Tampoonin käyttö

Kdkdnd

Hei olen 13v tyttö ja enkät on ollut noin vuoden enkä ole vieläkään saanut laitettua tampoonia. Hauaisin opetella käyttämään tampoonia, mutta en osaa laittaa sitä. Ei joku osaisi neuvoa. Olen koittanut vaan yhtä tampooni kokoa mitä nyt kotoa sattui löytymään.

4

1079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 98465

      Jos olet vielä neitsyt, ja toivon, että tuon ikäisenä olet, voi se vaikeuttaa tamponin laittamista oli tamponi minkä kokoinen tahansa. Kokeilu kannattaa aloittaa minikokoisista tamponeista, joissa on asetin. Ne ovat yleensä helpoimpia ensikertalaiselle. Mini ei tosin sitten kovin kauaa pidä vuotoa sisällään, se kun on tarkoitettu vähäiselle vuodolle, mutta kokonsa vuoksi se on hyvä aloittaa.

      Tamponipaketissa on hyvät ohjeet käyttöä varten, ne kannattaa lukea. Tutustu myös oman alapääsi rakenteeseen. Emätin on yleensä kallellaan taaksepäin, joten myös tamponin työntösuunta pitäisi olla viisto (kohti ristiselkää).

      Kaikkein tärkeintä on kuitenkin rentous.

    • Esko

      Jos sinulla on isoveli niin luulisin et hän voi auttaa, sehän on isoveljen tehtävä auttaa pienempiään. Voi olla, että ekakerta on vaikea, mutta jos ei onnistu niin harrastakaa joogaa. Kuten edellisestä vastauksesta ilmenee rentous on tärkeää. Jos tämäkään ei auta niin voit vielä kutittaa jalkapohjasta. Jos lujille ottaa niin voit vielä öljytä tamponin, kalanmaksa öljy on hyvä. Säilytyksen aikana pullon korkki on saattanut juuttua kiinni, kyllä se putkipihdeillä viimein aukeaa.

    • Ma_sa

      Kyllä Eskoseni tietää, apua löytyy.

    • Noloa

      Mä olen 14v, ja itekki oon koittanu 2kertaa tampponia asettaa, mulla oli sellanen asetintanppooni (pahvinen) en saanu sitä sisää, se sattu ku yritin töntää eikä menny... enkö uskalla työntää sitä sinne...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe