Kartingin Raket95-luokan minimipainot

http://www.autourheilu.fi/uutiset/kartingin-raket95-luokan-minimipainot/

Hienostihan tämä sitten meni. Oltaisiin ajettu SM-sarjaa mutta painojen laskun vuoksi myytiin vehkeet pois ja vaihdettiin luokkaa. Nyt sitten AKK:n tunarit palauttaa painot takaisin "Välttääkseen mahdollisten ongelmatilanteiden syntymisen" . Luuletteko ihan tosissaan että tässä vaiheessa vuotta ei ole ostettu jo uusia runkoja ja moottoreita kesää varten!
Pitäisi lopettaa koko AKK!
Ilmianna
Jaa

4 Vastausta


Jos ei ole muuta asiaa kokoukseen kuin painot , niin sen kokouksen voi vaikka jättää pitämättä
Ilmianna
Jaa
Tota painolistaa kun katteli niin painon takasin nostossa ei olu mitään järkee. Jos noihin keksintöihin tarvii laittaa pääsääntosesti yli 10 kiloo lyijyä ja osan yli 20 kiloo niin painot on mettässä. Nyt vaan tais isoimman äänen päästäö ne pari huoltajaa jonka muksut oli ollu ruokaaikaan kotona. Noihan oli siis viimevuoden painoja ja sieltä tulee taas uus ikäluokka kevyitä kuskeja tällekaudelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
12/30 yli 15 kg lisäpainoa. 18/30 alle 15 kg lisäpainoa. Reilulla enemmistöllä on alle 15 kg ja täytyy huomioida, että listalta puuttuu vajaa kymmenen sellaista, jotka ei ajaneet koska paino oli jo rajalla tai hiukan yli.

Prosenttilasku on joskus vaikeaa ja mitäpä sillä on väliä, kun prosenteilla ei voi edes ostaa mitään.

Mielestäni olisi järkevää pitää toinen junnu luokka hiukan isompikokoisille mahdollisena. Formuloihin mittojen puolesta menevät juniorit voivat ajella mini60 luokassa ja isompikokoiset Raksulla. Näin saisimme pidettyä junioritoiminnan laajempana ja lisää harrastajia moottoriurheilun pariin. Ja tässä mallissa ei haittaisi, vaikka Raksun paino olisi 117. Kuskin koko olisi ratkaiseva tekijä luokkaa mietittäessä. Jos jollakin on Minissäkin liian paljon lisäpainoja. laskettakoon sitä vielä muutama kilo alaspäin niin jo vain helpottaa...

Pointtina olisi hyödyntää nämä kaksi juniorluokkaa kumpainenkin täysimääräisesti. Varmasti riittäisi kuskeja molempiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
En ota kantaa painoihin/päätöksiin. Meillä vain 12v kuski tänä vuonna täytää 13v 28kg lyijyä autossa melko raju paino ulosajossa, mutta painoahan saa aina lisää, pois ottaminen on huonompaa?? Todella typerä veto AKK:lta tämä painon kanssa "venkoilu" samoin oli viime vuonna ostin ilmaputsarit koska vanhat olivat "laittomat" heti kun paketti tuli niin,voi niillä vanhoilla vielä ajella? Peruttiin päätös mikä tehty..Taas samoin..Tuo aloittajan kommetti on on ihan aiheesta.
Pysykää sitten siinä mitä päätätte tai sitten olette päättämättä.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kartingin Raket95-luokan minimipainot

http://www.autourheilu.fi/uutiset/kartingin-raket95-luokan-minimipainot/

Hienostihan tämä sitten meni. Oltaisiin ajettu SM-sarjaa mutta painojen laskun vuoksi myytiin vehkeet pois ja vaihdettiin luokkaa. Nyt sitten AKK:n tunarit palauttaa painot takaisin "Välttääkseen mahdollisten ongelmatilanteiden syntymisen" . Luuletteko ihan tosissaan että tässä vaiheessa vuotta ei ole ostettu jo uusia runkoja ja moottoreita kesää varten!
Pitäisi lopettaa koko AKK!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta