Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Puhelu tuntentemattomasta numerosta

Numeroton.puhelu

Olin unohtanut puhelimeni äänettömälle eilen ja kun avasin puhelimeni, niin huomasin että oli tullut puhelu puhelimesta "ei numeroa".
Ketkä soittavat vielä nykyään tuntemattomasta numerosta? Puhelinmyyjätkin näyttävät nykyään numeronsa kun takavuosina eivät näyttäneet, ja ihmiset osasivat olla vastaamatta. Kuinka on terveydenhuollon laita? Näyttävätkö he numeronsa? Ärsyttää tuollaiset "haamunumerot" kun pistää pohtimaan että onko ollu tärkeäkin puhelu. Mulla on puhelimessa vastaaja niin vois sinnekin jättää viestiä jos on asiaa.

44

18730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylmätotuus

      Täällä lääkäri soittaa "tuntemattomasta" numerosta, mutta omahoitajan numero näkyy.
      Jos soittaja on lääkäri, niin hän soittaa kyllä uudelleen, jos puheluun ei vastaa. Olettaisin, ettei hän jätä viestiä vastaajaan.

      • Faktaa.kehiin

        Stadissa tulee puhelimeen teksti "yksityispuhelu", jos terveydenhuolto soittaa ja numero ei näy.


    • Voi.että

      Vastatessaan tuntemattomaan numeroon täytyy olla kanttia sanoa mitä haluaa.

    • spekulaatio

      Terveydenhuollon puolelta tosiaankin soitetaan tuntemattomalla numerolla.
      Voihan olla myöskin, että joltain tuttavaltasi on jäänyt "tuntematon numero " vahingossa kännykkäänsä. Jos on vaikka soittanut "lirkkupuhelimeen" ennen sinua.

    • UkkiKiittää

      Tuntematon numero on :

      Poliisi
      Terveyskeskus

      Sen opin, että kannattaa vastata. Myyntimiehillä on aina numero 358050..... jne.

      • vastatavaieikövastata

        ... ja ulosottomies


      • MunMuija
        vastatavaieikövastata kirjoitti:

        ... ja ulosottomies

        Muijani soittaa tuntemattomasta numerosta, kun se sählää puhelimen kanssa. Vähän samantyyppinen kuin ulosottomies.


    • Yökyöpä

      Myös herra tai neiti X

    • mimmimum-..mi

      Onko kenellekään muille tullut huijaus yritys soittoja tänään ....minulle 10...soi muutaman sekunnin...

      • mimmimum-..mi

        Niitä on tullut tähänmennessä 13... vielä ehtii...juuri senalkuisista mistä on varoitettu... 44 ... 88 ...Iso-Britanniasta toinen...soi 7sek. Tällaiseen en ole ennen törmännyt.


    • Good-year
      • mites sen tuntemattoman voi tarkistaa kun numero ei näy?????????????????????????????????
        jos numero näkyisi niin ei se olisi tuntematon numero!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Lääkäriltä tullut puhelu voi tosiaan tulla tuntemattomasta numerosta, jos lääkäri soittaa omasta työpuhelimestaan. "Virallisilla" TH:n soitoilla yleensä on numero näkyvissä.

      Lääkärit eivät todellakaan halua heille soiteltavan. Muutoinkin on joku koko ajan roikkumassa hihassa.

      • Numeroton.puhelu

        Joo nyt selvisi että soittaja oli ollut lääkäri.
        Sain kirjeen muutaman päivän päästä, jossa mainittiin että oli yrittänyt tavoitella. Oli puhelimeni tosiaan jäänyt äänettömälle. Harmi kun lääkärit eivät lähetä postissa vaikka puhelinaikaa jossa kertovat minä päivänä ja mihin aikaan hän soittaa.
        Jos potilas ei tiedä koska soitetaan, ei osaa valmistautua vastaanottamaan puhelua. Ihminenhän voi olla vaikka bussissa.... Joskus aikaisemmin kun kun erään lääkärin piti soittaa, niin sain jo vastaanotolta ajan jolloin hän soittaa.


      • ei.jää.kaivelemaan
        Numeroton.puhelu kirjoitti:

        Joo nyt selvisi että soittaja oli ollut lääkäri.
        Sain kirjeen muutaman päivän päästä, jossa mainittiin että oli yrittänyt tavoitella. Oli puhelimeni tosiaan jäänyt äänettömälle. Harmi kun lääkärit eivät lähetä postissa vaikka puhelinaikaa jossa kertovat minä päivänä ja mihin aikaan hän soittaa.
        Jos potilas ei tiedä koska soitetaan, ei osaa valmistautua vastaanottamaan puhelua. Ihminenhän voi olla vaikka bussissa.... Joskus aikaisemmin kun kun erään lääkärin piti soittaa, niin sain jo vastaanotolta ajan jolloin hän soittaa.

        Taidat asua vähän pienemmällä paikkakunnalla, koska lääkärit toimivat noin. Meilläpäin täytyy varata lääkärille soittoaika ja lääkäri soittaa sitten tietyn aikarajan puitteissa.
        Hyvä, että selvisi asia.


      • nytsesoittaa
        Numeroton.puhelu kirjoitti:

        Joo nyt selvisi että soittaja oli ollut lääkäri.
        Sain kirjeen muutaman päivän päästä, jossa mainittiin että oli yrittänyt tavoitella. Oli puhelimeni tosiaan jäänyt äänettömälle. Harmi kun lääkärit eivät lähetä postissa vaikka puhelinaikaa jossa kertovat minä päivänä ja mihin aikaan hän soittaa.
        Jos potilas ei tiedä koska soitetaan, ei osaa valmistautua vastaanottamaan puhelua. Ihminenhän voi olla vaikka bussissa.... Joskus aikaisemmin kun kun erään lääkärin piti soittaa, niin sain jo vastaanotolta ajan jolloin hän soittaa.

        Pari kertaa olen terveyskeskuksesta saanut lääkärin soittoajan ja se on myös toiminut. Tärkeän tiedon jättäminen postin kuljetettavaksi sen sijaan on vähän niin ja näin, oma luottamus postiin on huvennut sattuneista syistä aika olemattomiin!


    • meillä ainakin terkkarista tulevassa puhelussa näkyy numero, en osaa aavistaa kuka enää tuntemattomasta numerosta soittaa. silti ei kaikkia numeroita Fonectasta löydy vaikka numero näkyy, joten nekin on omalla tavallaan tuntemattomia numeroita.

      • Anonyymi

        Fonektalla ei numero näy jos on kielto päällä. Minullakaan ei näy , eikä näkynyt aikoinaan puhelinluettelossakaan kun olin kieltänyt vaikka ei salainen numero olekaan


    • W222

      Poliisi on joskus soittanut minulle tuntemattomasta numerosta ja yksi naapurini on niin ihmeellinen, että hänen numeroaan ei näe. En kyllä ymmärrä miksi pitää olla numero tuntematon?? Saa minun puolestani naapurin talon tyhjentää varkaat tai talo palaa, en ala soittelemaan siitä mihinkään, jos ei omistaja välitä numeroaan edes meille naapureille sitä vertaa näyttää. Soittelee kuitenkin itse usein kysyäkseen, milloin vesiosuuskunnan asioista tai tiekuntaan liittyviä juttuja, kun asutaan täällä haja-asutusalueella.
      Vastaan kyllä kaikkiin puheluihin, osaan sanoa EI kaupustelijoille, jos niitä sattuu soittelemaan. Monasti soitetaan ihan asiaa, vaikka ihan vieras numero näkyy soittajana. Kerrankin tienasin uuden E- Mersun verran rahaa, kun vastasin tuiki outoon numeroon, sen verran hyvän kaupan sain!

      • Anonyymi

        Sillä sun naapurilla on salainen numero tai sitten on puhelimeensa laittanut puhelimen asetuksista että numero ei näy sille jolle soittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä sun naapurilla on salainen numero tai sitten on puhelimeensa laittanut puhelimen asetuksista että numero ei näy sille jolle soittaa.

        Juuri niin.


    • Toi8

      Minkä takia uhraat ajatuksia johonkin vastaamattomaan puheluun, oliko tärkeä? Jos se on tärkeä, eiköhän se soita uudelleen. Muutenkin ihmetyttää tämä vastaamattomien puheluiden saama selvittelytarve.

      • royal.wedding

        Niin, se näkyy siinäkin, että monet joutuu aivan suunniltaan, kun puhelin soi. Hysteerisiksi.
        ---

        Jos joku ei vastaa ( kännyllä ), niin lähetän aina tekstarin heti perään ettei tarvitse ihmetellä ( kuka, mikä asia ja kerron noin ajan, jolloin yritän uudelleen ).


      • missänäinvastataan

        Allo........... . ......... . . .


      • Bengalitikku

        Allora
        Italiassa
        Poliisi onneksi varoittaa puheluista. Viime juhannuksenahan oli jokin suma noita rikollissoittoja. Mutta kun lukaisee aamulla edes nettilehden otsikot, niin onneksi on noita varoituksia nopeastikin nykyisin.
        Mielestäni pitäisi saada näkyviin jokin simppeli teksti kun lääkäri soittaa.
        Ihme kun tähän ei ole jo saatu parannusta, esim. toimiala.


      • 049546
        Bengalitikku kirjoitti:

        Allora
        Italiassa
        Poliisi onneksi varoittaa puheluista. Viime juhannuksenahan oli jokin suma noita rikollissoittoja. Mutta kun lukaisee aamulla edes nettilehden otsikot, niin onneksi on noita varoituksia nopeastikin nykyisin.
        Mielestäni pitäisi saada näkyviin jokin simppeli teksti kun lääkäri soittaa.
        Ihme kun tähän ei ole jo saatu parannusta, esim. toimiala.

        Siis simppeli teksti lääkäriksi tekeytyvältä rikolliselta, jep...


      • Bengalitikku

        Jep jep - tätähän minä...


      • Roskapostit-jatkuisi
        Bengalitikku kirjoitti:

        Jep jep - tätähän minä...

        Lähetä minul yksi donnia minä sinu henkki lääkkäri, paranta sinut etäyhdyksellä. Tili numerro tekxti jälke.
        Läkke tiede lisensi jaatti docdor pilippi james


      • ajattelemisen_aihetta
        royal.wedding kirjoitti:

        Niin, se näkyy siinäkin, että monet joutuu aivan suunniltaan, kun puhelin soi. Hysteerisiksi.
        ---

        Jos joku ei vastaa ( kännyllä ), niin lähetän aina tekstarin heti perään ettei tarvitse ihmetellä ( kuka, mikä asia ja kerron noin ajan, jolloin yritän uudelleen ).

        Tosi erikoinen juttu, että ei voi vastata tuntemattomaan numeroon!!! Minulle naapurini soitti minulle tuntemattomasta numerosta, oli sahannut sirkkelillä käteensä ja tarvitsi kiireesti kyydin terveyskeskukseen. Mikään ambulanssi ei olisi ehtinyt siihen hätään, kun me menimme autollani sinne terveyskeskukseen. Miten olisi naapurilleni käynnyt, jos en olisi vastannut tuohon puheluun? Verenhukkaan olisi menehtynyt!

        Ei kaikki soittajat ole huijareita tai kaupustelijoita. Ettekö te osaa puhua ihmisten kanssa!!

        Vaimoni tekee töitä puhelimella valtion palveluksessa ja tämä puhelimeen vastaamattomuus on hänen työssään ongelma. Ja ei todellakaan ole kyseessä kaupaustelu taikka huijaus, mutta kun ihmiset eivät ymmärrä omaa parastaan ja eivät voi vastata puheluihin. Voi teitä pimeydessä kulkijoita...


      • Aika-outoa
        ajattelemisen_aihetta kirjoitti:

        Tosi erikoinen juttu, että ei voi vastata tuntemattomaan numeroon!!! Minulle naapurini soitti minulle tuntemattomasta numerosta, oli sahannut sirkkelillä käteensä ja tarvitsi kiireesti kyydin terveyskeskukseen. Mikään ambulanssi ei olisi ehtinyt siihen hätään, kun me menimme autollani sinne terveyskeskukseen. Miten olisi naapurilleni käynnyt, jos en olisi vastannut tuohon puheluun? Verenhukkaan olisi menehtynyt!

        Ei kaikki soittajat ole huijareita tai kaupustelijoita. Ettekö te osaa puhua ihmisten kanssa!!

        Vaimoni tekee töitä puhelimella valtion palveluksessa ja tämä puhelimeen vastaamattomuus on hänen työssään ongelma. Ja ei todellakaan ole kyseessä kaupaustelu taikka huijaus, mutta kun ihmiset eivät ymmärrä omaa parastaan ja eivät voi vastata puheluihin. Voi teitä pimeydessä kulkijoita...

        Miten naapuri tiesi soittaa sinun numeroon jos sinullakaan ei ole hänen numeroa? Jos hän etsi numerosi fonectalta, enirosta tai googlella, ei hän kovin pahasti ollut loukkaantunut.


      • Bengalitikku
        Roskapostit-jatkuisi kirjoitti:

        Lähetä minul yksi donnia minä sinu henkki lääkkäri, paranta sinut etäyhdyksellä. Tili numerro tekxti jälke.
        Läkke tiede lisensi jaatti docdor pilippi james

        Ommmmm oma henki-dottor philippo jaames ommmm.
        Mul ei o vika, ei kiirees, ei kantapääs, ei väilmaastos. Laitoin sulle 2 donneria, ihan varuulta.
        Sinä osta paree linssit. Onk nyt fine?


    • Ei.pakko.vastata

      Tuntematon on yhtä kuin tunteeton numero.

    • ehkä

      mulle viimeks soitti tuntematon numero ja pyyti tuultapaskaa.en ees kehtaa sanoo.mut mitä näil tekee.lyö luurin.ja ku vastaa tulee.lyön kyl luuvitosella.jos sillee sattuu tunnot olemaa kohillaa.ehkä.

    • Anonyymi

      2 g verkon syöte rajoitettu, joka on todella törkeää sosiaalipuolen toimintaa

    • Anonyymi

      Jos jollain on tärkeää asiaa sinulle.Soitaa aivan varmasti sinulle uudestaan.Ennen ainakin soitaja pystyi salaaman numeron.Oliko ruutu 31 ruutu?Saa myös tänä päivänä itse puhelimeen asentaa ettei soton vastaaja näe numeroa.Saa puhelin operattorilta salaisen numeron.Oma numeroni näkyy.En sitä jaa jokaiselle.Sitä ei saa jakaa ja estot suramarkinoille ymm.

      • Anonyymi

        Noin on, vain tekstiviestissä numero näkyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin on, vain tekstiviestissä numero näkyy.

        Tekstiviesti on kätevä silloin, kun tietää ettei vastaajalla ole sinun numeroa tallettuna. Tuntemattomiin numeroihin minä en ainakaan vastaa koskaan, kun siellä on yleensä joku nettioperaattori tarjoassa sitä sun tätä. Vain teksiviestillä tavoittaa ja saa lukemaan, jos esim. joku on tuttu on joutunut vaihtamaan numeronsa uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstiviesti on kätevä silloin, kun tietää ettei vastaajalla ole sinun numeroa tallettuna. Tuntemattomiin numeroihin minä en ainakaan vastaa koskaan, kun siellä on yleensä joku nettioperaattori tarjoassa sitä sun tätä. Vain teksiviestillä tavoittaa ja saa lukemaan, jos esim. joku on tuttu on joutunut vaihtamaan numeronsa uuteen.

        Samoin, en vastaa, turhuutta kuunnella myyjien ihmeellisiä teorioita. Kerran pari kuunnellut, se riitti.


    • Anonyymi

      Minä teen aina niin että jos ei soittaja sano mitään puhelinvastaajaan niin en välitä, jos on jotain tärkeää asiaa niin ilmoittaa vastaajaan

    • Anonyymi

      Palvelunumeroiden takana vaikuttaa entistä useammin rasistien mieliteot.

      • Anonyymi

        Pitääkö tähänkin ketjuun tuputtaa rasismia?


    • Anonyymi

      Vi svar int !

      :)

    • Anonyymi

      Samaa mieltä asiasta. Enää ei uskalla vastata tuntemattomiin ja yksityisiin numeroihin. Päivittäin tulee kymmeniä puheluita jotka joutuu estämään. Ne tulevat yleensä ulkomailta. Estäminen toimii hyvin mutta seutaavaksi tulee samankaltainen soitto jossa numeron heitto. Ja toi on jokapäiväistä. Suomesta tulee 017 alkuisesta myös päivittäin. En tiedä jos viran omainen ja sausivathan he tekstiviestillä tai maililla kiinni.

      • Anonyymi

        Miksi et googleta tuota 017 alkuista numeroa, näkisit onko huijari vai mikä......017 on ihan kotimaankin suuntanumero Kuopion alueelle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe