Tukki

kuormat

Olen tässä ihmetellyt itsekseni että miksi ei tukkikärreissä tarvitse olla minkäänlaita etuseinää tai muuta sidontaa eteenpäin? Kun kaikissa muissa kuormissa pitää olla liinat myös edessä. Hankalahan se varmaan on toteuttaa käytännössä mutta kuitenkin...

10

2459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuta ajeleva

      Hankalaapa niin. Juuri niin. Olit jo ajatellutkin asian loppuun asyi.

      • ramatsotti

        Samanlainen alumiini kärryn keulaan kuin vetäjässä,ei vetäjässäkään ennen ollut oli vissiin kans niin kauheen hankalaa.Kokonais painostahan se vaan on kiinni.


      • Puuta ajava
        ramatsotti kirjoitti:

        Samanlainen alumiini kärryn keulaan kuin vetäjässä,ei vetäjässäkään ennen ollut oli vissiin kans niin kauheen hankalaa.Kokonais painostahan se vaan on kiinni.

        Kuormaus ainakin käy hankalaksi, jos tuollainen etuseinä laitetaan.


      • KaukoUmpio
        ramatsotti kirjoitti:

        Samanlainen alumiini kärryn keulaan kuin vetäjässä,ei vetäjässäkään ennen ollut oli vissiin kans niin kauheen hankalaa.Kokonais painostahan se vaan on kiinni.

        Ennen ajettiin puut hevosella... Jos puut ajas hakeautolla niin olis nopia purkaakkin ja kestäis risut kyyis...


    • Ajuri

      se melkoisen ilmanvastuksen...
      Vaan eiköhän toi EU sen jossakin välissä keksi.

    • sisukas

      eiköhän se nupinkin suojasermi aikanaan ajateltu lähinnä kuljettajan turvaksi äkkipysähdyksissä, mutta eihän siinä peräkärrin edessä yleensä ajettaessa kukaan istuskele..jos ei sitten repsikka matkusta nosturin hytissä ;) Ja tuohon hakeautolla pöllinajoon liittyen, niin harrastetaanhan sitä jonkin verran, esim. Lähivaara Itä-Suomessa. Eivät ne hakeautoilla kuitenkaan puuta käy metsästä hakemassa vaan välivarastopaikoilta ja kuorma tehdään tukkiauton nosturilla.

      • KaukoUmpio

        vempeleet ne Lähivaaran värkit, pirun painavat vaan. Jää nettokuorma aika pieneks.


      • ramatsotti

        Otetaanpa vielä kerran konninkankaan onnnettomuus esille,mietippä jos olisi ollut pölli-auto kun kärryn keula iskeytyy vastaantulevaan linja-autoon.Isot tukit ovat kuin ohjuksia kun lävistävät linja-auton että sillee.


      • tepo
        ramatsotti kirjoitti:

        Otetaanpa vielä kerran konninkankaan onnnettomuus esille,mietippä jos olisi ollut pölli-auto kun kärryn keula iskeytyy vastaantulevaan linja-autoon.Isot tukit ovat kuin ohjuksia kun lävistävät linja-auton että sillee.

        Tai vielä ikävämpää, vastaantullut kärri olisi ollut vaikka joku Haanpään myrkkykärry...

        Niinkuin on ollut puhetta ja on varmaan edelleen, niin ei sellaisessa törmäyksessä mikään sermi kestä. Kyllä ne tukit olisivat varmaan tulleet siitä metalliverkosta läpi lähes samalla tavalla kuin nyt nämä rullat tulivat.


      • ramatsotti kirjoitti:

        Otetaanpa vielä kerran konninkankaan onnnettomuus esille,mietippä jos olisi ollut pölli-auto kun kärryn keula iskeytyy vastaantulevaan linja-autoon.Isot tukit ovat kuin ohjuksia kun lävistävät linja-auton että sillee.

        Jos tädillä ois munat, ni... Nii ja jos jompakumpa auto ois ollu konginkankaalla pual minuuttia myöhemmin, ni koko onnettomuutta ei ois käyny. Kannattaako jossittelu??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe