Thunderbird levytilaongelma

Ukkoslintu_

On postipalvelin, jossa on riittävästi tilaa.
Sitten minulla on kaksi konetta, jossa toisessa on riittävästi tilaa ja toisessa ei. (IMAP protokolla, eli kansiot synkronoituvat toisiinsa.) (Toinen on Mac ja toinen ikivanha Linux kone. Silti aktiivikäytössä.)

Haluan hävittää tästä levytilaongelmaisesta koneesta tiettyjen kansioiden sisällöt hävittämättä niitä palvelimelta ja toisesta koneesta. Miten onnistuu?

Kansiokohtaiset synkronointisäännöt eivät näytä olevan käyttökelposia tähän suuntaan.

4

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo
      • Ukkoslintu-

        Kysymys ei ole tilistä, kysymys on kansiosta. Toisaalta sama logiikka pätee myös yksittäisille kansioille kuin koko tilille.

        Kyseisen linkin ruksia on kokeiltu jo aiemmin. Se toimii täsmälleen päin vastoin kuin pitäisi omassa tapauksessani: Viestit säilyvät omalla koneella mutta eivät palvelimella. Ne pitää POISTAA omalta koneelta, ja SÄILYTTÄÄ palvelimella.

        Ruksin asento ei vaikuta siihen, että jos poistan viestin tai kansion omalta koneelta, niin se häviää myös palvelimelta.

        (Ongelma koskee työpostejani. Kotikoneessa tilanne on päinvastainen: Palvelintilaa on vähän ja oma kone on kunnossa. Siinä välillä tyhjennän palvelinta mutta säästän postit omalla koneella.)

        Joudun varmaan hävittämään Thunderbirdin tästä 10 v vanhasta ongelmakoneesta. Sähköpostit vievät noin puolet levytilasta.


      • eeeeeeeeeeeeeeee

        Miksi et käytä googlen/ms:n sähköpostipalveluita?

        Kumpi on palvelin? Poista tiedot clientilta? Lataako thunderbird palvelimelta postit ja näyttää ne clientilla? Vai luoko kopiot kotikoneelle/clientille?


      • Ukkoslintu_
        eeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:

        Miksi et käytä googlen/ms:n sähköpostipalveluita?

        Kumpi on palvelin? Poista tiedot clientilta? Lataako thunderbird palvelimelta postit ja näyttää ne clientilla? Vai luoko kopiot kotikoneelle/clientille?

        Sinulla on kummallisia epäoleellisia kysymyksiä.
        Työasioissa posti on [email protected] ja se on myös asiakkaiden yhteystiedoissa.

        Haluan poistaa läppäriltä sähköpostiarkistot vuosilta 2014-2016 mutta haluan että ne säilyvät edelleen työnantajani palvelimella mahdollista myöhempää tarvetta varten.
        Sen sijaan muiden kansioiden synkronoinnin on oltava edelleen kunnossa.
        Olen päätynyt sellaiseen lopputulokseen, että tämä ehkä ei ole ollenkaan mahdollista. Joutunen luopumaan Thunderbirdistä ja tyytymään webmailiin tässä koneessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe