hyväksikäytöstä? jos on työtön tai pienituloinen. Joutuuko maksamaan myös korvauksia yms?
Voiko ne maksaa osissa ja paljon on kuukaudessa silloin summa?
Ehdollista vankeutta myös varmasti lievissä tapauksissa tulee?
Miten suuret sakot saa lapsen seksuaalisesta
6
415
Vastaukset
- Jxjfjx
LSH:n rangaistusasteikko on 4kk-4v., oten ainakin ehdollista tulee varmasti. Korvaukset ja oikeudenkäymiskulut eivät riipu tuloistasi. Korvausten maksamisesta kannattaa yrittää päästä sopuun, mutta kyllä ne ulosottoon sitten heilahtavat, kun tarpeeksi viivytät.
Jos molemmat ollut mukana "pelissä" niin silloinhan ei korvattvaaa tule. Rikosaisoissa oikeudenkäynti on niin ikään ilmainen.
Sakkoja tulisi maksaa vuoden sisällä maksuaikahakemusksesta- Jxjfjx
Suattaapi olla, että sen "pelissä mukana olleen" lapsen huoltaja ei halua oikeudessa esiintyä lapsensa edunvalvojana ilman avustajaa, joten oikeudenkäymiskuluja tulee varmasti sitä kautta. Voipi myös olla, että sen lapsen mielestä "pelissä mukana oleminen" ei riitä sille etua valvovalle aikuiselle, joka esittää korvausvaatimuksen valvottavansa puolesta.
- jurrrrristi
Niin, bussissa istuja on jankannut jo vuosia, että oikeudenkäynti on ilmaista tajuamatta itsekään mitä se tarkoittaa. Syyttäjä ja oikeuden jäsenet ovat kuukausipalkkaisia, eli periaatteessa ilmaisia, koska veronmaksajat maksavat heidän palkkansa. Jokainen muu, syytettyä lukuun ottamatta, joka oikeuteen saapuu todistajista lähtien on oikeuttu saamaan korvauksen esiintymisestään. Jos syytetyn syyte hylätään, niin hän saa korvauksen valtion varoista oikeuden harkinnan mukaan.
Riitajutuissa hävinnyt maksaa niin omat, kuin voittajankin kulut, niissä on myös omat käsittelymaksunsa. . Rikosjutuissa tuomittu pääsääntöisesti joutuu maksamaan silloinkin, kun hän saa ´ilmaisen´ oikeudenkäynnin. Se tarkoittaa, että veronmaksajat maksavat hänen avustajansa. Tuomittu joutuu kuitenkin korvaamaan voittajan kulut ja aiheuttamansa vahingon, jos syyte menee läpi, niitä ei verovaroista korvata. Otetaan esimerkki:
Minä olen nyt 31 vuotias ja puolisoni on 21 vuotias. Tapasimme vajaa 2 vuotta sitten.
Jos olisimme tavanneet vuonna 2012 ja tehneet "sen" ja asia olisi jotenkin päätynyt poliisin tietoon niin seurauksena olisi ollut esitutkinta ja oikeudenkäynti?
Pysytkö mukana?
Koska molemmat olisivat olleet täysillä hommassa mukana niin kukaan ei esittäisi mitään korvausvaatimuksia
Näin ollen oikeudessa olisi tullut maksettavaksi vain sakot ja/tai ehdollinen tuomio.
Oikeudenkäynti ei itsessään olisi maksanut PENNIÄKÄÄN.
Oikeudenkäyntikulut olisi jäänyt molempien omille harteille. 97 syntyneelle ne olisi lähinnä matkakulut käräjäoikeutene ja minulle 87 syntyneelle matkakulut ja tulonmenetys kyseiseltä ajalta jos en olisi saanut kikkailtua sitä palkalliseksi vapaaksi.
Eli rikosasioissa valtio/kunta/kaupunki/käräjäoikeus jne ei laskuta MITÄÄN siitä oikeudenkäynnistä
- Anonyymi
Toivottavasti vankilaan joutuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821369Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661164Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1991154Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2111151Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68906Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128871Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755