KOTISUN-viemäri

sitisirkka

Mulle KotiSun tarjosi ilmaista viemäriputkiston kuvausta, johon pitkän vänkäämisen jälkeen suostuin. Tulivat neljä tuntia sovitun ajan jälkeen ovelle, olin juuri lähdössä pois. Saivat vängättyä uuden ajan, josta vajaan tunnin jälkeen tekstasivat, että myöhästyvät kun joku sairastui. Ilmoittivat tulevansa puolen tunnin kuluttua. Runsaan tunnin kuluttua viestitin, ettei tarvitse tulla.
Yli 80-v sukulaiselleni tekivät viemärikuvauksen ja pesivätkin putket, jotain yli 1000 euroa maksoi. Sopivat ajan sukitukselle, hinta yli 20 000 euroa. Lapset ehtivät hätään ja peruivat sukituksen.
Paikallinen jätehuolto varmaan pesee ja puhdistaa viemärit eikä paljon maksa. Uuden viemäriputkiston asentamiseenkaan ei sukituksen hintaa saa millään uppoamaan.
ÄLKÄÄ OSTAKO OVI- TAI PUHELINMYYJILTÄ MITÄÄN, AINAKAAN KILPAILUTTAMATTA.

42

3212

Vastaukset

  • Koko ajan soittelevat ja mainostavat erikoistarjousta ensi viikolle.... välttäkää kyseistä yritystä.

  • Älkää ostako Kotisun yritykseltä. Ovat kilpailuvirastonbtutkinnan alaisina. Myynti röyhkeää. Kilpailuttakaa hyvät ihmiset! Älkää uskoko mitä Kotisunin myyjät teille puhuu.

  • Koti sun soittelee lähes kerran kuukaudessa. Viimeksi tänään. Kun kerroin myyjälle, että en halua olla missään tekemisisissä yrityksen kanssa, joka huijaa vanhukset ostamaan ylihinnoiteltua "putkiremonttia" ja kun koti sun on vielä piikkipaikalla tutkittavien yritysten listalla, niin myyjä alkoi hiiltyä.
    Tekevät kuulemma niin paljon remontteja, että muutamat valitukset ei tunnu missään.
    Älkää hyvät ihmiset antako näiden "putkiasiantuntijoiden" tehdä mitään sopimusta kanssanne. Älkääkä antako kuvata putkistojanne. On tapaus, jossa kuvatessa aiheuttivat putkirikon ja taloon kosteusvaurion. Näiltä luikureilta on turha yrittää korvauksia saada. (putkirikon aiheuttaneen yrityksen nimeä en tiedä)

    Jos on putkiongelmia ottakaa yhteyttä tunnettuun ja vakavaraiseen yritykseen ja säästytte suuremmilta eurojen menetyksiltä.

    • Eikös kotisun ole suomen vakavaraisin putki ja viemärialan yritys taloustietojen mukaan? Verraten muihin isoihin firmoihin kotisunilla huomattavasti suurempi omavaraisuus:D eli jos sattuu hommat menee päin seiniä tämä firma pystyy sen myös korvaamaan


    • Taloustietojatutkiva kirjoitti:

      Eikös kotisun ole suomen vakavaraisin putki ja viemärialan yritys taloustietojen mukaan? Verraten muihin isoihin firmoihin kotisunilla huomattavasti suurempi omavaraisuus:D eli jos sattuu hommat menee päin seiniä tämä firma pystyy sen myös korvaamaan

      Silti olet maksanut kolminkertaisen hinnan sukituksesta!?!


  • Miten tämäkin firma on vielä pystyssä älkää ihmiset uskoko mitä Kotisun myyjä puhuu.

    • tekevät useita miljoonia tulosta vuodessa. ei varmaan heti ole kaatumassa


    • Vanhukset tuovat heille ne miljoonat. Turhia erittäin kalliita remontteja myydään niille ketkä eivät ymmärrä sumutusta !!! Oksettavaa toimintaa !


  • Lupailevat tulla korjaamaan reklamaatioita mutta ilmeisesti keikkaa pukkaa muutenkin? Onneksi Kuluttajavirasto varoittelee julkisesti.

  • En osta mitään palvelua KotiSun firmalta. Mieluummin vaikka paikalliselta firmalta, jos sellainen löytyy, yleensä löytyy. Asiointi hoituu ja ei tarvitse vängätä asioista. Piste.

  • Minusta te jotka ette tiedä OIKEASTI näistä asioista mitään, voisitte olla hiljaa, alkaa jo tympimään lukea tälläisiä täysin suoria omia huijaus tarinoita, ihmisille jotka saattavat OIKEASTI tarvita sukitusta omiin viemäreihin taloissa. Annatte kaikenlaisia kauhutarinoita miten muka sukitettu putki ei kantaisi itseään yms!

    Itse olen tehnyt 12 vuotta alalla töitä, kyllä tämä toimii ja olen suoraselkäinen moraalin omaava ja ammattiylpeä asentaja, en halua vanhoja ihmisiä huijata sen enempää kuin nuoriakaan.

    Jos tämmönen 85 kilonen ukko voi seistä ja pomppia sukitetun putken päällä ilman että hajoaa, niin millä logiikalla se ei ole itsekantava. Kuinka moni teistä edes tietää kuinka paljon uusi muoviputki kestää painoa?

    Suomalaiset ovat sitten ihme sakkia, kun kaikki pitää teilata, osaatteko negatiiviset ihmiset arvioida edes tai verrata, paljon maksaa lattioiden avaaminen niin että uudet viemärit asennetaan vs kun viemäri sukitetaan. Totta helkkarissa sukituskin maksaa, kuka näitä nyt ilmaiseksi tekee kun täytyy maksaa palkat, materiaalit, kalustot yms. Voi herranjumala tätä touhua, ne jotka ei tiedä niin vois pitää omat mutuilut omana tietona..

    • Minä olen ollut alalla 30 vuotta ja suosittelen, että sukitat itsesi.


    • VtnSk kirjoitti:

      Minä olen ollut alalla 30 vuotta ja suosittelen, että sukitat itsesi.

      Sinä et ole ollut LVI-alalla yhtään vuotta.Et tiedä putkitöistä mitään.Mene muualle leikkimään


    • Mitä putkia herra sukittaa? Muovi vai betoni. Ja mikä on se syy, että pitää sukittaa ja miten se on selvitetty?


    • Olisi ihanaa kun ihmisillä olisi kyky omaan ajatteluun ja järkiperäiseen asioiden pohdintaan. Kotisun on eettisesti toimiva yritys. Kumma kun negatiiviset mielipiteet nousevat aina positiivisten kokemusten yläpuolelle. Itselläni ei ole mitään ikävää sanottavaa tästä yrityksestä.
      Puhelinmarkkinointi on vaikea myynnin muoto. Toisaalta palvelu tulee mahdollisimman lähelle kuluttajaa, mutta se nähdään vain huonossa valossa. Puhelinmyyntiä harjoittava yritys pyrkii tekemään esim viemäriputkien kunnon kartoituksen mahdollisimman yksinkertaiseksi okt omistjalle kun helposti niiden kunnon kartoitus jää tekemättä ja asia tulee kuluttajalle tähdelliseksi vasta kun vedet on lattialla ja kustannukset siitä moninkertaiset esim kuivauksen nähden.

      Joskus puhelinmyyntityötä tehneenä totean että siinä työssä voi havainnoida ihmisten yksinkertaisuuden, kyvyttömyyden vuorovaikutteiseen keskusteluun ja kieltäytyä voi aina sanomalla, en osta en tilaa. Ammatillinen puhelinmyyjä kuulee sen ja ymmärtää myös kun soittaa huonoon aikaan.
      Kannattaa miettiä siis myös omaa lähestymistään kasvottomassa puhelinmyynti hetkessä.
      Ei puhelimyyjä/ajanvaraaja helpolla leipäänsä ansaitse. Se on yksi kovimmista ammateista.


  • Kannattaa aina kysyä tarjouksia/kartoituksia myös muilta alan toimijoilta. Tuosta vänkäämisestä, niin mä olen ainakin saanut rauhassa päättää otanko edes ilmaista kartoitusta vai en. Firma jonka kanssa toimin on putkihaka. Kuvaus on siis tulossa. Katsotaan miten toimivat kun on kuvattu.

  • Komppaan edellistä.

    Aina kannattaa kysyä tarjouksia myös muualta, oli kyse sitten auton, talon, polkupyörän tai mistä vaan huollosta / remontista tai vaikkapa rakennuttamisesta.

    Ilmaisessa kartoituksessahan ei sinäänsä ole mitään riskiä tai väärää jos se suoritetaan asiallisesti, oikeanlaisilla menetelmillä ja se pystytään kuvantamaan/käymään selkeästi työn tilaajalle.
    Monesti törmäys tapahtuu tässä kohtaa, kun asiakas ei yksinkertaisesti tiedä välttämättä kyseiseen remonttiin/huoltoon liittyvästä mitään, jolloinka se on monesti myös aseeton. Tyhmäähän se on jättää asiat korjaamatta jos joku sanoo että siellä olisi korjattavaa, oli sitten taas kyse vaikkapa auton jousituksesta tai putkivuodosta. Ja jos on kyse varsinkin jälkimmäisestä, jokainen tietää että asia on aika "vakava" tai ainakin sen kuuloinen ja olisi toimittava nopeasti.

    Olen tehnyt lvi alan töitä nyt 8 vuotta, lähinnä pientalo puolella mutta myöskin isompia kohteita. Isoin ongelma mitä olen huomannut on se että asiakas ei monesti a) tiedä mitä on ostanut, tai ei ole ainakaan ihan kaikista seikoista perillä b) ei tiedä mitä työhön tarkalleen ottaen kuuluu ja mitä ei (esim asbestipurku).

    Jokainen saa itse päättää keneltä työn tilaa, mitkä ovat ne tärkeimmät seikat itselleen työssä ja sen keston aikana. Ja mistä haluaa maksaa.

    Hinta keskusteluihin en puutu koska en itse työtäni suoranaisesti hinnoittele, mutta hyvin usein tulee vastaan se että aina saa jostain halvemmalla, se on totta.

    Itsekkin olen teettänyt auton huollon joskus merkkihuollossa ja saman huollon myöhemmin pienemmällä toimijalla. Hintaero oli luonnollisesti merkittävä, molemmat huollot tehtiin hyvin ja takuu aikakin annettiin. Tästä päätellen halvempi oli parempi jos näin kuluttajan silmin katsotaan. Mutta entäpä jos tässä halvemmassa tapauksessa jälkeenpäin olisi huomattu huollossa esim laiminlyöntiä tai puute joka olisi johtanut isompaan remonttiin ja kyseinen firma olisi enään vain protestilistalla oleva yritys ilman mitään velvotteita korjaamaan vikansa ? Entä jos tuo tapahtuisi nyt esimerkiksi siinä putkiremontissa sitten, puhuttaisiin varmasti vielä hankalammasta jutusta.

    En sano myöskään sitä että kalliilla kannattaa ostaa, vaan kilpailuttaa, tarkistaa tarkasti mitä työt pitää sisällään, mistä maksaa, onko firmalla muutakin kuin yksityöntekijä ja ylipäätään tarkistaa vähän taustoja. Pienellä vaivalla saa kyllä vastauksen noihin helposti.

    Joillekkin mukaanlukien itseni nuo asiat ovat tärkeitä, haluan tietää mistä maksan ja kenelle. Jälkeenpäin on hankala enää murehtia, osti sitten kalliilla hyvän tai halvalla huonon.

    En puhu täällä yhdenkään yrityksen puolesta, enkä kenenkään muunkaan. Otin vain kantaa asiaan näin itse kuluttajana ja myös kyseisiä palveluita tarjoavana työntekijänä.

    Mutta en myöskään tule kirjoittelemaan tänne kenestäkään pahaa, jokainen yritys / työntekijä yms toimii tavallaan. Tottakai huonoja kokemuksia kannattaa jakaa mutta myöskin niitä hyviä, valitettavasti jälkimmäinen ei kovin usein toteudu jonka vuoksi yritykset joutuvat itse tekemään omista palveluistaan esitteitä hyvistä kokemuksista ja/tai palveluista.

    Tsemppiä kaikille jotka kyseisten asioiden kanssa painii !

  • Siinäpä kotisun-mies yritti tekeytyä tavan tallaajaksi.Läpi paisto, että ei ne nyt niin pahoja ole.Arvoisa lukija, kyllä ne on, kokemusta on.

    • En ole harmiksesi kyseisestä firmasta.

      Lyhyesti todettuna: Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa. Mutta on hyvä tietää mistä maksaa. : )


  • Ootte ihan vitun naurettavia ihmisiä, jotka ei edes tiedä mistä puhuu =DDD päivän piristys aina tulla lukeen suomi24 elämäänsä kyllästyneiden henkiläkohtaisen konkurssin tehneiden surkimusten pätemistä. Menkää ny vitun apaattiset persereiät hoitoon :D
    Ps. En ole kotisunin työntekijä, enkä muun myyntialalla olevan yrityksen. Vaan perus varasto työntekijä

  • Kun puhelinmyyjä soittaa, pyytäkää häneltä koko nimi ja henkilötunnus. Jos ei suostu lopettakaa puhelu. Näin säästytte paljolta vaivalta ja ikävyyksiltä.

    • Itse yleensä painan punaista luuria. Harva soittaa uudestaan, tosin sekin poikkeus on nähty. Toisen kerran jälkeen ei enää pirahtanut.


  • Meidän vanhaan v. 1951 rakennettuun rintamamiestaloon maksoi viemäriputkien uusiminen alle 300€. Biltemasta ostin uudet putket ja itse avasin lattian. Vanhat putket pois ja uudet tilalle, aikaa meni muutama tunti.
    Nyt on Kotisun sun muut soitelleet, että pitäisi päästä nämä uudet viemärit tarkastamaan (ja tietty vaihtamaan uusiin), kun voi kuulemasti olla virheellisesti asennettu. Hyvin on kuitenkin paska-, pesu- ja tiskivedet kulkeneet, ilman Kotisun porukan tarkistuksiakin!
    Vähän väliä joku aina soittelee, milloin mitäkin haluttaisiin tarkastaa maksuttomasti. En ole ketään päästänyt tänne, enkä päästä!
    Naapurissa eläkeläiset huijattiin hormipinnoitukseen, tyhjästä maksoivat itsensä kipeäksi. Nyt maksavat jotain lainaa vuosikaudet.

  • Sehän voi olla keksitty.Nykyään ei voi luottaa kehenkään.Toisekseen mitä noilla tiedoilla oikeesti tekisi.

    • Ovat soitelleet eri numeroista tänä vuonna muutaman kerran. Asun omakotitalossa leskenä yksin. Soittelu lisääntyi kaikenlaisten muidenkin remonttikauppiaiden toimesta miehen kuoleman jälkeen. Kotisun tulee aina naapuriin tekemään jotain tosin en ole koskaan nähnyt kadullani kyseistä remppaporukkaa. Ihmettelen myös mistä saavat tietoni joka fonectassa ei ole kuin nimi. Lisäksi minulla on ollut vuosikausia osoitteen- ja tietojenluovutuskielto maistraatissa.


  • Sukituksen hinnalla minikaivuri kaivaa ja uudet putket tilalle. Toimii varmasti.

    • Kalvaako se talon sisältäkin?


    • Sisältä ei tarvitse kaivaa, koska putket saa helposti esille maltillisesti rakenteita purkamalla. Todennäköisesti suurelta osin myös ilman purkamista. Ja tulee varmasti halvemmaksi kuin sukitus.


  • Annoin luvan kuvaukseen. Heti alkoi valitus kun ei saanut kameraa tarkastusreijästä läpi että aivan on tukossa viemäri pitää sukittaa ehdottomasti. 20 000 ekua maksaa. Kieltäydyin heti siihen ei mennä kun en huomannut mitään ongelmaa. Aikamme väiteltyään ehdottomasti tehtävä ainakin pesu (yli 2000e pesu). En nähnyt sitäkään tarpeelliseksi kun ei ongelmaa. Viimein sain äijän lähtemään mutta jo seuraavana iltana taas työntämässä koipea tuulikaappiin.Ei antanut millään periksivaikka tein selväksi ettei tarvetta oli jo tunne että painiksiko tää menee. Viimein sain nykästyä oven kiinne. Ei tule Kotisuntin huijarit enään tälle tontille

  • Meille tehtiin ihan ok remppa kesällä mutta rahoitus yllätti.Paperissa lukee että korko 7 prossaa
    mutta todellisuus on noin 25 osamaksulla.
    Parin laskun jälkeen maksoin koko höskän kerralla ja säästän jonkun tonnin.
    Meillä kyllä oikeesti kaikki toimii nyt paremmin.

  • Kotisun markkinoi aktiivisesti "kokonaisvaltaista ratkaisua" ja tartuimme syöttiin. Myyntimies lupaisi lähes kuun taivaalta, heitteli hatusta hintoja jopa reklamaatiotilaisuudessa.

    Muistakaa äänittää markkinointipuhe tai vaatia kirjallisesti markkinointitapahtumassa esitetyt lupaukset ennen sopimuksen allekirjoittamista. Vesijohtoverkoston uusiminen, viemäreiden sukitus ja lämpöverkoston putsaus sekä venttiileiden vaihto tulivat siis työn alle. Työt sujuivat sovitussa aikataulussa, asentajat mukavia, MUTTA työn jälki ala-arvoinen (esim. putkivientien tulppaus, uusien pinta-asennettavien käyttövesiputkien viennit) - mitään kunnon "suunnittelukäyntiä" ei ollut eikä vaihtoehtoisia reittejä suositeltu. Käyntejä ei ennakoitu, vaan ne tapahtuivat "ilmoitusmenettelyllä" - tulemme huomenna... tai pahimmassa tapauksessa marssivat sisään suoraan. Näin tilaaja ei pystynyt varautumaan tilanteeseen.

    SeinäWC:n asentaminen ja kotelointi vieneet aikaa jo 4 kuukautta (eivät osanneet irrottaa istuinta,
    istuimesta irronnut kiinnitysruuveja, rikkoivat tehdyn kotelon toistamiseen jne.). Ovat toki korjanneet tekemiään vahinkoja, mutta jälki ei ole kuten aiemmin. Luottamus myös mennyt, oma-aloitteisuutta ei ole ilmennyt. Olemme näyttäneet heille seinäWC-istuinten asennusohjeita, sulkeneet vesipisteiden sulkuja asentajien perässä, tyhjentäneet parketille nostetut istuimet vedestä jne.. Remontin aikana (vastoin sopimusta) huoneistojen ovet ja ikkunat olivat auki myös viikonloppuisin - kuka tahansa olisi päässyt sisään. Onneksi näin ei käynyt ja kesä oli kuiva, ettei sade kastellut sisätiloja. Patteriventtiileistä vaihdettiin vain tulopuoli, vaikka tilatessa ymmärrettiin, että molemmat. Ilmaruuvit uusittiin vasta reklamaation lähettämisen jälkeen (vaikka oli sopimuksessa erikseen mainittu). Asentajien perään on saanut soitella, työkaluja "suurella firmalla" ei ole ollut kaikkiin työkohteisiin ja työn jälkeä sekä tehtyä työtä on pitänyt seurata. Jos paikalla et ollut, asentajat tekivät putkivedot siitä mistä aita oli matalin, ei mistä olisi ollut järkevin. Myöskin Kotisunin tilaama remonttimiehen jälkeä on joutunut useamman kerran reklamoimaan. Nämä edellä mainitut näkyvät kuluttajalle seuraavat vuodet / vuosikymmenet. Piilossa olevat asiat, ja toki ne tärkeimmät kuten viemäreiden sukitus on toivottavasti onnistunut, vesi tulee huoneistoihin nyt uusittuja putkia pitkin...

    Mutta jälkeen päin yrityksen asenne ylimielinen ja vähättelevä. Jos ISO firma tekee tällaista jälkeä, valitsemme seuraavaksi Suomen pienimmän. Emme voi suositella. Kokemus on ollut hyvin raskas.

  • Minulle Kotisun soitellut monesti, mutta en ole vastannut. Numeron ole laittanut estoon.
    Itse toimin Paljasta Huijarit-ryhmässä (salainen)
    Vanhuksia on helppo huijata. Toiminta perustuu pitkiin selityksiin ja siihen, että remontti on tehtävä heti, ettei tapahdu kauheuksia. Myös erilaisiin auktoriteeteihin vihjataan...esim. vakuutukset ei korvaa, jos jotain tapahtuu.

    Jotkut liikkeet katsovat puhelinhauissa nimi, jotka viittaavat vanhaan ihmiseen. Esim. Väinö, Ilmari, Kalle, Aune jne.. Nykyään kuitenkin lapsille annetaan näitä nimi, joten voipi vahingossa soitella esim. murkkuikäiselle.

  • Tämä kyseinen Kotisun firma ahdistelee vanhuksia oikein urakalla. Ovat kuukauden aikana soittaneet Appivanhemmilleni moneen kertaan kun Anoppi ilmoittaa, että kaikki on hyvin, pyydetään toista puhelimeen ja vielä hänkin ilmoittaa, että kaikki on hyvin ei tarvitse tulla tekemään tarjousta. Mitä tekee kotisun ajaa kuitenkin pihaan ja yrittää tunkeutua sisään väkisin tekemään tarjousta. Onneksi Appiukkoni sai pidettyä heidät ulkona ja sai oven lukkoon. Oikein vihaksi pistää tuo firma. Kävivät joskus meilläkin tekemässä tarjouksen käyttövesiputkin pintaan vedosta. Nuori poika joka ei ollut eläessään tehnyt putkihommia, ei ymmärtänyt itsekkään mistä puhui. Nuo ovatkin pelkkiä myyjiä jotka haluavat tehdä huippu hyvän tarjouksen ja harkinta aikaa ei ole. Kun mekin ilmoitimme, että emme teetä tuollaiseen hintaan, niin ääni muuttu ja kiltistä pojasta tuli pian hyökkäävä. Me keski-ikäiset vielä pärjäämme noiden kanssa, mutta voi vanhuksia jotka joutuvat noiden kynsiin.

  • Tänä vuonna vapautuu nuohous kilpailulle, pelastuslaitosten velvoite nuohouksen järjestämiseen loppuu. Kohta alkaa puhelimet soimaan, milloin mikäkin edustaja tulee lakisääteistä hommaa tekemään. Ko. homma vaatii pätevyydet, jos päästätte piipulle oudon kaverin, varmistakaa että lisenssit ovat voimassa. Ja hinta on syytä tarkistaa etukäteen myös.

  • No onpa kumma, kun asiallisia kommentteja katoaa.

    Nyt 01/2019 Kuluttaja-Lehdessä on pitkä selvitys näistä remonttifirmoista sekä muutamien firmojen yhteyksistä, Suomen Lämpöikkuna ja KotiSun muunmuassa mainittu. Kannattaa lukea, huolestuttavaa.

  • Minä otin sen ilmaisen kuvauksen ja vaikka mitään isoa ongelmaa ei näkynyt, niin olihan putkistoissa lähtöpäissä 30 vuodessa kertynyt rasvaa yms. tarttuvaa. Harkittuani pyysin tarjouksen, joka sitten käytiin läpi. Saatuani kirjallisen tarjouksen, niin neuvottelimme sitten lopullisen hinnan puhelimitse, josta sain sähköpostiin vielä hinnan vahvistukse.
    Yrityksen työtekijä tuli sovituna päivänä ja klo-aikaan tekemään tilatut työt. Ensiksi kuvattiin kaikki lähtölinjat (6) ja sitten runkolinja. Pääsin katsomaan hyvin kaikki kuvaukset. Tämän jälkeen työnsuorittaja teki systemaattisesti kaikkien lähtölinjojen viemäreiden harjapesun ja huuhtelun, seuraavaksi samat toimenpiteet itse runkolinjaan aina kunnalliseen viemäriverkoston liittymään saakka. Seuraavaksi pitkän pakettiauton perästä vedettiin pesupää tarkastuskaivosta runkolinjasta taloon päin ja pestiin ja huuhdeltiin linja ensimmäiseen liittymään saakka. Tämän jälkeen vielä kuvattiin lähtöpäistä joka liittymä ja runkolinja, jolloin tilaajan pystyin toteamaan hyvin tehdyn työn tulokset sekä mikä tärkeintä koko viemärin kunnon (jossa kaikki liitokset olivat kunnossa sekä myös nyt kaikki tartunnat poistettu eli puhtaana. Lopputulos oli kiitettävä ja myös työsuoritus todella hyvä, koska kaikki kohteet suojattiin ja mitään sotkuja ei syntynyt. Kaikki lattiakaivot tarkistettiin, samoin kaikkien lavuaarien putket. Lopuksi tehtiin tarkistus/loppuraportti, joka on kiistaton viemäröinnin kuntoraportti, johon sain kaiken kohdekohtaisen videoinnin; sauna/pesuhuone, kodinhoitohuone, keittiö, wct, tarkistuskaivo (ulkona). Lopputuloksesta voidaan olla sitä mieltä, että ainakin huoletta voidaan 20-30 vuotta elää ainakin viemäröinnin osalta ja erityisesti epäilyksittä piilevistä ongelmista, koska niitä ei ollut (kaikki liitokset täysin kunnossa eikä putkiston seinämissä esiintynyt mitään muovin ikääntymiseen liittyvää.
    No mitä tämä asiantuntijan ja toimijan työnhinta oli kallista vai halpa. 70 -vuotiaana ja eläkkeellä olevana yrittäjänä ja rakennusalalla kokemuksella (teettäjänä, tilaajana, tekijänä) todettava, että kokonaishinta lisäarvoineen oli minun osaltani täysin perusteltu ja myös tilaajalle tuottava. Lopuksi totean, että töitä ei voi verrata - ainut on, että pitää olla kokonaiskäsitys mitä on tilannut ja sitten mitä saa.

    • Taitaa olla työt vähissä


    • No paljonko tuo maksoi? Jos sitä ei voi kertoa, niin varmasti ihan liikaa !


  • Taitaa olla kotisunilla työt lopussa, kun aletaan häiriköimään ja mustamaalaamaan rehellisesti toimivia kilpailevia yrityksiä...

  • Tämä kotisun firman kaveri kävi putket kuvaamassa ja kun ei remonttia otettu niin painostivat tai lähes uhkailivat vaimoani teettämään remontin. Huijari firma kun työ vaati vain rautakaupan putkenavaus ainetta.

    • Sama tilanne meillä, eli vanha äitini on melkein pakotettu ottamaan joku sukitus kun on kuvauksen jälkeen peloteltu putkien huonolla kunnolla. Poliisit soitan paikalle kun seuraavan kerran lähestyvät taloa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sama tilanne meillä, eli vanha äitini on melkein pakotettu ottamaan joku sukitus kun on kuvauksen jälkeen peloteltu putkien huonolla kunnolla. Poliisit soitan paikalle kun seuraavan kerran lähestyvät taloa.

      Pojan perheelle myivät väkisin putkiremppaa,sanoivat et muoviputket viemäriin,no tarkastivat ja totesivat että on muoviputket mutta Silti Pitäisi Vaihtaa,no tarkastuskaksikko saatettiin käsipuolessa tontilta pois,Voi V....mikä firma.


suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

  1. Maisa menee naimisiin

    Seiska julkaisi että Maisa menee sittenkin naimisiin. Maisalla olisi nyt vauva ja olisi Jm kanssa naimisissa jos ei keskenmenoa olisi tullut . Olisiko
    91
    3373
  2. Mistä Trumpia syytetään?

    Kertokaas nyt tällaiselle politiikasta tietämättömälle se. Onko se tehnyt Ukrainan presidentin kanssa jonkun salaisen sopimuksen missä Ukraina tuhotaa
    Maailman menoa
    77
    509
  3. Martinan virheelliset ravitsemusneuvot

    Tänään antaa vinkkejä sitruunavedestä, jonka teksti "lainattu" mtv3-sivulta, jossa sentään on mainittu lähde(toisin kun Martinalla) Toisekseen sitruun
    34
    382