Laskutuksella ajaminen?

Laskutusajoa

Mitä hyviä/huonoja puolia kun ajaa laskutuksella?
Monesti miettinyt jos ajas laskutuksella mut miten menee jos kolhin autoa tai kaadan kuorman?
Kuka maksaa?

9

3296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea.Matkaan

      Sulla on hyvä idea, jos rattaa on kumossa niin kyllä maakunta maksaa!

    • Onnea1

      Olet muuten viimeinen jolle jaetaan rahat

    • TaneNummi

      Kannattaa oikeesti miettiä lastutusta. Tehoa tulee lisää ja kulutus laskee hieman, mutta meillä ainakin kahdessa Kasi Scaniassa alkoi ongelmat lastutuksen jälkeen. Pakosarjaa, vaihteistoa, jäähdyttimiä, periä ym hajonu noista kahdesta autosta lastutuksen jälkeen.
      Toinen on R620 ja lastuttaja velho sanoi, että antaa takuun, että 100 heppaa tuli lisää, mutta talon vakio R730 näyttää kepeästi vielä närhen munat ja tuskin 10 hevosvoiman erolla?
      En suosittele lastutusta.

      • 54uyds45rt

        Snadi lukihäiriö sulla. Täällä puhutaan laskutuksesta.


    • SaLK-Kari

      Jos kaadat kuorman ja ajat laskutuksella,niin ei sulle kukaan maksa rahaa ainakaan.Jos haet uuden kuorman,niin sitten kenties.Tosin se ensimmäinen kaadettu kuorma pitää maksaa sinne,mistä hait sen.Joten kahden kuorman jälkeen ei ole vielä tuottoa ollut.

    • DuunariHenkeenJaVereen

      Laskutuksella ajaminen ? Tarkoitatko virallista työnimikettä Itsensä työllistäjä eli yhden miehen henkilöstöpalveluyritys. Kyseessä on sellainen yritysmuoto,että vieläkään verottaja ei aina katso tällaista toimenharjoittamista yrittämiseksi. Perusteluina on ettei ole yrittämisen riskiä kun ainoat kulut on työvaatteet.. Jopa vuosien onnistuneen työnteon jälkeen verottaja ja viranomaiset voivat todeta,että teet laittomuuksia.Aloittavat takaperoisesti kiristämään hirttosilmukkaa sinun kaulaasi.Ymmärrän kyllä yskän,koska tässähän hämärtyy työntekijän ja yrittäjyyden raja. Heikentyy myös lakisääteiset lomat,pekkasvapaat ja kaikki se muu joka kuuluu työntekijälle esim. maksuton työterveyshuolto. Tällainen itsensä työllistäminen oli POP vielä muutama vuosi sitten,mutta suunta on muuttunut kohti perinteistä ajattelumallia. Tällaisia itsensä työllistäjiä ei oteta firmoihin nykyisin töihin,muuta kuin satunnaisiin tuuraushommiin. Mitä tulee kuorman kaatamiseen niin tällainen itsensä työllistäjä on samassa asemassa vastaavan firman oman työntekijän kanssa. Firma itse maksaa vahingon eli firman kuljetusvakuutus maksaa koko homman. Jos vakuutusta ei ole nuukuuden vuoksi niin voi voi..................
      Aina pitää muistaa,että itsensä työllistäjä on myynyt vain työpanoksen, kuorma on edelleen loppuun asti kuljetusyrityksen vastuulla.

    • Anonyymi

      Miettinyt samaa, voisin veikata että jos on kokenut ja taitava kuski ja vakuutukset kunnossa voi omalla nimellä tehdä useammallekkin esim. Sesonki hommia, laskuttamalla voit tienata enemmän, pitää huomioida, että uhraat kesälomat, pekkaset yms. Palkansaajan herkut eli ahkeralla otteella voisi päästä leivälle. Sitten taas kuljetusala itsessään on niin loppuun pilalle kilpailtu ala, ettei välttämättä ole sen puolesta luvassa suuria rahoja, varsinaisena yrittäjänäkin pitänee olla kolme autoa ennenkuin kannattaa ja isot talot sitten saneleekin millä hinnalla ajat

      • Anonyymi

        Tällainen yhden miehen henkilöstöpalvelu yrittäjänä toimiminen onnistuu silloin jos henkilöllä on hyvä maine alalla kovana työntekijänä. Eli tyhjästä aloittelevana kuskina ei kannata edes harkita asiaa. Mutta jos olet raudankova ja ahkera kuski ja osaat luoda suhteita moniin kuljetusyrityksiin. Se on kaikkein olennaisinta tässä jutussa. Ei kannata jäädä yhteen yritykseen makoilemaan . Luot sellaisen imagon yrityksellesi,että " kun olette pulassa minä autan" Olet usean yrityksen pelastava enkeli, sairaslomat, vuosilomat jne. Annat heti alkuunsa sellaisen kuvan itsestäsi ,että tämä on taksani ota tai jätä, tällä tuntiveloituksella tulen jelppimään teitä. Muista maksaa kaikki lakisääteiset maksut ja kunnolliset eläkemaksut. Pidä myös lomaa vaikka et lomarahoja saakkaan. Tiedän monta kuskia jotka ovat pärjänneet tiukalla asenteella myös tällä tavalla tosi hyvin elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällainen yhden miehen henkilöstöpalvelu yrittäjänä toimiminen onnistuu silloin jos henkilöllä on hyvä maine alalla kovana työntekijänä. Eli tyhjästä aloittelevana kuskina ei kannata edes harkita asiaa. Mutta jos olet raudankova ja ahkera kuski ja osaat luoda suhteita moniin kuljetusyrityksiin. Se on kaikkein olennaisinta tässä jutussa. Ei kannata jäädä yhteen yritykseen makoilemaan . Luot sellaisen imagon yrityksellesi,että " kun olette pulassa minä autan" Olet usean yrityksen pelastava enkeli, sairaslomat, vuosilomat jne. Annat heti alkuunsa sellaisen kuvan itsestäsi ,että tämä on taksani ota tai jätä, tällä tuntiveloituksella tulen jelppimään teitä. Muista maksaa kaikki lakisääteiset maksut ja kunnolliset eläkemaksut. Pidä myös lomaa vaikka et lomarahoja saakkaan. Tiedän monta kuskia jotka ovat pärjänneet tiukalla asenteella myös tällä tavalla tosi hyvin elämässä.

        Yes !!! Kerrankin oikea asenne puheessa, jos meinaa aloittaa tällaisen yritystoiminnan niin pitää olla asenne kohdallaan. Ei nöyristellä, ei mitään anteeksi,että olen olemassa asennetta. Rinta rottingilla sanotaan mikä on tuntiveloitus. Jokaisessa kuljetusalan yrityksessä tulee tilanteita joissa oma työntekijä jää sairaslomalle lyhyelle tai tosi pitkälle.
        Ei pidä mennä yritykseen jatkuvaan työhön ja alentua naurettavaan ansioon yrittäjänä.
        Pysy työntekijänä jos sinulla ei ole selkeää visiota ja suhteita todelliseen rahan tekemiseen alalla jossa on kaiken maailman kuljetusyrittäjää. Jos aiot pärjätä hyvin , niin se on todellinen taitolaji jossa vain osaavat pärjäävät. Suurinta joukkoa kusetetaan ja todella hartaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      36
      2250
    2. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    3. Arvaa mitä mies

      Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1298
    4. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1236
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1171
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      894
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      779
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      731
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      582
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe