Barcelona vs. Madrid

Olemme naisystäväni kanssa Elokuulle miettineet kolme-neljä yötä kestävää kaupunkilomaa Euroopassa (edelliset Euroopan reissut kohdistuneet Prahaan ja Kööpenhaminaan) ja hieman kallistuneet siihen suuntaan että se matka voisi kohdistua Espanjaan ja koska "kaupunkiloma" hakusessa, niin silloin valintana olisi joko Barcelona taikka Madrid.
Onko palstalla henkilöitä jotka ovat vierailleet/lomailleet molemmissa kaupungeissa ja jos on, niin kumpi on ollut se kaupunki josta olet enemmän tykännyt ja kumpaa suosittelisit lyhyelle pistäytymiselle?

9

883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen käynyt molemmissa parin vuoden sisällä. Hotelli kannattaa ottaa keskustasta. Barcelonan keskustaan pääsee edullisesti lentokenttäbussilla ja takaisin. Turisteja on todella paljon Barcelonassa, ruokapaikkoja riittää. Madridissa on enemmän paikallisväriä. Takseilla oli vakitaksa keskustaan ja takaisin 30 euroa. Molemmissa kävin katsomassa fudista. Kannattaa varoa varkaita, minulta vietiin jalkapallo-ottelun turvatarkistuksessa kamerapussi.
      Barcelonassa varasin retket hotellistani, syksyllä varasin hotellista liput Rollareitten konserttiin. Sagra familia-kirkkoon kannattaa mennä ryhmän mukana. Kahden vuoden aikana 2 kertaa käyty Barcelonassa ja kerran Madridissa, tautisen hyviä ruokapaikkoja. Hotellit kalliita ja Finskin Barcelonan ja Madridin lennoilla palvellaan lontooksi. BCN:n paluussa kone oli täynnä japseja. Otin lennot Barcelonaan ja Madridiin Finskiltä ja majoituksen Killroylta .
      Barcelonassa yövyin lähellä Él corte inglesin vieressä olevassa H10-hotelissa. Kannattaa varata lennot ja majoitus todella aikaisessa vaiheessa.

      • Itselläni olisi jotenkin enemmän haluja mennä tutustumaan Madridiin (varmastikkin juuri tuon vähäisemmän turistimäärän takia), mikäli Sagrada Familia olisi Madridissa, valinta olisi helppo (yksi niistä kohteista joita olen jo vuosia halunnut käydä katsomassa).
        Olen yleensä tottunut liikkumaan näillä kaupunkilomilla vuokra-autolla, osaatko sanoa, minkälaisia kyseiset kaupungit ovat suhteessa "omatoimiseen liikkumiseen", eli miten pysäköintipaikkoja yms. saatavilla?
        Ja voi hyvinkin olla, että emme löydä naisystäväni kanssa yhteisiä vapaita tuonne Elokuulle (vaikka se olisikin ensisijainen vaihtoehto), niin osaatko sanoa minkälaisia kyseiset kaupungit ovat Syyskuun puolenvälin jälkeen, mikäli matka ajoittuisi kyseiseen ajankohtaan? Turistien määrä ainakin pitäisi olla silloin pienempi.


    • Lisäyksenä suosittelen että käy molemmissa kaupungeissa. Ps Lissabon on myös hieno kaupunkikohde.

      • Barcelonan ´hotellini
        H10 Urquinaona Plaza, pieni kävelymatka lentokenttäbussin päättäriltä, pieni allas/auringonottopaikka/baari katolla, loistava aamiainen, hyvä palvelu. Ennen hotellia löytyy risteyksestä alakerrasta todella edullinen nuorten olutbaari, paikka aina täysi, nuoret piti hauskaa, eivät olleet humalassa.


    • mariia

      Minä tykkään molemmista mutta barcelonassa enemmän turisteja kun taas Madridissa paikallista väkeä enemmän. Paljon nähtävää. ja Kauniit maisemat. Hotelli/hostelli kannattaa ottaa keskustasta tai kävelymatkan päästä keskustaa. Ja itse kun olen myös espanjan kielen opiskelija Madridissa puhuivat espanjaa kun taas barcelonassa katalaania. Molemmat olivat upeita paikkoja, kannattaa käydä molemmissa. lähtisin vaikka heti uudestaan!

    • MrsMatkaaja

      Madrid on aidompi ja tunnelmaltaan viihtyisämpi. Barcelonan etuna taas meri eli pientä makua rantalomastakin voi saada. Turistien määrä Barcelonassa on jo liiankin suuri. Barcelona kannattaa yhdistää Sitgesiin tai muuhun viehättävään rantapaikkaan.

      • Koska meidän matkamme tulee olemaan lyhyehkö "pistäytyminen" (3-4yötä), niin rajoitamme matkan vain yhteen kohteeseen (tuo Madrid alkaa kuulostamaan kokoajan paremmalta vaihtoehdolta).
        Ranta-lomailua emme tältä kyseiseltä reissulta ole hakemassa, siihen asiaan on sitten aivan omat lomansa (reilun kolmen viikon päästä olemme lähdössä Thaimaaseen lomailemaan, siellä sitten myös tuota rantalomailua), nyt hakusessa siis aivan puhdas kaupunkiloma.


    • TiinaTT

      Tässä oli mukava blogi aiheesta: www.exploras.net/matkablogi/kumpi-on-parempi-barcelona-vai-madrid

    • Espanjafani

      Madrid on kivempi,näet paikallisia,nähtävyyksiä paljon,Barcelonassa olen käynyt mutta en erikoisemmin pidä ,liian suuri mesta 4pv.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe