Oletko sinä tai tunnetko jonkun, joka pyrkii sinnikkäästi ja pääseekin usein tutttaviensa ja lähes ventovieraidenkin ihon alle? Iskee äkkiarvaamatta ja saa pihteihinsä joutuneen henkilön noloksi, itkemään ja raivostumaan.
Millainen elämänkoulu tämän taidon saamiseen on käyty?
Vai onko kyse synnynnäisestä lahjakkuudesta?
Akilleen kantapään etsijä
92
3265
Vastaukset
- muffffa
älä höpötä lapsellisia, geeneissä kaikki ihmisen ominaisuudet.
Eikä omena kauas puusta putoa!- hehehehee
@muffffa
Kiitos vastauksestasi!
Sinun tyttärelläsi on lapsia nimimerkistäsi päätellen. Onnittelen.
Ovat siis perineet ominaisuuksiasi vastauksestasi päätellen.
Kyllä se sukuvika taitaa olla. Tunnen erään naisen joka on sellainen josta aloittaja kertoi, hänen poikansa on ihan samanlainen.
Minuunkin on tuota menetelmää kokeilleet molemmat. Olen nykyisin liian välinpitämätön ja parkkiintunut ottamaan itseeni. Saattoivat pettyä.
Nuorena aviovaimona tämä äiti-ihminen sai minut pitkäksi aikaa tolaltani.
Kai tuollainen ilkeys kumpuaa omista pettymyksistä, elämä ei ole antanut heille sitä minkä katsovat ansainneensa. Jotain hyvitystä tulee toisten kiusaamisesta.- hehehehee
@mielikki.mummo
Kiitos mielipiteestäsi. Että olisi sukuvika, hmmm. Voihan se olla.
Olen nuorena läheltä seurannut tällaista henkilöä ja saanut itsekin maistaa ilkeyttään. Hän käyttäytyi jopa ystävällisesti mutta sitten yllättäen iski kipeään paikkaan. Hän tarkkaili iskun jälkeen valppaasti kohteen ilmeitä saadakseen selville että isku osui. Kertoilipa minullekin, miten joku meni kumman näköiseksi hänen sanojensa vuoksi.
Ei hänen lapsistaan kaikki ainakaan perineet tätä "lahjakkuutta". - Kaikkieiolegeeneistä
Tulihan se sieltä: " ...tuollainen ilkeys kumpuaa omista pettymyksistä, ... ". Juuri niistä ja kaikista muistakin elämän kolhuista, mutta ei geeneistä. "Sukuvika" saattaa olla, mutta vain sillä lailla että kaikki tavat ajattelua myöten opitaan kotoa.
- kysynn
vanhat mummut erittäin hyvin muistaa oman lapsuutensa, nuoruutens ja sen äärettomältä tuntuvan keinottelun ja bisneshenkisyyden ja näkvät myös miten joskus inhimillisyys ja ihmismäinen käytös jokseenkn syvästi kateissa fyysisen ja psyykkisen voimavarojen uupumisen myötä - toi ihon alle- termi kai kuvaa ihmisten avuttomuutta tai voimakkaita riippuvuusoireita - meikäläiste ammattiryhmälle kevyesti heitettin muka hyvänä vitsinä ... että onks huorat jotennii hunningolla tma,
- hehehehee
@kysynn
Kiitos kommentistasi! Ihon alle-termillä tarkoitin jotain sen suuntaista kuin loukkaamismielessä liian tuttavalliseksi ja liian lähelle tulemista.
Synnynnäinen lahjakkuus.
- hehehehee
@korpikirjailija
Kiitos vastauksestasi! Mielellään kuulisin, mistä päättelet, että on synnynnäistä lahjakkuutta, (ketju venyisi :) hehehehee kirjoitti:
@korpikirjailija
Kiitos vastauksestasi! Mielellään kuulisin, mistä päättelet, että on synnynnäistä lahjakkuutta, (ketju venyisi :)En minä mitään tiedä kuhan kirjoitin. Ei ole kokemuksia ihon alle menemisestä, muutoin kuin leikkuupöydällä maatessani ja silloinkin olin narkoosissa.
- maissiiii
Ei liity mitenkään aiheeseen...
mutta huomasin, että sulla on kiva kuva.
Oletpa taitava saven taitaja, ilmeikäs nukke. onneks olkoon... hieno työ.
Onko koko nukke savea, vai vain pää ja kädet, ehkä jalat...
Tuosta kuvasta on vähän vaikea hahmotta nuken kokoa. maissiiii kirjoitti:
Ei liity mitenkään aiheeseen...
mutta huomasin, että sulla on kiva kuva.
Oletpa taitava saven taitaja, ilmeikäs nukke. onneks olkoon... hieno työ.
Onko koko nukke savea, vai vain pää ja kädet, ehkä jalat...
Tuosta kuvasta on vähän vaikea hahmotta nuken kokoa.Huomenta@
Tänään jännittävä savityöpäivä, lasituspoltamme töitä ulkona.
Kuvan tyttö on noin 30 cm korkea istuu polvillaan. Kokonaan savesta tehty.
Tänään valmistuu useita töitä. Jos kaikki menee hyvin keramiikka kokoelmani on jo laaja, laitan illalla profiiliilehin kuvia. Kuopus varasi jo yhden pöllön itselleen. Lisäksi valmistuu kaksi pihatonttua. Työnimillä salaisuuksia. Iso kukko kukka-astia puutarhaan. Pöllöjä, picassso seinätaulu, perhonen, sydämiä jos nyt kaikki muistan.
Harrastus, joka vie täysin pois arjesta. Ihanaa yhdessä olemista samanlaisten sielun siskojen ja veljien kanssa.
Hyvää päivän jatkoa sinulle 💥- Psykopaatti_.-
Voiko sitä lahjakkuudeksi sanoa? Kiusaajaa ja valehtelijaa sanon narsistiseksi psykopaatiksi. Psykopaatti itse saattaa pitää itseään lahjakkaana manipuloijana.
Kiitos kutsusta. Tänne onkin kivempi kirjoittaa, liian pitkäksihän Paronin ihailjakerho jo venähtikin.
Mistäs minä sinua alkaisin kiusaamaan anna vinkki?- hehehehee
@korpikirjailija
Keksi nyt jotain, kun luvan sait.
Olen muutes vissivarma, että palstan miehistä yksikään ei tule minua suojelemaan. Miehet eivät ole empaattisia. hehehehee kirjoitti:
@korpikirjailija
Keksi nyt jotain, kun luvan sait.
Olen muutes vissivarma, että palstan miehistä yksikään ei tule minua suojelemaan. Miehet eivät ole empaattisia.Ai, nyt muistan vanhan kisman ja nostan sen tikulla pöydälle...sinulla on hölmö nimimerkki.
- hehehehee
korpikirjailija kirjoitti:
Ai, nyt muistan vanhan kisman ja nostan sen tikulla pöydälle...sinulla on hölmö nimimerkki.
@korpikirjailija
Ai, on vai. Kuissoo? Haittaakse? hehehehee kirjoitti:
@korpikirjailija
Ai, on vai. Kuissoo? Haittaakse?Se syö kommentointisi uskottavuutta. Empä ole itsekään kehuja nikistäni saanut, kirjailijaksi mielletään, mutta haitannooko mittään.
- hehehehee
Se syö kommentointisi uskottavuutta. Empä ole itsekään kehuja nikistäni saanut, kirjailijaksi mielletään, mutta haitannooko mittään.
@korpikirjailija
Se tässä nikissä onkin parasta. Jotkut kompastuvat jo nimimerkkiin. hehehehee kirjoitti:
@korpikirjailija
Se tässä nikissä onkin parasta. Jotkut kompastuvat jo nimimerkkiin.Nikeissämme riittää äimistelyä joo...niin, että pidä per...le nikkisi.
Aloituksen asiaan.
Nimimerkkivalinta jos se osuu nappiin vetää seuraajia, aivan kuin instagrammin kauniiden kuvien lähettäjät keräävät peräänsä jonon ihailijoita.
Medioiden keskusteluissa vetovoimaisia nikkejä seurataan. Usein käy kuitenkin niin, että massan mukana sokeudutaan ja arvostelukyky voi sumentua.
Metoo ja mukaan. Manipulointikyky joillakin tekaistun vihan vetäjillä voi olla uskomaton, sokeat kanat marssivat seuraten johtajaa someraivoon.
Kun yhdessä tutkimuksessa kysyttiin vihakirjoittajalta, miksi hän hyökkäsi niin rumasti toista kirjoittajaa kohtaan, jota hän ei tuntenut. Hän ei osannut selittää....sanoi vain ....menin mukaan.
Kun haluaa netissä lyödä vyön alle se on helppoa jos kohde on kommenteissaan avoin. En seuraa ketään, heitän kommentin sinne toisen tänne ja piru kun nappaa kuin parhaina pilkkikausina. Kommentit luetaan huolella ja puntaroidaan, muokataan itselle sopiviksi lyömäaseiksi. Astalo pystyyn ja hyökkäykseen.
Esim. kirjoitin kaksi vuotta sitten kotitapaturmasta...Putosin tuolilta verhoja oikaistessa, sain hiusmurtuman L2-selkänikamaan.
Iskut vyön alle jatkuu vieläkin....kännissä putosit....., se taitaa olla ainut joka silloin loukkasi minua....vammahan ei ole parantunut, eikä koskaan parannu.
Jos näin näin kirjoittaa, mietin, että kirjoittajalla on itsensä vaikea selviytyä humalassa kotioloista.
Kirjoitan usein kokemuksista, joten kuviteltu epäonnen kokemus, joka heitetään puskasta toiselle tuntemattomalle ihmiselle täytyy olla oma kohtainen kokemus.
En ole ikinä ollut takarivin Tyyne, (tämä lause johti vuosien vittuiluun.) Jopa siihen asti kivat kirjoittajat kokivat tulleensa loukatuksi. Sýy on tykkää istua eturivissä jos haluan kuulla ja ymmärtää esityksen hyvin.
Olmi, jota käytin puskakirjoittajista keräsi koko potin, olin lyönyt puskia vyön alle.
Se oli sydäntä särkevä ja anteeksi antamaton tekoni. Olmi tuo vaaleapunainen pimeydessä elävä kaunotar. Miten se voi loukata.
Viimeisin syvä potku palstan viiksivallu uroksen munille oli se, että arvostelin hänen keskustekutaitoaan. Minähän annoin vinkkiä sujuvampaan keskusteluun. Eihän jokaiselle tarvitse vastata. Joo, olet oikeassa. Tai niinkö en ole kuullutkaan. Katujutuissa menettelee. Mutta paras on täällä pohjalla. Syvin vyön alle iskuni oli kun totesin saman kaavan toistuvan. Kun kirjoitin yhden kommentin herran ketjuun niin kauhistus sieltä pääsi irti koirapartio, hyvä, että pääsin pakoon.
Ei muuten keksittyä vaan totta.- heräsin
Nikeissämme riittää äimistelyä joo...niin, että pidä per...le nikkisi.
Aloituksen asiaan.
Nimimerkkivalinta jos se osuu nappiin vetää seuraajia, aivan kuin instagrammin kauniiden kuvien lähettäjät keräävät peräänsä jonon ihailijoita.
Medioiden keskusteluissa vetovoimaisia nikkejä seurataan. Usein käy kuitenkin niin, että massan mukana sokeudutaan ja arvostelukyky voi sumentua.
Metoo ja mukaan. Manipulointikyky joillakin tekaistun vihan vetäjillä voi olla uskomaton, sokeat kanat marssivat seuraten johtajaa someraivoon.
Kun yhdessä tutkimuksessa kysyttiin vihakirjoittajalta, miksi hän hyökkäsi niin rumasti toista kirjoittajaa kohtaan, jota hän ei tuntenut. Hän ei osannut selittää....sanoi vain ....menin mukaan.
Kun haluaa netissä lyödä vyön alle se on helppoa jos kohde on kommenteissaan avoin. En seuraa ketään, heitän kommentin sinne toisen tänne ja piru kun nappaa kuin parhaina pilkkikausina. Kommentit luetaan huolella ja puntaroidaan, muokataan itselle sopiviksi lyömäaseiksi. Astalo pystyyn ja hyökkäykseen.
Esim. kirjoitin kaksi vuotta sitten kotitapaturmasta...Putosin tuolilta verhoja oikaistessa, sain hiusmurtuman L2-selkänikamaan.
Iskut vyön alle jatkuu vieläkin....kännissä putosit....., se taitaa olla ainut joka silloin loukkasi minua....vammahan ei ole parantunut, eikä koskaan parannu.
Jos näin näin kirjoittaa, mietin, että kirjoittajalla on itsensä vaikea selviytyä humalassa kotioloista.
Kirjoitan usein kokemuksista, joten kuviteltu epäonnen kokemus, joka heitetään puskasta toiselle tuntemattomalle ihmiselle täytyy olla oma kohtainen kokemus.
En ole ikinä ollut takarivin Tyyne, (tämä lause johti vuosien vittuiluun.) Jopa siihen asti kivat kirjoittajat kokivat tulleensa loukatuksi. Sýy on tykkää istua eturivissä jos haluan kuulla ja ymmärtää esityksen hyvin.
Olmi, jota käytin puskakirjoittajista keräsi koko potin, olin lyönyt puskia vyön alle.
Se oli sydäntä särkevä ja anteeksi antamaton tekoni. Olmi tuo vaaleapunainen pimeydessä elävä kaunotar. Miten se voi loukata.
Viimeisin syvä potku palstan viiksivallu uroksen munille oli se, että arvostelin hänen keskustekutaitoaan. Minähän annoin vinkkiä sujuvampaan keskusteluun. Eihän jokaiselle tarvitse vastata. Joo, olet oikeassa. Tai niinkö en ole kuullutkaan. Katujutuissa menettelee. Mutta paras on täällä pohjalla. Syvin vyön alle iskuni oli kun totesin saman kaavan toistuvan. Kun kirjoitin yhden kommentin herran ketjuun niin kauhistus sieltä pääsi irti koirapartio, hyvä, että pääsin pakoon.
Ei muuten keksittyä vaan totta.Mitä sinä itse tunsit silloin kun nimittelit toista kirjoittajaa takarivin-Tyyneksi tai olmiksi? Olitko vihainen tai halusitko alistaa? Entä koitko paremmuutta silloin, kun opastit "viiksivallua" palstalle kirjoittamisessa?
Uteliaisuudesta kysyn. heräsin kirjoitti:
Mitä sinä itse tunsit silloin kun nimittelit toista kirjoittajaa takarivin-Tyyneksi tai olmiksi? Olitko vihainen tai halusitko alistaa? Entä koitko paremmuutta silloin, kun opastit "viiksivallua" palstalle kirjoittamisessa?
Uteliaisuudesta kysyn.En tuntenut paremmuutta. Yleensä käytin ilmaisua Takarivin Tyyne henkilölle, joka näyttävän tietoisesti alensi itse itsensä kommetissaan....jokseenkin näin mitä sitä meikäläinen....näillä eläväillä. Ikään kuin alentaen itsensä.
Minun kirjoitustaitoni on jatkuvan arvostelun kohteena. Minullakin on mielipiteitä, erotan jonninjoutavan jaarituksen aivosta kommentista, hyvästä keskustelusta.
Ihminen ei kehity jos ympärillä pyörii joojoo porukkaa.
- Heikunkeikku
En ole, en ilikiäisi tuttavien ihon alle sukeltaa.
Pakko sanoa, että tuttavapiiriin ei kuulu ihon alle sukeltajia.
Saattaahan semmosiakin olla, mutta onkohan niillä ruuhkaan asti ystäviä ja kavereita?
Minä en ainakaan kaveeraisi tuommosten sukeltajien kanssa. Riittää kun kerran sukeltaisi, niin kraapisin päätä ja tuumaisin ittekseni, että ei heevetti onko toi tommonen. Tarttee pistää välit poikki.
Jotenkin näin toimisin.
Muusta en tiedä enkä osaa kommentoida muutaku sen sanon, että hyvin keksitty aloituksen otsikko. :)
Otsikko meni sormiini ja knapsasin aloituksen esiin.- 1lesken
Tunnen henkilöitä tai tunsin, jotka muuttuvat seurassa erilaiseksi, kun kahden kesken jutellessa.
Samainen tyyppi jolle on kertonut jotain henkilökohtaista ja luotettavaa, räväyttää sen päin näköä muiden seurassa.
Iskee vyön alle tarkoituksella, että saa muut vielä mukaansa.
Saa jotain kiksejä toisen nolaamisesta ja lyttäämisestä muiden silmissä.
2lesken - Heikunkeikku
1lesken kirjoitti:
Tunnen henkilöitä tai tunsin, jotka muuttuvat seurassa erilaiseksi, kun kahden kesken jutellessa.
Samainen tyyppi jolle on kertonut jotain henkilökohtaista ja luotettavaa, räväyttää sen päin näköä muiden seurassa.
2leskenIkävää.
Minulla ainakin menisi luottamus sellaiseen ihmiseen, joka luottamuksellisia asioita alkaisi muiden läsnä puhumaan.
Oon tarkka ihminen tämmösissä asioissa ja taatusti ilmoittaisin ihmiselle, että menit rajan yli, enkä voi jatkaa ystävyyttä/kaveruutta.
Minä en koskaan luottamuksellisia asioita kertoisi muille. - hehehehee
Heikunkeikku kirjoitti:
Ikävää.
Minulla ainakin menisi luottamus sellaiseen ihmiseen, joka luottamuksellisia asioita alkaisi muiden läsnä puhumaan.
Oon tarkka ihminen tämmösissä asioissa ja taatusti ilmoittaisin ihmiselle, että menit rajan yli, enkä voi jatkaa ystävyyttä/kaveruutta.
Minä en koskaan luottamuksellisia asioita kertoisi muille.@Heikunkeikku
Olet onnekas, kun et ole moista Akilleen kantapäähän iskijää tavannut.
Itse olin lapsena tuollaisen aikuisen ihmisen vaikutuspiirissä enkä voinut panna välejä poikki, en voinut sanoa edes mitään vaan jouduin vain nielemään omalle kohdalle osuneet harkitun ilkeät iskut. Vasta aikuisena ymmärsin, ettei ole normaalia oikein miettimällä miettiä, että miten oikein kipeästi saisi toista loukattua ja sitten vielä tarkkailla, kuinka kipeää iskunsa teki. - hehehehee
1lesken kirjoitti:
2lesken@1lesken
Kiitos kommentistasi!
Juu, todellakin tuollaista tekee tämänsortin ilkeä ihminen, että seurassa paljastaa jotain nolatakseen.
Sellaistakin olen kokenut. että kahden keskenkin iskee kipeään paikkaan ja sitten jännityksellä seuraa iskun vaikutusta uhriin. - Heikunkeikku
hehehehee kirjoitti:
@Heikunkeikku
Olet onnekas, kun et ole moista Akilleen kantapäähän iskijää tavannut.
Itse olin lapsena tuollaisen aikuisen ihmisen vaikutuspiirissä enkä voinut panna välejä poikki, en voinut sanoa edes mitään vaan jouduin vain nielemään omalle kohdalle osuneet harkitun ilkeät iskut. Vasta aikuisena ymmärsin, ettei ole normaalia oikein miettimällä miettiä, että miten oikein kipeästi saisi toista loukattua ja sitten vielä tarkkailla, kuinka kipeää iskunsa teki.Todella kurja juttu, jos lapsena joutuu kokemaan aikuisen ihmisen huonoa käytöstä.
Nyt olet aikuinen ja osaat ymmärtää asioita eri tavalla, kuin silloin lapsena.
Jättää varmaan jälkensä lapsuuden kokemukset, mutta ymmärtävyys ehkä lieventää? - hehehehee
Heikunkeikku kirjoitti:
Todella kurja juttu, jos lapsena joutuu kokemaan aikuisen ihmisen huonoa käytöstä.
Nyt olet aikuinen ja osaat ymmärtää asioita eri tavalla, kuin silloin lapsena.
Jättää varmaan jälkensä lapsuuden kokemukset, mutta ymmärtävyys ehkä lieventää?Hyvin vaikea on itse sanoa, mitä tuollainen kokemus vaikutti. Ehkä jotain hyvääkin toi. En ainakaan alistunut lapsenakaan silloin. Purnasin mielessäni ja pidin häntä silloin epäreiluna, kun minulle ilkeästi sanoi.
- Narsismi-on-näkyvää
Narsismi on synnynnäistä, joku geenivirhe tai sukuvika eli perhepiiristä peritty ominaisuus. Vakava luonnehäiriö joka tapauksessa.
En tunne ketään heistä, en seurustele tai keskustele moisten vammaisten kanssa. Eli kun / jos tyyppiin törmää, voi äkkiä vaihtaa suuntaa ja kääntää selkänsä. Tai poistua tilaisuudesta jos sellaiseen on osunut missä narsisti päsmäröi.Puhutaanpa vaikka syömishäiriöstä niin aina taustalta joku löytää narsismin tai kateuden diagnosin. (Venytän ketjua).
- Bengalitikku
Voisiko asiaa tarkastella niin, että miksi puhuu jollekin avoimemmin kuin jollekin toiselle.
Eka tyyppi: Mietin näin, että kun kaksi ihmistä keskustelee vaikkapa jostain kokemuksesta, mikä on toiselle tärkeä ja toiselle ei mitään.
Loivasti alkon ystävälle pubilaiselle ei kerro kaikkea, koska kylillä huulet löystyvät ja asioita höpistään ja maustetaan. Täydellistä luottamusta ei ole tai ansaitse. Miksi? Kun on höpissyt useidenkin asiat.
Minulle tämä on ihon alle menoa.
Toinen tyyppi: vähän kuten yllä joku kirjoitti, että möläyttää
jossain asian, sellainen, joka ajan saatossa heittää bumerangeja ja tarkistaa, että ikävä muistuttelu huomataan. Siis systemaattista kiusaamista.
Asian voi vahvistaa esim. kun puhelu päättyy. .....kiva kun soitit ja kuulet kun toinen haukkoo ilmaa ja tulee luova tauko.
Tämä tyyppi on köynyt jo ihon alla.
Kolmas tuyppi: yrittää iskeä ystäväksi, eikä osaa lukea ei-kiinnostusta kuin viiveellä, todella viiveellä ja käytös muuttuu. Ikäänkuin iskettävä olisi muuttunut miksikään. Pyrky iholle on torjuttu. Toisilla on kyky lukea ihmistä ja toisilla ei sitten yhtää.
Mä en geenejä kyllä kaiva jokapaikanselitykseksi.
Selitys voi olla kokemukset ja erittäin heikko itsetunto. - Kehity
Jos narsismi on geeneistä kotoisin niin sitten sieltä tulee myös yleinen tyhmyys ja tyhjyys.
- Bengalitikku
Höpsistä. Tuossa ei ollut mitään. Räyhähenkisyyttä vain.
Tuo geeniselitys ei ole mistään kotoisin. Minusta se on heppoinen vetäisy.
Jo klisee.
Erkkimerkki!
Liian joka-asian peruste. Ei syvällinen. Kehitä! Pääsee liian helpolla perustelematta. Koulutus on tyhmyyttä ja tylsyyttä vastaan. Opettelua opiskelemaan.
Selitäpä tarkemmin kokemuksiasi tai havaintojasi narsismista, tyhmyydestä ja tyhjyydestä.
Jos pyydettäisiin ihmisiä määrittelemään narsismi (ilman googlea), kuinka moni sen taitaisi.
Ympäristö ja kokemukset ja kasvatus. Mitä ihminen kykenee ottamaan vastaan tai haluaa ottaa vastaan. Tarkastelemaan asioita. Ymmärtämättömälle, asia voi olla veden valelua hanhen selkään. Ei ole vastaanottokykyä. Ei eläytymiskykyä. Torjuntaa. Ylimielisyyttä.
Lisään, että jokaisella on akilleenkantapäänsä ja vahvuutensa, mutta eivät ne ole se jokin. Heikon itsetunnon omaavaa voi rohkaista. Tosin siinä voi käydä niin, että rohkaistavalla skippaa yli. Kello paukkuu tiheästi yli kahdentoista. Yksi narsismin ominaisuushan on se, että narsisti ei kestä yhtään häneen kohdistuvaa kritiikkiä tai arvostelua. Ei kestä tunnetta, että joku kokeilee päsmäröidä hänen päälleen.
Herkkyydeksi sen jotkut mieltävät mielellään.- Bengalitikku
Eihän kukaan pidä kritiikistä tai arvostelusta, jos se on perusteetonta.
Kuinka paljon työpaikoillakin on ollut sitä, että juuri päällepäsmäröijä on mitätöinyt toisten ajatukset ja aloitteet. Arvioi ja kritisoi ne tyhjiksi.
Mielestäni tuo mitätöijä on se, jolla on ongelma.
Nuoriinhan "kaikentietävät ikiaikaiset työntekijät" harjoittavat sellaista ei-noteeraamista. Minusta ei ole kyse herkkyydestä, vaan siitä, että ei edes kuunnella tai kuulla. Ja jos kuuroutuminen tehdään kimpassa, voi tulla rumaa jälkeä.
Tuore tapaus tiedossa.
Mielipidetankit ajavat yli.
Tellu: ajattelen siis juuri päinvastoin eli olen eri mieltä. Bengalitikku kirjoitti:
Eihän kukaan pidä kritiikistä tai arvostelusta, jos se on perusteetonta.
Kuinka paljon työpaikoillakin on ollut sitä, että juuri päällepäsmäröijä on mitätöinyt toisten ajatukset ja aloitteet. Arvioi ja kritisoi ne tyhjiksi.
Mielestäni tuo mitätöijä on se, jolla on ongelma.
Nuoriinhan "kaikentietävät ikiaikaiset työntekijät" harjoittavat sellaista ei-noteeraamista. Minusta ei ole kyse herkkyydestä, vaan siitä, että ei edes kuunnella tai kuulla. Ja jos kuuroutuminen tehdään kimpassa, voi tulla rumaa jälkeä.
Tuore tapaus tiedossa.
Mielipidetankit ajavat yli.
Tellu: ajattelen siis juuri päinvastoin eli olen eri mieltä.Ehkä se sitten on kasvatuksen tulosta, ettei välitä/loukkaannu perusteettomasta kritiikistä.
Sehän se on pääasia, että itse tietää mitä on tehnyt/minkälainen on.
Pentuna menin nyyhkimään vanhemmilleni, että joku on sanonut minusta niin ja niin ...
Isä kysyi pitääkö se omasta mielestäni paikkansa, että olen sellainen. Kun sanoin, että ei, niin isä sanoi, että no mitäs syytä siulla sit on itkee, sithä kaikki on hyvin, sithä siulla ois syytä itkee jos se pitäs paikkasa.
Siksi minusta on vähänkin kummallista, kun tälläkin palstalla aikuiset ihmiset nyyhkivät, jos joku on syyttänyt heidän käyttäneen puskanikkejä, joilla on kirjoitellut ilkeitä taikka kirjoittanut jotain muuta paikkansa pitämätöntä. Jos itse tietää, ettei se pidä paikkaansa, niin mitä siitä sitten pahemmin välittää toisten luulotteluista.- Bengalitikku
Mielestäni isäsi neuvoi hyvin. Ei moittinut toista ja laittoi puntaroimaan minää.
Itse käytän samaa nikkiä. Kirjoittelen sillä oman pään menoksi. Olen laiska, enkä jaksa vaihdella tai pitää jotain peliä. Erimieltähän saa olla asioista, mitä kirjoitan, ei siinä mitään. - Narsissienvaltakunta
Bengalitikku 14.4.2018 23:15
Jos em. kommentti oli tarkoitettu meitsille niin tässä selitys: jos joku pitää narsismia geenivirheenä, niin sitten myöskin ihmisten yleinen tyhmyys ja henkinen tyhjyys on geeneistä kotoisin.
Ja siis kun eivät ole, niin ei ole narsismikaan, joka on luonnevika, pahinta laatua oleva persoonallisuushäiriö, vika kasvamisessa, 'kasvualustassa' joka on ollut kylmä, kova, kalsea ja välinpitämätön. Sellaisessa tilanteessa ihmisen on pitänyt keksiä omat keinonsa selviytyä elämästä. Kun vanhemmat tai muut kasvatusvastuussa olevat eivät ole rakastaneet, hän on alkanut rakastaa itse itseään, mutta väärällä, kieroutuneella tavalla. - Bengalitikku
Narsissien valtakunta.
Kirjoituksesi on järkeenkäypä.
Toisinkinpäin voisi ajatella olevan: ihmelapsi-syndrooma. Vanhemmat rohkaisevat väärin (ei meidän ...): muissa aina vikaa eikä opasta itsetarkasteluun, että jokainen mokaa, erehtyy, tekee vääriä valintoja. Pettymysten käsittely. Kaikenaikaa voi tehdä korjausliikkeitä. Muutoin rakastettu lapsikin kasvaa itserakkaasti siis väärällä rohkaisulla rakastavassakin ympäristössä. Ja miten muiden väärät valinnat lapsi oppii erottamaan ja että kuitenkin voi arvostaa itseään terveesti. Kyllä itsetuntoakin tarvitaan. Ei tarvitse olla lapanen.
Jos lapsi on noin 6 - 8 tuntia koulussa, miten se voi "paikata"? Tellukka kirjoitti:
Ehkä se sitten on kasvatuksen tulosta, ettei välitä/loukkaannu perusteettomasta kritiikistä.
Sehän se on pääasia, että itse tietää mitä on tehnyt/minkälainen on.
Pentuna menin nyyhkimään vanhemmilleni, että joku on sanonut minusta niin ja niin ...
Isä kysyi pitääkö se omasta mielestäni paikkansa, että olen sellainen. Kun sanoin, että ei, niin isä sanoi, että no mitäs syytä siulla sit on itkee, sithä kaikki on hyvin, sithä siulla ois syytä itkee jos se pitäs paikkasa.
Siksi minusta on vähänkin kummallista, kun tälläkin palstalla aikuiset ihmiset nyyhkivät, jos joku on syyttänyt heidän käyttäneen puskanikkejä, joilla on kirjoitellut ilkeitä taikka kirjoittanut jotain muuta paikkansa pitämätöntä. Jos itse tietää, ettei se pidä paikkaansa, niin mitä siitä sitten pahemmin välittää toisten luulotteluista.Sinulla on viisas isä. Meillä olisi voinut sanoa että sellainenhan sinä oletkin, en kyllä olisi uskaltanut valittaa hänelle mistään.
Sota kai vaikutti, oli erittäin äkkipikainen, sai pelätä.- Yxmutsi
"Paikata" mitä? En taaskaan tajuu tarkoituksia mutta olisikohan viisaampaa miettiä ja auttaa vaikka maailman nälkää näkeviä ja muuta puutetta kokevia lapsia kuin huolehtia "ihmelapsista". Jos heillä on koti ja normaalit vanhemmat niin he kyllä pärjäävät elämässä ja saavat tukea, joskus hyvää, joskus huonoa, mutta selviävät kyllä.
Ne nälkäiset eivät ja jos he kasvavat kuitenkin aikuisiksi asti niin sopii miettiä, millaisiksi sellaisiksi kun mitkään olosuhteet eivät ole olleet suotuisat kasvulle. Paaaljon suuremman kokoluokan ongelma ulevia aikoja ajatellen kuin tämän maan narsissit. - Bengalitikku
Minusta ongelmia ei pidä projisoida muualle. Epämieluisan aiheen muuttaminen muuksi ei poista kummankaan aiheen puutteita ja vajeita, toinen on aineeton, toinen aineellinen.
Ehdotus on pään kääntämistä muualle tai roskien lakaisua maton alle.
Ja miten aiheet sulkisivat toisensa pois?
Teepä aloitus siitä, miten nälkä poistetaan! Sinulla on varmaan hyvä ratkaisu siihen? - Hölö-hölö
Sulta meni huuto- ja kysymysmerkki vääriin lauseisiin.
- Patologinen.valehtelija
Entäs jos lähisukulainen on valehteleva narsisti? Vaikeampi välttää kuin ventovierasta....
- Bengalitikku
Hölö-hölö kirjoitti:
Sulta meni huuto- ja kysymysmerkki vääriin lauseisiin.
Hölötihölöti
Ei muuten multa mennyt vääriin paikkoihin. Panin juuri oikein.
Toinen oli vahva pyyntö, ellen sanois käsky. Toinen on arvelu.
Patologisesta valehtelusta: olisipa aika kauheaa, jos läheinen olisi tuollainen, että valhe on totuutta tärkeämpää.
Ootkos koskaan keskustellut asiasta hänen kanssaan? - Tyydyttääkö
Miksi mulla pitäisi olla vastaus nälänhätien poistamiseen? Tai onhan jonkinlainen, mutten tiedä miten yhtälö toimisi. Länsimaissa hassataan ruokaa tärviölle niiin paljon, että sillä syöttäisi toisen puolen maapallon väestä. Mutta miten se täällä jäljelle jäävä saataisiin nälkäisille?
Länsimaalainen 'sivistynyt' tollo tunkee tähteensä roskikseen edes lajittelematta biohajoavaa ruokaa sinne minne se oikeasti kuuluisi. Ja tukee samalla ilmastonmuutosta tajuamatta tekosiaan, sen enempää sitä ettei osaa / kykene/ pysty ... lajittelemaan kuin sitä, mihin asti systeemissä homma vaikuttaa.
Miksi joku ihminen valehtelee? Oisko sillä jotain tekemistä sen kanssa, että ihmiset nyt vain näkevät asioita eri lailla ja tavalla. Se mikä on mulle totta ja todellista, voi olla jollekin toiselle täyttä puppua. Kuten nälkä, tuhlaaminen ja ilmastonmuutos. - Bengalitikku
Voisihan ylituotantoa esikypsentää ja pakastaa ja liidättää koneilla tarvitseville. Jos 400 eurolla/pää pääsee Thailandiin, on se minusta halpaa eli liian halpaa. Mutta mihin ihmiset satsaavat, omaan hyvinvointiin alati vai toisten hengissäpitämiseen. Arvovalinta. Valitettavasti solidaarisuus on kadonnut. Seuraapa poliitikkojamme. Vettä voisi kiikuttaa, kunnes on kaivoja ja puhdasta vettä. Se, miksi viittasin, että tekisit aloituksen, tarkoitti, että etäruokkiminen on vaikea vakava asia - ei mikään pikkujuttu.
Onhan tilanteita, että avustusjärjestöt eivät saa viemisiään perille, saatikka lääkkeet ja sairaanhoito.
Onhan kotimaassa noita "hoitohäiriöitä" vai onko STM tekemässä kiusaa vai onko taustalla likviditeettiongelmia, joita ei kerrota.
Tämä ei oikein kuulu ketjuun.
Toki voidi nostaa niin, että onko länsimainen ihminen niin itserakas, ettei ole näkevinään kaikkea? - Hyvinvointieiteehyvää
Välinpitämättömyys on aikamme paise.
- matiis
Tämä oli hänelle lahjakkuus, monia hyvä juttuja vanhalla työpaikalla.
Kerron erään, rautatievaunusta oli hävinnyt tuhansia litroja wiskiä, poliisit tekivät sen päätöksen täytyy olla läheistä, ajelivat maaseutua siellä mies pesi autoa omakotitalon pihalla (ei poliisi auto) ajoivat sinne, sanoivat mikä täällä haisee hän vastasi wiski hyvä pestä autoa. Tietenkin monia muita oli matkassa. - töött
- jos joku esm sanoo että on kuolemanväsynyt jauupunut joskus ja sanoo että koko elonsa paskalastias ei kukaan halua tai jaksa kuulla - tulee lähinnä mieleen vanha marttavtsi
- jos martan laitat töihin marian - samalla kertaa panet hänet lukkoon kuin soittorasian
- ja avaimet viskaat minne sattuu - vaikka taikurin hattuu - voi minua - miten sattuu jne....
joo joo- uusi näkymätön ninni syntyi juuri.... - apuwaa-mistä-apu
Tora-hammas tuli kipeeksi, kuolenkohan nyt,
- Näin-tässä-täpitän
Minulla viisaudenhammas vilkuttaa vihreää valoa. Pitäisikö jo sulkea suu ja lähteä iltakahville? Päivä on niin nuori, heräsin yllättävän myöhään, aamu seitsemän. Jouduin lähteä liikkeelle.
Huomenna on pakko levätä koska jumalakin on sen määrännyt. Tosin mistään en muista lukeneeni, että se seitsemäs päivä on sunnuntai? Voihan se olla vaikka keskiviikko jolloin piti jättää veikkaukset? "Seitsemäntenä päivänä jumala lepäsi". Mutta mikä pihkuran päivä?
Ihminenhän se on se pahis joka on keksinyt viikonpäivät. Näin-tässä-täpitän kirjoitti:
Minulla viisaudenhammas vilkuttaa vihreää valoa. Pitäisikö jo sulkea suu ja lähteä iltakahville? Päivä on niin nuori, heräsin yllättävän myöhään, aamu seitsemän. Jouduin lähteä liikkeelle.
Huomenna on pakko levätä koska jumalakin on sen määrännyt. Tosin mistään en muista lukeneeni, että se seitsemäs päivä on sunnuntai? Voihan se olla vaikka keskiviikko jolloin piti jättää veikkaukset? "Seitsemäntenä päivänä jumala lepäsi". Mutta mikä pihkuran päivä?
Ihminenhän se on se pahis joka on keksinyt viikonpäivät.Ei sellaista Raamatussa luekaan, että se seitsemäs päivä, Jumalan alunperin luomisessa määräämä lepopäivä, olisi sunnuntai. Hän määräsi sapatin=lauantai, "että sen pyhänä pitäisit".
Ihmiset (katolinen kirkko) vain alkoivat pitämään viikon ensimmäistä päivää (Auringon jumalan päivää) pyhäpäivänään Kristuksen ylösnousemuksen muistoksi, koska heidän mielestään Jumalan laki ei enää ollut voimassa Kristuksen kuoleman jälkeen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/SunnuntaiTellukka kirjoitti:
Ei sellaista Raamatussa luekaan, että se seitsemäs päivä, Jumalan alunperin luomisessa määräämä lepopäivä, olisi sunnuntai. Hän määräsi sapatin=lauantai, "että sen pyhänä pitäisit".
Ihmiset (katolinen kirkko) vain alkoivat pitämään viikon ensimmäistä päivää (Auringon jumalan päivää) pyhäpäivänään Kristuksen ylösnousemuksen muistoksi, koska heidän mielestään Jumalan laki ei enää ollut voimassa Kristuksen kuoleman jälkeen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/SunnuntaiNii ja vielä.
Minä oikeana alkuperäiskristittynä pidin tänään lepopäivän.
Huomenna olen luvannut mennä likalle siivoamaan ja pesemään ikkunat ja ...- Hyviä.huomioita
Elikkä huomenna onkin sunnuntaimaanantai, työpäivä. Taidan viedä roskapussin sille varattuun kohteeseen, koska en ole parvekesäilöjä.
Hyviä.huomioita kirjoitti:
Elikkä huomenna onkin sunnuntaimaanantai, työpäivä. Taidan viedä roskapussin sille varattuun kohteeseen, koska en ole parvekesäilöjä.
Sunnuntai viikon seitsemäntenä päivänä on aika tuore:
Wikipedia:
"Ennen vuotta 1973 sunnuntai oli viikon ensimmäinen ja lauantai viimeinen päivä. Tällöin kyseinen muutos toteutettiin Kansainvälisen standardoimisjärjestön (ISO) suosituksesta."
Ei mitään huolta. Et sinä riko Jumalan lepopäiväkäskyä vastaan vaikka teet työtä sunnuntaina, sillä ei Hän käskenyt missään pyhittämään viikon ensimmäisen päivän.- Hyviä-huomioita
No, itseasiassa työurillani ei ole tarvinnut kunnioittaa mitään tiettyjä päiviä. Olen ollut töissä niin päääsiäisiä, lukemattomia viikonloppuja, jopa joulupäivinä. Siten viikonpäivät menetti merkityksensä jo 80-luvun alkuvuosina.
Nythän on kaupoiltakin vapautunut ikeet olla auki 365 per vuosi. - Bengalitikku
Mikä ihmeen torikokous aiheen vierestä?
Hyviä-huomioita kirjoitti:
No, itseasiassa työurillani ei ole tarvinnut kunnioittaa mitään tiettyjä päiviä. Olen ollut töissä niin päääsiäisiä, lukemattomia viikonloppuja, jopa joulupäivinä. Siten viikonpäivät menetti merkityksensä jo 80-luvun alkuvuosina.
Nythän on kaupoiltakin vapautunut ikeet olla auki 365 per vuosi.Eikö muuten ole kummallista, että kaikilla viikonpäivillä on nimet, mutta öillä ei ole nimiä. Yö on vain yö ...
- lavälisu
Tellukka kirjoitti:
Eikö muuten ole kummallista, että kaikilla viikonpäivillä on nimet, mutta öillä ei ole nimiä. Yö on vain yö ...
Yö on kuin välilyönti. Erottaa päivät toisistaan kuten välilyönti sanat toisistaan. Hah haa, yön aikaansaamaa viisastelua.
Tellukka kirjoitti:
Sunnuntai viikon seitsemäntenä päivänä on aika tuore:
Wikipedia:
"Ennen vuotta 1973 sunnuntai oli viikon ensimmäinen ja lauantai viimeinen päivä. Tällöin kyseinen muutos toteutettiin Kansainvälisen standardoimisjärjestön (ISO) suosituksesta."
Ei mitään huolta. Et sinä riko Jumalan lepopäiväkäskyä vastaan vaikka teet työtä sunnuntaina, sillä ei Hän käskenyt missään pyhittämään viikon ensimmäisen päivän.Eiköhän jenkkilässä ole edelleenkin sunnuntai viikon ensimmäinen päivä, samoin Kanadassa? Ei taida kaikki maailmanmaat noudattaa tuota kansainvälistä ohjeistusta.
- Bengalitikku
Sydänyö?
En ole tavannut ketään, joka onnistuisi vieraan aikuisen mieltä pahoittamaan häntä panettelemalla tai rumasti arvostelemalla.
Positiivisessa hengessä koen pääseväni useinkin lähelle ihmistä ja kuulen hämmästyttävän mielenkiintoisia tarinoita, joita ko. ihminen ryhtyy ihan oma-aloitteisesti kertomaan. Joskus hämmästyttää, miten avoimesti ihmiset saattavat kertoa henkilökohtaisista asioistaan vieraalle kuuntelijalle. - Kuulostaa tosi kurjalta, jos joku kuuntelija ryhtyy mollaamaan kertojaa ja haluaa olla ilkeä. Mikä mahtaa olla sellaisen aikuisen ihmisen motivaationa? Kuulostaa sairaalta.Jokaisella on heikot kohtansa, eikä tarvitse paljon tuntea, kun näkee ne.Jos niistäalkaa sivullinen lukua pitää, niin pian huomaa olevansa yksinäinen.
Sitten on se naisten tyyli juoruilla, "ethän kerro muille". Joka unohtuu kuulijalta heti kun pään kääntää.
Aloittaja on vissiin nainen, kun aloituksessa puhutaan itkemisestä, ja muutenkin aihe tuntuu vieraalta. Jos lie sillä suunnalla isompi halu tökkiä niitä akilleen kantapäitä, siis naisten keskuudessa.Tuosta toisille kertomisesta tuli mieleen yksi likan kertoma.
Oppilaat olivat alkaneet ihan avoimesti kertomaan: "Minulle tuli syfilis, mikä sinulla on?" Minä sain gonorren", "minulla klamydia" ... Likka oli ällistyneenä kuunnellut näitä nykypäivän nuoria, että missä nyt oikein mennään.
Sitten hänelle oli huojennukseksi selvinnyt, että luokalle oli jaettu tehtäviksi jollekin toiselle tunnille etsiä tietoja eri sukupuolitaudeista.
En vielä noilla aloituksessa mainituilla tuntomerkeillä voi sanoa tuntevani häntä, jota etsintäkuulutat.
Voisiko se olla vaikka hän, joka täällä palstalla käyttää usein sanontaa: "Osui ja uppos" ja sitten laittaa perään ":DDDDD"?
Ei, en voi sanoa tuntevani häntäkään.- Humps.ja.hupeni
Eikö kukaan käytä sanontaa Pomps ja pompahti, pinnalle tai ulos?
- Bengalitikku
Onkohan se kroonista, että pitää etsimällä etsiä vikaa aina jostain?
Mieluummin kirjoitan omista kokemuksistani in real life. On suuri pettymys, jos joutuu sensuroimaan puheitaan vain huonojen kokemusten takia jonkun ihmisen osalta. Olen keskustellut tästä. Näin vain käy ja on.
Heikku kirjoitti vieraiden avautumisista. Noinhan tapahtuu. Mutta se voi olla hyvä työ, kuuntelu. Bengalitikku kirjoitti:
Mieluummin kirjoitan omista kokemuksistani in real life. On suuri pettymys, jos joutuu sensuroimaan puheitaan vain huonojen kokemusten takia jonkun ihmisen osalta. Olen keskustellut tästä. Näin vain käy ja on.
Heikku kirjoitti vieraiden avautumisista. Noinhan tapahtuu. Mutta se voi olla hyvä työ, kuuntelu.En osaa sanoa, kun en tunne ketään sellaistakaan, joka etsimällä etsisi a i n a vikaa jostain.
Pitää sanoa, etten tarkalleen tunne oikeastaan ketään muuta kuin itseni. Tuokin kissa, joka minulla on lainassa, osaa olla minulle vielä aika arvaamaton vaikka olen luullut jo oppineeni tuntemaan sen näitten viiden viikon aikana, jotka se on ollut täällä.
On se riivattu yrittänyt ihonikin alle vaikkakin varmaan vahingossa, niin haluaisin uskoa. Liian pitkät kynnet ...- Lie-kroonistakin
Bengalitikku kirjoitti:
Heikku kirjoitti vieraiden avautumisista. Noinhan tapahtuu. Mutta se voi olla hyvä työ, kuuntelu.Tässä ajansaatossa on muodostunut kuva ja olen tullut päätelmään, että vakkari nimet ovat tulleet liian tutuiksi toisiinsa. Niinpä jonkin asteinen palstatyytymättömyys kärjistyy turhaksi piikittelyksi, ihan kuin kaikki sanottava olisi jo kirjoitettu, mutta palstalla on roikuttava vaikka kiusaksi asti.
Minua helpottaa yksinkertainen kikka kolmonen. Osaan sulkea selaimen. - Bengalitikku
Onko se narsisti? Rotukissa? Tutkitutatko geenit?
(Tämä on sitten hjuumoria ja tutkimattomia ovat kissojen aivoitukset) Bengalitikku kirjoitti:
Onko se narsisti? Rotukissa? Tutkitutatko geenit?
(Tämä on sitten hjuumoria ja tutkimattomia ovat kissojen aivoitukset)Rotukissa, joo, varmaan.
Ihan pikimusta- Bengalitikku
Lie-kroonistakin kirjoitti:
Tässä ajansaatossa on muodostunut kuva ja olen tullut päätelmään, että vakkari nimet ovat tulleet liian tutuiksi toisiinsa. Niinpä jonkin asteinen palstatyytymättömyys kärjistyy turhaksi piikittelyksi, ihan kuin kaikki sanottava olisi jo kirjoitettu, mutta palstalla on roikuttava vaikka kiusaksi asti.
Minua helpottaa yksinkertainen kikka kolmonen. Osaan sulkea selaimen.Taidan sulkea selaimeni myös. Tosi harvoin kökin täällä näin myöhään.
Joten
Öitä! Nähkääpä kauniita unia!
(Mitähän ne kikka ykkönen ja kakkonen ovat?) - Lie-kroonistakin
Bengalitikku kirjoitti:
Taidan sulkea selaimeni myös. Tosi harvoin kökin täällä näin myöhään.
Joten
Öitä! Nähkääpä kauniita unia!
(Mitähän ne kikka ykkönen ja kakkonen ovat?)Arvasin, että joku kysyy.
Kikka ykkönen, avaa selain ja palstat
Kikka kakkonen, osallistu
Kikka kolmonen, sulje selain, tarvittaessa. Viimeistään silloin jos oma kiukku alkaa nousta ylitse muiden ja tekisi mieli tirvaista.
Väärin lähteä polttamaan proppuja umpiseinään. - Bengalitikku
Huomenta.
Mä ajattelin, että
1. Vesi alkaa porista.
2. Vesi palaa pohjaan.
3. Pata on piloilla.
- peruskoulust
No jmätunne yhe Akin.
KHIHIHI- Muualt
Mäkin tiedän yhden Akin.
Zhihihii
En ole enkä tunne, mutta taidan itse olla jo(i)lekin akilleen kantapää.
Herkkä ja arka kohta, jota ei voi unohtaa, vaikka tuntee tuskia, se täytyy aina kaivaa esiin.Voisitko sinäkin jo unohtaa, lopettaa tai puhua face to face, eikä heitellä selviä vihjeitä.
Voisitko sinäkin jo unohtaa, lopettaa tai puhua face to face, eikä heitellä selviä vihjeitä.
Heti kun vanhoista asioista palstalla vihjaileminen loppuu myös toisen osapuolen taholta. Pitkän tarinan taas tässä yksi päivä luin.
ansalanka kirjoitti:
Heti kun vanhoista asioista palstalla vihjaileminen loppuu myös toisen osapuolen taholta. Pitkän tarinan taas tässä yksi päivä luin.
Jos toinen ei lopeta, lopeta sinä. Anna olla.
Ihan huvittaa toimia rauhankýyhkynä, minä....paraskin ; )korppis kirjoitti:
Jos toinen ei lopeta, lopeta sinä. Anna olla.
Ihan huvittaa toimia rauhankýyhkynä, minä....paraskin ; )Olen jo lopettanut, annan olla, huvittavaahan se vain on ettei syytä nähdä kuin minussa.
Ihan hyvä rauhankyyhkyhän sinä olet.- huhhuhjahuh
ansalanka kirjoitti:
Olen jo lopettanut, annan olla, huvittavaahan se vain on ettei syytä nähdä kuin minussa.
Ihan hyvä rauhankyyhkyhän sinä olet.LO-PE-TA
- kaikkiallaauringonalla
Luulen (kun muuta tietoa ei ole), että kysymys on henkilön luonteesta: ovat monstereita jo alunperin. Varmasti me kaikki tunnemme tällaisia tyyppejä, Taipumus näkyy jo varhain eli leikki-ikäisenä ja tarhassa, joten nuorena vitsa tässä suhteessa vääntyy - valitettavasti. Ansaan menvät myös monsterin vanhemmat. Voi tietysti karu kohtalokin tehdä ihmisestä katkeran, jota sitten purkaa kierolla tavalla muihin. Politiikassa näitä tyyppejä on runsaasti. Ammatti ikäänkuin jo vaatii sitä eli selkään puukottamisen jaloa taitoa.
Sosiaalista lahjakkuutta ihon alle pääseminen vaatii ja kykyä udella ovelasti omaa etua silmälläpitäen. Ystävällisyyttä ja avuliaisuutta on jotenkin vaikeaa mieltää heti teeskentelyksi, jolleivat ne ole täysin läpinäkyviä. Nämä tyypit ovat teeskentelyn mestareita. He ovat harvoin tunteellisia eli empatian kykyä heillä ei juurikaan ole. Ovatko he psykopaatteja vai eivät, siihen ei ole suoraa vastausta. Taipumus ei vielä tee ihmisestä luonnevikaista. Naiset ovat ilman muuta tämän lajin mestareita, kaikissa ikäluokissa kokemukseni mukaan.- kaikkiallaauringonalla
Sorry, ei olisi kannattanut vastata. Tämä oli taas näitä keskinäisiä kähinöitänne. En tajua, kuinka jaksatte jukia keskenänne. Juu-u, on palstalla näitä monstereita. En itse taida tätä taitoa, koska tähänkin menin lankaan. Vetäydyn pois häiritsemästä. Hirveesti nyt anteeksi, että vastasin VÄÄRIN.
- Bengalitikku
Iltalehdessä oli eilen paranoidisesta ajattelusta. Sekin kannattaisi lukaista, miten epäilemme muita.
Kun aloittajan otsikko oli "akilleen kantapään etsijä", minulle se tarkoittaa samaa kuin toisten heikkouksien etsijää. Kaivelija.
Palaan tuohon paranoidiseen epäilyyn, avomielinen ihminen antaa toisen olla sellainen kuin on, mutta jos tulee epämieluisia kokemuksia, tulee varovaisemmaksi. Huono kokemus. Ei epäluuloa, vaan huono kokemus.
Toiset ovat ekstroverttejä, toiset introverttejä. Kumpikaan ei ole toistaan paree, mutta havaintoni on, että yhteisöissä introvertit saavat kärsiä enemmän.
Viime viikolla minulle soitti joku vitamiinien myyjä. Kolmasti sanoin, etten tilaa nyt mitään.
Hän vähän muutti suostuttelunsa näkökulmaa ja jatkoi vaan. Yritti oikein tosissaan tunkea ´´ihon alle.´´
Sanoin sitten lopulta, että kuulehan, minä olen sellainen ihminen, että minua et saa puhuttua ympäri.
Sitten hän siellä hetken ´´jaahatteli´´ ja lopetti puhelun.- Bengalitikku
Tavattoman ärsyttävää, jos kaupittelija jankkaa.
Jostain olen kuullut, että saavat palkkiota siitä, jo liirumlaarum kuunnellaan.
Siksi, vaikken osta, yritän jaksaa kuunnella "työn ääniä".
Tulee surku. Bengalitikku kirjoitti:
Tavattoman ärsyttävää, jos kaupittelija jankkaa.
Jostain olen kuullut, että saavat palkkiota siitä, jo liirumlaarum kuunnellaan.
Siksi, vaikken osta, yritän jaksaa kuunnella "työn ääniä".
Tulee surku.Vanhemmille ihmisille kaupitellaan, vissiin helpommin ostavat.
Sitten sellainen asia, että kun mulla on Robinson-esto niin ne, jotka siitä huolimatta soittelee, eivät halua kuulua heihin, jotka kieltoa kunnioittaa.
- anaklys
Vähääkään isommassa työpaikassa päälliköistä suunnilleen jokatoinen on mainitunkaltainen sala-ampuja ja tunnetusti myös isommat pamput käyttävät yleisön edessä nolaamista oman egonsa pönkittämiseen, yleensä kuitenkin peitellyn hyväntahtoisesti tai vitsinä, sillä uhriksi joutuva lähinnä vallan välikappale kuin suoranaisesti kiusaamisen kohde toisin kuin varsinaisessa kiusaamisessa, missä kiusaajalla tyypillisesti on joku liittolainen sallijana, mutta kyllä sala-ampujakin voi ryhtyä kiusaamaan, jos sattuu otollinen kohde ja siitä jotain hyötyä.
- töötttt
Maailmalla on vaikka mitä hankkeita ja itsellä ongelmiia roppakaupalla vastakkain voi vaikka omat terveyskrempat ja kaikki kaupalliset hankkeet tai syvä pitkäaikainen pelko
ja huoli lastenjaasstenlasten trvattomuudesta - varsinkin silloin kun kun tietsikkakn ilmoittaa esimerkiksi että kuntasivut eivät ole turvallisia - mitä ikääntyneet vanhukset niillekään mahtaa - joku toisessa keskusteluaiheessa terveysasemien jonoista syyttää fifillä toimivia mummmuja neurooseistaaan ja syypäänä alan ongelmiin -- onko se diagnoosien teko siirtynyt jonottajien asiaksi jossain kylätoimikunnassa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921766- 851252
- 1101123
- 71954
- 105901
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663