Nyt alkaa taas jokavuotinen itku ja hammastenkiristys, kun pitäisi maksaa kopistelusta 10-2€ . Silti ei käytetä ihan ilmaisia sammutin tarkastuksia joita vakuutus yhtiöt tarjoavat (munkki kahvin kera)
Sammutin huolto
7
564
Vastaukset
- Joakim1
Missäs noita ilmaisia sitten on? Lähitapiolalla näyttää olevan paljonkin noita, mutta jostain syystä ei yhtään pääkaupunkiseudulla, Turussa tai Oulussa. Tampereella sentään on. https://www.lahitapiola.fi/henkilo/edut/sankarikoulutus/sammutintarkastukset
OP näyttää järjestävän myös ilmaisia tarkituksia joillain, lähinnä pienillä, paikkakunnilla. Listaa noista ei nopeasti löytynyt.
Tuolla näyttää olevan halpaa muutenkin ja välillä ilmaista: http://www.palosammutin.info/sammuttimen-tarkastus
Onko muita?- MitaanTietamaton
Turussa oli ainakin kerran jonkun sponsoroima sammutintarkastus marketin pihalla. Ei ihan niin paljon ollut ihmisiä kuin ilmaisia ämpäreitä saadessa, mutta puoli tuntia ei riittänyt tarkastukseen pääsyyn.
- Jurristikko
No täällähän tämä teema olikin jo esillä :) Ja minä aloitin Yleistä veneilystä palstalle uuden koskien sitä että paineastialaki tuottaa älyttömän määrän metallijätettä:
Turvakauppa com tiivistää ongelman näin nätisti:
"Käsisammuttimen käyttöikä on yleensä kymmenen vuotta. Silloin sammuttimelle tulee tehdä koeponnistus ja tarkastus. Usein on edullisempaa hankkia uusi sammutin. Vanha sammutin on paineastia, ja siksi vaarallista jätettä, ja sen asianmukainen hävittäminen tapahtuu jättämällä se sammutinhuoltoliikkeeseen pientä korvausta vastaan."
Heh, heh... vielä tuo "pientä korvausta vastaan" juttu peräkaneettina. Niinku ei sitä sammutinta muka voisi iha ite laskea tyhjäksi ja paineettomaksi ja heittää metallinkeräykseen?
Mutta kymmenen vuotta jonkun parin-kolmen kilon sammutinpullon normaali elinikä? Ei siis mitään järjen hiventäkään tuossa, vai onko teillä sammutinpullot räjähdelleet nurkissa :-/ Itkupillit. Eurot jonoon ja eteenpäin
- kahvituttaa
Nyt on sammutin kopisteltu, ja hillomunkki kahvit juotu. Kiitos Lähitapiola
- njgfjhfjytrkuygh
Lähitapiola järjesti täälläkin ilmaisen tarkistuksen. Erinomainen idea, mutta kaatui siihen, että jonoa oli kymmeniä ihmisiä, jokaisella vähintään muutama sammutin tuotuna. Pikaisesti laskeskelin, etä lähes 2 tuntia olisi pitänyt jonottaa. Kannustakin heitä, ja muita vakuutusyhtiöitä järjestämään tuollaisia tilaisuuksia useammin, jotta patoutunut kysyntä hellittää.
- rannallako
Kaikki kehittyy, näin meillä : Sammuttajille vastaanotto, tarkistettiin pullon kyljestä että oli omistajan nimi ja ellei ollut niin tussilla nimi kylkeen. Huolehtivat että pullot liikkui oikeassa järjestyksessä, ei etuilua. Kahville sai mennä kaikessa rauhassa. Jos oli kiire niin sai hakea leimatun pullon myöhemmin. Toisin sanoen ei turhaa jonossa seisoskelua. (eikä palelua)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412348Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse691623Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631164
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901020Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862