Pääsen vihdoin leikkaukseen jossain vaiheessa. Kuopioon. Kuulemma tarkempi tutkimus ennen sitä ja toimenpide nukutuksessa.
Kokemuksia? Miten sen jälkeen? Joutuuko olemaan yötä? Uinti? Suihku?
Karsastusleikkaus
6
852
Vastaukset
- Operaatiotakana
Mulla oli tänään aamulla karsastusleikkaus joka tosin tehtiin paikallispuudutuksessa.
Menin sairaalaan noin puolta tuntia aikaisemmin jossa mulle laitettiin aluks kanyyli ja sain odotella hetken aikaa leikkaussaliin siirtymistä. Leikkaava lääkäri teki vielä pikaisen tarkistuksen ennen toimenpidettä.
Itse leikkaus oli ihan yhtä hevon helvettiä vaikka en puudutuksen ansiosta tuntenu kipua ja se kestikin vaan joku tunnin ni kuitenkin olin täysin tajuissani ja tiedostin että sitä silmää siinä ronkitaan. Olin niin paniikissa että mulle laitettiin ilmeisesti aika paljon rauhoittavaa lääkitystä suoneen ja olin ihan raato leikkauksen jälkeen etten pysyny omin avuin tolpillani. Kotiin sai lähteä kun vointi oli hyvä; en tosin tiedä pitääkö sairaalaan jäädä yöksi jos nukutetaan.
Jälkihoitona on silmätipat joita itse ainakin sain kahta sorttia, molempia laitetaan neljä kertaa päivässä 3-4 viikon ajan. Ensimmäisen viikon ajan silmää pitää putsailla veteen kastetulla vanulapulla kerran päivässä. Peseytyä saa mutta pesuvettä ei saa päästää silmään jonka vuoksi hiustenpesua suositellaan välttämään ensimmäisen viikon ajan. Saunaan ei saa mennä kahteen viikkoon. Urheilu ja uinti on myös sallittua vasta kahden viikon jälkeen.
Mulla on nyt leikkauksesta kulunut noin 10 tuntia ja olo on vielä todella epämukava. Silmä vuotaa jonkun verran ja tuntuu kuin olisi roskia täynnä. En tiedä edes miten toimenpide onnistui, en ole uskaltanu vielä katsoa peiliin koska näytän varmaan ihan terminaattorilta ja pelästyisin omaa peilikuvaani.
Toivottavasti tästä oli sulle jotain apua ja kysy ihmeessä jos tulee jotain mieleen. Tsemppiä kovasti leikkaukseen ja älä lannistu jos toipuminen on hidasta, lopputulos on kuitenkin sen arvoista! :)- LEPPIS10
Siis todellakin lopputulos sen arvoista!!
Kauan olit jonossa? Missä leikattiin? Onko kipua? Ja pystyitkö nukkumaan viime yön?
Outoa kun mulle sanottiin että kaikki nämä leikkaukset tehdään nukutuksessa? Kun avustaja sanoi etten suostu mihinkään hereillä.
"Mukavaa" kun on näin uusi kokemus niin vielä muistat kaiken hyvin. - Operaatiotakana
Kävin ekan kerran viime vuonna loppukesästä terveyskeskuslääkärin puheilla asian tiimoilta ja silmäpolille pääsin syyskuussa. Leikkaavan lääkärin tapasin marraskuussa jonka jälkeen pääsin leikkausjonoon. Tyksissä leikattiin jossa ymmärtääkseni aikuispotilailla puudutus on aina ensisijainen, varmaan kyllä nukutuksenkin olisi pyytäessä saanut.
Kipua ei ole ollut oikeastaan ollenkaan. Otin silti kotiin päästyäni aika pian parasetamolia varmuuden vuoksi. Roskan tunnetta on edelleen, silmä vetistää kauheasti ja on aivan kirkkaanpunainen. Silmätipat auttaa jonkun verran.
Oon saanut ihan hyvin nukuttua, joskin ensimmäisenä yönä heräsin pari kertaa yöllä ja näin ihan hirveitä leikkaukseen liittyviä painajaisia. Herääminen on inhottavaa kun ripset on liimaantuneet toisiinsa kiinni mut se ei ole vaarallista.
Uskalsin viimein kurkata aurinkolasien taakse joita käytän lähes kokoajan ja suorassahan ne silmät näyttäisi olevan. Jee! Lopullinen tulos selviää sitten jälkitarkastuksessa joka on vasta kesäkuun alussa. - Anonyymi
Onko sulla minkälaisia kipuja jos on ollenkaan?
- LEPPIS10
Jokin aika sitten tuli netpostiin että odotus n. 3kuukautta... Toisaalta haluisin että olisi kesällä, toisaalta en
- LEPPIS10
Se olikin lääkäri joka oli. Nyt 13pv on leikkauksen suunnittelu.
Linssissä on joku kalvo. En ihan ymmärtänyt sen tarkoitusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838