Uusi insignia äänieristys?

Meluisaon

Mitäs mieltä olette? Kokeiltu on 24/45 18 kesärenkailla. Kova meteli on.

23

2323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • INXHOL

      Minulle täysin tuntematon rengaskoko. Maahantuojan rengailla melu ei ole kovinkaan korkea itse irtoavista rengaspulttien kiinnityksistä huolimatta.

      • 140nm

        Tosi outo rengaskoko, ja vielä ihmeellisempi vika "itse irtoavista rengaspulttien kiinnityksistä"
        Eli irtoaako pulttien kiinnitykset vai pultit?

        Kevytmetallivanteen pultit tulee aina jälkikiristää, ettei ne irtoa itsekseen.,,,miellusti momenttiavaimella.


    • Kfkfkfkffkfkfkfk

      Mitäs ostit ääliörenkaat. Maksa ja kärsi nyt. Laihana lohtuna näytät sentään ääliöltä autossasi. Laita Peltorit päähän, niin kansa sentään tajuaa, että olet sen verran fiksu, että yrität suojata kuuloasi rengasvalinnaltasi.

    • Muutenhyvä

      245/45 R18 löytyy insigniasta alta ja meteli on kova moottoritiellä. Kaukana premiusta siinä mielessä. Autoni on vm.2017 grandsport 2.0T 4x4.

      • Semmonenkulutus

        Auton huonoin puoli on kuitenkin se että kulutus on kammottava. Kesärenkailla lämpimällä kelillä seka-ajossa 10,5litraa hörppii 98bensaa eli 95 varmaan vähän enemmän vielä. Aika harva 2 litranen kone enää nykyään vie yli 10 litraa.


    • Ylläripyllärib

      Tuo 10.5l on höpöhöpöä. Tietenkin jos "seks-ajo" on jatkuvaa kiihdyttelyä ja jarruttelua niin samoihin lukemiin pääsee vaikka toyota yariksella.

      • Tuoontotta

        Se ei ole höpöhöpöä. Auton kulutus talvella oli 11,5litraa tässä seka-ajossa. Nyt näyttää 10,4 kun ilmat lämmennyt ja alla kesärenkaat. Matka ajossa auto vei talvella 300km matkalla maantietä/moottoritietä 9,9litraa/100km. Tämä opelin 2 litranen on n.200g gramman päästöillä ihan kutoskoneen veroinen kulutukseltaan. Eikä tällä autolla nyt hirveesti tule kiihdyteltyä, meno ei ole mitään kovin repivää lopulta ettäkö siitä nauttisi.


      • Fkfkfkfmkfmf
        Tuoontotta kirjoitti:

        Se ei ole höpöhöpöä. Auton kulutus talvella oli 11,5litraa tässä seka-ajossa. Nyt näyttää 10,4 kun ilmat lämmennyt ja alla kesärenkaat. Matka ajossa auto vei talvella 300km matkalla maantietä/moottoritietä 9,9litraa/100km. Tämä opelin 2 litranen on n.200g gramman päästöillä ihan kutoskoneen veroinen kulutukseltaan. Eikä tällä autolla nyt hirveesti tule kiihdyteltyä, meno ei ole mitään kovin repivää lopulta ettäkö siitä nauttisi.

        Neliveto ja automaatti lisäävät kulutusta, kuten myös auton koko. Ja eikö neliveto ole korkeampikin? Rengaskoko myös. Moottorin potentiaali samoin. Toki voi olla, että joku muu valmistaja tekee samaa pakettia alemmalla kulutuksella? Silti, kyllä tuohon on kaikki kulutuksen maksimoivat tekijät kasattu samaan pakettiin, ettei yllätyksenä pitäisi tulla.


      • AutomaatitKiihtyyParee

        Automaatti ei nykyään lisää kulutusta, päin vastoin. Voisit katsoa vaikka autojen teknisistä tiedoista.


      • Fkfkfkffkfkfkkf
        AutomaatitKiihtyyParee kirjoitti:

        Automaatti ei nykyään lisää kulutusta, päin vastoin. Voisit katsoa vaikka autojen teknisistä tiedoista.

        Riippuu merkistä eli automaatista. Useimmiten lisää. Joillain harvoilla jopa laskee.
        Ja tekniset tiedot eivät paljon kerro tosielämästä. Kulutusluvut yleisesti virallisissa luvuissa ainakin 20% alakanttiin, automaateilla ehkä vielä enemmän?


      • Tykgkgkgkggkgk
        Fkfkfkffkfkfkkf kirjoitti:

        Riippuu merkistä eli automaatista. Useimmiten lisää. Joillain harvoilla jopa laskee.
        Ja tekniset tiedot eivät paljon kerro tosielämästä. Kulutusluvut yleisesti virallisissa luvuissa ainakin 20% alakanttiin, automaateilla ehkä vielä enemmän?

        Opelillakin tomaatti lisää kulutusta, kävin katsomassa hinnastosta.


      • ihanmitenvaa

        Ei pidä paikkaansa, eivät ole aina alakanttiin, omalle autolle on luvattu keskikulutus 5.5 - 5.7 l/100km ja tällä hetkellä oma pitkäaikainen keskiarvo on 5.6 l/100km (150hv start / stop automatic). Olen ajanut yhden pidemmän reitin keskikulutuksella 4.5l/100km.
        Toki tämä on aika pitkälle kiinni siitä miten ajat autolla, ennakoitko jne.


      • Jjklllkllll
        ihanmitenvaa kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, eivät ole aina alakanttiin, omalle autolle on luvattu keskikulutus 5.5 - 5.7 l/100km ja tällä hetkellä oma pitkäaikainen keskiarvo on 5.6 l/100km (150hv start / stop automatic). Olen ajanut yhden pidemmän reitin keskikulutuksella 4.5l/100km.
        Toki tämä on aika pitkälle kiinni siitä miten ajat autolla, ennakoitko jne.

        Ja missä. Vain maantietä hissutellen voit päästä alle keskikulutuslupauksen. Mutta sekalaisessa ”norminmukaisessa” ajossa et pääse alle luvatun keskikulutuksen millään.

        No Ok. Voi jostain löytyä automalli, jossa kulutusluvut eivät valehtele. Mutta hyvin harvassa ne ovat. Paitsi vanhemmissa, siis paljon vanhemmissa.


      • ExAudisti
        AutomaatitKiihtyyParee kirjoitti:

        Automaatti ei nykyään lisää kulutusta, päin vastoin. Voisit katsoa vaikka autojen teknisistä tiedoista.

        Kaksoiskytkinratkaisut eivät lisää kulutusta, perinteiset (oikeat) automaatit lisäävät 0.5 -2l manuaaliin verrattuna. Opelin automaatit ovat ainakin toistaiseksi olleet tätä perinteistä (kestävää) mallia. Itse maksan mielelläni vuositasolla varmatoimisesta ja kestävästä automaatista pari sataa ylimääräistä suuremman kulutuksen kautta, kun maksan enää hajoavan arpalaatikkotekniikan (esim dsg) korjauskuluja. Nimimerkillä Audin dsg vaihteiston (4 vuotta vanha, 82tkm) vaihtokustannuksista puolet maksaneena (9200€) maksaneena....


    • Pliiiiis

      En ymmärrä ihmisiä joilla on varaa pistää 50t ja enemmänkin autoon ja sitten ei ole varaa maksaa jos satasella menee kolne euroa enemmän rahaa bensaan kuin naapurimummon micralla :-&

    • Janoyltyyyy

      Opel insignia 260hv 4x4 vm 2017-2018 on hirvittävä bensarosvo. Bensaa kuluu kuin urheiluautoissa vaikka auto ei kiihdy 0-100 juuri kummemmin kuin 2 litran dieselit. Minun amg mersu vei vähemmän kuin tuo kyseinen peli ja se ehkä kertoo jo jotain. Kyse on siitä että tuo 2 litran kone on vanhaa tekniikkaa, tuskin muuten päästöt olisi 197g. En ymmärrä miksi uusi auto tuodaan noilla päästöillä kun kyse vain 2 litraisesta. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku 400hv auto.

      • Kfkfkfkfkfkf

        Sun Amg tosin oli pizzataksikoppero.


      • Rajoittunutkaveri

        Sulla taas ei ole koskaan ollut mitään amg:tä johtuen taloudellisista rajoitteista


    • Korvatulpat

      Sama rengaskoko täällä, eli Hankook 245/45 ja 18". Pilaa kokonaan muuten hyvän auton, koska rengasmelu on aivan tolkuton maantiellä. Minulla ei ole pitkään aikaan ollut näin meluisaa autoa. Älkää vaan ostako uutta Insigniaa yhtään 17-tuumaista isommalla vannekoolla. Itsellä on talvirenkaina Continental 17" kitkat ja ne ovat kyllä ihan hiljaiset.

      Itse olen miettinyt renkaiden ja vanteiden vaihtoa tai jotain massausta lisä-ääneneristykseen. Molemmat vaan maksanee maltaita. Onko jollain kokemuksia muutoksesta äänitasoon?

    • Kamalakulutus

      Onni on että opel poistu tuon uuden insignian bensarosvon kokonaan markkinoilta eikä sitä enää löydy hinnastosta. Vuoden oli myynnissä kunnes tajusivat että tuo dinosaurus pilaa koko heidän autovalinoiman maineen. Nyt tilalla on enää 200hv 1.6 turbo jossa päästöt on ihan on. Että tais olla aika pommi nykyautoksi, harvemmin myynti lopetetaan ihan tosta vaan.

    • ElämäntapanaGolf

      MELU, kokeilkaa kansanautoa moottoritiellä nopeus 120-130.
      Radio kiinni, ei pysty huudattamaan täysillä, niin hirveä rengasmelu.

    • Anonyymi

      Kova rengasmelu, vaikka renkaat 215/55 17" Michelin premacy 3...auto grand Sport 1.6 diesel... Moottori hiljainen, mutta takaa renkaista pirun kova meteli... Kenties pitää tehdä melumassaus rengasholviin ja bitumiliuskoja peräloosteriin

    • Anonyymi

      Kannattaa ajaa poissa urista, paljon hiljaisempi silloin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe