Mistä ja keneltä hoitopaikkaa anotaan hoidettavalle?
Omat voimat ja jaksaminen aivan lopussa.
Hoitopaikan haku
4
910
Vastaukset
- kohtalotoveri
itse alan olla kohta samassa tilanteessa jaksamisen suhteen....
- tekisinnäin
Ottakaa yhteys palveluohjaajaan ja kertokaa tilanteenne. Eli samaan henkilöön, joka tekee kotikäyntejä kun haetaan omaishoidontukea. Sieltä pitäisi lähteä homma eteenpäin.
- eiluovuteta
Omaispalvelusopimuksen toinen allekirjoittaja on oikea aloitustaho. Henkilö on tietysti vaihtunut pari kertaa? Nettisivuilta voi katsoa nykyisen asianhoitajan nimen ja ottaa häneen ensin yhteyttä. Sanoin tämän siltä varalta, ettei kotikäyntejä ole tehty viime aikoina, jos koskaan.
Vanhustyönjohtaja voi olla myös oikea taho. Lääkärille voi myös yrittää sanoa jotain. Jos kotisairaanhoitaja käy, hänelle myös. Odottamiseen pitää varautua.
- valde
Olen monta vuotta yrittänyt kotihoidon kautta saada paikkaa omaiselleni 90 v. (!) jolla todellisuudentaju on alkanut heittää jo kauan sitten. Ei pärjää yksin.
Omaisen olisi pitänyt ensin mennä "tarkkailtavaksi" johonkin laitokseen viikoksi
ja sen arvion mukaan annettaisiin hoitopaikka.
Omaiseni ei suostunut millään lähtemään mihinkään eikä voi pakottaa.
Ei hän ymmärrä enää kaikkia asioita, jos muistaa jotakin.
Sitten häntä käytettiin päiväseltään arvioitavana kolme kertaa olevinaan"kerhossa", sama laitos.
Lopputulos oli että kotihoidon kautta tuli päätös, että pärjää hyvin yksinään, kun kotihoito käy 3 x päivässä.
Omaiseni on halunnut jo 10 vuotta palvelutaloon, koska heikkokuntoisena pelkää yksin kotona
ja muistisairaussekoamisen takia hän on ollut viisi kertaa sairaalassa viikon- kolme kuukautta.
Riippuu kai paikkakunnasta, miten pääsee tai ei, hoivakotiin.
Ainakin vaikeammin muistisairaille on omansa, heitä ei sijoiteta palvelutaloon.
Toivotan sinulle aloittaja onnea, että saisit asiat kuntoon ennenkuin olet totaalisesti loppuunpalanut.
Itse paloin jo.
Ajoissa pitäisi alkaa tekemään asialle jotain, koska odottaa saa.
Ehkä riippuu vähän paikkakunnasta, miten homma lähtee pyörimään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982