Muut suomalaiset olivat käytännössä turisteja.

      Kovia kuskeja on Ruotsista, Tanskasta, Virosta jne.

      Suomen taso laahaa nyt perässä.

      Selittelyt "teki hyvän nousun" ei mieltä lämmitä kun nousu on helppo tehdä paikalta 34 paikalle 22.. jne jne..

    • tässälääke

      Eipä nuo kuskit ihan turistejakaan ole. Suurin osa mukana olevista on nyt ekaa vuotta. Vauhtia on pätkittäin heilläkin hyvää, kokemus ja kovuus puuttuu vielä.
      Asennemuutosta tarvitaan, tuomariston pitäisi sallia suomessakin todella paljon kovempaa, rajumpaa ajoa, eikä miettiä noita sanktioista. Suomessa opitaan vain jonossa ajelua.
      Ei pidä miettiä mitä suomi24 vanhemmat, kuskien sukulaiset kirjoittelee, Turha kuunnella vanhempien jupinoita ja valituksia.
      Asennekasvatusta kuskeille.

      • Katsomoonmars

        Verstappenkin taas näytti, mihin kartingissa opitulla härskillä koheltamisella pääsee.


      • LapsetHarrastaa

        Olkoon sitten se SM sarja se "rajumman menon" ajopaikka. Ei harrastesarjat.

        Loppuu tavallisilta vanhemmilta kiinnostus rahoittaa lasten harrastusta, jos joka lähdössä löytyy joku "rajumman menon" kuski ja hänen vanhemmillaan kolarikustannukset kuuluu kilpailuun.

        Kyllä, tämä laji tarvitsee ihan tavallisiakin harrastajia joilla lajiin kiinnostusta.


    • emyksi

      Mukavaa harrastamistahan tämä on eikä kelloon pidä niin tarkkaan tuijottaa. Pääasia että vanhemmat itse ovat tyytyväisiä jälkikasvunsa suorituksiin. Ei kai se keltään pois ole missä lomailee, työstähän tässä ei ole kysymys.

      • 67587568

        Samaa mieltä , eniten täällä huutaa kotikatsomo , joka ei pääse sieltä pois


    • katseetuuteennousuun

      Täysin samaa mieltä. Toivon, että menneen kesän tapahtumat on menneitä ja nyt suunnataan katseet tulevaan kauteen.
      Ja siksitoiseksi kokeneimmille kuskkeille tulee niitä ajovirheitä harvemmin. Harrastesarjoissahan ne pahimmat joukkokolarit ajetaan.
      On myös turha vetää tähän Järvilehtoakaan, Syyt siihen tapahtumaan löytyi rataolosuhteista ja AKKn radan turva tarkastajasta, miksi myöntää kilpailulupaa.

    • dsdrsfyutg

      Se että ollaan tutustumassa tai ekaa vuotta ulkomailla ei käy selitykseksi!
      Ekaa vuotta siellä on moni muukin ja ajaa silti kärjessä.
      Joko vauhti riittää tai sitten ei.
      Kovat kuskit on heti kärjen tuntumassa kun vaihtavat luokkaa tai sarjaa.

      • manimaninou

        Ken heti käressä? Minulle ei tule yhtään nykykuskis mieleen, ken olis löytynyt 10 joukosta finaalissa. kyllä kokemus on se mill sinne mennään.


    • 65295416h6

      kärkitiimien tallipaikkoja ei riitä kaikille niinku ei riitä isoissakaan formuloissa. tuntuu myös siltä, että kisoihin vaan mennään ja luullaan, että se riittää, kun oikeasti junnut tarttis kunnon ajoleiritystä, että se ajo tulis selkärankasta ja olis sitä kokemusta (10testipäivää yhtä kisapäivää kohden). usein myös kalustona on joku vähemmän menestynyt runkomerkki, jota sitten perustellaan sillä kun on niin hienoa hakee säätöjä ja sitä kautta saada sitä vauhtia ja laatuaikaa junnun kans. toisin sanoen tavoitteet ja panostukset eivät ole sillä tasolla, että menestystä voisi edes tulla.

    • NikoRo

      Hullut sammakot on kyl paras esimerkki, ku kirjotetaan että hienosti parantaneet läpi kisan... eli ollaan enää toiseksi viimeisiä :)

      Kauheet rahnat kehiin että pääsee ajamaan juurooppaan ja sitten siellä harrastetaan harrastelutiimissä.

    • Mixeikukaantajuu

      Melkosen hintavia on noi tallien huippuvälineet harrastella, ihan totta tarvii myös myös treenatakin noilla radoilla. Mikäli kuvittelee hakevansa sitä huipputulosta pitkältä viikonloppulta talvella jossain pohjosen jääradalla ei vain riitä ei, vaikkakin kivaahan se voi olla sekin . Kuitenkin siellä pistetään raha ihan täysin hukkaan, olisihan se ollut paljon hyödyllisempää antaa vaikka noille vähäsen matka-avustusta. Miks AKK ja lajipäällikkö ei järjestä enää minkäänmoisia ajoleirejä vaikka nyt sitten siellä Sarnossa, missä vedetään useampikin kisa nyt keväällä.

    • entinenrikas

      Huipputeamit, huippukalusto, (huippukuljettajat). Kustannukset okj- ja ok-luokissa 10.000,- €/kisa harjoiutukset pari tonnia /päivä päälle. Ja harjoituspäiviä pitää olla paljon. Kun Suomesta lähetetään kotimaan kärkikuski todella paksun lompakon kanssa Italiaan puoleksi vuodeksi kerrallaan, niin alkaa menestystä löytyä. Vaan mistä maksajat? Maailmalla kyllä kehittyy, vaikka ei kärjessä ajaisikaan. Kannattaa käydä vaikka "joresta", jos ei kuvittele pääsevänsä palkintopallille.

    • Ggyjpkhho

      Just näin. Pistätte 150 000 Ricky Flynnille pohjakassaksi niin alkaa kv-vauhti löytyä jos on ranteita.

    • 23242345

      Ainakin seppänen oli aika kova ekassa wsk kisassa sarnossa ja toisessakin aikaajon 14

    • Jdjdijjd

      Kausi vasta alussa. Kyllä niitä sijoituksia tulee kauden edetessä, älkäähän huolestuko. Ainut huolestuttava asia on suomen okj kuskien vähäinen määrä em karkeloissa.

    • Kuhanvaankattelin

      Ihan kivasti tuolla en kisoissa tuntuu osalla kulkevan. Ei kannata heti kusta housuun jos suuren hyväntekeväisyys sarjan kuljettajilla ei kv kisoissa kulje!!!

    • Olenrobotti

      Vitun väliä. Antakaa harrastaa ja keskittykää omaan tekemiseenne saatanan kateelliset pellet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      264
      4626
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2807
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1761
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1624
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1503
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      59
      1370
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1262
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1139
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      212
      1138
    Aihe