Tästä lähtien alan käyttää temmi-sanaa v*tun sijaan. Nyt se on päätetty! Mitä sanaa itse käytätte kun oikein tekee mieli sadatella?
Voihan temmi!
33
716
Vastaukset
- nyt.ei.harmita
Voi raato!
En muista valita sanojani jos oikein kovasti ottaa päähän. Annan tulla kaikenlaisia sanoja peräkkäin, edellyttäen että olen yksin. Kissa katsoo joskus kummeksuen.
- perkele.on.kirosana
Perkele! Ja se tulee painokkaasti.
- Perus-paminat
Yleisesti ottaen alkuperäisestä sanasta en tingi. Se tulee liian luonnostaan, kuin selkäytimestä. Minkä mummolta oppii sen vanhana taitaa.
Mutta voihan sille käyttää korvikkeena vaikka voihan villapesä tai joku muu. Tuollainen pehmosana ei tunnu missään, olisi parempi jos saisi edes yhden ärrrrän mukaan.
Pysyttelen vanhoissa ja hyviksi todetuissa, yhtään veellä alkavaa ei niissä ole.- Ärränpä-saa
No voihan virtu.
- noohjooh
On hyvin tärkeää mikä sanan konsonanttivalikoima on, miten se istuu luonteellesi tai tilanteeseen.
Kolme ryhmää:
1. Sähisevät. Kaikki ässällä ja hoolla alkavat. Kiukku ei ole vielä kovin valtava, riittää kun päästää vähän höyryä korvista. Ite suosin saakelia.
2. Ärräpäät. Kiukku on luokkaa 7-8, skaalassa 1-10.
3. Sylki lentää. Nyt oikeesti, hei! V.ttu.
Hätätilanteessa voi vetäistä kaikki kolme samaan hengenvetoon. Sitten kandee miettiä missä ulko-ovi olikaan.
Minusta jokaisella pitää olla yksi jokaisesta ryhmästä.- Sivustaseurannut
Aikuinen ihminen ei käytä v.ttu -sanaa, eikä varsinkaan naisten pitäisi, irvokasta!
- noohjooh
Sivustaseurannut kirjoitti:
Aikuinen ihminen ei käytä v.ttu -sanaa, eikä varsinkaan naisten pitäisi, irvokasta!
Kyllä äiti :) Lopetan heti, äiti.
V-sana oli alkujaan hyvin kaunis ja romanttinen. Se tulee ruotsinkielestä f.tta, joka tarkoittaa "fuktig sommaräng" eli kostea kesäniitty.
Mutta, kuten niin monelle sanalle ajan saatossa on käynyt, kun siitä tekee haukkumasanan, se joutaa kieltolistalle. - Sivustaseurannut
noohjooh kirjoitti:
Kyllä äiti :) Lopetan heti, äiti.
V-sana oli alkujaan hyvin kaunis ja romanttinen. Se tulee ruotsinkielestä f.tta, joka tarkoittaa "fuktig sommaräng" eli kostea kesäniitty.
Mutta, kuten niin monelle sanalle ajan saatossa on käynyt, kun siitä tekee haukkumasanan, se joutaa kieltolistalle.Täällä esimerkiksi korpikirjoittajan käyttämänä eräässä häirikköviestissä tuntui todella pahalta lukea yli 70-vuotiaan naisihmisen kirjoittamana. Todistaa mielestäni paljon hänestä ihmisenä!
- uytyt
Erittäin hyvä kommentti 'noohjooh'!
Voimasanojen käyttöä olisi syytä harjoitella silloin kun persoonallisuus ei luontaisesti muutoin anna myöten, koska täysilaidallinen voi toimia itsepuolustuksen apuna ja saattaa pysäyttää päällekarkaajan aikeet pelkästään ja todennäköisesti ainakin hidastaa sen tarvittavan hetken verran virittäytyä itse puolustuskannalle niin että yllättävästä vaaratilanteesta aiheutuva shokkireaktio ei pääse lamaannuttamaan. - noohjooh
uytyt kirjoitti:
Erittäin hyvä kommentti 'noohjooh'!
Voimasanojen käyttöä olisi syytä harjoitella silloin kun persoonallisuus ei luontaisesti muutoin anna myöten, koska täysilaidallinen voi toimia itsepuolustuksen apuna ja saattaa pysäyttää päällekarkaajan aikeet pelkästään ja todennäköisesti ainakin hidastaa sen tarvittavan hetken verran virittäytyä itse puolustuskannalle niin että yllättävästä vaaratilanteesta aiheutuva shokkireaktio ei pääse lamaannuttamaan.Kiitos titiuu, hyvin kiteytetty yhteen lauseeseen :)
- Ouhnou
Sivustaseurannut kirjoitti:
Täällä esimerkiksi korpikirjoittajan käyttämänä eräässä häirikköviestissä tuntui todella pahalta lukea yli 70-vuotiaan naisihmisen kirjoittamana. Todistaa mielestäni paljon hänestä ihmisenä!
Luin saman, nyt jo poistetun, keskustelun ja mielestäni korppis oli lähes hysteerinen. En ainakaan antaisi lapsenlapsiani tällaisen mummelin huostaan.
- staka
Saatan keljussa tilanteessa ottaa käyttöön pari p-alkuista, pas.ka ja persana, ja joskus tuosta viimeksi mainitusta rumemman perusversiokin... Muiden kuullen harvoin niitäkään lauon.
Mutta mistä lie päiväkodista 3-vuotias lapsenlapsi jo oppinut: "Heevetti kun mulla on niin paljon näitä kirjoja!" Eivät mokomat oikein pysyneet järjestyksessä hänen muuten siistissä hyllyssään :) - onhannäitänimiä
Aikanaan Veikko Ennala piti asiasta suuren kilpailun Hymy-lehdessä.
Parhaaksi valittiin "Ripsipiirakka".
Miesten sarjan voitti paljonpuhuva "Kynnetön".
Ei niitä voi varmasti paremmin ilmaista.
Itse kylläkin käytän v-alkavaa sanaa "Vornavokkeli". - puhutaan.asiallisesti
Mitä tuo aloittajan korvaava sana oikein tarkoittaa?
Sitä samaa asiaa?
Siinä tapauksessa myös kyseisen sanan käyttö on rumaa, ettei peräti irvokasta.
Onko pakko käyttää mitään alapään ilmauksia, vaikuttaisi huomattavasti viisaammilta!
Lapset ja nuoret eivät asiaa ehkä tajua, mutta meidän ikäisten jo pitäisi.- puhutaan.asiallisesti
Temmireikä kirjoitti:
Tässä sulle sen merkitys.
https://fi.wiktionary.org/wiki/temmiHehheh, enpäs arvannut. On tuo soomenkeeli niin vaikeeta.
Mutta en käyttäisikään. Piste.
Kaikenlaisia "wikipediasivustoja" niitä onkin. Kannattaa olla tarkkana.
Voi lempo!
Näyttää siltä, ettei ole täysin ymmärretty kiroilun ideaa. Kyse ei ole sanan äänteellisestä asusta vaan sisällöstä. Hyvän kirosanan täytyy merkitä jotakin voimakkaasti tunteisiin kolahtavaa, kuten jumalaa tai paholaista (jumalavita, jessus, herrajumala, saatana, perkele). Naisten olisi syytä olla ylpeitä siitä, että pimppa on päässyt tuolle tehokkaimpien kirosanojen listalle. Eipä ole mulkulla samaa tehoa, ei!
Kovin kirosana, jonka olen lukenut, on Haanpään jossakin teoksessa, ja muistinvaraisesti se kuului:
"jeesuksentuhatta havupuuta ja joka neulasen päässä perkele".- Bengalitikku
Olen käyttänyt tätä 5 kertaa eläissäni:
Nyt kyllä k..pii. Tämä sanotaan kuivalla rauhallisella matalalla virkanaisen äänellä erittäin hyvin artikuloiden.
Ai, että on tehnyt nanukkaa ja on tehonnut.
Ei kelle tahansa.
- EiTemmiä
Kun suutun ja kiroan, sanon yleensä: "saatanan perkeleen helevetti" riittävän kovalla äänellä lausuttuna, joskus moneenkin kertaan ja välillä muitakin sanoja.
Kuvittelin, että temmi on työkalu puulle (laudoille tai lankuille, miksei pölleillekin), jolla voi ns. kaivertaa puuta joko suoraa jälkeä tai kourutemmillä tehdä puuhun jonkun sortin altaita tai muita.- Temmireikä
No sehän on merkitykseltään sekä taltta että slangissa siitin siististi sanottuna. Temmi on harmiton sana juuri sen kahden eri merkityksensä takia. Jokainen saa itse käsittää kummasta on kysymys.
Miksi muuten aina hoetaan naisen elimen reikää kun miehenkin elimessä on reikä? - EiTemmiä
Siksi, kun entinen naisystäväni sanoi: Rengillä perseessä reikä, piialla kaksi.
- Temmireikä
EiTemmiä kirjoitti:
Siksi, kun entinen naisystäväni sanoi: Rengillä perseessä reikä, piialla kaksi.
Onhan rengilläkin kaksi reikää. Toinen on peräreikä ja toinen reikä on varsipillun päässä.
Prrrrrrrrrrrrrrrrrrr,
Voihan virsu,
vilttihattu,
vissy,
ym. sanoja on ollut jo kauan satunnaisessa käytössä.
Tuota todella yleistynyttä v-alkuista pilkkusanaa en ole kai koskaan sanonut ääneen, enkä kyllä ajatuksissakaan.
Välillä hämmästyttää, miten jotkut ihmiset hokevat (myös) julkisuudessa esiintyessään tuota v-sanaa joka toisena sanana. Se ei näytä olevaan enää manaus tai kirouskaan, vaan yksi välimerkkisana todella aktiivisessa käytössä. Sanavarasto on joillain ihmisillä todella kutistunut ja v-sanalla voi kai silloin korvata, ihan minkä tahansa sanan. Moista puhetta ja tosi-tv -meiskaamista en jaksaa kauaa katsoa enkä kuunnella. Voihan virsu! ;)Ai niin, yksi sana unohtui.
Kun lapseni isä alkoi jossain vaiheessa käyttää v- sanaa, totesin, että tulen toistamaan joko kerran ruman miehisen vastineen, kun kuulen hänen käyttävän v-sanaa. Pidin lupaukseni yhtenä viikonloppuna, kun olimme miesten kanssa jossain mökkitalkoissa. Koko joukko pysähtyi hetkeksi silmät kummastuksesta selällään, kun kuulivat minun sanovan painokkaasti: ”Voihan kyrrrrrrp..”
Sinne jäivät molemmat rumat sanat minun ja mieheni osalta. Tuo miehinen sana kuulostaa kyllä minusta selvästi rumemmalta sekä todella tehokkaalta kirosanalta. Vaan eipä ole tullut sen koommin käytettyä sitäkään.optimisti-orvokki kirjoitti:
Ai niin, yksi sana unohtui.
Kun lapseni isä alkoi jossain vaiheessa käyttää v- sanaa, totesin, että tulen toistamaan joko kerran ruman miehisen vastineen, kun kuulen hänen käyttävän v-sanaa. Pidin lupaukseni yhtenä viikonloppuna, kun olimme miesten kanssa jossain mökkitalkoissa. Koko joukko pysähtyi hetkeksi silmät kummastuksesta selällään, kun kuulivat minun sanovan painokkaasti: ”Voihan kyrrrrrrp..”
Sinne jäivät molemmat rumat sanat minun ja mieheni osalta. Tuo miehinen sana kuulostaa kyllä minusta selvästi rumemmalta sekä todella tehokkaalta kirosanalta. Vaan eipä ole tullut sen koommin käytettyä sitäkään.Loistava idea. Ihan nauratti.
On siinä alkuun ollut muilla ihmettelemistä.
- AamukahviaKohtaKeitän
Minäpäs käytän vain miedosti rumia sanoja: "paska" ja "perse".
Olkaa hyvät:
"Voihan kastraattikuorolaulajapojan ripulipaskaa valuva löystynyt persereikä!" - bessie--
"Tästä lähtien alan käyttää temmi-sanaa v*tun sijaan. Nyt se on päätetty! Mitä sanaa itse käytätte kun oikein tekee mieli sadatella?"
Jos kiroilen niin se on aina tietoinen valinta, ei minun koskaan "tee mieli sadatella". Ei siis sillä tavalla, että kirosanat tulisivat minulta luontevasti tuosta vain. Teeskentelisin jos kiroilisin esim. lyötyäni varpaani johonkin tai rikottuani kalliin maljakon tms., minulle luonnollinen reaktio kiroilu ei koskaan ole.
Silloin kun haluan korostaa/sävyttää/jne. ilmaisuani käyttämällä voimasanoja käytän sujuvasti ja luontevasti kaikkia tavallisia 'kunnon' kirosanoja, kiertoilmaisut ja kaikenlaiset loivennetut muunnelmat useimmiten tuntuvat minusta liian teennäisiltä. Vitunvitunvittu on ihan hyvä, samoin vittuperkelesaatana, usein toki riittää vähempikin. Joitakin inhokkeja on, "paska" ja varsinkin siitä tehnyt adjektiivit särähtävät pahasti korvaani, inhoan. Mieluummin kuitenkin rehellisesti "paska" jos kerran siitä itsestään on puhe ja mikään korvaava samaa tarkoittava sana ei tunnu tyyliin sopivalta. - VoisinAlkaaKäytön
Miksi tuota kxxxpä sanaa ei käytetä. Kuulostaa tosi kamalalta kiroukselta.
- maissiiii
Temmi kuulostaa niin kesyltä, temmirauta on joku käsityökalu.
käytän ihan oikeita isältä oppimiani kirosanoja jos sille päälle satun,
joskus vain ...voi itku... ...jo on kumma...
kaikkein pahimmassa tilanteessa liitän erään numerosarjan kirosanaan
ja se kuulostaa terävältä ja tehoaa... ainakin helpottaa sanojaako tianteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412348Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse691623Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631164
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901020Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862