Vinkkejä ekaan reissun Nykiin

Kysyväeierehdy

Kaikki vinkit ja hyvä tietää jutut otan mielihyvin vastaan ekaa Nykin matkaa varten.

7

713

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LH400

EI onneksi ole millonkaa ja koskaan käyty samaa keskusteltua täällä tai muilla foorumeilla. Itsekin kirjottanut matkaselostusta joskus tänne. Olen käynyt yli 10 kertaa New Yorkissa.

• Kysyväeierehdy

Mutta aina on yhtä kiva lukea uusia juttuja ja samalla fiilistellä jo ennen matkaa

• Käynyt

YouTubesta Wolters World ja New York, jos on ensikertalainen. Noista saa ihan mielenkiintoista käytännön perustietoa.

Ota hotelli keskeiseltä paikalta, esimerkiksi Upper West Sidelta tai Central Parkin eteläpuolelta, ei matkatoimistojen suosimasta Midtownista.

Älä ota hotelliaamiaista, vaan käy aamiaisella jossain dinerissa tai kahvilassa.

• Muista-tippi

Jos tuo on eka kertasi USA :ssa, niin silloin on hyvä muistuttaa paikallisesta tippi käytännöstä. Palveluraha siellä on lähes pakollinen, koska useimpien palvelualojen työntekijöiden palkka koostuu lähes pelkästään tipeistä. Varaa siis pikkuseteleitä tukku mukaasi, niin pärjäät. Lähes kaikkialla, missä sinua palvellaan, odotetaan tippiä (laukun kantaja, huoneen siivoja, baarimikko jne). Itse sain Key Westissä ravintolalaskun, johon oli valmiiksi laskettu tippi 15, 20 ja 25 prosentin mukaan. Valtsin keskimmäisen.

• Kysyväeierehdy

Kiitokset asiallisista vastauksista. Tuosta tippauksesta olenkin lukenut. Eli rahaa pitää vaihtaa jo ennakkoon Suomessa, jotta on heti millä tipata. Missä suosittelette rahan vaihtoa? Onko paljon eroa kursseissa ja kuluissa? Kallis reissu kuitenkin tulossa.

• Käynyt

Itse olen vaihtanut Forexissa Stockalla. Jos vaihtaa lentokentällä, pitää tilata ennakkoon, muuten kurssi on todellla huono.

• Tippiä

Puhutaan kuitenkin 10-20 euron vaihdosta taaloiksi. Tämä summa käteistä riittää vallan hyvin viikon New Yorkin matkalle. Ainoa missä käteistä tarvii on tippi kerrossiivoojalle. Kaikki muut maksut ja tipit voi maksaa kortilla. En anna tippiä hotellin laukunkantajalle koska sitä palvelua en tarvi. Jos hän ehtii nostamaan mun laukun taksista/uberista ulos ennen minua, otan laukkuni haltuun viimeistään hotellin aulassa. Se on ihan hotellistakin kiinni onko laukunkantajia ollenkaan. Alkuvuonna olin uudessa 3,5 tähden ketjuhotellissa midtownissa, niin ei laukunkantajia näkynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      95
      1821
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      487
      1380
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      88
      1193
    4. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      48
      1170
    5. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      75
      1160
    6. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      193
      1130
    7. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      937
    8. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      11
      864
    9. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      715
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      176
      711
    Aihe