Varianttini ( tdi-99 ) ovitiivisteet jäätyvät talvella. Osa tiivisteistä on revennyt kun ovia on revitty väkisin auki.
Onko tarjolla parempia ( kestävämpiä, jäätymättömiä ) ovitiivisteitä ja paljonko vaihdattaminen maksaa?
golf variant ovitiivisteet
10
3888
Vastaukset
- Huoltaa
Ovitiiviste, kuin ovitiiviste on kumimateriaalia, joka kovettuu ja haurastuu/halkeilee, ellei sitä hoida säännöllisesti. Elikä voidellaan silikonia sisältävällä öljyllä. Myydään myös ihan autonovien tiivisteiden tuotemerkillä. 2-3 kertaa vuodessa riittää kun voitelee tiivisteet läpi. (ei ole kuin muutaman minuutin homma) Tärkeää on voidella tiivisteet syksyllä ennen pakkasten tuloa, niin tiivisteet ei pääse jäätymään.(silikoni suojaa jäätymiseltä) Lisäksi kannattaa talvella kuivata esim ihan paperilla tiivisteet aina auton pesun jälkeen(nopeasti vain pyyhkäistä läpi ilman suurempaa vaivaa) niin ei tarvitse repiä tiivisteitä rikki, jos auton tiivisteet on päässyt jäätymään. Tossa taanoin tuli telkkarissa autoiluohjelmassa noista tiivisteiden huoltamisesta. Siinä oli esimerkkinä joku 20 vuotta vanha auto, jossa tiivisteet oli täysin uudenveroiset, kun niitä oli huoltanut, ei edes ullut vielä tuulensuhinat ruvenneet kantautumaan ohjaamoon, kun kumi oli pitänyt kimmoisuutensa. Ilman huoltoahan tiivisteet on pilalla jo parin vuoden sisällä, ja näillä autopalstoilla ihmetellään ja kysellään et miks suhisee tää malli? onko tyyppivika? jne.. Vaikka itse ollaan "pilattu" tiivisteet, kun ei voidella. Tietysti kannattaa vaihdattaa tiivisteet, jos löytää sellaisen paikan missä ne osataan laittaa ne hyvin/huoleellisesti/oikein kiinni, ettei jää suhisemaan. Mutta kannattaa sitten huoltaa niitä uusia tiivisteitä. Merkkiliikkeessä kyllä varmasti osaisivat ehkä laittaa hyvin kiinni, mutta hinta töineen on varmaan aivan valtava.
- Lady66
Minulla falskaa myös ovet sekä yksi ovi repsottaa hieman. Kuulin että nämä tiivisteet ainakaan minun autossani ei ole "tarkoitettu" talvisiin olosuhteisiin, joten takuuseen menee niiden vaihto. Jos ovat samaa sekundaa kuin minun autossani. Tosin huollossa sanoivat että jos sinulla on sisälämmintin, niin se sulattaa lumen joka pääsee tiivisteisiin ja seuraavaksi jäätyy, mutta minusta näinhän suomen olosuhteissa kuitenkin vaan käy oli auto mikä tahansa.. Eikä moista ole aiemmissa autoissa kyllä ollut. Joten siinä ei kyllä auta silikonit sun muut tökötit.. Uskon että alkuperäinen kirjoittaja asian kyllä tietää!! Kuten minäkin tiesin.Vika mikä vika....
- Lady66
Toki niitä tiivisteitä pitänee "huoltaa", mutta ainakin minun autossani ovat todella "haperoa kumia". Mieskin niitä ihmetteli heti ostovaiheessa.
- Jones
Itsellä on VW Golf Gti -98. Auto on ollut minulla nyt n. 2,5 kk. Aina on ovet jäässä, varsinkin takaovet! Tiivisteet voitelin TODELLA HUOLELLISESTI (kaikki mahdolliset kumit) heti kun auton sain, kyllä se taitaa olla joku merkkivika koska toisessa autossani ei ole mitään ongelmia vaikka edellisestä voitelusta on yli puoli vuotta (Honda Civic -88 4D)
- Kolffari
Jones kirjoitti:
Itsellä on VW Golf Gti -98. Auto on ollut minulla nyt n. 2,5 kk. Aina on ovet jäässä, varsinkin takaovet! Tiivisteet voitelin TODELLA HUOLELLISESTI (kaikki mahdolliset kumit) heti kun auton sain, kyllä se taitaa olla joku merkkivika koska toisessa autossani ei ole mitään ongelmia vaikka edellisestä voitelusta on yli puoli vuotta (Honda Civic -88 4D)
Mulla on ollut Golffi 9 kk, oven tiivisteet eivät ole viellä olleet kertaakaan jäässä, olen ne voidellut silikonilla. Oikean puolen lukko joskus ollut jäässä, mutta aseöljy auttaa.
Ilmeisesti edellisellä omistajalla ollut ongelmia ovien tiivisteiden kanssa koska kuskin oven tiivisteet reikäisiä, siis siitä "karvaisesta" yläosastaan. Ovet siis avattu väkisin voimaa käyttäen? - sadevesi kynnykselle
Jones kirjoitti:
Mahtaako vettä päästä jostakin oven alaosan tiivisteelle. Joissain autoissa ikkunaa pitin tihkuu vettä oven sisälle, ja edelleen ovimuovit johdattaa sen sisäpuolelle kynnystiivisteelle. Ja sinnehän se jäätyy.
- Pekka
sadevesi kynnykselle kirjoitti:
Mahtaako vettä päästä jostakin oven alaosan tiivisteelle. Joissain autoissa ikkunaa pitin tihkuu vettä oven sisälle, ja edelleen ovimuovit johdattaa sen sisäpuolelle kynnystiivisteelle. Ja sinnehän se jäätyy.
Golfissa kynnystiivisteet ei ole ongelma. Oviaukon yläreunassa oleva karvainen tiiviste sen sijaan voi tulla ongelmaksi jos sitä ei voitele silikoonilla ja kuivaa riittävän usein. Tuo kohta autossa on mielestäni ainut huonosti suunniteltu yksityiskohta Golf IV:ssä talvikäyttöä ajatellen.
- Lady66
Pekka kirjoitti:
Golfissa kynnystiivisteet ei ole ongelma. Oviaukon yläreunassa oleva karvainen tiiviste sen sijaan voi tulla ongelmaksi jos sitä ei voitele silikoonilla ja kuivaa riittävän usein. Tuo kohta autossa on mielestäni ainut huonosti suunniteltu yksityiskohta Golf IV:ssä talvikäyttöä ajatellen.
On minun yläosan tiivisteet ja huolet ohi !! Ei ne silikonit auttaneet vaikka laitettiin pullotolkulla niitä aina vaan. Eli vaihtoon..
- Izmo
Tämä on ns. ominaisuus kun volkkarin pojat ovat keksineet nuo karvat ja niiden tarkoitus on vähentää kitinöitä. Ongelma vain on se, että ne jäätyvät ja sitten repeävät helposti. Itse olen laittanut silikonia ennen pakkaskauden alkua ja vähintään kerran sen aikana kun ollut sulaa mutta silti on päässyt pieni reikä tulemaan vasemman takaoven tiivisteeseen. Sitä en tiedä onko parempaa materiaalia olemassa esim. uusissa Golfeissa minulla 2000 rekisteröity Variant Golf.
Toinen hieman v-mäisempi asia on jos käyttää sitä takarekkarin kehystä missä lukee jotakin volkkarista. Ainakin Variantissa se ottaa kiinni takaluukun maalipintaan ja aikaa myöden kuluttaa pinnan puhki. - golffi
tiivisteiden vastinpintoihin on satavilla muovikelmut/teipit ne auttaa ainakin vähän.stockkalta ainakin saa .siis liimataan oveen tiivisteen vastin pinnalle,koska toi metalli tarttuu noihin tiivisteisiin aika kovaan pakkasella.pesun jälkeen kannattaa laittaa paperia moninkerroin tiivisteen päälle ja pistää ovi vähäks aikaa kiinni niin vesi imeytyy tiivisteestä pois
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka922999GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831122
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511015Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!31974- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
- 71770