Virolaiset tylyjä ?

Ensimäinenjaviimeinen

Kävin ensi kertaa Tallinnassa. Ihmettelin kaupoissa ja ravintolassa henkilökunnan käyttäytymistä joka oli tylyä tai paremminkin ylimielistä. Sinällään se ei yllättänyt, sillä heidän käyttäytymisensä liikenteessä täällä pääkaupunkiseudulla on kuin omistaisivat Suomen.

28

2069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomalaiset.tyhmiä

      Miksi otsikossa on kysymysmerkki vaikka siinä ei ole kysymystä?

      • Miksi nimimerkissä on välilyönnin tilalla piste?


    • näinseonn

      Virolaiset ovat tylyä porukkaa.. silti siellä on kiva käydä lomailemassa ja nauttimassa vanhankaupungin tunnelmasta. Ei kannata antaa sen pilata fiilistä.

      • Pois.Mees

        On eritäin mukava käydä Virossa naisissa, tarjontaa on valtavasti.


      • Käyn.Usein

        Viron naiset ei ole tylyjä, reidet leviävät tosi helposti.


    • EuroopanOmistajat

      Taisit itse käyttäytyä kuin Euroopan omistaja ja petyit kun virolaiset eivät pokkuroineetkaan sinulle odotuksiesi mukaan!

    • sitähän.sattuu

      Aloittaja oli putkassa mutta luuli olevansa jossain juottolassa.

    • Nuivapalvelu

      Aika nuivaa on heidän palvelunsa ja kiukuttelevat helposti, jos asiakas ei ole arvannut ennalta miten pitää toimia ko. paikassa.

    • onko.runokirja.tulossa

      Outoja kommentteja. Olen käynyt Virossa yli 30 vuoden aikana kolmattasataa kertaa. Aikoinaan neuvostojärjestelmä näkyi tylyytenä, tällä vuosituhannella sitä ei enää ole havaittavasti ollut. Näyttää siltä että useat näistä jutuista ovat samalta 'runoilijalta'.

      • Käyn-Usein

        Viro on mukava puuhamaa!


      • maahanmuuttaja

        Olen asunut Tallinnassa nyt 8 vuotta. Mitä puheena olevaan neuvostojärjestelmän TYLYYTEEN tulee, niin se on luonnonvara, joka ei ihan vielä ole kadonnut. Juuri eilen jouduin konkreettisesti sen kokemaan. Balti Jaaman uudella torilla. Toisen kerroksen perällä , Rautatieaseman puolella, on sekatavaraa myyvä kirppiskauppa. Olin ostamassa posliinia, kun sen sisältä putosi vahingossa pari pikkuesinettä ja meni rikki. Olin jo menossa kertomaan ja raha kädessä maksamaan. Vaan enpä voinut, kun myyjän TYLYYS tuli pintaan ja hän oli jo soittamassa poliisille ja sulki kaupan oven. Rahani ei siltä huutamalta kelvannut, ja olin ostamassa rikkoutuneiden lisäksi muutakin. Ikävä sanoa, mutta minuahan kohdeltiin kuin rikollista ja eletään UUTTA AIKAA TALLINNASSA, ehkä? Lopulta sain maksaa, kun sanoin, että tässä minäkin sitä poliisia odottelen:))) Myyjä pahanen sopivastikäytöksellään muistutti, että ihmisessähän nuo tavat säilyy. Nainen oli neukkulan perintöprinsessoja parhaimmillaan.
        Asia menee kyllä tästä eteenpäin ihan virallisessa muodossaan:) Olkaapa sen kaupan kanssa varovaisia! ( selvennöksenä sanon, että se EI ole se suuri ja mukava, käytetyn tavaran isompi kauppa Söbralta Söbrale). Eipä siinä kerroksessa olekaan muita kuin nämä kaksi ja aivan erilaiset.
        Rikkimenneet tavarat maksoi 7 euroa. kannatti siihen koittaa poliisia paikalle :))) Anna mun nauraa:)))


      • maahanmuuttaja

        Myyjä ei ollut kanta-eestiläinen. Sain muuten apua toisesta myymälästä ja torin esimiehn tiedot.
        On kuitenkin hyvä muistaa, että yhden ihmisen käyttäytyminen ei tarkoita koko kansaa. huonsti käyttäytyviä löytyy maailman joka kolkasta, jos käy huono tuuri. Sunnuntai-fiilis kyllä hivenen kärsi:(


      • maahanmuuttaja

        Siinä kaupassa istuu vain ja ainoastaan tuo TYLY naismyyjä, jolle kukaan kotona ei ole opettanut, että on olemassa sellainenkin asia, kuin PIENI HYMY, kun asiakas astuu myymälään.Hänpä ei sano päivää eikä näkemiin. Ainoastaan poliisille tervetuloa :))))


      • maahanmuuttaja

        Puhun 8-vuoden katukoulu-eestiä, sujuvasti englantia ja suomea , jota en kättelyssä tarjoa missään kaupassa. Venäjää vain pari sanaa, mutta kommunikointi venäjää puhuvien kansaa minulla on mennyt mukavasti. elekieli ja hymy auttaa kummasti. paitsi-ei aina;)


      • maahanmuuttaja

        Tänään jo tiedän, että asiaa hoidetaan asiallisesti. Tein valituksen.
        Mutta, jos vastaavaa olisi Suomen puolella tapahtunut, olisin toiminut samalla tavalla.
        Mitä tulee tällä keskustelupalstalla noihin miesten kommentteihin eestiläisten jalkojen levittäjistä, niin samanlaisia levittäjiä ovat lahden molemmin puolin. Enpä naisena arvosta noita suomalaisia, jotka päästävät suustaan ja peräpäästään samanhajuisia kommenttja.


    • eesti.tutuksi

      Eestissä saa hyvää kohtelua ainakin silloin, kun puhuu englantia. Vielä parempaa, jos puhuu venäjää, koska palveluammateissa siellä olevat ovat järjestään etnisiä venäläisiä.

      • ei.enää.neuvostoliittoa

        Et ole ehkä käynyt Virossa, aikoinaan Eestin palveluammateissa oli paljon venäjänkielisiä. Nyt tilanne on toisin kun uudelleen itsenäistymisestäkin on jo kohta 30 vuotta aikaa.


      • eesti.tutuksi
        ei.enää.neuvostoliittoa kirjoitti:

        Et ole ehkä käynyt Virossa, aikoinaan Eestin palveluammateissa oli paljon venäjänkielisiä. Nyt tilanne on toisin kun uudelleen itsenäistymisestäkin on jo kohta 30 vuotta aikaa.

        Itse asiassa asun puolet vuodesta Tallinnassa ja tiedän, että hotellien ja ravintoloiden henkilökunta on suurimmaksi osaksi venäjänkielisiä, siis vironvenäläisiä.


      • itse.asiassa.tiedän
        eesti.tutuksi kirjoitti:

        Itse asiassa asun puolet vuodesta Tallinnassa ja tiedän, että hotellien ja ravintoloiden henkilökunta on suurimmaksi osaksi venäjänkielisiä, siis vironvenäläisiä.

        Mikähän Tallinnan hotellien ja ravintoloiden henkilömäärä on yhteensä ja kuinkahan monta niistä on venäjänkielisiä? Minä taas tiedän että Helsingin hotellien ja ravintoloiden henkilökunta on suurimmaksi osaksi ruotsinkielisiä, siis suomenruotsalaisia.


      • Niin.On.Tosi

        Virosta on kaikki Venäjänkieliset karkoitettu Siperiaan jo ajat sitten.


      • Jushi

        Virolaiset ovat niin tylyjä, porttikielto heti Suomeen ettei tylyys tartu.


      • kokemuksen.ääni
        Jushi kirjoitti:

        Virolaiset ovat niin tylyjä, porttikielto heti Suomeen ettei tylyys tartu.

        Tylyimmät virolaiset asuvat saarenmaalla.


      • KiinteistösijoittajaX
        kokemuksen.ääni kirjoitti:

        Tylyimmät virolaiset asuvat saarenmaalla.

        Saarenmaalta sijoituskohteen ostaneet ovat jo myyneet sen, jäljellä on pääasiassa eläkeläisiä suomalaisia, jotka eivät tajua kiinteistönsä arvon sulamista, muutamia kymmeniä hölmöjä näkyy olevan, niissä suomenlippu heiluu..


      • ja.kovia.tappeleen
        kokemuksen.ääni kirjoitti:

        Tylyimmät virolaiset asuvat saarenmaalla.

        Tylyimmät suomalaiset asuu pohjanmaalla.


      • Kinnisvara
        KiinteistösijoittajaX kirjoitti:

        Saarenmaalta sijoituskohteen ostaneet ovat jo myyneet sen, jäljellä on pääasiassa eläkeläisiä suomalaisia, jotka eivät tajua kiinteistönsä arvon sulamista, muutamia kymmeniä hölmöjä näkyy olevan, niissä suomenlippu heiluu..

        Arvokiinteistöstä on tullut arvoton.


    • comsi-comsa

      Tyypillisenä junttina puhuit ilmeisesti suomea. Kaikki virolaiset eivät osaa suomea, etenkään venäläisperäiset. Osa vanhemmasta porukasta toki puhuu jopa mielellään suomea, eikä englantia. He ovat oppineet suomenkielen televisiolähetysten avulla. Virossa käydessä onkin pelkkää arvailua, kuka heistä puhuu mieluiten suomea, ja kuka englantia. Ja osa ei sitten mitään kieltä.

      • simsa-samsa

        Kun ihminen ei puhu mitään kieltä niin suomenkielinen sana tälle on mykkä.

        Muuten, kaikki ruotsalaisetkaan ei osaa suomea, tanskalaiset vielä vähemmän.


    • Käyn.Usein

      Minun Tallinnan vaki bordellissa tytöt ei ole tylyjä, päinvastoin!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe