Topfield ongelma.

sjpi

Topfield 1400 Hd. 3 vuotta vanha. Kuva pikselöityy ja kaatuu aika ajoin .Katson telkkua boksin kautta, ja tallennuksessa ilmeni tuo vika. Boksihan tallentaa suoraan antennipistokkeesta, joten telkku ok
Muutamia vuosia sitten kyselin huollosta tätä samaa vikaa toisesta topikasta, ja siellä sanoivat sen olevan yleinen vika, ja yleensä se on sama konkka, mikä pitää vaihtaa. Onko tuttu vika?

8

2593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doc.c

      Tuo konkkavika on käsittääkseni vanhempien ja vielä ehkä 2400-sarjan koneissa. Näistä 1400:sista ei sitä ole kuulunut kait ollenkaan.

      Joskus on käynyt niin, että kun boxi starttaa ajoituksella ja heti alkaa tallentamaan 4 kanavaa 2:lta kanavanipulta, niin jollakin kanavalla voi olla häikkää 2-3*vuodessa. Esiintynyt "heikommilla" kanavilla Foxilla tai Natilla ( DNA Hki ).

      Jos laite on vuosikausia kiinni virroissa, niin kaikki boxit tuntuvat joskus kärsivän.

      Jos tuo vaan jatkuu, niin palauttaisin tehdasasetukset ja virittäisin laitteen uudestaan ( tallenna ensin asetukset ).
      ***

      Ensimmäisessä 1400:ssa oli Topparin mukaan emolevyssä vika. Se oli uudesta asti. Heillä ei silloin ollut uutta emolevyä, niin sain uuden koneen.

      • sjpi

        Mulla tuo vika ilmenee vasta, kun boksi on ollut päällä jo muutaman tunnin eli vaikuttaako lämpeneminen joko emolevyyn tai virtalähteeseen. Onko tietoa, selviääkö nuo viat huollossa, jos sen vie sen sinne kylmiltään.


      • doc.c
        sjpi kirjoitti:

        Mulla tuo vika ilmenee vasta, kun boksi on ollut päällä jo muutaman tunnin eli vaikuttaako lämpeneminen joko emolevyyn tai virtalähteeseen. Onko tietoa, selviääkö nuo viat huollossa, jos sen vie sen sinne kylmiltään.

        Tuo aikaviive viittaisi vahvasti liikalämpöön ja se taas voi vaikuttaa kaikkeen.

        Olethan tarkistanut, että laitteen takapuolella oleva tuuletin toimii. Tuulettimessa ei ole termariohjausta eli puhaltaa aina, kun laite on tallennus-/toistotilassa. Lapoja on hankala nähdä paitsi sammuttaessa/startatessa. Levyn hurinankin voi sekottaa tuulettimen ääneen.

        Jos puhallin toimii, niin ehkä jokin osa tai kontakti kuumenee liikaa.
        Jos minun laite tekisi noin ja puhallin pyörii, niin ottaisin kopan auki ( ei takuuta enää ) ja kokeilisin ilman sitä ja ehkä vielä erillinen tuuletin puhaltamaan koneistoa päin.
        Älä missään tapauksessa kuvittele, että suosittelen sitä sinulle.

        Hankala lämpövikaa on paikallistaa mittareilla ilman tarkkoja specsejä.
        Topparin asianmukaisia huoltoja on muuallakin kuin mitä Batpower kertoo. Esim. Helsingissä näyttäisi olevan toiminnassa http://huolto.fintop.fi/


      • sjpi

        Palautin tehdasasetukset ja vika hävisi toistaiseksi. Se oli kanava 4:lla eli tuo sanomasi "heikko kanava" pitänee paikkansa .Mitähän tuo "heikko" tarkoittaa
        Telialla oli myös jotain häikkää tuona iltana J:kylässä. Onko tietoa , voiko häiriö mobili-ja kaapeliverkossa vaikuttaa samanaikaisesti. Nehän ovat eri verkkoja, mutta kysynpä silti.

        Ei ollut tietoa, kummasta viasta paikallinen f-yhteisö puhui.


      • Fintop_on_jo_historiaa
        doc.c kirjoitti:

        Tuo aikaviive viittaisi vahvasti liikalämpöön ja se taas voi vaikuttaa kaikkeen.

        Olethan tarkistanut, että laitteen takapuolella oleva tuuletin toimii. Tuulettimessa ei ole termariohjausta eli puhaltaa aina, kun laite on tallennus-/toistotilassa. Lapoja on hankala nähdä paitsi sammuttaessa/startatessa. Levyn hurinankin voi sekottaa tuulettimen ääneen.

        Jos puhallin toimii, niin ehkä jokin osa tai kontakti kuumenee liikaa.
        Jos minun laite tekisi noin ja puhallin pyörii, niin ottaisin kopan auki ( ei takuuta enää ) ja kokeilisin ilman sitä ja ehkä vielä erillinen tuuletin puhaltamaan koneistoa päin.
        Älä missään tapauksessa kuvittele, että suosittelen sitä sinulle.

        Hankala lämpövikaa on paikallistaa mittareilla ilman tarkkoja specsejä.
        Topparin asianmukaisia huoltoja on muuallakin kuin mitä Batpower kertoo. Esim. Helsingissä näyttäisi olevan toiminnassa http://huolto.fintop.fi/

        Fintop teki konkurssin puoli vuotta sitten, joten tuskin sen huoltokaan on enää toiminnassa? Batpower on ilmeisesti unohtanut päivittää joitakin Topfieldin vanhoista verkkosivuista.


    • doc.c

      Joo, siltä varalta sanoinkin "näyttäisi". Soitin nyt huollon numeroon ja vastaaja "palvelu ei ole käytettävissä" elikkä finaalissa on.
      Huoltohan voisi olla eri yhtiö ja/tai jatkaa toimintaa vaikka työntekijöiden ostamana. Asiakkaita Suomessa on.
      Eri yhtiöön voisi viitata tuo "huolto.fintop" - eikä "fintop.fi/huolto".
      ***

      sjpi
      Mobiili- ja kaapeliverkko ovat erillisiä ja riippumattomia toisistaan, mutta voi niissä molemmissa olla samaan aikaan häikkää, jos Telialla on isompi vika.
      Esim. DNA Hki kaapeli saa tavaransa Espoon antennilähettimestä. Jos Digitan Espoon masto pimeänä, niin on myös DNA Hki kaapeli ( ellei nykyisin ole jotain varajärjestelmää ).
      Antenni- ja mobiiliverkko ei ole sama.

    • laatudigiboksi
    • vuduo2

      Kiitos vinkistä, tilasin tuollaisen vu duo2 digiboksin tuolta ja kuukauden käytön jälkeen voin sanoa että olen erittäin tyytyväinen siihen, erittäin varmatoiminen, vakaa ja monipuolinen digiboksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe