Tallinnaan

tallinnaan

Usein olen Tallinnassa käynyt ja taas tekee mieli mennä. Onko täysin omatoimimatka ok ja edullisin vai onkohan paketteja pariksi yöksi (sis. laiva ja hotelli) Mitkä paikat olisivat max 5:n joukossa johon voisi tutustua ? Kertokaapa kokemuksia

13

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tallinnaonkiva

      Otan reittimatkan Eckerölineltä ja hotellin esim. Booking.comin kautta, niin säästän noin puolet pakettimatkaan verrattuna. Yleensä etsin oikean asunnon, jossa on kaikki mukavuudet ja voi kokata tai olla kokkaamatta ja asua tilavammin, kuin pelkässä hotellihuoneessa.

      • Säästäväinen

        Vielä enemmän säästää kun ostaa menomatkaksi päiväristeilyn tai miniristeilyn. Paluuksi kylläkin joutuu ostamaan reittimatkan.


      • näkisvaa

        paljonkohan noin säästää???


      • Säästäväinen

        Säästöä tulee niin paljon, että takaisin tullessa saa ostettua säästyneillä euroilla laivan taxfriistä kaksi lavaa olutta. Eli nuo olutlavat ovat ilmaisia, kun ei osta reittimatkaa vaan risteilyn. Eilen Finlandialla Tallinnasta takaisin tullessa tein tuon huomion.


      • yli2000tölkkiä
        Säästäväinen kirjoitti:

        Säästöä tulee niin paljon, että takaisin tullessa saa ostettua säästyneillä euroilla laivan taxfriistä kaksi lavaa olutta. Eli nuo olutlavat ovat ilmaisia, kun ei osta reittimatkaa vaan risteilyn. Eilen Finlandialla Tallinnasta takaisin tullessa tein tuon huomion.

        Olutlavassa on yli 1000 tölkkiä joten säästitpä tosiaan paljon.


      • kannattaaa
        Säästäväinen kirjoitti:

        Säästöä tulee niin paljon, että takaisin tullessa saa ostettua säästyneillä euroilla laivan taxfriistä kaksi lavaa olutta. Eli nuo olutlavat ovat ilmaisia, kun ei osta reittimatkaa vaan risteilyn. Eilen Finlandialla Tallinnasta takaisin tullessa tein tuon huomion.

        Edestakainen reittimatka Hki- Tallinna Eckerölinellä 37e/hlö...


    • ynnä.muuta

      Tallinnan matka Helsingistä: yö laivalla ja toinen yö hotellissa esim. Ikaalisten matkatoimiston hinta 67 euroa/henkilö 2 hengen huoneessa.

      Suosittelen merimuseota joka on vanhassa vesilentokoneiden hangaarissa vähän matkustajasatamasta länteen. Toinen paikka: televisiotorni jonka ravintolataso on 170 metrin korkeudessa.

    • PerttiM
      • paras.taksi

        Ja perillä tallinnassa kannattaa käyttää Tallink Taksoa.


      • vaikka.amigo.parempi
        paras.taksi kirjoitti:

        Ja perillä tallinnassa kannattaa käyttää Tallink Taksoa.

        Eikö se kallein Tallink Takso tosiaan pärjää ilman jatkuvaa mainostamista täällä?


    • vaihtoehtojaon

      Toki meno on päiväristeilyllä halvempi kuin reittilipulla, mutta ei se kokonaisuutena silti tule välttämättä halvemmaksi kuin ostaa hotellipaketti. Ikaalisten matkatoimisto on hyvä, ja onhan noita hotellipaketteja kahdeksi yöksi laivayhtiöilläkin. Esimerkiksi Viking Linella on usein hyvä tarjous S-etukortilla Sokos Hotel Viruun aivan piikkipaikalle keskustaan.

      Hinta riippuu siitäkin, oletko hakemassa mieluummin huoneistoa vai hotellia, mutta vertaile matkatoimistojen ja laivayhtiöitten ja booking.comin ja airbnb:n sivuilta, niin löytyy varmasti hyvä. Itse olen pari kertaa tuon vertailutyön tehnyt, kun ollaan oltu matkalle lähdössä, ja omatoimimatka ei ole ollut kertaakaan Tallinnan lomalla meidän ratkaisu, vaikka niitäkin on laskeskeltu ja tutkiskeltu. Tosin meille nyt hinta ei ole ollut ainoa tekijä, joilla näitä matkoja on valittu, ja asumme lomalla mieluummin jossain vähän tilavammassa hotellihuoneessa kuin asunnossa.

    • näin.naapurissa

      Käyn Tallinnassa 3 viikon välein hotellimatkalla eikä koskaan ole ollut mitään hotellipakettia. Kallein hotelli on ollut 50 €/huone. Kun käy paljon niin tietää ja osaa. Päiväristeily josta käyttää vain menon, on hyvä.

    • tallinnaonkiva

      En tiedä, millä hinnalla matkustatte, mutta omien kokemuksieni mukaan juuri reittimatkat huoneisto on edullisin. Esim. 3 vrk loma: Eckerölinellä liput edestakaisin 37e asunto Tallinnan vanhasta kaupungista 75e/hlö = 112e/hlö. Tuskinpa tuota edullisemmin pääsee ainakaan minkään matkatoimiston pakettimatkoilla. Kyseessä heinäkuu, joka on hintavampaa aikaa matkustaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe