Kansainvälisesti koko ajan 0,5 sekkaa jäljessä

Nyt kissa pöydälle:
Suomalaisten vauhti ihan hukassa WSK:ssa .

Mikä vikana, ettei ammatti-tiimi tarjoa voittajamoottoreita?

Vai mistä ero johtuu.

Vain Puhakka säännöllisesti nopeimpia ja satunnaisesti Valtanen.

Tätä emme voi hyväksyä, että taso on mitä on.
Ilmoita

Jaa, eikös sm-taso ollutkaan niin kova kuin väitettiin?? Suurin osa noista suomalisista kuskeista jotko on nyt Sarnossa on melkein asunut italian kilparadoilla koko talven ja kuitenkin tulos on ettei yksikään heistä päässyt edes finaaliin. Taitaako sittenkin X3-sarjassa olla kovemipia kuskeja kuin sm.ssä?
1 VASTAUS:
on pikkasen eri asia 100 kuskia per luokka, tahi x muutma kymmenen.
+Lisää kommentti
Nyt kiinnostaa, että onko vika koneissa, kaasareissa vai missä? Ei koko ajan kuskista voi johtua 0,5 sekkaa.

Edes peesissä ei pystytä ajamaan kovaa kiekkaa.

Jakaako virolaiset paremmin tietoa toisilleen ja siksi ovat valmiimpia kun KV areenat koittavat?
Ilmoita
Vain puhakka ajoi kärkivauhtia.

Muut suomalaiset olivat käytännössä turisteja.

Kovia kuskeja on Ruotsista, Tanskasta, Virosta jne.

Suomen taso laahaa nyt perässä.

Selittelyt "teki hyvän nousun" ei mieltä lämmitä kun nousu on helppo tehdä paikalta 34 paikalle 22.. jne jne..
Ilmoita
Eipä nuo kuskit ihan turistejakaan ole. Suurin osa mukana olevista on nyt ekaa vuotta. Vauhtia on pätkittäin heilläkin hyvää, kokemus ja kovuus puuttuu vielä.
Asennemuutosta tarvitaan, tuomariston pitäisi sallia suomessakin todella paljon kovempaa, rajumpaa ajoa, eikä miettiä noita sanktioista. Suomessa opitaan vain jonossa ajelua.
Ei pidä miettiä mitä suomi24 vanhemmat, kuskien sukulaiset kirjoittelee, Turha kuunnella vanhempien jupinoita ja valituksia.
Asennekasvatusta kuskeille.
2 VASTAUSTA:
Verstappenkin taas näytti, mihin kartingissa opitulla härskillä koheltamisella pääsee.
Olkoon sitten se SM sarja se "rajumman menon" ajopaikka. Ei harrastesarjat.

Loppuu tavallisilta vanhemmilta kiinnostus rahoittaa lasten harrastusta, jos joka lähdössä löytyy joku "rajumman menon" kuski ja hänen vanhemmillaan kolarikustannukset kuuluu kilpailuun.

Kyllä, tämä laji tarvitsee ihan tavallisiakin harrastajia joilla lajiin kiinnostusta.
+Lisää kommentti
Mukavaa harrastamistahan tämä on eikä kelloon pidä niin tarkkaan tuijottaa. Pääasia että vanhemmat itse ovat tyytyväisiä jälkikasvunsa suorituksiin. Ei kai se keltään pois ole missä lomailee, työstähän tässä ei ole kysymys.
1 VASTAUS:
Samaa mieltä , eniten täällä huutaa kotikatsomo , joka ei pääse sieltä pois
+Lisää kommentti
Täysin samaa mieltä. Toivon, että menneen kesän tapahtumat on menneitä ja nyt suunnataan katseet tulevaan kauteen.
Ja siksitoiseksi kokeneimmille kuskkeille tulee niitä ajovirheitä harvemmin. Harrastesarjoissahan ne pahimmat joukkokolarit ajetaan.
On myös turha vetää tähän Järvilehtoakaan, Syyt siihen tapahtumaan löytyi rataolosuhteista ja AKKn radan turva tarkastajasta, miksi myöntää kilpailulupaa.
Ilmoita
Se että ollaan tutustumassa tai ekaa vuotta ulkomailla ei käy selitykseksi!
Ekaa vuotta siellä on moni muukin ja ajaa silti kärjessä.
Joko vauhti riittää tai sitten ei.
Kovat kuskit on heti kärjen tuntumassa kun vaihtavat luokkaa tai sarjaa.
1 VASTAUS:
Ken heti käressä? Minulle ei tule yhtään nykykuskis mieleen, ken olis löytynyt 10 joukosta finaalissa. kyllä kokemus on se mill sinne mennään.
+Lisää kommentti
kärkitiimien tallipaikkoja ei riitä kaikille niinku ei riitä isoissakaan formuloissa. tuntuu myös siltä, että kisoihin vaan mennään ja luullaan, että se riittää, kun oikeasti junnut tarttis kunnon ajoleiritystä, että se ajo tulis selkärankasta ja olis sitä kokemusta (10testipäivää yhtä kisapäivää kohden). usein myös kalustona on joku vähemmän menestynyt runkomerkki, jota sitten perustellaan sillä kun on niin hienoa hakee säätöjä ja sitä kautta saada sitä vauhtia ja laatuaikaa junnun kans. toisin sanoen tavoitteet ja panostukset eivät ole sillä tasolla, että menestystä voisi edes tulla.
Ilmoita
Hullut sammakot on kyl paras esimerkki, ku kirjotetaan että hienosti parantaneet läpi kisan... eli ollaan enää toiseksi viimeisiä :)

Kauheet rahnat kehiin että pääsee ajamaan juurooppaan ja sitten siellä harrastetaan harrastelutiimissä.
Ilmoita
Melkosen hintavia on noi tallien huippuvälineet harrastella, ihan totta tarvii myös myös treenatakin noilla radoilla. Mikäli kuvittelee hakevansa sitä huipputulosta pitkältä viikonloppulta talvella jossain pohjosen jääradalla ei vain riitä ei, vaikkakin kivaahan se voi olla sekin . Kuitenkin siellä pistetään raha ihan täysin hukkaan, olisihan se ollut paljon hyödyllisempää antaa vaikka noille vähäsen matka-avustusta. Miks AKK ja lajipäällikkö ei järjestä enää minkäänmoisia ajoleirejä vaikka nyt sitten siellä Sarnossa, missä vedetään useampikin kisa nyt keväällä.
Ilmoita
Huipputeamit, huippukalusto, (huippukuljettajat). Kustannukset okj- ja ok-luokissa 10.000,- €/kisa + harjoiutukset pari tonnia /päivä päälle. Ja harjoituspäiviä pitää olla paljon. Kun Suomesta lähetetään kotimaan kärkikuski todella paksun lompakon kanssa Italiaan puoleksi vuodeksi kerrallaan, niin alkaa menestystä löytyä. Vaan mistä maksajat? Maailmalla kyllä kehittyy, vaikka ei kärjessä ajaisikaan. Kannattaa käydä vaikka "joresta", jos ei kuvittele pääsevänsä palkintopallille.
Ilmoita
Just näin. Pistätte 150 000 Ricky Flynnille pohjakassaksi niin alkaa kv-vauhti löytyä jos on ranteita.
Ilmoita
Ainakin seppänen oli aika kova ekassa wsk kisassa sarnossa ja toisessakin aikaajon 14
Ilmoita
Kausi vasta alussa. Kyllä niitä sijoituksia tulee kauden edetessä, älkäähän huolestuko. Ainut huolestuttava asia on suomen okj kuskien vähäinen määrä em karkeloissa.
Ilmoita
Ihan kivasti tuolla en kisoissa tuntuu osalla kulkevan. Ei kannata heti kusta housuun jos suuren hyväntekeväisyys sarjan kuljettajilla ei kv kisoissa kulje!!!
Ilmoita
Vitun väliä. Antakaa harrastaa ja keskittykää omaan tekemiseenne saatanan kateelliset pellet.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kansainvälisesti koko ajan 0,5 sekkaa jäljessä

Nyt kissa pöydälle:
Suomalaisten vauhti ihan hukassa WSK:ssa .

Mikä vikana, ettei ammatti-tiimi tarjoa voittajamoottoreita?

Vai mistä ero johtuu.

Vain Puhakka säännöllisesti nopeimpia ja satunnaisesti Valtanen.

Tätä emme voi hyväksyä, että taso on mitä on.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta