Karsastusleikkaus

LEPPIS10

Pääsen vihdoin leikkaukseen jossain vaiheessa. Kuopioon. Kuulemma tarkempi tutkimus ennen sitä ja toimenpide nukutuksessa.
Kokemuksia? Miten sen jälkeen? Joutuuko olemaan yötä? Uinti? Suihku?

6

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Operaatiotakana

      Mulla oli tänään aamulla karsastusleikkaus joka tosin tehtiin paikallispuudutuksessa.

      Menin sairaalaan noin puolta tuntia aikaisemmin jossa mulle laitettiin aluks kanyyli ja sain odotella hetken aikaa leikkaussaliin siirtymistä. Leikkaava lääkäri teki vielä pikaisen tarkistuksen ennen toimenpidettä.

      Itse leikkaus oli ihan yhtä hevon helvettiä vaikka en puudutuksen ansiosta tuntenu kipua ja se kestikin vaan joku tunnin ni kuitenkin olin täysin tajuissani ja tiedostin että sitä silmää siinä ronkitaan. Olin niin paniikissa että mulle laitettiin ilmeisesti aika paljon rauhoittavaa lääkitystä suoneen ja olin ihan raato leikkauksen jälkeen etten pysyny omin avuin tolpillani. Kotiin sai lähteä kun vointi oli hyvä; en tosin tiedä pitääkö sairaalaan jäädä yöksi jos nukutetaan.

      Jälkihoitona on silmätipat joita itse ainakin sain kahta sorttia, molempia laitetaan neljä kertaa päivässä 3-4 viikon ajan. Ensimmäisen viikon ajan silmää pitää putsailla veteen kastetulla vanulapulla kerran päivässä. Peseytyä saa mutta pesuvettä ei saa päästää silmään jonka vuoksi hiustenpesua suositellaan välttämään ensimmäisen viikon ajan. Saunaan ei saa mennä kahteen viikkoon. Urheilu ja uinti on myös sallittua vasta kahden viikon jälkeen.

      Mulla on nyt leikkauksesta kulunut noin 10 tuntia ja olo on vielä todella epämukava. Silmä vuotaa jonkun verran ja tuntuu kuin olisi roskia täynnä. En tiedä edes miten toimenpide onnistui, en ole uskaltanu vielä katsoa peiliin koska näytän varmaan ihan terminaattorilta ja pelästyisin omaa peilikuvaani.

      Toivottavasti tästä oli sulle jotain apua ja kysy ihmeessä jos tulee jotain mieleen. Tsemppiä kovasti leikkaukseen ja älä lannistu jos toipuminen on hidasta, lopputulos on kuitenkin sen arvoista! :)

      • LEPPIS10

        Siis todellakin lopputulos sen arvoista!!

        Kauan olit jonossa? Missä leikattiin? Onko kipua? Ja pystyitkö nukkumaan viime yön?

        Outoa kun mulle sanottiin että kaikki nämä leikkaukset tehdään nukutuksessa? Kun avustaja sanoi etten suostu mihinkään hereillä.

        "Mukavaa" kun on näin uusi kokemus niin vielä muistat kaiken hyvin.


      • Operaatiotakana

        Kävin ekan kerran viime vuonna loppukesästä terveyskeskuslääkärin puheilla asian tiimoilta ja silmäpolille pääsin syyskuussa. Leikkaavan lääkärin tapasin marraskuussa jonka jälkeen pääsin leikkausjonoon. Tyksissä leikattiin jossa ymmärtääkseni aikuispotilailla puudutus on aina ensisijainen, varmaan kyllä nukutuksenkin olisi pyytäessä saanut.

        Kipua ei ole ollut oikeastaan ollenkaan. Otin silti kotiin päästyäni aika pian parasetamolia varmuuden vuoksi. Roskan tunnetta on edelleen, silmä vetistää kauheasti ja on aivan kirkkaanpunainen. Silmätipat auttaa jonkun verran.

        Oon saanut ihan hyvin nukuttua, joskin ensimmäisenä yönä heräsin pari kertaa yöllä ja näin ihan hirveitä leikkaukseen liittyviä painajaisia. Herääminen on inhottavaa kun ripset on liimaantuneet toisiinsa kiinni mut se ei ole vaarallista.

        Uskalsin viimein kurkata aurinkolasien taakse joita käytän lähes kokoajan ja suorassahan ne silmät näyttäisi olevan. Jee! Lopullinen tulos selviää sitten jälkitarkastuksessa joka on vasta kesäkuun alussa.


      • Anonyymi

        Onko sulla minkälaisia kipuja jos on ollenkaan?


    • LEPPIS10

      Jokin aika sitten tuli netpostiin että odotus n. 3kuukautta... Toisaalta haluisin että olisi kesällä, toisaalta en

    • LEPPIS10

      Se olikin lääkäri joka oli. Nyt 13pv on leikkauksen suunnittelu.
      Linssissä on joku kalvo. En ihan ymmärtänyt sen tarkoitusta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe