Kiinnostaako kasvattajaa myydyt koirat?

Terraterrieri

Kertokaa, miten olette kokenut. Itsellä on ihana terrieri, mutta matkan varrella olisi ollut kysyttävää kasvattajalta, mutta on sellainen olo etten voi kysyä mitään. Laitan joskus kuvia ja kerron koirasta, mutta usein ei vastaa mitään, joten annoin olla. Onneksi on lähellä saman rodun kasvattaja ja tuttava, joka omistaa samaa rotua olevia koiria. Ehkä myös muuta kautta on ollut pakko kysyä ja saada tietoa.

43

2370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koskaaneihyvä

      Jos jonkin aikaa on jo kasvattanut, niin tuskinpa kasvattajilla on oman elämänsä ohella vastata diipadaapaa jokaiseen meiliin, jossa ei kuvia ja kuulumisia kummempaa ole. Selkeisiin kysymyksiin toki pitäisi vastata.

      Jotenkin tuntuu, ettei kasvattajat osaa tehdä joidenkin mielestä mitään oikein. Toinen ei vastaile höpöhöpömeileihin ollenkaan, mikä on tietenkin synti. Toinen kyselee oma-aloitteisesti pennun kuulumisia, mikä on tietenkin häirintää ja synti sekin. Toinen kasvattaa kokopäivätyönä, jolloin aikaa joka meiliin vastaamiselle löytyy, mutta se on tietenkin pentutehtailua ja synti sekin. Menköön mokoma oikeisiin töihin! Toinen sitten kasvattaa työn ja perheen ohessa eikä omaa vuorokaudessa tarpeeksi tunteja joka meiliin vastaamiselle, ellei se vaikuta tärkeältä, mutta sekin on synti. Tietenkin kasvattajan pitäisi olla 24/7 jauhamassa kakkia.

      • Huvittaa

        Oletko kasvattaja vai otatko muuten ärhäkästi kantaa?


      • Aloittaja

        Olen asunut vain kuusi vuotta nyt eteläsuomessa ja täällä tuntuu kaikilla olevan kiire, joten ehkä täytyy ymmärtää pääkaupunkiseudun kiireitä kasvattajalla. Rakkaus koiraan on silti ja pysyy. Uskon kumminkin, että häntä kiinnostaa kasvattinsa ja välittää myös heistä.


      • minelan

        Kyllä kasvattajan tehtäviin kuuluu vastata meileihin ja puhelimeen. jos kasvatin omistaja soittaa ja kysyy jotakin. Se on kasvattajan moraalinen perusta.
        Itseeni eivät yhteydenotot häiritse, meili oli runsasta. Nyt en voi sitäkään tehdä


      • Älähöpise
        minelan kirjoitti:

        Kyllä kasvattajan tehtäviin kuuluu vastata meileihin ja puhelimeen. jos kasvatin omistaja soittaa ja kysyy jotakin. Se on kasvattajan moraalinen perusta.
        Itseeni eivät yhteydenotot häiritse, meili oli runsasta. Nyt en voi sitäkään tehdä

        Ei todellakaan kuulu kenenkään tehtäviin vastata jokaiseen "tänään Musti oppi uuden tempun, tänään oli ärripurripäivä, tänään käytiin rokotuksissa" -lätinään. Jollei ole mitään kummoista asiaa, niin normaalilla ihmisellä on muutakin tekemistä kuin vastailla, sillä kasvatteja ja siten lätiseviä omistajia voi joillain kasvattajilla olla pilvin pimein. Tietenkin jokainen saa halutessaan vastailla, mutta kenenkään tehtävä se ei ole, joten pakko ei suinkaan ole. Tärkeisiin kysymyksiin vastaaminen on tietenkin tärkeää, ja silloin voidaan puhua jo moraalista, mutta kuviin ja kuulumisiin vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei kerro kenenkään moraalista mitään.


      • minelan
        Älähöpise kirjoitti:

        Ei todellakaan kuulu kenenkään tehtäviin vastata jokaiseen "tänään Musti oppi uuden tempun, tänään oli ärripurripäivä, tänään käytiin rokotuksissa" -lätinään. Jollei ole mitään kummoista asiaa, niin normaalilla ihmisellä on muutakin tekemistä kuin vastailla, sillä kasvatteja ja siten lätiseviä omistajia voi joillain kasvattajilla olla pilvin pimein. Tietenkin jokainen saa halutessaan vastailla, mutta kenenkään tehtävä se ei ole, joten pakko ei suinkaan ole. Tärkeisiin kysymyksiin vastaaminen on tietenkin tärkeää, ja silloin voidaan puhua jo moraalista, mutta kuviin ja kuulumisiin vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei kerro kenenkään moraalista mitään.

        Uusi pennunomistaja on niin innoissaan pennuista ja haluaa jakaa tämän tunteen kasvattajan kanssa. Silloin kasvattajan on velvollisuus kuunnella ja antaa neuvoja. Ja onhan se kiva kuulla, etttä miten mene,
        Itse kiinnyn pentuihin turhan poljon' ei ole sopivaa käytöstä kasvattajalta,mutta ei mahda mitään. Minulla, ei tyytyväisten ihmisten pennut, otetaan kauppahinnalla aina takaisin. helppo sanoa, koska koskaan ei ole käynyt niin.


      • minelan
        Älähöpise kirjoitti:

        Ei todellakaan kuulu kenenkään tehtäviin vastata jokaiseen "tänään Musti oppi uuden tempun, tänään oli ärripurripäivä, tänään käytiin rokotuksissa" -lätinään. Jollei ole mitään kummoista asiaa, niin normaalilla ihmisellä on muutakin tekemistä kuin vastailla, sillä kasvatteja ja siten lätiseviä omistajia voi joillain kasvattajilla olla pilvin pimein. Tietenkin jokainen saa halutessaan vastailla, mutta kenenkään tehtävä se ei ole, joten pakko ei suinkaan ole. Tärkeisiin kysymyksiin vastaaminen on tietenkin tärkeää, ja silloin voidaan puhua jo moraalista, mutta kuviin ja kuulumisiin vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei kerro kenenkään moraalista mitään.

        Oletko koskaan ajatellut, että sinulla on liikaa koiria ja myös sitä myöten pentuja,Oletko pentutehtailija, joka pyrkii vain maksimoimaan tulonsa, koiran hyvinvoinnista piittaamatta. Sama koskee myös pentuja.


      • suoraansanon
        minelan kirjoitti:

        Oletko koskaan ajatellut, että sinulla on liikaa koiria ja myös sitä myöten pentuja,Oletko pentutehtailija, joka pyrkii vain maksimoimaan tulonsa, koiran hyvinvoinnista piittaamatta. Sama koskee myös pentuja.

        Kyllä pyrin maksimoimaan tulot, vaikka en ole tämä kirjoittaja. Etkö itse pyri? Miksi et?
        Ja lasken itselleni myös tuntipalkan. Siihen kuuluu näyttelyt, narttujen hoito ja ruokinta, joskus jopa ell-kulut vaikka säännöllisistä, turhista tarkastuksista olen jo ajat sitten luopunut. Siihen ei kuulu jatkuva lätinä puhelimessa ja aah! ooh! ihastelu kun joku pentu oppii sisäsiistiksi jossain. Pentutreffit pidän yhden kerran ja lähinnä siinä toivossa että pennunostajat voivat pitää yhteyttä toisiinsa jatkossa, eikä vaivata kasvattajaa jatkuvasti.


      • minelan
        suoraansanon kirjoitti:

        Kyllä pyrin maksimoimaan tulot, vaikka en ole tämä kirjoittaja. Etkö itse pyri? Miksi et?
        Ja lasken itselleni myös tuntipalkan. Siihen kuuluu näyttelyt, narttujen hoito ja ruokinta, joskus jopa ell-kulut vaikka säännöllisistä, turhista tarkastuksista olen jo ajat sitten luopunut. Siihen ei kuulu jatkuva lätinä puhelimessa ja aah! ooh! ihastelu kun joku pentu oppii sisäsiistiksi jossain. Pentutreffit pidän yhden kerran ja lähinnä siinä toivossa että pennunostajat voivat pitää yhteyttä toisiinsa jatkossa, eikä vaivata kasvattajaa jatkuvasti.

        nm. suoraa sanoen

        Meillä on todella erilaiset kasvatusperiaatteet, En pyri maksimoimaan tuloja, joita pennuttaminen tuo.Koira on tärkein.


      • minean
        Älähöpise kirjoitti:

        Ei todellakaan kuulu kenenkään tehtäviin vastata jokaiseen "tänään Musti oppi uuden tempun, tänään oli ärripurripäivä, tänään käytiin rokotuksissa" -lätinään. Jollei ole mitään kummoista asiaa, niin normaalilla ihmisellä on muutakin tekemistä kuin vastailla, sillä kasvatteja ja siten lätiseviä omistajia voi joillain kasvattajilla olla pilvin pimein. Tietenkin jokainen saa halutessaan vastailla, mutta kenenkään tehtävä se ei ole, joten pakko ei suinkaan ole. Tärkeisiin kysymyksiin vastaaminen on tietenkin tärkeää, ja silloin voidaan puhua jo moraalista, mutta kuviin ja kuulumisiin vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei kerro kenenkään moraalista mitään.

        Älähöpise

        Kenenkään ei ole pakko pitää liian isoa määrää ja varsinkaan teettää niillä pentuja. Mutta jos tähän ryhdyt niin velvollisutesi ei lopa ennen kuin koira on kuollut. VÄHENNÄ KOIRAMÄRÄÄ


      • minelan
        Älähöpise kirjoitti:

        Ei todellakaan kuulu kenenkään tehtäviin vastata jokaiseen "tänään Musti oppi uuden tempun, tänään oli ärripurripäivä, tänään käytiin rokotuksissa" -lätinään. Jollei ole mitään kummoista asiaa, niin normaalilla ihmisellä on muutakin tekemistä kuin vastailla, sillä kasvatteja ja siten lätiseviä omistajia voi joillain kasvattajilla olla pilvin pimein. Tietenkin jokainen saa halutessaan vastailla, mutta kenenkään tehtävä se ei ole, joten pakko ei suinkaan ole. Tärkeisiin kysymyksiin vastaaminen on tietenkin tärkeää, ja silloin voidaan puhua jo moraalista, mutta kuviin ja kuulumisiin vastaaminen tai vastaamatta jättäminen ei kerro kenenkään moraalista mitään.

        Jos myytyjä pentuja on pilvinpimein niin saavatko pennut hyvät lähtökohdat elämälleen.
        Pentujen sosiaalistumiseen, emän lenkitykseen, paikkojen puhtaanapitoon jne. kuluu aikaa, mutta kiitokseksi pennunostajalta saat, että myit minulle maailman ihanimman pennun.


      • minelan

        Paras keino päästä noista ongelmista on, olla teettämättä pentuja.
        Raha kyllä kelpaa, mutta missä on kasvattajan omatunto, vai onko sitä lainkaan.


    • Sellanen

      Itse olen kokenut vähän samaa. Kasvattaja kertoi koiran ostossa kyllä, että saa aina apua, mutta muuta olen kokenut. Ei monikaan koiran kasvattaja välitä. Muista aloittaja se. Itse pidät hyvää huolta koirasta, joten ole siitä tyytyväinen. Toivottavasti saat apua muualta, jos tarvitset. Kasvattajat ovat kiireisiä, kuten nykyajan meininki.

      • minelan

        SELLAINEN,
        Suurin osa kasvattajista, en tunne muita kun SISSNHEIMON kennelin, pitää hyvää huolta kasvateistaan ja opastastavat aina tarpeen tullen. Kasvattavat siis sakukuja,käyttöön ja näyttöön.


    • Miss.Kennel

      Olen kasvattanut ja myynyt kymmeniä pentuja, eivätkä ne minua kiinnosta, kun olen ne myynyt ja rahani saanut. Toinen asia jos olisin kouluttanutkin ne, mutta ei tässä bisneksessä mitään takuuta ole. Annan yleensä ostajille mm väärän nimen ja väärät yhteystiedot, jotteivät kaikki höyrypäät vainoaisi minua esim jos koiralla on vaikka luonnevika, kirppuja, matoja ym. Myyty on myyty ja asiakassuhde päättyy myyntihetkellä.

      • Ncnfk

        Siis mikä piru sinua riivaa? Aivan alimpana olevassa kommentissasi ymmärrät itsekin sanoa, ettei kukaan ole arvostelemaan toista, mutta täällähän sinä käyt yksinäsi arvostelemassa ja sättimässä jokaista vielä kuukausien jälkeenkin. Rauhoitu edes jouluksi ja anna muiden olla rauhassa, räyhähenki! Sinulle ei kuulu hittojakaan, mitä muut omassa tuvassaan tekevät etkä ole mikään Kaikkivaltiaan sanansaattaja, joka suuruudessaan tietää, miten kaikkien muidenkin pitää kaikki tehdä!


      • minelan

        Nyt teet kyllä väärin. Sinun velvollisutesi on opastaa ennunostajia,. Taidat olla aikakoirattehtailij, joita ei pennuun tuleva elåmå kiinosta.
        Väären tietojen antaminn on rikoa.


    • minelan

      Tottakai, olen todella kiinnostunut kasvattien kuulumisista. Pidän myös itse yhteyttä heihin.Seuraan myös tarkkaan niitä kasvattini jälkeläisten kuulumisia, jotka käyvät näyttelyissä.Eli olenko onnistunut kasvatustyössäni vai en.

    • näinmeil

      Kyllä meidän koiran kadvattajaa kiinnostaa millaisia pennuista tuli.Kyselee, haluu nähdäkkin välillä.Ei kuitenkaan liikaa tai häiritsevästi.

    • 7777777777777

      Minulla on mahtava kasvattaja. Haen koirani viikon päästä. Saan joka viikko kuvia ja muutaman kommentin. Ensimmäisellä käynnillä ehdotti näyttelyjäkin, jos olen kiinnostunut. Mukaan sain silloin tarkat ohjeet ruokinnasta ja ruoka-ajoistakin. Sain pienen peitonkin tuoksuttamaan hajua vanhalle koiralleni.
      Tosin vielä jatko yhteydenpito on edessä, mutta juttua kulkee myös sähkärillä. Kauan etsin ja viimein löysin tämän hyvän kasvattajan. Heillä käy hoidettavina entisiä pentuja, joten hyvä on meininki.

    • 1200Käteisellä

      Ei tosiaankaan jaksa kiinnostaa jos ihan rehellisiä ollaan. Olen tietysti tavoitettavissa, mutta on sitten niitä joille mikään ajankäyttö ei riitä, jatkuvia kysymyksiä, tuntien puheluita melkein päivittäin. Ei kiitos! Rotu on vaativa, kyllä se haukkuu, kyllä se voi myös purra, kyllä se varmasti näykkäisee silloin tällöin jne. Kuuluu rotuun, uskokaa nyt jo vittu! Mitäs otatte vaativan koiran, en ole mikään cesarmillan. Palauttaa saa, mutta rahoja ei palauteta. Muuta takuuta en anna.

      • 1200Käteisellä

        Anteeksi kirjoitin väärään ketjuun. Rotu ei ole terrieri.


    • minelan

      Ensin minulla oli 7 collieta, joita 3 Kludia Sundbergin , von DURSWALD kennelitäSain Kluudialta kaiken avun,minkä tarvitsin.Viimeissen collien ollessa vielä elossa.ostin Dagny Virintieltå, kennel Razzia, kk-mäyräkoirapennun ja siitä alkoi urani kasvattajana,aikaa on kulunut 30 vuotta.Anoin omaa kennelnimeä Minelan ja sain sen, Kasvatustyöni on ollut antoisaa ja on tuonut mukanaan monia ystäviä.
      On eri asia tuottaa pentuja kun jalostaa niitä-Omasta mielestäni olen menestynyt melko hyvin kasvatustyössäni. Siitä kiitos Dagnylle. Mutta olen myös seurannut mielenkiinnolla jälkeläisten elämää, tarkoitan myös jälkeläisten menestystä.

    • minelan

      Aika hurjaa tekstiä tällä sivulla. Kasvattajia on moneen lähtöön. mutta huippullkoiran jalostaminen kyllä sitä, että seuraa tarkasti pentujensa menestystä, ottaa opikseen virheistä ja on mukana kannustamisesta vaikkapa näyttelyihin.
      Tämä ei ttarkoita sitä, että olisi jatkuvasti meilaamassa tai soittelemassa kasvatin omistajille, mutta on kiva kuulla miten kullakin menee. Minulle voi ainakin soittaa.js on jotain kysyttävää,

    • Terrier

      Itse laitan joskus viestiä koiramme kasvattajalle, mutta en ole odottanut niihin edes vastausta. Olen vain ajatellut, että ehkä hän silti lukee viestini. Ehkä häntä sen verran kiinnostaa omat kasvatit. En tiedä tietysti varmuudella. Kerran mietin, että pitäisi soittaa ja kysyä asiaa, mutta en sitten soittanut. Me ollaan löydetty myös saman rodun omistajia ja heidän kanssa on ollut kiva jutella samasta rodusta ja saatu myös hyvää tietoa omasta rodusta. Myös on varmasti erilaisia kasvattajia.

      • virpipirjo

        Nooo, tunnustan. Deletoin ne suoraan roskiin. En vaan jaksa enää ja meillä on useempi pentue vuodessa... Se olis kokopäivätyö jos ne kaikki lukis.


      • minelan
        virpipirjo kirjoitti:

        Nooo, tunnustan. Deletoin ne suoraan roskiin. En vaan jaksa enää ja meillä on useempi pentue vuodessa... Se olis kokopäivätyö jos ne kaikki lukis.

        Kuka pakottaa sinut teettämään yhtään pentuetta.
        Otat suuren vastuun pennuistasi, myydessäsi niitä.
        Ihmiset eivät aina muista, että on olemassa kuluttajasuojalaki ja lakimies.


    • minelan

      kiinnostaako kasvatajaa myydyt petinnut nimimerkile


      Tietenkin kiinnostaa. Olenhan kasvattaja ja en ymmärrä lainkaan sitä,että, pentuja myydään ja teetetään vain rahankiilto silmissä. En edes teetä penuja, kuin hyvin harvoin. Olin suunnitellut teeiiäväni pennut Minelan Balsamilla rotunsa hiuippukoira, Tiedot löytyvät koira-net jalostustieteellinen toimikunta.
      Minelan Cecialla teetettiin 3pentutehtailiale vastoin sopimusta.Koira oli myös cacibin arvoinnen kv-
      en, siinä ainoassa näyttelyssä . missä kävi. .

      Ihmiset ovat uskomattoman pahoja, valehelevia raukkoja,
      Olen nyt imetellyt koiraihmisten valheellisia puheita.

      • Hiljenisitjo

        Montako viestiä samaan ketjuun on pakko näpytellä? Sinä haukut täällä kaikki, joilla on asioista eriävä mielipide tajuamatta sitä, että oma mielipiteesi ei ole sen parempi kuin muidenkaan, sillä kyse on vain ja ainoastaan mielipiteestä. Ei ole todellakaan missään yhteisesti sovittu, miten kasvattajan pitää jatkossa minkäkinlaiseen yhteydenottoon suhtautua. Kukaan ei ole velvollinen jaksamaan/haluamaan/ehtimään jokaiseen yhteydenottoon reagoimaan millään tavalla. Sellaiseen ei kukaan ole lupautunut, muttei se automaattisesti mitään rahankiilto silmissä kasvattamista tarkoita. Koirien hintaa saisi nostaa aika perhanan paljon, jotta olisi kohtuullista vaatia kasvattajia käyttämään jatkossakin yhteydenottoihin vastaamiseen kokopäivätyön verran aikaa. Jos on jotain olennaista, niin sitten toki, mutta kuulumisia kummempaan ei tarvitse venyä vastaamaan, jollei halua. Sinä voit tehdä, mitä lystäät, mutta älä kuvittele voivasi antaa ymmärtää, että ne jotka eivät niin tee, ovat roskasakkia.


    • minelan

      Hiljenitjo nimimrkille

      Olen monesti miettinyt, että minusta ei oikein ole kasvattajaksi. Kannan huolta pennuistani, koko niiden elin-iän- Ja kuulustelen pennunostajaa ehkä liaksikin- Mutta minkäs luonteelleen voi-
      Toisaalta en ole joutunut pettymään pennunostajiin kuin yhdessä tapauksessa. Ja siinä, että kasvattani käyvät lian vähän näyttelyissä. Mutta olen maininnut asiasta heille, mutta en koskaan vaatinut sitä, Pääasia on. että koiralla on hyvä koti

      • Voivoivehnääsyön

        Aika läpinäkyvää nää sun kirjotukset... Tärkeää seurata koiran menestystä? Eli sulle koirat on ku jääkiekkojoukkue, kenties kenneliiton sisäpiirissä..ohhoh nii paksua juttua. Kasvattajia on kyllä hyviä ja huonoja, mutta juuri sunlaisten takia ne kaikki leimaantuu huonoiksi.


      • minelan
        Voivoivehnääsyön kirjoitti:

        Aika läpinäkyvää nää sun kirjotukset... Tärkeää seurata koiran menestystä? Eli sulle koirat on ku jääkiekkojoukkue, kenties kenneliiton sisäpiirissä..ohhoh nii paksua juttua. Kasvattajia on kyllä hyviä ja huonoja, mutta juuri sunlaisten takia ne kaikki leimaantuu huonoiksi.

        voivoivehnäääsyön

        Olisi varmaankin antoisempaa, jos kysyisit kasvattini omistajilta. Heitä tapaa usein koiranäyttelyissä..


      • minelan
        Voivoivehnääsyön kirjoitti:

        Aika läpinäkyvää nää sun kirjotukset... Tärkeää seurata koiran menestystä? Eli sulle koirat on ku jääkiekkojoukkue, kenties kenneliiton sisäpiirissä..ohhoh nii paksua juttua. Kasvattajia on kyllä hyviä ja huonoja, mutta juuri sunlaisten takia ne kaikki leimaantuu huonoiksi.

        Minulla ei ole mitään tarvetta miellyttää sinua. En tunne sinua, etkä sinä minua. Joten en voi antaa mielipiteellesi mitään arvoa.


      • minelan
        Voivoivehnääsyön kirjoitti:

        Aika läpinäkyvää nää sun kirjotukset... Tärkeää seurata koiran menestystä? Eli sulle koirat on ku jääkiekkojoukkue, kenties kenneliiton sisäpiirissä..ohhoh nii paksua juttua. Kasvattajia on kyllä hyviä ja huonoja, mutta juuri sunlaisten takia ne kaikki leimaantuu huonoiksi.

        Onko sinun mahdoton ymmärtää, että jotkut rakastavat koiriaan yli kaiken. Jos näkisit Touho-koirani, niin ehkä ymmärtäisit. Tai minkä tahansa koiristani. Niitä ei ole tarvnnut ilmoiitella koirapalstoilla, vaan on varattu jo ennen syntymää ja joku on jäänyt ilmankin, odottamaan ehkä 2 vuoden jälkeen syntyviä pentuja.


    • minelan

      voivoivehnääsyön

      Kasvatustyöni on todellakin läpinäkyvää, ainakin toivon sitä. Minulla ei ole mitään salattavaa. Kasvattajalle on todella tärkeää seurata kättensä tuloksia, jos haluaa jalostaa, eikä vaan tuotaa pentuja lisää. Vanhoita virheistä voi oppia.

    • Kennelhauska

      Ei kiinosta ei. Miksipiräisi.

    • Silkkityttö

      Luovutuksen jälkeen kasvattaja kyseli terrieripennun kuulumisia ensimmäisen yön jälkeen ja sitten muutaman kerran pentuaikana. Kun oli ongelmia matkan varrella (pentuhampaat tiukassa ym.), saimme neuvoja kysyttäessä. Olemme kasvattajan kanssa Facebook-kavereita, joten koiran kuulumiset ovat myöhemmin välittyneet ihan päivitysten kautta.

      Laillisesti kasvattajan vastuu päättynee ostohetkellä, mutta itse ostan aina koirani kasvattajilta, jotka välittävät koirista myös luovutuksen jälkeen. Kasvattajapiirit ovat loppujen lopuksi aika pienet ja sana kiirii, joten pienellä salapoliisityöllä kasvattajasta saa yllättävän paljon tietoa ennen pennun ostoa. En kaipaa jutteluhetkiä koiran arkikuulumisista, mutta tarpeen tullen on mukava saada apua/tietoa itseä askarruttaviin kysymyksiin.

      • minelan

        Lisäisin vielä tähän, että Kennelliito pitää yllä jalostustietteellistä kartoitusta, joka on oiva apu niin kasvattajalle kuin pennun hankintaa suunnittelevalle.


      • Muistakatsoapeiliin

        Jos se tekee ihmisestä vakavasti mieleltään sairaan, että keksii muista tarinoita, niin sitten sinullakin on vakavia mielenterveysongelmia. Olet mm. haukkunut minut pentutehtailijaksi, vaikken ole kasvattanut mitään kukkia kummempaa. Myös muut ovat mitä mielikuvitusrikkaammista syistä koirien kaltoinkohtelijoita ja muiden lapsetkin haukut surutta kakaroiksi. Että jos täällä joku on pahasti häiriintynyt, niin sinä. Sinulla tuo vainoaminen menee jo selvästi nettikiusaamisen puolelle.


    • minelan

      Kyllä kiinnostaa HALUAN KUULLA AINAKIN SILLOIN TÄLLÖIN kuulumisia sekä ostajista että koirasta.

      Mutta meitä on monenlaisia kasvattajia, eikä kukaan ole mikään arvostelemaan toista, ellei kysymys ole koirien hyvinvoinnista.

    • minelan

      8.5.2018 17:29

      Montako viestiä samaan ketjuun on pakko näpytellä? Sinä haukut täällä kaikki, joilla on asioista eriävä mielipide tajuamatta sitä, että oma mielipiteesi ei ole sen parempi kuin muidenkaan, sillä kyse on vain ja ainoastaan mielipiteestä,
      NO EI YHTEENKÄÄN,Pysytäänp' nyt totuudessa, kenet olen haukkunut. EN ketään, mielikuvitukesi 'hti taas lentoon.

      • nohuhhuh

        Höpö höpö! Olet haukkunut todellakin KAIKKI. Äärimmäisen harvassa ovat ne kommenttisi, jotka eivät tihkuisi myrkkyä. Että mietipä vähän tekosiasi äläkä nolaa itseäsi totaalisesti kieltämällä jotain, minkä jokainen lukutaitoinen osaa todeta kommenteistasi.


      • minelan
        nohuhhuh kirjoitti:

        Höpö höpö! Olet haukkunut todellakin KAIKKI. Äärimmäisen harvassa ovat ne kommenttisi, jotka eivät tihkuisi myrkkyä. Että mietipä vähän tekosiasi äläkä nolaa itseäsi totaalisesti kieltämällä jotain, minkä jokainen lukutaitoinen osaa todeta kommenteistasi.

        Se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe