Postin käyttäjätunnus

Käyttäjätunnuksesta

Kun avaan koneen ja alan kirjautumaan posteihin, niin S24 postissa ei tarvitse laittaa kuin käyttäjätunnuksen ensimmäinen kirjain, niin siihen tulee ehdotuksena se oikea käyttäjätunnus, joka on hyvä asia.
Mutta gmailissa sitä ehdotusta ei tulekaan? Joudun kirjoittamaan koko käyttäjätunnuksen kokonaan.
Miten siihen saa sen ehdotuksen myöskin? Tai että aina muistaisi käyttiksen, konettani ei käytä kukaan muu (vai olisiko se tietoturvariski jotenkin?)
Haluaisin vaan päästä helpommalla.

14

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • repskeps

Minulla Gmail kysyy normaalisti vain salasanan.
      Jos ja kun poistan selaimen evästeet se kysyy myös sp-osoitteen.

• Käyttäjätunnuksesta

Kuulostaa hyvältä. Miksi sitten täällä ei jää käyttäjätunnus muistiin gmailissa, eikä selainkaan ehdota sitä, entisten kirjoittamisien perusteella?
        Enkä ole moneen viikkoon poistanut evästeitä, ei ole ollut mitään tärkeää kirjautumista.

• knfjdhs
        Käyttäjätunnuksesta kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Miksi sitten täällä ei jää käyttäjätunnus muistiin gmailissa, eikä selainkaan ehdota sitä, entisten kirjoittamisien perusteella?
        Enkä ole moneen viikkoon poistanut evästeitä, ei ole ollut mitään tärkeää kirjautumista.

Kyllä se on aina jäänyt nähtäville ja jos on useita osoitteita niin näkyy listana.
        En ole kirjautunut webbiin aikoihin, koska käytän POP-sovellutusta.
        Gmailia voi käyttää kolmella tavalla:
        -Selaimen kautta, mitä pidän hankalimpana
        -Imap sovellutuksella, jolloin riittää sovellutuksen avaaminen, mutta posteja ei noudeta "kotiin".
        Imapissa poistettu viesti poistuu palvelimelta. Kännykkämailit toimii tällä periaatteella.
        -POP sovellutus, joka noutaa kirjeet koneeseen ja kopiot jää muistaakseni oletuksena gmailissa serverille. Yleensä ne poistuu serveriltä, ellei ole ruksia "säilytä kopiot" merkattu.

• HelpollaPääsee

osta tabletti!

• Käyttäjätunnuksesta

Jos ostaisin tabletin, niin ehkä pääsisin helpolla, mutta en halvalla. Ensinnäkin siihen tablettiin menee jotain ja sitten lisäksi ne nylkyhintaiset operaattorimaksut, joita nyt ei mene liikaa.
        On tämä taloyhtiöliittymä, jossa valokuituyhteys maksaa alle 7,-€/kk. On nopea ja varmatoiminen, sekä rajaton.
        Ja kun en missään muualla käytä nettiä kuin kotona (konekin on johdon päässä aina omalla paikallaan pöydällä), niin mitä ihmettä tekisin sillä tabletilla?

• NoEiVäkisin

Jos ostaisin tabletin, niin ehkä pääsisin helpolla, mutta en halvalla. Ensinnäkin siihen tablettiin menee jotain ja sitten lisäksi ne nylkyhintaiset operaattorimaksut, joita nyt ei mene liikaa.
        On tämä taloyhtiöliittymä, jossa valokuituyhteys maksaa alle 7,-€/kk. On nopea ja varmatoiminen, sekä rajaton.
        Ja kun en missään muualla käytä nettiä kuin kotona (konekin on johdon päässä aina omalla paikallaan pöydällä), niin mitä ihmettä tekisin sillä tabletilla?

ööö!?
        Tabletti maksaa ehkä kymmenesosan tietsikan hinnasta, joten: Eikös se o halpa? Jollai reilulla 50 € saa tabletin jolla hoitaa sähköpostit!
        Ja mitkä operaattorimaksut!? Mä käytän tablettii pelkästää himas, jossa nykynen modeemi jossa WLAN, eli: lisääntyneet operaattorikustannukset tabletttikäytön takia = /- 0 euroa!
        (ja juu, kuitu mullaki)

Ja ööö ai mitä tekisit sillä tabletilla!? No hoitelisit sähköpostis paljon näppärämmin, ja joka tais olla se alkuperänen kysymyksesikin!? :D
        Vai joko sä unohit/lakkasit välittämästä siitä?

• Bersel
        NoEiVäkisin kirjoitti:

ööö!?
        Tabletti maksaa ehkä kymmenesosan tietsikan hinnasta, joten: Eikös se o halpa? Jollai reilulla 50 € saa tabletin jolla hoitaa sähköpostit!
        Ja mitkä operaattorimaksut!? Mä käytän tablettii pelkästää himas, jossa nykynen modeemi jossa WLAN, eli: lisääntyneet operaattorikustannukset tabletttikäytön takia = /- 0 euroa!
        (ja juu, kuitu mullaki)

Ja ööö ai mitä tekisit sillä tabletilla!? No hoitelisit sähköpostis paljon näppärämmin, ja joka tais olla se alkuperänen kysymyksesikin!? :D
        Vai joko sä unohit/lakkasit välittämästä siitä?

"Jollai reilulla 50 € saa tabletin jolla hoitaa sähköpostit!"

Jos "kirjoittaminen" on parin sanan ölähdys, niin ehkä sitten. Itse en sähköpostia tabletilla kirjoittaisi.

"No hoitelisit sähköpostis paljon näppärämmin"

On kyllä todella "näppärää" lääppiä kosketusnäyttöä verrattuna kymmensormijärjestelmään näppäimistöltä :)

• Käyttäjätunnuksesta

En unohtanut, mutta etkö itse huomaa, etten ainakaan tablettia alotuksessa kaivannut.
      Enkä tarvitse sähköposteihin tablettia, joten se 50,-€ olisi turhaa tuhluuta.
      Lisäksi sanoin, että koneeni on johdon päässä, joten ei WLANia. Eikä ole reititintikään ja ei ole tarvetta sitä ostaakaan, niin tuhlaannu siihenkään turhuuteen mitään.
      Niin että kun kierrän edelleen tabletit ja muut pillerit kaukaa, niin se silkkaa säästöä.
      Mutta siihen kysymykseeni Gmailin käytöstä, en vielä ole saanut vastausta. Alan uskomaan, että ei sitä käyttäjätunnusta mitenkään saa siihen pysyvästi näkymäänkin, joten se siitä.
      Näillä mennään.

• NouKänDuu

Öööö ... huomaan?
        Viimenen lause alotuksessasi oli:
        "Haluaisin vaan päästä helpommalla."
        Mä oon ny ehdotellu et miten pääsisit helpommalla, joka ei sulle kelpaa, joten mun keinot on nyt siis nähty. Ja suo suosittelen koittamaan muistamaan et mitä sä oot kirjottanu!?

Tsau.

PS: Tai nii no, muistan aikanaan nähneeni erinäisiä salasana"lompakko" sovelluksia, joilla sai selaimet täydentämään salasanat yhdellä napin painalluksella, joten olisko tollasia vielä olemassa, ja vastaus sun kysymyksees?

• ww2

Käytätkö samaa selainta gmailiin ja S24:n sähköpostiin ja mikä selain?

• Käyttäjätunnuksesta

Kyllä ja selain on google crome.

• ww2

Jos sama selain muistaa toisen tunnarin, mutta ei toista, niin selaimen muistamisasetuksista ero ei johdu.
        Ei oikein jäljelle jää kuin eväste-ero.

Gmail vaatii 1-vaiheen evästeiden hyväksymistä parissakin kohtaa, mutta ne on ehkä hyväksytty vain istunnon ajaksi, kun taas S24 evästeet on pysyvästi.

Joku Chromen omaava varmaan jämäkästi ensitöikseen aamulla kertoo mistä kohtaa evästesäädöt ja -säilö löytyy.
        Eiköhän tämä tästä vielä ratkea.

• ww2

Koko päivä ollut aikaa Chromen käyttäjien kertoa, mutta ei jaksa.
        ---

Tutki tuota sivustoa ja muuta niin, että Gmailin evästeet on Salli ( Chromiumissa minulla on kaikkiaan 9 käytyäni sähkiksessä ).

"""Klikkaa Estä-, Tyhjennä poistuttaessa- tai Salli-painikkeen vieressä Lisää."""

https://support.google.com/chrome/answer/95647

Ehkä helpointa rakentaa niin, että poistat kaikki evästeet, yrität mennä Gmailiin ja aina Errorin tullessa Sallit eli pysyvä eväste sille estyneelle osoitteelle.

Ps. Estä kolmannen osapuolen evästeet

• sovelluskäyttöön

En tiedä aloittajan käyttöjärjestelmää, mutta minä käytän Windows 10 sähköpostisovellusta, mihin olen linkittänyt Outlookin ja Gmailin, niin ei tarvitse kirjautua mihinkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2592
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      63
      2478
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2300
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1559
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1552
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1452
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1250
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1206
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe