agressiivisuus

jutta

mietin tässä onko yleistä että kultaisetnoutajat ovat agressiivisia?? kun minulla on kolmevuotias kultainennoutaja (narttu) joka on hyvin agressiivinen vieraille ja varsinkin lapsille omat lapsemme hän kyllä on hyväksynyt!! Sain alun perin sellaisen kuvan että kult.noutajat olisivat erittäin siivoja koiria mutta nyt olen kuullut monilta tuttaviltani että heidänkin ystäväpiirissä on kult.noutajia jotka ovat agressiivisia!!

12

3760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Niin onko koira selkeästi agressiivinen, murisee, puree...vai varautunut? Olisiko häntä voinut joku ihminen kohdella kaltoin pentuna, onko ollu teillä aina?

      Tietty tulee sitten mieleen joku sairaus.

      Meidän kultsutyttö on varautunut lapsia kohtaan kun ei ole niiden kanssa koskaan ollut tekemisissä...lähestyy niitä häntä pystyssä varovasti. Jos lapsi heiluttaa käsiä luulee kultsumme, että lapsi haluaa leikkiä ja alkaa hyppiä ja haukkua ympärillä. Tämän tietysti sitten joku voi kokea agressiivisuutena.

      Millaista se agressiivisuus siis on ja onko se jatkuvaa ja tapahtuuko aina?

      • jutta

        niin tämä koira on ollut meillä ihan luovutus iästä asti hän on aina ollut utelias mutta hyvin varautunut jo pienenä vieraita kohtaan ei uskaltanut puhutella outoja ihmisiä jne. vaan paennut vieraita yleensä minun tai mieheni seljän taa!!
        Hän ei pentuna kuitenkaan ollut agressiivinen vierailla noin vuoden ikäisenä hän rupesi haukkumaan vieraille ja hyökkäsi 2vuotiaan serkku tytön kimppuun onneksi koira oli narussa ja sain estetyä hyökkäyksen tämä ei tapahtunut kotona vaan vanhempieni luonna!!
        ostimme koiralle kuono kopan ja kokeilimme hyvän ystäväni kanssa mitä koira suhtautuu häneen...kun ystäväni oli liikkumatta ja hiljaa koira ei ollut edes huomaavinaan häntä mutta heti kun hän liikahti ja alkoi puhua koira hyökkäsi raivoisasti hänen kimppuun muristen hampaita näyttäen ja olisi varmasti ottanut kiinni häntä ilman kuonokoppaa!! Ei hän kadulla välitä ihmisistä jos he eivät välitä hänestä mutta kotia on turha tulla kenenkään reviri vietti on tosi kova kultsillamme ei edes muut joille hän ei ole vihainen muuten pääse kotiimme ilman että koira pöngätään toiseen huoneeseen!!
        Kultsumme on aina ollut arka ja erittäin dominoiva esm. pienempänä koira otti miestäni kiinni kun mieheni meni ottamaan lastemme lelun koiran suusta..nykyään tämä ongelma on ohi!!


      • issu56
        jutta kirjoitti:

        niin tämä koira on ollut meillä ihan luovutus iästä asti hän on aina ollut utelias mutta hyvin varautunut jo pienenä vieraita kohtaan ei uskaltanut puhutella outoja ihmisiä jne. vaan paennut vieraita yleensä minun tai mieheni seljän taa!!
        Hän ei pentuna kuitenkaan ollut agressiivinen vierailla noin vuoden ikäisenä hän rupesi haukkumaan vieraille ja hyökkäsi 2vuotiaan serkku tytön kimppuun onneksi koira oli narussa ja sain estetyä hyökkäyksen tämä ei tapahtunut kotona vaan vanhempieni luonna!!
        ostimme koiralle kuono kopan ja kokeilimme hyvän ystäväni kanssa mitä koira suhtautuu häneen...kun ystäväni oli liikkumatta ja hiljaa koira ei ollut edes huomaavinaan häntä mutta heti kun hän liikahti ja alkoi puhua koira hyökkäsi raivoisasti hänen kimppuun muristen hampaita näyttäen ja olisi varmasti ottanut kiinni häntä ilman kuonokoppaa!! Ei hän kadulla välitä ihmisistä jos he eivät välitä hänestä mutta kotia on turha tulla kenenkään reviri vietti on tosi kova kultsillamme ei edes muut joille hän ei ole vihainen muuten pääse kotiimme ilman että koira pöngätään toiseen huoneeseen!!
        Kultsumme on aina ollut arka ja erittäin dominoiva esm. pienempänä koira otti miestäni kiinni kun mieheni meni ottamaan lastemme lelun koiran suusta..nykyään tämä ongelma on ohi!!

        sen koiranne lähtökohdat, eli onkohan sitä mahdollisesti vauva-aikanaan ensinkään totutettu normaaliin elämään, vai onko ollut jossain kennelrakennuksessa?
        Yleensä kun pentu on varautunut, siihen auttaa kaikkein parhaiten rohkaisu, eli viemällä pentua just sellaisiin paikkoihin, joita eniten pelkää. En tarkoita suinkaan, että se pitäisi suurinpiirtein heittää tilanteeseen, vaan todella rohkaisemalla totuttaa ja opettaa se huomaamaan, että se tämä ja tuo juttu ei ole vaarallinen.
        Normaalioloissa kasvaneen kultaisennoutajan käyttäytymistä tuo ei todellakaan ole! Meillä oli aikoinaan collie, jonka käyttäytyminen oli lähestulkoon vastaavaa. Se oli 4 ensimmäistä elinkuukauttaan asunut kasvattajan kellarissa ja lisäksi sillä oli tosi sairaat lonkat, jotka varmasti kiristivät sen hermoja. Koira jouduttiinkin sitten lopettamaan varsin nuorena, kun ei ensinkään enään tullut toimeen kultaistemmekaan kanssa, eikä siihen voinut enään missään tilanteessa luottaa!
        Olisi helpompaa antaa edes jonkinlaisia neuvoja, jos tietäisi koirasta aavistuksen enemmän!


      • jutta
        issu56 kirjoitti:

        sen koiranne lähtökohdat, eli onkohan sitä mahdollisesti vauva-aikanaan ensinkään totutettu normaaliin elämään, vai onko ollut jossain kennelrakennuksessa?
        Yleensä kun pentu on varautunut, siihen auttaa kaikkein parhaiten rohkaisu, eli viemällä pentua just sellaisiin paikkoihin, joita eniten pelkää. En tarkoita suinkaan, että se pitäisi suurinpiirtein heittää tilanteeseen, vaan todella rohkaisemalla totuttaa ja opettaa se huomaamaan, että se tämä ja tuo juttu ei ole vaarallinen.
        Normaalioloissa kasvaneen kultaisennoutajan käyttäytymistä tuo ei todellakaan ole! Meillä oli aikoinaan collie, jonka käyttäytyminen oli lähestulkoon vastaavaa. Se oli 4 ensimmäistä elinkuukauttaan asunut kasvattajan kellarissa ja lisäksi sillä oli tosi sairaat lonkat, jotka varmasti kiristivät sen hermoja. Koira jouduttiinkin sitten lopettamaan varsin nuorena, kun ei ensinkään enään tullut toimeen kultaistemmekaan kanssa, eikä siihen voinut enään missään tilanteessa luottaa!
        Olisi helpompaa antaa edes jonkinlaisia neuvoja, jos tietäisi koirasta aavistuksen enemmän!

        Kun haimme koiramme kasvattajalta hän oli laittanut koirat omaan rakennukseen eli se oli ihan erillinen paikka ja koirat eivät nähneet ihmisiä paljoakaan vaan aina kun sielä käytiin!! Jo meille tultua parin viikon päästä hän käyttäytyi ärtyisästi!! Kuljetimme häntä pienenä mummolassa ja kylässä mutta huomasimme pian että koiran agressiivisuudesta johtuen siitä oli luovuttava!!!


      • issu56
        jutta kirjoitti:

        Kun haimme koiramme kasvattajalta hän oli laittanut koirat omaan rakennukseen eli se oli ihan erillinen paikka ja koirat eivät nähneet ihmisiä paljoakaan vaan aina kun sielä käytiin!! Jo meille tultua parin viikon päästä hän käyttäytyi ärtyisästi!! Kuljetimme häntä pienenä mummolassa ja kylässä mutta huomasimme pian että koiran agressiivisuudesta johtuen siitä oli luovuttava!!!

        oletko ollut kasvattajaan yhteydessä ja jos olet ollut, niin mitä hän on sanonut??
        Luulen, että koira enemmänkin pelkää, kuin olisi agressiivinen saman varsinaisessa merkityksessä, mutta pelosta johtuen on jatkuvalla puolustuskannalla.


      • jutta
        issu56 kirjoitti:

        oletko ollut kasvattajaan yhteydessä ja jos olet ollut, niin mitä hän on sanonut??
        Luulen, että koira enemmänkin pelkää, kuin olisi agressiivinen saman varsinaisessa merkityksessä, mutta pelosta johtuen on jatkuvalla puolustuskannalla.

        Emme ole olleet sen jälkeen kun haimme koiran kasvattajaan yhteydessä!! Mut pennut todellakin elivät yksikseen emänkanssa erillisessä ulkorakennuksessa joka oli aika kaukana itse päärakennuksesta!!
        Se on kyllä totta että koiramme on hyvin arka hän pelkää kaikkea isoja koiria, miehiä lumiukkoja, roskasäkkejä, siltoja jne. jos hän kuulee kolahduksen tai rapinaa hän juoksee pakoon lenkillä ollessa!!
        Olen yrittänyt pikkuhiljaa saada koiraa lähestymään esm lumiukkoa mutta turhaan ja siltojen ylittäminen on ihan mahdotont! ja jos yritän rauhallisesti saada koiraa pikku hiljaa lähemmäs esinettä mitä hän pelkää on hänellä aina seuraavana päivänä pelosta ripuli tai oksentaa!!!


      • issu56
        jutta kirjoitti:

        Emme ole olleet sen jälkeen kun haimme koiran kasvattajaan yhteydessä!! Mut pennut todellakin elivät yksikseen emänkanssa erillisessä ulkorakennuksessa joka oli aika kaukana itse päärakennuksesta!!
        Se on kyllä totta että koiramme on hyvin arka hän pelkää kaikkea isoja koiria, miehiä lumiukkoja, roskasäkkejä, siltoja jne. jos hän kuulee kolahduksen tai rapinaa hän juoksee pakoon lenkillä ollessa!!
        Olen yrittänyt pikkuhiljaa saada koiraa lähestymään esm lumiukkoa mutta turhaan ja siltojen ylittäminen on ihan mahdotont! ja jos yritän rauhallisesti saada koiraa pikku hiljaa lähemmäs esinettä mitä hän pelkää on hänellä aina seuraavana päivänä pelosta ripuli tai oksentaa!!!

        mailin puolelle? Olisi helpompaa ja henkilökohtaisempaa sitä kautta!! Eli omani on [email protected]


      • issu56
        jutta kirjoitti:

        Emme ole olleet sen jälkeen kun haimme koiran kasvattajaan yhteydessä!! Mut pennut todellakin elivät yksikseen emänkanssa erillisessä ulkorakennuksessa joka oli aika kaukana itse päärakennuksesta!!
        Se on kyllä totta että koiramme on hyvin arka hän pelkää kaikkea isoja koiria, miehiä lumiukkoja, roskasäkkejä, siltoja jne. jos hän kuulee kolahduksen tai rapinaa hän juoksee pakoon lenkillä ollessa!!
        Olen yrittänyt pikkuhiljaa saada koiraa lähestymään esm lumiukkoa mutta turhaan ja siltojen ylittäminen on ihan mahdotont! ja jos yritän rauhallisesti saada koiraa pikku hiljaa lähemmäs esinettä mitä hän pelkää on hänellä aina seuraavana päivänä pelosta ripuli tai oksentaa!!!

        kun mitä ilmeisimmin et halua toisia teitä!
        Eli koiran pentuna saama vääränlainen elämänalku yhdistettynä mahdollisesti sitä myötäilevään jatkumoon, onkin tilanne jo varsin rankka. Koiraa ei rohkaista makupaloilla, ei leluilla, vaan työtä tekemällä, jotta koira tosiaan oppii luottamaan ensin siihen ihmiseen, jonka kanssa kulkee ja luottamaan sitten myöskin siihen, että sinne minne menee ihminen, voi sekin turvallisin mielin mennä.
        Sanoisin, että koirasi on erittäin stressaantunut ja reagoi sitten vatsallaan, eli ripuloimalla!


      • man-legally
        issu56 kirjoitti:

        oletko ollut kasvattajaan yhteydessä ja jos olet ollut, niin mitä hän on sanonut??
        Luulen, että koira enemmänkin pelkää, kuin olisi agressiivinen saman varsinaisessa merkityksessä, mutta pelosta johtuen on jatkuvalla puolustuskannalla.

        jos on


    • man-legally

      kuullu oon ett niitäkin on mutt yhtään agressiivista en oo nähny

    • Anonyymi

      Kultainen noutaja on ehkä mailman surkein rotu En oo ikinä nähnyt niin kauheeta rotua kuin kultaine noutajaa!

      • Anonyymi

        Miks? Meil lä oli saksanpaimenkoira ja jouduttiin luopumaan siitä kun murisi lapsille ja oli purrut jotain myyjää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8443
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe