Uusi Autohullut ohjelma näytti miten Suomen neljä suosituinta auto suoriutuvat suunnanmuutoksista eri nopeuksilla. Auris lähti heittelehtimään jo 60 km vauhdissa eikä edes ammattikuljettaja saanut Aurista hallintaan. Pelottaa ajatella että tuollaisia autoja on papparaisten käsissä. Heiltä tojo karkaa jo paljon pienemmillä nopeuksilla.
Kukaan ei varmaankaan ole hämmästynyt kun kerron että Golf ja Octavia selvittivät saman tilanteen täysin ilman ongelmia. Ja myös korkeammalla nopeudella.
Taas yksi osoitus siitä miten VW ei tyydy keskinkertaisuuteen vaan tekee aivan perus perheautostakin aivan timantin ajettavaksi. Tojolle riittää se kun auto pysyy kaistallaan kun ei tapahdu mitään yllättävää. Olen erittäin iloinen että minulla on alla Golf jos se yllättävä paikka joskus tulee. Kyseessä on kuitenkin pahimmassa tapauksessa ihmishenkiä.
Auris vaarallinen jo kaupunkinopeuksilla
81
16879
Vastaukset
- Jotkuosaa
Kerrankin näytettiin autojenväliset todelliset erot tojo ei vaan pysty tekeen alustaa.
- erot.ovat.todellisia
Hyvä vertailu sinä mielessä että näytettiin konkreettsesti monesta kuvakulmasta mistä erot autojen pisteistä vertailuissa tulevat. Auris ei pysty suoriutumaan tilanteista joista Golf ja Octavia selvytyvät leikiten.
Kyseessä ei ole toimittajien salaliitto vaan oikeat erot autojen kesken.mitähän varten tämä mielenterveysongelmista kärsivä yökastelijapoju vastaa omaan aloitukseensa heti kahdella eri nimimerkillä....? kaikki nämä kolme ensimmäistä kommenttia tullut samasta IP-osoitteesta. nyt on lääkitys mennyt pieleen.
- statilaisten.vouhotuksia
Pitääkö sitä autolla kaahata aina 60 nopeutta, vähemmälläkin sitä ehtii kirkolle markettiin.
- kunnontesti
Jo oli heikko ohjaus tojossa vänkää vastaan eikä tottele huh huhh
- TAFOy
Vaikka kaikki muu vastustaa, Toyotassa ohjaus sentään puoltaa.
- rengastestikalusto
Ymmärrätte varmaan miksi Toyotia ei koskaan käytetä rengastesteissä testikalustona. Renkaitten erot eivät tule esille jos autosta itsessään johtuu ongelmat ajokäytöksessä.
Arvannette minkä valmistajan autoilla rengastestit useimmiten ajetaan. - Ruahaha
Eipä pelastanut passatin "hienot väistöominaisuudet" tuossa tilanteessa......
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005645898.html- jokapäiväinen.liikenne
Juuei. Ei paraskaan auto auta jos kuski on idiootti tai kännissä.
Sensijaan on suuri merkitys meille tavallisille kuskeille miten auto käyttäytyy yllättävissä tilanteissa. Tuo autohullujen testi näytti miten Auriksella ei pysty kukaan suoriutumaan väistöistä jotka Golf ja Octavia hanskaavat helposti.
Kun tulee huonot kelit ja liukasta niin ero korostuu. Auris saattaa lähteä näpeistä tilanteessa jossa Golf-kuski ei edes havaitse mitään vaaratilannetta.
- ajetaan.hitaammin
Onko tuossa jotakin ihmeellistä. Toyotan viime vuosituhannelta oleva osaaminen ja suunnittelu on vain tuollaista ja tulos on sen mukainen.
- DFSDFSDF5672
Miten tämmöisiä kirjoituksia päästetään läpi, aivan selvästi maksettu testi. Toyota voittaa AINA.
- PelkkääViihdettä
Katsokaa ohjelman bonsorit. Koko ohjelma on luotu saksalaiskonsernin autojen maineen killottamista varten. Ohjelmalla on ainoastaan viihdearvoa. Tiedolla ei ole ohjelmassa mitään tekemistä.
- se.on.oikeasti.sponsori
Miten nämä bonsorit saivat Auriksen suistumaan jorpakkoon testissä? Omin silmin katsottuna näytti siltä että Auris suistui ojaan siksi että auton ominaisuudet loppuivat kesken.
Jos Toyotan suunnittelijat olisivat tehneet hommansa oikein niin ohjelman bonsorit eivät pystyisi tekemään ohjelmaa jossa Auris syöksyy ulos tieltä 60kmh nopeudessa.
VW:n suunnittelijat ovat tehneet työnsä paremmin ja siksi Golf ja Ocu eivät epäonnistu tällaisissa testeissä, tekee testin kuka tahansa bonsori. - PuskeePusikkoon
Eipä pärjää J-M Latvalakaan Toyotalla, Wagenilla pärjäs paremmin, siinä näkee Toyotan ajo-ominaisuudet kilpa-ajossakin... ;))
- guigui
Jos rallin mm perusteella valitaan paras auto, niin ehdoton ykkönen on Citroen.
- Hönöt_paniikissa
Ohjelman "bonsorit" olivat Turtle Wax ja Biltema.
- puoltaa.itään
Miten tuollainen skoota voi suistua tieltä?? Vaatiiko se aina ammattikuljettajan?
- imbesillin.argumentti
Pölhökusti taas postailee täysin logiikkavapaita juttujaan.
Rautalangasta:
Skodankin saa ohjattua kaiteeseen jos on täysin tumpelo kuski.
Edes ammattikuski ei saa pidettyä Aurista asvaltilla tilanteessa jossa Skodalla ei ole mitään ongelmia.
Yrittisit vajakki edes pikkaisen paremmin. Nyt sun typeryys paistaa Naantaliin saakka.
- ohutlujuuspelti
Heppoiselta se Auris näyttää muutenkin. Etenkin farkku on sivulta katsottuna jotenkin paperisen näköinen. Jos peukalolla painaisi kyljestä, niin siihen tulisi taatusti syvä lommo.
- Hilma-ja-Akseli
Auriksessa on JÄYKKÄ TAKA-AKSELI.
- Peltipoliisi
Taitaa olla yhdystukiakseli, joka on puolijäykkä. Se ei silti poista sitä faktaa että on halvin mahdollinen rakenne ja kehnoin ajettavuuden kannalta.
- Volsuilija
Wolkkarilla ja sokotalla oli vertailussa mukana malliston yläpään tehokkaammat ja jäykempialustaiset versiot ja tojotalta normi hybridi ja nissani samoin peruskauraa.
Eikö vag-lasein katsojat tätä muka huomanneet. Lisäksi vaggineista oli selvästi kytketty avustimet pois, tai ne ei toiminut, kun taas japseissa oli molemmissa kaikki päällä hankaloittaen testiä selvästi. Ihan huuhaa ohjelma ja jos joku tuon perusteella autonsa ostaa, niin onneksi olkoon kusetuksen läpimenosta.- perusperhekamaa
VW ja Skoda oli kyllä ihan perus-perhemalleja (kiihtyvyysarvoistakin päätellen), kummastakin löytyy selvästi tehokkaampiakin malleja. Ja oli noiden malli mikä tahansa ei se Auriksen käytöstä väistötilanteessa muuta.
Tosin kommenttisi perusteella voi tehdä johtopäätöksen että Toyota on selvästi epäonnistunut ajoavustinten suunnittelussa jos ne vain hankaloittavat tuollaista normaalia väistötilannetta. Nissanin jarruttelu kieltämättä oli vähän huvittavan näköistä, mutta toisaalta turvallisuuden näkökulmasta oikein kun auto samalla ottaa muita aktiivisemmin vauhtia pois. - laakeri
Myös renkailla iso osuus väistökokeessa,,oliko Tojotasssa ja Wageneissa samat ainakin Auriksen rengas taipui alle kun näytettiin tosi iso merkitys silläkin..
- varmuuskumi
laakeri kirjoitti:
Myös renkailla iso osuus väistökokeessa,,oliko Tojotasssa ja Wageneissa samat ainakin Auriksen rengas taipui alle kun näytettiin tosi iso merkitys silläkin..
Mitäs laittavat tehtaalla Aurikseen sellaisia rimpulakumeja.
- kuinka-sen-katsoo-
Mielestäni tavallisen autoilijan kohdalla Nissan oli paras. Hyvin harva autoilija osaa reakoida noin, normaalissa liikennetilanteessa. Nissan näytti kuinka auton pitää äkkitilanteissa hiljentää vauhtia, eikä yrittää selviytyä samalla nopeudella ongelmasta.
- RyvettynytKonserni
No nyt on Huijarikonserni kehittänyt näköjään auto-ohjelmankin, jolla yritetään paikata sitä rikkinäistä, ja tahriintunutta kilpeä.
- salailuako.haluat
Taas päin persettä. Ei ohjelma paikannut VW:n kilpeä.
Se vain näytti konkreettisesti mikä on Toyotan autojen käsiteltävyyden taso. Toyota ei pysty selviytymään tilanteesta joista muut autot pystyvät.
Miten se voisi olla testin tekijöiden syy? Vai eikö tällaisia asioita saisi näyttää kuluttajille? - EpärehellisyysMaanPerii
salailuako.haluat kirjoitti:
Taas päin persettä. Ei ohjelma paikannut VW:n kilpeä.
Se vain näytti konkreettisesti mikä on Toyotan autojen käsiteltävyyden taso. Toyota ei pysty selviytymään tilanteesta joista muut autot pystyvät.
Miten se voisi olla testin tekijöiden syy? Vai eikö tällaisia asioita saisi näyttää kuluttajille?Ei saisi näyttää, kun ei VW:kään näyttänyt todellisia päästölukemia, vaan sortui siinäkin asiassa salailuun ja piilotteluun. Miksi Toyotan pitäisi sitten olla aina rehellinen.
- tappaja.auto
"Mielestäni tavallisen autoilijan kohdalla Nissan oli paras. Hyvin harva autoilija osaa reakoida noin, normaalissa liikennetilanteessa. Nissan näytti kuinka auton pitää äkkitilanteissa hiljentää vauhtia, eikä yrittää selviytyä samalla nopeudella ongelmasta."
Golf ja Octavia selvisivät tilanteesta helposti ja jarruttamatta. Nissan selvisi haasteesta jarruttamalla. Lopputuloksena kaikki selviävät hengissä tilanteesta.
Toyota poistui ojan puolelle. En ymmärrä miksi joku haluaisi ajaa autolla joka pettää tuollaisessa tilanteessa ja syöksyy pois tieltä vailla kontrollia. - voi.näitä.idiootteja
"Kaikkia tilanteita ja kuskin typeryyttä ei voi paraskaan auto paikata. "
"Juuei. Ei paraskaan auto auta jos kuski on idiootti tai kännissä."
Tyypillisiä kommentteja huijarikonsernin puolustajilta, mutta miksi juuri nuo typerät idiootit, ja kännissä ajelijat sattuvat ajelemaan noilla VAG konsernin tuotoksilla?
Kertokaa joku....
Taas täysin idiootin höpinää. Toki VW autoja myös tyhmille. Kuskin ominaisuudet ja auton ominaisuudet ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.
Kun katsotaan mihin auto pystyy niin Auris on todella surkea Golfiin ja Octaviaan verrattuna. Se ei pysy tiellä tilanteessa missä Golfilla ei ole mitään ongelmaa. - kriittinen.kuluttaja
"Ei saisi näyttää, kun ei VW:kään näyttänyt todellisia päästölukemia, vaan sortui siinäkin asiassa salailuun ja piilotteluun. Miksi Toyotan pitäisi sitten olla aina rehellinen."
Juur siksi tällaiset riippumattomat vertailut ovat tarpeen. Yksi paljasti VW:n huijauksen,
Eilinen ohjelma paljasti Auriksen vaarallisuuden.
Ei pidä luottaa valmistajan mainoksiin vaan omiin silmiinsä. - vanha-toyota-äijä
Mitä sää ny meluat?
Corolla/Auris yli 150000 autoa rekisterissä Suomessa.
Aja sää vaa mill ajat.Mää aja kunno autoll.- nykyaikaan
Terveisiä sinne 90-luvulle. NMT 900 on kova juttu ja Mauno Koivisto.
Et varmaan usko kun kerron että tämä postaus on lähetetty puhelimesta ja Neuvostoliittoa ei enää ole olemassa.
Me muut ihmiset olemme siirtyneet eteenpäin tässä maailmassa ja vaadimme autoilta enemmän kuin mitä Corolla tarjoaa. - Kärpäslätkä
Miljoonat sontakärpäset eivät voi olla väärässä, niinhän se menee?
- haverista
Hauskalla otteella tehtyä asiansiivujakin siinä sivussa kyllähän niissä vehkeissä eroja on joskus oli vuokralla etelässä toyotan prius enkä tiedä yhtään huonompaa autoa ajoltaan ja olen kaikenlaisilla ajaellut, terveiset Maukalle !
- TäysinTurhaOhjelma
Taas yksi auto-ohjelma lukemattomien muiden joukossa sillä erotuksella, että tämä autohullut on kaikkein surkein. Ainakin tähän saakka.
Ja ps. en omista, enkä aja millään kyseisen ohjelman testatuilla autoilla.- virtual.driver
Hönöllähän on se maanteiden valtias, vanha Lexus.
- konkreettinen.esimerkki
Ohjelma sinänsä ei ollut kovin kovin tasokas, mutta tämä ko. vertailu oli hyvin havainnollinen esitys siitä kuinka suuret erot eri autojen käyttäytymisessä ovat väistötilanteessa.
TM:n vertailussa voi lukea kuinka yksi auto saa 7 pistettä ajo-ominaisuuksista ja toinen 8. Big deal?
Eilen nähtiin kuinka samassa tilanteessa yksi auto etenee kuin juna ja toinen menee tieltä ulos hallitsemattomasti. Antaa konkretiaa enemmän kuin pelkkä pistetaulukko. - TäysinTurhaOhjelma
Ei sinusta ainakaan selvännäkijää tule. Sosiaalipummi korkeintaan....
- TäysinTurhaOhjelma
TäysinTurhaOhjelma kirjoitti:
Ei sinusta ainakaan selvännäkijää tule. Sosiaalipummi korkeintaan....
Niin, ja tämä kommentti oli tarkoitettu nimim. "virtual.driver"
- 09ijbheerp
Samaa mieltä, juontaja kyselee samaa asiaa neljään kertaan jutusteltavalta ja sitten hullu mike sössöttää minkä ehtii, on niin kovaa stunttimiestä että ... buuuaaahhaahhhaaa, ei jäänyt kuin tuhan ohjelman maku, suomalaiset vaan ei osaa tehdä kiinnostavaa viihteellistä auto-ohjelmaa.
- eiuskalla
Saattaa olla paha isku uskovaisille ei se ihme ole että letkaa vetää yleensä tojo alinopeudella
- aivansäälittävää
Ihme on tapahtunut, Volkkaripalstalla ei yhtään mollaajaa.
Kaikki kapasiteetti on valjastettu tojon maineen puolustamiseen, kun tojo lähti lapasesta TV-ohjelmassa.
Näettekö ihmiset, miten säälittävää porukkaa on tojofanaatikot!!
Aivan sairaita.- keskitytään.autoihin
On turhaa lähteä mollaamaan ihmisiä autopalstalla. Varsinkin kun tämä on anonyymi palsta.
Älä kutsu tojofanatikkkoja säälittäväksi porukaksi. Nolo veto.
Kannattaa keskittyä siihen että Toyota Auris ei selviydy tilanteesta jossa Octavialla ei ole mitään ongelmia.
Tässä puhutaan autoista, ei fanipojista. Ymmärrätkö eron?
- Jube
Tuohon Volkswagen-konsernin autoja markkinoivaan mainosohjelmaankun ei ole mitään luottamista.
Ei niin mitään.- fani.kieltää.totuuden
Miten tämä mainosohjelma lavasti sen että Auris siirtyi metsähallituksen puolelle?
Minusta näyttäää vahvasti siltä että painat pään hiekkaan kuin trutsi etkä halua nähdä totuutta. - Hönöt_paniikissa
Ohjelma markkinoi Turtle Waxia ja Biltemaa! Kuuluvatko ne Volkswagen-konserniin?
- mersumies2
Ilmankos auriksen matka on kuin käärmeen kusi erämaassa., kiemurtelee ja kaartelee. Ei Tojon paskat koskaan suostu kulkemaan suoraan ilman ohjausta. Itselläni oli yksi Tojo paska työsuhdeautona, joten voin puhua omakohtaisella kokemuksella.
- voimisteluauto
Tojossa on aktiivinen lämmityslaite, kun kuskilla on koko ajan hiki ponnistellessaan luonnonvoimia ja fysiikan lakeja vastaan.
- pakon.sanelemaa
Japanissa käytetään rakennuksissa joustavia rakenteita ja autoissa velttoja koreja, koska ne kestävät paremmin jatkuvia maanjäristyksiä.
- Johla
Kahden moottorin Auris pisteli parastaan yhden henkilön kuormalla pysäyttäen kellon niinkin kovaan aikaan kuin 12.8 sekkaa o-1oo.
Ota siihen kaveri ja kaljakoppa kyytiin ja voit samalla unohtaa 85 tuntikilometriä kiitävän yhdistelmäajoneuvon ohittamisen. Suomesta ei nimittäin löydy riittävän pitkää suoraa ohittamiseen. Vaihteenvalitsimen Sport-asento on japanilainen huumorivaruste. Sport-asennon valitseminen sytyttää ledin, jonka palaessa sakasti virittyy urheilujuhlan tunnelmaan.- etana
D nykypäivänä tuommoset arvot ovat Vitsi paluu 70 luvulle
- VoiVoiOiVoi
Mutta olipa itse ohjelman idea ja toteutus harrastelijamaisella tasolla. Työväenopiston kuvauslinjan opinnäytetyöstäkö oli kysymys? Kyllä myötähäpeä oli päälimäinen tunne tätä katsoessa. Neljän auton testi oli sekin toteutukseltaan harrastelijamainen, mutta ajatuksena ihan ok, mutta kaikki muu oli melko outoa huttua. Vaikka tuo Shirley on nätti, olisi voinut ennen ajelua olleen keskustelun leikata 1/4-osaan, ihme jankkaamista ilman mitään sisältöä. Pommit ja savut viimeistelivät flopin.
- Peltipoliisi
Samaa mieltä. Koko se missiepisodi oli autoista kiinnostuneen kannalta mielenkiinnoton.
- Vuonna2014
En ole tuota juttua nähnyt, mutta ruotsalaisten hirvenväistötesteissähän Auris farmari selvisi hyvin, tosin Golf vielä hiukan paremmin. Tuo numero on siis korkein nopeus, jolla hirvenväistöradan pystyy ajamaan läpi:
Kia Cee’d Sportswagon 64
Hyundai i30 Kombi 65
Hyundai i40 Kombi 66
Jaguar XF Sportbrake 67
Volkswagen Passat Sportscombi 68
Peugeot 508 SW 69
Volvo V70 69
Skoda Octavia Combi 70
Renault Clio Sport Tourer 71
Audi A6 Avant 72
Ford Mondeo Kombi 72
Ford Focus Kombi 73
Mazda 6 Wagon 73
Mercedes C-klass Kombi 73
Mercedes E-klass Kombi 73
Skoda Fabia Combi 73
Toyota Avensis Touring Sports 73
Volvo V60 73
BMW 5-serie Touring 74
Peugeot 308 SportWagon 74
BMW 3-serie Touring 75
Toyota Auris Touring Sports 75
Volkswagen Golf Sportscombi 75
Honda Civic Tourer 76- Anonyymi
Tässä pitää ottaa huomioon, että nuokin testit tehdään niillä renkailla jotka tulevat autojen mukana. Eikä yhteenkään autoon vaihdeta yhtään parempia renkaita. Joten osa noista nopeuseroista johtuu myös renkaistakin koska osassa noita autoja tulee alle asennettuina sellaiset Ecorenkaat joissa on mahdollisimman matala vierintävastus, mutta renkaiden pito-ominaisuudet eivät ole sieltä parhaimmasta päästä.
Jos esim. tuolle Mazda 6 Wagonille vaihdettaisiin renkaiksi vaikka Nokia Hakka Blue 2 tai Black, Continental PremiumContact 6, Michelin Pilot Sport.
Silloin Mazda 6 wagon siirtyisi tuon listan kärkijoukkoon.
Kaikkien noiden autojen nopeuserot hirvenväistötesteissä kapenisi aika paljon, jos kaikkia autoja testattaisiin samoilla renkailla lukuunottamatta rengaskokoa.
- katsonjatkossakin
Oli kiva kun näki Kongreettisestti autojen erot Vw menee ei mitään Tojo noh ei mene ja Nissani lyö liinat pohjaan : D Varmaan voi tulla palautetta ohjelmaan jos oma auto ei
pärjääkkään - Voi_elämän_idiootti
Nyt vähän realismia peliin "safety-first "!
Testi oli realistisesti vilkkaaseen kaupunkiliikenteeseen täysin sopimaton. Jos vaikapa viidenkympin vauhdista pujottelet kahden tai kolmen kaistan leveydeltä kuin keiloja väistelisit, niin saat taatusti syytteen törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja korttisi otetaan aiheestakin lepäämään, kunnes psykiatri antaa sinulle terveen paperit takaisin. Kyllä yksi väistö yleensä riittää kaupunkiajossa ja siihen kaikkien autojen ajo-ominaisuudet piisasivat hyvin.
Seuraavaksi Crazy Mike varmaanki testaa moottoripyörien turvallisuutta, keulien ja pelkän takapyörän varassa keiloja pujotellen...tämän jälkeen testattiin moottoripyörien turvallisuus myös pelkän etupyörän varassa keilarata pujotellen?- jumittaa
Ongelmahan tuossa oli videon ja kommenttien perusteella ohjaustehostimen kipsaantuminen parin nopean käännön jälkeen. Eli väistön jälkeen omalle kaistalle palatessa auton suoristaminen ei enää onnistu vaan auto karkaa kulkusuuntaan nähden oikealle. Erityisen vaarallista tuo on juuri kaupunkiliikenteessä koska vastaava väistöliike siis käytännössä tarkoittaisi että auto suistuu esim. jalkakäytävälle. Maantiellä taas tuo on se vähemmän paha vaihtoehto kun pusikko on yleensä parempi vaihtoehto kuin vastaantulevien kaistan yli suistuminen.
- Möly_Kommari
Valitettavasti joskus noita tapahtuu kaupunkiliikenteessä, eikä siihen tarvita viidenkympin vauhtia paljon pienempikin riittää. Varsinkin talvella liukkaalla kun tulee eteen jokin yllättävästi. Olen omin silmin nähnyt, kun auto lähti lapasesta noin kolmenkympin vauhdissa. Onneksi tuossa tapauksessa ei tapahtunut mitään vahinkoa. Liukkaalla ei siihen tarvita kuin myöhästynyt ohjausliike. Siihen riittä sekunnin murto-osa. Tämän jälkeen alkaa kiemurtelu.
- ottaisnvween
Toi tilanne voi syntyä esim Hirviä Peuroja tms muita väistetttäessä ja vw llä ei ongelmaa mutta tojo menisi pusikkoon siellä voikin olla syvä oja ja iso kivi,
- anna.jo.kuulua
Mikset sinä Hönö käy töissä, vaikka ole vielä työikäinen? Sosiaalinen työrajoittuneisuusko on syynä?
- safety-first
"Nyt vähän realismia peliin "safety-first "!
Testi oli realistisesti vilkkaaseen kaupunkiliikenteeseen täysin sopimaton. Jos vaikapa viidenkympin vauhdista pujottelet kahden tai kolmen kaistan leveydeltä kuin keiloja väistelisit, "
Kyllä on taas seliseliä niin paljon että varmasti riittää. Tuon käsittelykokeen tarkoitus oli näyttää mikä on auton käsiteltävyys yleisesti. Tulos pätee myös muihin nopeita suunnanmuutoksia vaativiin tilanteisiin.
Ei kukaan tietenkään aja tuolla tavalla liikenteessä vapaaehtoisesti, kyseessä täytyy olla yllättävä tilanne.
Se iso juttu on että kun autoa joutuu tuollatavalla paiskomaan niin se tarkoittaa on aina vaaratilanne jossa on kyseessä jonkun henki tai vakava loukkaantuminen. Ja silloin se yksikin kerta elämässä voi olla yksi liikaa.
Haluan ajaa autolla joka antaa mahdollisuuden selvitä ilman törmäystä. Ei Golfkaan selviä kaikista tilanteista eikä Auris lähde aina käsistä. On kuitenkin selkeästi osoitettu on olemassa tilanteita jossa Golf-kuskin ei tarvitse muuta kuin kääntää rattia selvitäkseen vaaratilanteesta ja Auris ei anna mahdollisuutta pitää autoa hallinnassa.
Minulle se on iso asia.- eipysyhanskassa
Pääpointti on minustakin se että kun kyseessä on nykyaikainen ajonvakautusjärjestelmällä varustettu auto, niin sellaisen nyt vaan ei kuulu lähteä kuivalla asfaltilla 60 km/h nopeudessa kuljettajan käsistä ohjelmassa näkyvällä tavalla.
Kun nopeutta nostetaan niin autojen ajo-ominaisuuksien (ja ajonvakautusjärjestelmien) erot alkavat näkyä, eli esim. Nissanin ajonvakautus on säädetty selvästi voimakkaammin nopeutta hidastavaksi. Aurista lukuunottamatta autot säilyvät kuitenkin kuljettajan hallinnassa vaikka nopeuden nosto kaikilla autoilla jossain vaiheessa johtaa ajolinjojen levenemiseen tiealueen ulkopuolelle.
- Skädmän
Ojupa ojupa..
- porhsemies
Tojoukko viiksineen oli ihmeissään kun kiskaisin 924 porschen tallan lattiaan ja amisukko jäi siihen seisomaan. upeeta kun on taas kesä ja pääseen nöyryyttämän tojopoikia.
- Tohjorotiskot
No ilmankos aina jonon vetäjänä on traktori, karavaanari tai tojo. Tohota ei pysy tiellä edes kuudenkympin vauhdissa.
- KilpailijanMaksama
Volkswagen-konsernin rahoittama Autohullut-ohjelma keskittyi pilkkaamaan perusteettomasti Toyotaa koko ajan.
- Puolueeton_selvitys
Ei Toyotan heikot ajo-ominaisuudet ole VW:n syytä.
- Anonyymi
AIVAN PASKA AUTO.
- Anonyymi
Sitähän Toyota on meille aina tarjonnut, mutta hölmö kansa ei ymmärrä. Riittää kun katsastushuollossa korjattu auto menee katsastuksessa läpi.
- Anonyymi
Siis paskoja autoja ovat ne saksalais-romut joita autoiksi joku väärämielinen kutsuu.
- Anonyymi
Kiva kansantajuinen huumorilla viestittävä ohjelma ei niin millimetriinsinöörien sadasosa sekunti pellehdintään kuin kaikenmaailman rengastestit ,
selkeää yksi normaali tilanne ja siinä se.
Jaksaa seurata ja olla erimieltä jos ei ole samaa mieltä kuin siellä todettu ja näytetty; fake news. - Anonyymi
Kaikki tietää nykyään, että VW ja se Skota( vai mikä peltikasa se nyt on) huijaa kansalaisia. Toyota vaan myy ja porskuttaa.
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2442662Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691806- 621693
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881660En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1741631Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke270133690-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491329- 1731017
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja57961Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62867