Usein olen Tallinnassa käynyt ja taas tekee mieli mennä. Onko täysin omatoimimatka ok ja edullisin vai onkohan paketteja pariksi yöksi (sis. laiva ja hotelli) Mitkä paikat olisivat max 5:n joukossa johon voisi tutustua ? Kertokaapa kokemuksia
Tallinnaan
tallinnaan
13693
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
Vastaukset 13
Vanhimmat
Otan reittimatkan Eckerölineltä ja hotellin esim. Booking.comin kautta, niin säästän noin puolet pakettimatkaan verrattuna. Yleensä etsin oikean asunnon, jossa on kaikki mukavuudet ja voi kokata tai olla kokkaamatta ja asua tilavammin, kuin pelkässä hotellihuoneessa.
Vielä enemmän säästää kun ostaa menomatkaksi päiväristeilyn tai miniristeilyn. Paluuksi kylläkin joutuu ostamaan reittimatkan.
paljonkohan noin säästää???
Säästöä tulee niin paljon, että takaisin tullessa saa ostettua säästyneillä euroilla laivan taxfriistä kaksi lavaa olutta. Eli nuo olutlavat ovat ilmaisia, kun ei osta reittimatkaa vaan risteilyn. Eilen Finlandialla Tallinnasta takaisin tullessa tein tuon huomion.
Olutlavassa on yli 1000 tölkkiä joten säästitpä tosiaan paljon.
Edestakainen reittimatka Hki- Tallinna Eckerölinellä 37e/hlö...
Tallinnan matka Helsingistä: yö laivalla ja toinen yö hotellissa esim. Ikaalisten matkatoimiston hinta 67 euroa/henkilö 2 hengen huoneessa.
Suosittelen merimuseota joka on vanhassa vesilentokoneiden hangaarissa vähän matkustajasatamasta länteen. Toinen paikka: televisiotorni jonka ravintolataso on 170 metrin korkeudessa.
Minä teen nämä varaukset Ikaalisten Matkatoimiston kautta. Saa yhdestä paikasta kätevästi kaikki, eikä hinta ole mitenkään korkea, päin vastoin. Pääsee valitsemaan haluamansa laivan sekä hotellin. Tosi helppoa ja nopeaa ja vieläpä laadukasta.
https://www.ikaalistenmatkatoimisto.fi/hotellimatkat/tallinnan-matkat-ja-hotellit/
Ja perillä tallinnassa kannattaa käyttää Tallink Taksoa.
Eikö se kallein Tallink Takso tosiaan pärjää ilman jatkuvaa mainostamista täällä?
Toki meno on päiväristeilyllä halvempi kuin reittilipulla, mutta ei se kokonaisuutena silti tule välttämättä halvemmaksi kuin ostaa hotellipaketti. Ikaalisten matkatoimisto on hyvä, ja onhan noita hotellipaketteja kahdeksi yöksi laivayhtiöilläkin. Esimerkiksi Viking Linella on usein hyvä tarjous S-etukortilla Sokos Hotel Viruun aivan piikkipaikalle keskustaan.
Hinta riippuu siitäkin, oletko hakemassa mieluummin huoneistoa vai hotellia, mutta vertaile matkatoimistojen ja laivayhtiöitten ja booking.comin ja airbnb:n sivuilta, niin löytyy varmasti hyvä. Itse olen pari kertaa tuon vertailutyön tehnyt, kun ollaan oltu matkalle lähdössä, ja omatoimimatka ei ole ollut kertaakaan Tallinnan lomalla meidän ratkaisu, vaikka niitäkin on laskeskeltu ja tutkiskeltu. Tosin meille nyt hinta ei ole ollut ainoa tekijä, joilla näitä matkoja on valittu, ja asumme lomalla mieluummin jossain vähän tilavammassa hotellihuoneessa kuin asunnossa.
Käyn Tallinnassa 3 viikon välein hotellimatkalla eikä koskaan ole ollut mitään hotellipakettia. Kallein hotelli on ollut 50 €/huone. Kun käy paljon niin tietää ja osaa. Päiväristeily josta käyttää vain menon, on hyvä.
En tiedä, millä hinnalla matkustatte, mutta omien kokemuksieni mukaan juuri reittimatkat huoneisto on edullisin. Esim. 3 vrk loma: Eckerölinellä liput edestakaisin 37e asunto Tallinnan vanhasta kaupungista 75e/hlö = 112e/hlö. Tuskinpa tuota edullisemmin pääsee ainakaan minkään matkatoimiston pakettimatkoilla. Kyseessä heinäkuu, joka on hintavampaa aikaa matkustaa..